• Later wordt het topic nog wat verbeterd!





    Hoi iedereen!

    Ik had zin om een soort discussie-topic te openen. De reden? Wel, ik kom uit België, (meerbepaald een gemeente in de provincie Antwerpen) en ik spreek als moedertaal het Antwerps dialect van het Nederlands. Verder kan ik ook nog vrij goed Frans (de tweede officiële landstaal van België), Engels (gewoon omdat het moet) en ik snap ook een beetje Duits (de derde officiële landstaal van België). Spaans, Roemeens en Deens kan ik ook nog een beetje van begrijpen... En jullie? Hebben jullie een andere moedertaal dan het Nederlands? Of spreken jullie talen die niet echt alledaags zijn? Laat het achter in dit topic!



    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 17:28 ]

    Hoeveel talen spreek jij?

    0.0% (0 stemmen)
     
    1

    27.8% (10 stemmen)
     
    2

    30.6% (11 stemmen)
     
    3

    22.2% (8 stemmen)
     
    4

    5.6% (2 stemmen)
     
    5

    13.9% (5 stemmen)
     
    6 of meer

    Trishanakru schreef:
    Nederlands, Engels, Frans, Duits, Zweeds snap en versta ik redelijk en ik leer momenteel Russisch wat ik op dit moment niet zo heel goed ken.


    Oooh, dat leerde ik ook toen ik klein was! Enorm moeilijk aangezien het volzit met naamvallen en moeilijkheden. Удачи!

    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 18:28 ]


    Geloof niet alles wat je denkt

    Ik praat Nederlands, Frans (mais pas très couramment, juste le vocabulaire normal, tu sais), Engels (like this is one of my major capabilities, I really like to talk English.), Arabisch (kan hdar gee shwiya masha kan fhem kolshi), Spaans (poquitooooooooooo), en nog een paar woorden Italiaans, Grieks, Koreaans, Berbers.

    MAAR HET BELANGRIJKST? Ploat Mechels. Dar parleerk t beste ien.


    Heaven is a place that we all have

    Dunphy schreef:
    Ik praat Nederlands, Frans (mais pas très couramment, juste le vocabulaire normal, tu sais), Engels (like this is one of my major capabilities, I really like to talk English.), Arabisch (kan hdar gee shwiya masha kan fhem kolshi), Spaans (poquitooooooooooo), en nog een paar woorden Italiaans, Grieks, Koreaans, Berbers.

    MAAR HET BELANGRIJKST? Ploat Mechels. Dar parleerk t beste ien.


    OAH! Da Mechels snapk tbeste. Kzen noamelek oek van de ploatte kaent van Bellege!

    Ik spreek vloeiend Engels (ik studeer over twee weken af als vertaler Engels), ik kan aardig goed Frans en Duits en ook nog wat Spaans (maar niet erg goed). Verder ben ik nog Deens aan het leren en spreek ik uiteraard Nederlands en een Limburgs dialect.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik uh, spreek Nederlands, Fries, half Engels achtig iets (onzeker, maar ik zou me ermee kunnen redden), een handjevol Frans en that's it.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Hangt af van je definitie van spreken, haha. Ik spreek vloeiend Nederlands (nee, echt?) en Engels, minder vloeiend maar nog steeds vloeiend genoeg om mezelf te kunnen uitdrukken en simpele discussies te voeren Frans, ik spreek het soort Duits waarvan je weet dat mensen je begrijpen als je 't spreekt, maar dat de naamvallen compleet fout zitten, een heeeeeel klein beetje Hebreeuws en vanaf volgend jaar (hopelijk) Arabisch. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eh, Nederlands (vloeiend), Frans (vrij vloeiend), Engels (heel goed verstaan, redelijk goed schrijven en spreken... Daar zwijgen we over), een beetje Duits, een beetje Spaans, en eh... Tellen Latijn en oud-Grieks ook? Want dat versta ik (nerd)


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Vloeiend Nederlands ofcourse, alleen praat ik thuis met een zwaar twents dialect met soms duits erdoorheen.
    ik kan bijna vloeiend engels, en zeg maar basis frans en duits alleen gaat het Duits dan veel makkelijker.
    ik hoooooou van talen


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    ModernFamily schreef:
    (...)

    OAH! Da Mechels snapk tbeste. Kzen noamelek oek van de ploatte kaent van Bellege!


    ik heb trauma's aan al wat antwerps neigt
    mor kzin't oant lere hahaha


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    @Antwerps vind ik persoonlijk echt enorm lelijk. Ik heb liever andere dialecten.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Nederlands, doh. Engels vloeiend. Volgens de Amerikanen/Britten/Australiërs die ik tijdens mijn trip in de VS heb ontmoet is mijn Engels beter dan die van de meeste Amerikanen/Britten/Australiërs, hehe :Y). Duits goed verstaan en lezen, praten en schrijven redelijk. Spaans en Frans lezen, verstaan en schrijven redelijk en luisteren bagger :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Evaethas schreef:
    @Antwerps vind ik persoonlijk echt enorm lelijk. Ik heb liever andere dialecten.


    Ieder zijn smaak ;)

    Ik spreek Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans en Grieks en Latijn kan ik lezen. En ASL maar ik weet niet of je dat een taal vind.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Evaethas schreef:
    (...)

    Oooh, dat leerde ik ook toen ik klein was! Enorm moeilijk aangezien het volzit met naamvallen en moeilijkheden. Удачи!


    Спасибо тебе! Ik heb dat inderdaad gemerkt haha (':


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Nederlands, Engels en een klein beetje Spaans.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 20:18 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''