• Later wordt het topic nog wat verbeterd!





    Hoi iedereen!

    Ik had zin om een soort discussie-topic te openen. De reden? Wel, ik kom uit België, (meerbepaald een gemeente in de provincie Antwerpen) en ik spreek als moedertaal het Antwerps dialect van het Nederlands. Verder kan ik ook nog vrij goed Frans (de tweede officiële landstaal van België), Engels (gewoon omdat het moet) en ik snap ook een beetje Duits (de derde officiële landstaal van België). Spaans, Roemeens en Deens kan ik ook nog een beetje van begrijpen... En jullie? Hebben jullie een andere moedertaal dan het Nederlands? Of spreken jullie talen die niet echt alledaags zijn? Laat het achter in dit topic!



    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 17:28 ]

    Hoeveel talen spreek jij?

    0.0% (0 stemmen)
     
    1

    27.8% (10 stemmen)
     
    2

    30.6% (11 stemmen)
     
    3

    22.2% (8 stemmen)
     
    4

    5.6% (2 stemmen)
     
    5

    13.9% (5 stemmen)
     
    6 of meer

    Nederlands, Engels, Frans, Duits, een paar woordjes Indonesisch en gebarentaal. :Y)


    everything, in time

    Een beetje frans


    Nobody Say It was easy

    Ik spreek voornamelijk Nederlands (en dan met een Brabants dialect). Verder lees / schrijf / spreek ik vloeiend Engels. Ik kan me in het Duits ook wel redden met lezen en spreken – Frans en Spaans in wat mindere maten.


    •

    Nederlands, Ein bisschen Deutch, Poquito Espanol, Engels


    Aan niets denken is ook denken.

    Nederlands (moedertaal), Engels (Vloeiend), Duits (verstaan, sprechen nicht so gut..), Frans (un petit peu) & een paar woorden van ASL.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Nederlands en Engels kan ik heel goed. Frans kan ik alleen verstaan net als Duits (ookal had ik daar les in maar ik vond het gewoon kut-talen) en ik kan echt 6 woorden japans ofzo hahahah (thank you anime!)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Kalanithi schreef:
    Nederlands (moedertaal), Engels (Vloeiend), Duits (verstaan, sprechen nicht so gut..), Frans (un petit peu) & een paar woorden van ASL.


    Sorry voor de vraag, maar wat betekend ASL? Als ik het opzoek op Google krijg ik dit:
    ASL is een historisch Brits merk van motorfietsen. De bedrijfsnaam was: Associated Springs Ltd., later Air Springs Ltd. en A.S.L. Mfg. Co., Stafford. Associated Springs maakte luchtveren, maar ging in 1909 motorfietsen produceren. Mogelijk deed men dat om de vering aan te prijzen. ...


    Bedankt voor de vele reacties!

    ModernFamily schreef:
    (...)

    Bedankt voor de vele reacties!


    American Sign Language.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Evaethas schreef:
    (...)

    American Sign Language.


    Dit inderdaad!


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Nederlands en Engels. Duits kan ik een beetje verstaan en bij Frans ken ik enkele woorden.


    16 - 09 - '17

    Nederlands, Frans, Engels, 'Duits' (hoge verwachtingen zijn niet nodig) en Noors. Zweeds versta ik meestal.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Evaethas schreef:
    (...)

    American Sign Language.


    Oké thanks!

    Ik spreek Nederlands, Duits en Engels. Die laatste twee op C1- en C2-niveau.
    Verder versta en spreek ik een paar woordjes Frans en Noors, maar in die talen zou ik geen fatsoenlijk gesprek kunnen voeren x)


    I am an idiot, I move.

    Nederlands, Engels, Frans, Duits, Zweeds snap en versta ik redelijk en ik leer momenteel Russisch wat ik op dit moment niet zo heel goed ken.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Ik spreek Nederlands, Engels en Arabisch

    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 17:43 ]


    Don't tchange for other people, just stay youre self