• Een tijd geleden had ik een topic aangemaakt over oogschaduwkwasten(welke ik het beste kon kopen etc.) en nu ik kwasten hebt gekocht, moest ik ze natuurlijk ook uit proberen. Dat heb ik gedaan en ze brengen de oogschaduw mooi aan. Een probleem is dat de oogschaduw op mijn ooglid (bewegend ooglid), heel licht lijkt waardoor het lijkt alsof daar geen of bijna geen oogschaduw op zit. Overigens heb ik verschillende oogschaduws geprobeerd met iedere keer hetzelfde resultaat.

    Mijn gok is dat het ligt aan mijn oogschaduwbasis, want die heeft al kleur van zichzelf en is donkerder qua kleur dan mijn huid. (Hoewel ik moet toegeven dat mijn huid daar ook wel erg licht is)

    Maar ik twijfel toch want in mijn crease (ik kan niet op het Nederlandse woord komen) heb ik dit probleem niet terwijl ik daar ook oogschaduwbasis op smeer.

    Dus heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Ja, een keer. Toen was ik uitgeschoten met de oogschaduw van de crease en toen was het al helemaal moeilijk om nog een andere kleur op mijn bewegend ooglid te krijgen.

    Momenteel voel ik me echt een zeurkous, want jullie willen me allemaal helpen en iedere keer is het van, nee dat werkt niet.


    Maar onthoud: met één keer krijg je nooit perfect resultaat. Oogschaduw is gewoon een kwestie van veel doen en herhaling.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Heb je ook al geprobeerd als je eerst de crease doet en daarna het ooglid?

    Ik heb betere oogschaduw gekocht x)
    Maar ja, eerst de crease doen werkt meestal goed.


    I am an idiot, I move.

    Gebruik je wel de goede kwasten voor alles?
    Het beste voor veel pigment op je lid is om zo'n plat kwastje te gebruiken. Voor extra pigment kan je er een beetje water of setting spray op doen.
    Als het dan nog niet werkt, probeer het met je vinger.

    Als dit allemaal niet werkt, dan is het zeker de pigment van je oogschaduw zelf.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Standal schreef:
    (...)

    Maar onthoud: met één keer krijg je nooit perfect resultaat. Oogschaduw is gewoon een kwestie van veel doen en herhaling.


    Nee, dat verwacht ik ook niet. Maar het valt me gewoon op dat ik de oogschaduw die ik op mijn ooglid smeer nauwelijks zie.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Nee, dat verwacht ik ook niet. Maar het valt me gewoon op dat ik de oogschaduw die ik op mijn ooglid smeer nauwelijks zie.


    Ik denk dat het aan de pigmentatie van je oogschaduw ligt. Van welk merk heb je het? Of hoe heet de oogschaduw kleur?
    Je moet anders even de naam van de oogschaduw + recensie/ review op google intypen. Dan kun je zien of het aan jou ligt of aan de oogschaduw.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2017 - 16:29 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Update: Vandaag mijn oogschaduwbasis langer laten drogen en een andere kwast gebruikt. Blijkbaar was het andere kwast(je) dus niet geschikt om oogschaduw over mijn ooglid aan te brengen. Het deed zijn werk wel, maar daardoor kwam het dus zo licht op mijn ooglid. Met de andere kwast zag ik na twee keer (oogschaduw op de kwast doen en over mijn ooglid gaan) veel meer kleur!

    Het lag dus aan mij. Dus nu dit is gelukt, ga ik in de toekomst proberen om een hele ooglook te maken. Voorlopig hou ik het nog even op een kleur over mijn ooglid en eventueel crease, want een hele ooglook maken, is helaas moeilijker dan verwacht. Ach ja, al doende leert men zal ik maar denken.

    Trouwens, nog bedankt voor alle reacties! En voor alle tips die daarin stonden.

    [ bericht aangepast op 17 juni 2017 - 21:44 ]


    Physics is awesome

    Je hebt witte oogpotloden, speciaal bedoeld als basis. Omdat die écht wit zijn, pakt de kleur die je erop doet daarna wel heel goed. Als de pigment niet goed is, zou je alsnog meerdere lagen op kunnen bouwen, maar je begint met een egale, witte basis.


    everything, in time

    Meraki schreef:
    Je hebt witte oogpotloden, speciaal bedoeld als basis. Omdat die écht wit zijn, pakt de kleur die je erop doet daarna wel heel goed. Als de pigment niet goed is, zou je alsnog meerdere lagen op kunnen bouwen, maar je begint met een egale, witte basis.


    Staat dat dan ook op het oogpotlood? Ik weet wel dat meestal een oogschaduwbasis van zichzelf vrij kleurloos is.


    Physics is awesome

    Het staat dan niet op het potloodje zelf (veel witte oogpotloden zijn voor op de waterlijn om een frisse blik te geven)

    Een veel gebruikte is de NYX jumbo eyeshadowpencil in 04 milk:
    https://www.douglas.nl/douglas/product_404916.html

    Wat ik zelf heel fijn vind is een maybelline colourtattoo onder mn oogschaduw als ik vind dat die niet gepigmenteerd genoeg is.

    Verder kan het ook heel erg aan het merk liggen, Urban Decay en colourpop staan bekend om supergepigmenteerde kleuren, terwijl merken als too faced en tarte meer opbouwkleuren hebben


    The night is dark and full of terrors.

    Stormborn schreef:
    Het staat dan niet op het potloodje zelf (veel witte oogpotloden zijn voor op de waterlijn om een frisse blik te geven)

    Een veel gebruikte is de NYX jumbo eyeshadowpencil in 04 milk:
    https://www.douglas.nl/douglas/product_404916.html

    Wat ik zelf heel fijn vind is een maybelline colourtattoo onder mn oogschaduw als ik vind dat die niet gepigmenteerd genoeg is.

    Verder kan het ook heel erg aan het merk liggen, Urban Decay en colourpop staan bekend om supergepigmenteerde kleuren, terwijl merken als too faced en tarte meer opbouwkleuren hebben


    Volgens mij heb ik nog een wit oogpotlood. Maar goed om te weten dat NYX ook een goeie heeft daarvoor.

    Is de colourtattoo van Maybelline dan een poeder of ook een potlood?

    Misschien ben ik nog niet goed in opbouwen.


    Physics is awesome

    Colourtattoos zijn een cremeoogschaduw! zit in een potje dat een beetje lijkt op een geleyeliner. Soms liggen er kleuren bij de big bazar.

    Wat heel erg helpt met het opbouwen van kleur is om of je vingers te gebruiken (al kun je daar niet al te gedetailleerd mee werken) of door een kwast te gebruiken die niet al te fluffy is, omdat je het anders al wegblend.


    The night is dark and full of terrors.