• Een tijd geleden had ik een topic aangemaakt over oogschaduwkwasten(welke ik het beste kon kopen etc.) en nu ik kwasten hebt gekocht, moest ik ze natuurlijk ook uit proberen. Dat heb ik gedaan en ze brengen de oogschaduw mooi aan. Een probleem is dat de oogschaduw op mijn ooglid (bewegend ooglid), heel licht lijkt waardoor het lijkt alsof daar geen of bijna geen oogschaduw op zit. Overigens heb ik verschillende oogschaduws geprobeerd met iedere keer hetzelfde resultaat.

    Mijn gok is dat het ligt aan mijn oogschaduwbasis, want die heeft al kleur van zichzelf en is donkerder qua kleur dan mijn huid. (Hoewel ik moet toegeven dat mijn huid daar ook wel erg licht is)

    Maar ik twijfel toch want in mijn crease (ik kan niet op het Nederlandse woord komen) heb ik dit probleem niet terwijl ik daar ook oogschaduwbasis op smeer.

    Dus heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?


    Physics is awesome

    Hmm nee. Misschien kun je even langs de Ici Paris oid voor tips? Dat kan bij de onze wel in ieder geval.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Lukt het om de oogschaduw op te bouwen? Dus meerdere laagjes waardoor de kleur meer zichtbaar wordt?
    Zorg er ook voor dat de basis even de tijd krijgt om in te trekken, als deze nog 'nat' is, pakt het poeder dat je erop aanbrengt minder goed.


    I was an angel living in the garden of evil

    M0NA schreef:
    Hmm nee. Misschien kun je even langs de Ici Paris oid voor tips? Dat kan bij de onze wel in ieder geval.


    Dit gaat waarschijnlijk gek klinken, maar ik vind het zo stom staan om dan een winkel in te lopen en dan om zo'n soort hulp te vragen.


    Physics is awesome

    Westwick schreef:
    Lukt het om de oogschaduw op te bouwen? Dus meerdere laagjes waardoor de kleur meer zichtbaar wordt?
    Zorg er ook voor dat de basis even de tijd krijgt om in te trekken, als deze nog 'nat' is, pakt het poeder dat je erop aanbrengt minder goed.


    Op zich wel, maar de kleur blijft licht op mijn ooglid. Vandaag drie verschillende oogschaduws over elkaar er op gedaan en bij nummer drie zag ik wel verbetering, hoewel die ook licht bleef.

    Dat kan ook nog. Maar dan zouden oogschaduw nummer twee en drie beter moeten pakken voor mijn gevoel.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Dit gaat waarschijnlijk gek klinken, maar ik vind het zo stom staan om dan een winkel in te lopen en dan om zo'n soort hulp te vragen.


    Maar daar zijn ze voor! In bijv. Ici Paris en Douglas staan alleen mensen die een opleiding hebben gedaan in de richting van make-up en kunnen al je vragen daarover beantwoorden.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Maar daar zijn ze voor! In bijv. Ici Paris en Douglas staan alleen mensen die een opleiding hebben gedaan in de richting van make-up en kunnen al je vragen daarover beantwoorden.


    Dus dan moet ik gewoon mijn probleem uitleggen zoals hier en dan hebben zij een oplossing?


    Physics is awesome

    Het kan ook aan de pigment van de oogschaduw liggen of je kwasten. Probeer een swatch te maken. Even met je vinger heen en weer in de oogschaduw en dan een streep zetten op je binnen arm. Zo kan je goed zien hoe de pigment is.


    Shoganai i ne~

    MacGyver schreef:
    (...)

    Dus dan moet ik gewoon mijn probleem uitleggen zoals hier en dan hebben zij een oplossing?


    Ja dan kunnen zij met je mee kijken en tips en tricks geven! Misschien je oogschaduw die je gebruikt meenemen, zodat je het kunt laten zien!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    KimTaehyung schreef:
    Het kan ook aan de pigment van de oogschaduw liggen of je kwasten. Probeer een swatch te maken. Even met je vinger heen en weer in de oogschaduw en dan een streep zetten op je binnen arm. Zo kan je goed zien hoe de pigment is.


    Dat is ook een goed idee. Ik zie het de beautybloggers en youtubers wel altijd doen.


    Physics is awesome

    Het enige wat ik kan bedenken is dat je per ongelijk tijdens het blenden de oogschaduw wegveegt in plaats van blend. Dit gebeurt bij mijn goedkope oogschaduw van Essence de hele tijd. Als ik mijn bewegende ooglid heb gedaan en daarna de crease doe, is de kleur van het ooglid direct weer weg.


    I am an idiot, I move.

    Waddles schreef:
    Het enige wat ik kan bedenken is dat je per ongelijk tijdens het blenden de oogschaduw wegveegt in plaats van blend. Dit gebeurt bij mijn goedkope oogschaduw van Essence de hele tijd. Als ik mijn bewegende ooglid heb gedaan en daarna de crease doe, is de kleur van het ooglid direct weer weg.


    Dat had ik gisteren, de oogschaduw in mijn crease was donkerder en uiteindelijk zat die oogschaduw ook op mijn ooglid. Heb het maar zo gelaten (want op zich stond het wel).

    Dus vandaag heb ik het voorzichtiger aangepakt. Maar dat kan het misschien alsnog zijn.


    Physics is awesome

    Je kunt de oogschaduw op je bewegend ooglid ook aanbrengen met je vingers, dan blijft er geen pigment achter op je kwast. Als dat nog niet het gewenste effect geeft, is de oogschaduw niet goed genoeg gepigmenteerd.


    I was an angel living in the garden of evil

    Je kan ook nog proberen om het pigment iets te versterken met een kleeeeeeein beetje water, en het dan aanbrengen. Ik heb de oogsvhaduw van de action/primark en die zijn heel goed, probeer die anders eerst voor je geld over de toonbalk smijt bij douglas. Daarnaast gebruik ik de kwasten van real techniques, het setje is vgm 22€ bij etos.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Waddles schreef:
    Het enige wat ik kan bedenken is dat je per ongelijk tijdens het blenden de oogschaduw wegveegt in plaats van blend. Dit gebeurt bij mijn goedkope oogschaduw van Essence de hele tijd. Als ik mijn bewegende ooglid heb gedaan en daarna de crease doe, is de kleur van het ooglid direct weer weg.


    Heb je ook al geprobeerd als je eerst de crease doet en daarna het ooglid?


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Heb je ook al geprobeerd als je eerst de crease doet en daarna het ooglid?


    Ja, een keer. Toen was ik uitgeschoten met de oogschaduw van de crease en toen was het al helemaal moeilijk om nog een andere kleur op mijn bewegend ooglid te krijgen.

    Momenteel voel ik me echt een zeurkous, want jullie willen me allemaal helpen en iedere keer is het van, nee dat werkt niet.


    Physics is awesome