• Inleiding:
    Iedereen kan het zich wel voorstellen, je moet naar je werk of naar school maar heb hier eigenlijk helemaal geen zin in. En zit eigenlijk met tegenzin in de bus of trein (of tram/metro).
    Bij sommige mensen is dit heel erg duidelijk zichtbaar en zie je ze aardig chagrijnig of boos in de bus zitten.
    Echter kan er ook wat anders aan de hand zijn.
    Iemand die net ruzie thuis in zijn gezin heeft gehad, of iemand die word gepest op het werk of op school waardoor diegene erg op ziet om weer naar deze plek te gaan.

    Nu kan 1 klein simpel dingetje mensen vaak al iets beter laten voelen. En zo'n simpel dingetje wil ik dus opzetten!

    Oplossing:

    Ik zit er aan te denken een groot aantal Nederlandse en Engelse quotes op te gaan zoeken die een positieve kant hebben.
    Of een complimentje, dat kan ook natuurlijk.
    Deze wil ik dan op een post-it blaadje schrijven met een hashtag er bij, zodat misschien meerdere mensen dit gaan doen en uitvoeren.
    En deze blaadjes wil ik dan in de bus/trein plakken. Op het raam naast een zitplek, of op de rugleuning van een stoel zodat iemand die er achter zit het kan lezen.

    Uitvoering:

    1. Ik wil zelf graag de volgende hashtag gebruiken: #PositiefReizen
    2. Een hele hoop positieve quotes vinden!
    3. Meerdere mensen die mij willen helpen iemands dag beter te maken!
    4. Het instagramaccount: @PositiefReizen meer promoten.
    Wanneer jij een post-it heb en deze graag wilt delen, mag je deze doorsturen via privechat van Instagram, of via de mail op Q. Dan wordt deze foto van jou
    post-it op de Instagram geplaatst met jou accountnaam. Als je anoniem wilt blijven mag dit ook, dan wordt er elke ''Ingezonden'' bij vermeld.

    Wat zoek ik:
    - Mensen die eventueel mee willen helpen.
    - Leuke positieve quotes of complimenten, mag in het Nederlands, maar ook in het Engels.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 20:19 ]

    Wat super tof! ! Ik wil wel mee doen ja!

    Misschien kunnen we er ook Twitter bij aanmaken?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik dacht eerst dat 'positiefreizen' een Duits woord was, tot ik beter las.(cat)

    Dus misschien kun je er dan beter postief-reizen of PositiefReizen van maken. Verder is het niets voor mij, maar succes ermee! *O*


    everything, in time

    Thanks voor de tip ;-)

    Ik heb ondertussen een Instagram account aangemaakt, hier staat nu nog letterlijk niks op, maar daar wordt aan gewerkt natuurlijk :P
    Het account heet: positiefreizen

    Zelf heb ik niet zo veel met Twitter, maar hier kan ik me inderdaad ook wel meer op gaan focussen.

    ^ als je wil, wil ik best het twitteraccount onderhouden?

    Ik vind #positiefreizen echt zo tof. Ik ben helemaal enthousiast en heb er nu al zin in!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Sorry ik ben zo enthousiast. Ik stuur je even mijn ideeën in pb en je mag altijd alles weigeren natuurlijk!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    ja is goed ;)

    Oeh dit is best een leuk idee! Ik ga helaas nooit met de tram of metro of bus...


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Eventueel kun je de quotes ook achterlaten in een fietsenstalling, bushokjes of gewoon ergens in een parkje op een bankje (als het niet gaat regenen natuurlijk)

    Oké, ik vind het stiekem toch best leuk. Ik blijf mezelf betrappen om steeds opnieuw op dit topic te klikken.
    Het is meer dat ik echt het lef van een lieveheersbeestje heb: als iemand zou zien dat ik die quotes achter laat, me dat post-it briefje ziet plakken, schaam ik me al.(no_chears)


    everything, in time

    Meh denk niet dat NS daar zo blij mee is. Geeft extra troep aangezien die dingen nooit blijven hangen. Mail hen anders of het mag? Maar wel een leuk idee, daar niet van!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Meraki schreef:
    Oké, ik vind het stiekem toch best leuk. Ik blijf mezelf betrappen om steeds opnieuw op dit topic te klikken.
    Het is meer dat ik echt het lef van een lieveheersbeestje heb: als iemand zou zien dat ik die quotes achter laat, me dat post-it briefje ziet plakken, schaam ik me al.(no_chears)


    Ik herken het heel erg hoor, maar toch is de drang om andere mensen vrolijker te maken groter dan die schaamte. ;-)
    En anders ben ik ook wel het type die wacht tot iedereen weg is haha.
    Je kan mensen ook al heel erg helpen wanneer je ze gewoon een berichtje stuurt met een positieve quote. Dat kan gewoon via Quizlet bijvoorbeeld.

    Nou ik reis heel veel met de bus naar het werk, dus ik kan subtiel een post-it plakken bij de stoel waar ik zit. Dat die post-it dus daar blijft als ik de bus uit stap en degene naast me de quote vindt. (:

    Als ik fiets, kom ik langs veel bushokjes, dus dan durf ik ook wel van alles achter te laten. Komt goed!


    everything, in time

    Ik wil dit ook wel doen. Misschien zelfs op mijn reis c: Leuk initiatief ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik doe mee! Al ben ik wel mee met het standpunt van Eledhel. Rommel achterlaten willen we ook niet he.


    Geloof niet alles wat je denkt

    We zullen geen troep maken en op de grond gooien guys. Je kunt gewoon een post-it in het tafeltje plakken, zonder troep te maken, en ook zo in de bus tegen een stoel aan. Als je post-it's niet fijn vindt, kun je ook een kaartje achterlaten, eventueel met de frase 'Moet je nog overstappen? Neem het kaartje mee en verspreid samen met ons PositiefReizen!'. Zo wordt het misschien meer als krant gebruikt (die blijven ook in de trein liggen namelijk).

    Het is natuurlijk ook niet de bedoeling de hele trein vol te plakken - daar zal NS inderdaad niet erg blij mee zijn haha. Maar soms een vrolijk en positief bericht zullen ze echt niet erg vinden (:


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.