• HET GROTE HONDEN TOPIC.


    Houd jij van honden en praat je 24/7 over honden met je vrienden?
    Dan is dit topic helemaal voor jou! Plaats hier plaatjes, gifs en memes van honden! Heb jij een mooi kiekje van je hond?
    Heb je een leuke gif gezien van een puppy? Spam dit topic maar helemaal vol met leuke hondenplaatjes!


    Katten zijn ook welkom!


    [ bericht aangepast op 31 juli 2017 - 21:56 ]

    Rohrer schreef:
    Yaaaaass.
    Ik ben een extreme liefhebber van hondjes, ook al heb ik dr zelf helaas nog nooit een gehad haha.
    Ik ben verliefd op Pitbulls, Huskies en Australische Herders c:

    En natuurlijk van die enorme honden die groter zijn dan ikzelf. Niet een specifiek ras c:

    Grote honden zijn mijn ding, ben niet zo'n fan van die kleintjes D:


    Dit dit dit. En duitse herders. En mooie grijze honden.

    Ik wil er later echt zes ofzo, bovenop de vijf kinderen die ik wil... wordt een duur grapje.

    @hierboven. Je moet je honden natuurlijk wel goed opvoeden, dat klinkt heel erg stom, maar pitbulls hebben een slechte reputatie terwijl andere honden die ook bijten happen en agressief zijn doordat ze niet gecorrigeerd worden of slecht opgevoed zijn, nooit worden genoemd.
    (Sorry ik kijk Ceaser Milan dus ik ben fan van zijn manier met honden en leader of the pack idee en ik wil dat later ook enzo)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik vind Mechelse herders ((H)) de mooiste honden die er zijn. Kijk dan toch wat een schoonheid!



    De hond van mijn vriend is inmiddels zo close met mij dat hij niet meer kan kiezen naar wie hij toe rent tijdens een wandeling.
    Maak kennis met Frits!



    En dit was mijn lieve lieve lieve hondje (flower)



    oi, suzy

    Caligosus schreef:
    (...)

    Ik heb zelf nu al drie hondjes gehad en helaas moet ik meedelen dat ik door een Pitbull een hondje minder heb en sorry daardoor best wel een hele grote hekel aan die honden heb gekregen.


    Im sorry to hear that :/
    Maar zoals M0NA al zei, t is vooral door slechte opvoeding dat die beestjes zo worden.
    Pitbulls worden vaak gekozen voor hun repetstie door mensen die niet gewillig zijn ze op te voeden als lieve huisdieren.
    Daardoor nemen families geen Pitbulls meer (bang door hun repetatie) en blijft het zo door gaan :/

    I dont blame u though. Als je zo iets hebt meegemaakt dan wil je dr bij weg blijven.
    Ik heb juist meer haat naar kleine honden omdat er een paar zijn geweest die mij keihard hebben gebeten en aangevallen (hun baasjes voedden ze niet op want 'ze zijn zo klein en schattig'). Ik was wel wat jonger (10/11 jaar) en ik was te verlegen om te vragen of ze ze weg konden halen nadat ze gehapt hadden naar mn enkels. Ik durfde ze ook niet aan te pakken.

    Dus nu heb ik door zulke ervaringen ook een hekel aan kleine honden haha. Niet grote honden, want daar heb ik alleen maar fijne ervaringen mee gehad.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Rohrer schreef:
    (...)

    Im sorry to hear that :/
    Maar zoals M0NA al zei, t is vooral door slechte opvoeding dat die beestjes zo worden.
    Pitbulls worden vaak gekozen voor hun repetstie door mensen die niet gewillig zijn ze op te voeden als lieve huisdieren.
    Daardoor nemen families geen Pitbulls meer (bang door hun repetatie) en blijft het zo door gaan :/

    I dont blame u though. Als je zo iets hebt meegemaakt dan wil je dr bij weg blijven.
    Ik heb juist meer haat naar kleine honden omdat er een paar zijn geweest die mij keihard hebben gebeten en aangevallen (hun baasjes voedden ze niet op want 'ze zijn zo klein en schattig'). Ik was wel wat jonger (10/11 jaar) en ik was te verlegen om te vragen of ze ze weg konden halen nadat ze gehapt hadden naar mn enkels. Ik durfde ze ook niet aan te pakken.

    Dus nu heb ik door zulke ervaringen ook een hekel aan kleine honden haha. Niet grote honden, want daar heb ik alleen maar fijne ervaringen mee gehad.


    Dat is zeker waar en dan snap ik het in jou geval ook helemaal, wat kunnen honden zo nu en dan toch krengen zijn :')
    Maar gelukkig is de grote meerderheid van de honden super lief en dus vooral super leuk!


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Dit is Chinook, een Alaskan Malamute, de hond van mijn schoonouders



    En Olaf, de sable-kleurige Sheltie, van mijn ouders

    [ bericht aangepast op 30 mei 2017 - 15:22 ]


    26 - 02 - '16

    Smyth schreef:
    Dit is Chinook, een Alaskan Malamute, de hond van mijn schoonouders



    En Olaf, de sable-kleurige Sheltie, van mijn ouders



    Aaaawww ohmigod. So cute and fluffyyy.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Jaa een hondentopic! Super gewoon!
    Dit zijn mijn 2 Idiootjes/babies! Ze zijn de twee knapste snoetjes die ik ooit heb gezien en ik ben smoorverliefd op ze! Jammer voor mijn vriend (A) die staat ondertussen op de 3de plaats xD

    Dit is mijn baby Spyro (Border collie X Australische herder)



    En dit is mijn brompotje Rollo (Dobermann)






    (Jammer genoeg zijn dit niet mijn mooiste foto's.. die kreeg ik namelijk niet geüpload -.-') :(


    So close to reaching that famous happy end, Almost believing this was not pretend.

