• Later wordt het topic nog wat verbeterd!





    Hoi iedereen!

    Ik had zin om een soort discussie-topic te openen. De reden? Wel, ik kom uit België, (meerbepaald een gemeente in de provincie Antwerpen) en ik spreek als moedertaal het Antwerps dialect van het Nederlands. Verder kan ik ook nog vrij goed Frans (de tweede officiële landstaal van België), Engels (gewoon omdat het moet) en ik snap ook een beetje Duits (de derde officiële landstaal van België). Spaans, Roemeens en Deens kan ik ook nog een beetje van begrijpen... En jullie? Hebben jullie een andere moedertaal dan het Nederlands? Of spreken jullie talen die niet echt alledaags zijn? Laat het achter in dit topic!



    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 17:28 ]

    Hoeveel talen spreek jij?

    0.0% (0 stemmen)
     
    1

    27.8% (10 stemmen)
     
    2

    30.6% (11 stemmen)
     
    3

    22.2% (8 stemmen)
     
    4

    5.6% (2 stemmen)
     
    5

    13.9% (5 stemmen)
     
    6 of meer

    Nederlands, Engels en basis Japans (:


    Shoganai i ne~

    Nederlands, Engels, redelijk Duits en Frans ongeveer ahum


    chaos makes the muse

    Ik spreek Nederlands en Engels.
    Versta Duits en spreek het een beetje. Ik versta ook Gronings, maar Gronings is geen taal haha. En volgend jaar krijg ik Spaans en ik plan er ook op om in Spanje te gaan wonen, dus dan kan ik hopelijk ook Spaans!


    Alleen maar tranen van geluk

    Nederlands, Engels en Duits(ik kan me er mee redden)

    Ik spreek nederlands en engels, frans een klein beetje, maar ik word wijzer van een geschreven tekst. Verder kan ik (op een goede dag) een paar woordjes Duits verstaan, en heb ik in een opwelling geprobeerd Iers te leren op Duolingo. Mijn enthousiasme hield het welgeteld 3 weken vol.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik spreek Nederlands, Frans en Engels. In het Duits en Deens versta ik wel wat woorden, maar niet genoeg om een gesprek te voeren.

    Nederlands, Engels, Duits, beetje Frans, ASL alfabet/losse woorden/vaste zinnen, en wat losse woorden in Chinees/Japans/Spaans.


    Ik kan ook nog Twents (geen officiële taal, I know) en het Engelse fonetische alfabet (niet echt een taal, maar ach).


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik spreek Nederlands, Engels, Duits en Zweeds. Frans is te ver weggezakt, vrees ik. Ik heb een half jaartje in Zweden gewoond en daar een talencursus gevolgd, vandaar dat ik wat Zweeds spreek.


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Ik spreek ook nog het Antwerpse accent, en het Limburgs kan ik ook nog spreken.