    Mijn vriend had allemaal tennisballen en softballen gevonden voor Olaf. Hij wist niet meer waar 'ie het had hihi.


    26 - 02 - '16



    Dit is mijn knappe dame genaamd Aoife ("Ifa"), een Groenendaeler pup van bijna 15 weken oud. Aoife is een Ierse naam en betekend "beeldschoon."
    Het spijt me, M0NA, maar ik kan me helaas niet aansluiten bij jouw mening wat betreft Ceasar Millan. Ieder mens die lichamelijke correcties gebruikt om een dier te trainen is bij mij afgeschreven, aangezien dit in mijn ogen volstrikt onnodig is.
    Daarnaast wik ik me even uitlaten over de woorden die zijn gevallen over hondenrassen. Honden moeten goed opgevoed worden door hun baas, dat klopt. Maar bepaalde hondenrassen hebben een extra uitgesproken karakter doordat zij zo zijn gefokt (denk bijvoorbeeld aan de berghonden die zelfstandig met vee kuddes de bergen in moesten). De verwachtingen die men vaak van dit soort honden heeft is onterecht, men verlangt iets van een hond wat de hond niet kan realiseren omdat deze niet zo in elkaar steekt.

    Daarnaast laten mensen zich veelte veel leiden door uiterlijk en kijkt men amper naar het karakter van de hond, hoeveel beweging de hond nodig heeft, vachtverzorging, etc. etc. Mensen kiezen vaak voor een hond die ze MOOI vinden, Niet een ras dat bij ze PAST. Dit zorgt voor de nodige problemen die ik maar al te vaak tijdens mijn werk voorbij zie komen. Daarnaast hebben mensen vrijwel geen idee hoe honden communiceren, wat ook voor de nodige problemen zorgt aangezien ze niet snappen waarom hun hond iets doet - of juist niet doet. Terwijl de hond weldelijks middels lichaamstaal dingen "vertelt," men ziet dit alleen niet of kan het niet juist interpeteren. Men denkt nog steeds dat een blije hond kwispelt en een boze hond gromt, dat daar nog een heel arcenaal aan gedragingen tussen zit is niet bekend met de meerderheid van de hondeneigenaren.

    Als laatste wil ik jullie erop attenderen (aangezien velen van jullie dit waarschijnlijk niet weten), is dat er een nieuwe wetgeving is ingegaan wat betreft hoogrisico hondenrassen. Er is een lijst gemaakt met hoogrisico rassen waar een hoop maatregels voor worden/zijn opgesteld. Mocht je erover na denken om binnenkort een van deze rassen aan te schaffen, wil ik je adviseren om hier nog eens goed over na te denken aangezien dit men voorlopig met dit onderwerp nog niet klaar is. Momenteel geld er een gedragscursus en een fok-importverbod voor honden binnen deze rassen zonder stamboom, maar er was ook (al) sprake van een eventuele aanlijn- en muilkorfplicht, dus wellicht wordt dit alles in de nabije toekomst ook nog doorgevoerd voor deze hondenrassen.

    De volgende honden, look-alikes en alle kruisingen met of tussen deze honden vallen in elk geval onder de categorie hoog-risico hond:

    Akita
    American Bulldog
    American Pitbull Terriër
    American Staffordshire Terrier
    Boerboel
    Bull Mastiff
    Bull Terrier
    Cane Corso
    Dogo Argentino
    Dogo Canario
    Staffordshire Bull Terriër
    Rottweiler
    Tosa
    Fila Brasileiro
    Anatolische herder,
    Zuid-Russische Owcharka
    Kaukasische Owcharka
    Pitbull achtigen: alle kruisingen met een pitbull: pocket bully, micro bully, pocket pitbull, extreme pocket bully, Regular bully, Regular Pitbull, xl en xxl pitbull, xl en xxl bully, rednose pitbull, rednose bully
    Bully Kuta
    Alano
    Bandog

    Voor meer informatie verwijs ik je door naar de website van Rijksoverheid.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik zit nu op de boot bij m'n schoonouders en ze hebben de hond ook mee. Die geniet er wel van (:
    Het weer is heerlijk.


    26 - 02 - '16

    Noem me maar opnieuw de dierengek. :)


    Geloof niet alles wat je denkt

    Smyth schreef:
    Ik zit nu op de boot bij m'n schoonouders en ze hebben de hond ook mee. Die geniet er wel van (:
    Het weer is heerlijk.



    NOOOO DON'T KILL ME
    AHHH
    SO CUTE I LOVE HUSKY'S


    Geloof niet alles wat je denkt

    Evaethas schreef:
    (...)

    NOOOO DON'T KILL ME
    AHHH
    SO CUTE I LOVE HUSKY'S


    Ze is een Alaskan Malamute (:


    26 - 02 - '16

    Dit is mijn Siep.




    *-*

    [ bericht aangepast op 3 juni 2017 - 19:44 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Smyth schreef:
    (...)

    Ze is een Alaskan Malamute (:


    Ooh, mijn excuses, dat had ik niet gezien :) (maar daar houd ik ook van)

    [ bericht aangepast op 3 juni 2017 - 20:28 ]


    Geloof niet alles wat je denkt