• Later wordt het topic nog wat verbeterd!





    Hoi iedereen!

    Ik had zin om een soort discussie-topic te openen. De reden? Wel, ik kom uit België, (meerbepaald een gemeente in de provincie Antwerpen) en ik spreek als moedertaal het Antwerps dialect van het Nederlands. Verder kan ik ook nog vrij goed Frans (de tweede officiële landstaal van België), Engels (gewoon omdat het moet) en ik snap ook een beetje Duits (de derde officiële landstaal van België). Spaans, Roemeens en Deens kan ik ook nog een beetje van begrijpen... En jullie? Hebben jullie een andere moedertaal dan het Nederlands? Of spreken jullie talen die niet echt alledaags zijn? Laat het achter in dit topic!



    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 17:28 ]

    Hoeveel talen spreek jij?

    0.0% (0 stemmen)
     
    1

    27.8% (10 stemmen)
     
    2

    30.6% (11 stemmen)
     
    3

    22.2% (8 stemmen)
     
    4

    5.6% (2 stemmen)
     
    5

    13.9% (5 stemmen)
     
    6 of meer

    Trishanakru schreef:
    (...)

    Спасибо тебе! Ik heb dat inderdaad gemerkt haha (':


    Bevalt de taal je wel een beetje? Mijn nicht is Oekraïens en mijn beste vriendin (half) Russisch. Ik hoor het dus best wel vaak rond me. Hoe zit het bij jou?
    ModernFamily schreef:
    (...)

    Ieder zijn smaak ;)


    Ja natuurlijk, ik bedoelde er ook niets anders mee. :)
    Uit welke deelgemeente kom je? Wilrijk hier.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Evaethas schreef:
    (...)

    Ja natuurlijk, ik bedoelde er ook niets anders mee. :)
    Uit welke deelgemeente kom je? Wilrijk hier.


    Het is geen deelgemeente, maar een gemeente op zich eigenlijk :P Mortsel hier ;)

    ModernFamily schreef:
    (...)

    Het is geen deelgemeente, maar een gemeente op zich eigenlijk :P Mortsel hier ;)

    Ik Berchem (': ik kom de Antwerpensquad joinen


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Evaethas schreef:
    Trishanakru schreef:

    Bevalt de taal je wel een beetje? Mijn nicht is Oekraïens en mijn beste vriendin (half) Russisch. Ik hoor het dus best wel vaak rond me. Hoe zit het bij jou?.


    Ik vind het een best wel interessante taal. Ook omdat het heel anders is dan want ik spreek en anders dan de talen die meeste mensen willen leren (zoals Frans, Duits, Spaans etc.). Ik zelf zou ook Spaans willen leren omdat ik van deels Spaanse(en ook Franse) afkomst ben, maar ik hou het maar op een taal tergelijkertijd :')


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    ModernFamily schreef:
    (...)

    Het is geen deelgemeente, maar een gemeente op zich eigenlijk :P Mortsel hier ;)


    Ooh werkelijk? Daar woonde ik bij mijn moeder (ze woont er nog steeds hoor) en ga ik naar school. Naar welke school ga jij?

    Kowalski schreef:
    (...)
    Ik Berchem (': ik kom de Antwerpensquad joinen


    Zo raar om je voor te stellen dat we allemaal zo dicht op elkaar wonen. Het kan best dat we elkaar al zijn tegengekomen. En jij, naar welke school ga jij?


    Geloof niet alles wat je denkt

    Trishanakru schreef:
    (...)

    Ik vind het een best wel interessante taal. Ook omdat het heel anders is dan want ik spreek en anders dan de talen die meeste mensen willen leren (zoals Frans, Duits, Spaans etc.). Ik zelf zou ook Spaans willen leren omdat ik van deels Spaanse(en ook Franse) afkomst ben, maar ik hou het maar op een taal tergelijkertijd :')


    Ja, ik denk dat het anders ook best verwarrend kan gaan worden. Toffe keuze!


    Geloof niet alles wat je denkt

    Evaethas schreef:
    (...)

    Zo raar om je voor te stellen dat we allemaal zo dicht op elkaar wonen. Het kan best dat we elkaar al zijn tegengekomen. En jij, naar welke school ga jij?


    Sint-Gabriëlcollege Boechout. En jij?

    Evaethas schreef:
    (...)

    Zo raar om je voor te stellen dat we allemaal zo dicht op elkaar wonen. Het kan best dat we elkaar al zijn tegengekomen. En jij, naar welke school ga jij?

    Zou best eens kunnen (': Honderd meter naar links ben ik in Wilrijk, schuin rechts/rechtsdoor een kilometertje ofzo en ik ben in Mortsel.
    Ik ga naar het OLV Pulhof instituut ^^ Jij?


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Kowalski schreef:
    (...)
    Zou best eens kunnen (': Honderd meter naar links ben ik in Wilrijk, schuin rechts/rechtsdoor een kilometertje ofzo en ik ben in Mortsel.
    Ik ga naar het OLV Pulhof instituut ^^ Jij?


    :| Ik ken daar mensen

    ModernFamily schreef:
    (...)

    :| Ik ken daar mensen

    Neeeee (': Wie? Stuur anders een pbtje


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    ModernFamily schreef:
    (...)

    :| Ik ken daar mensen


    DIT

    Haha wacht ik reageer zo even


    Geloof niet alles wat je denkt

    Kowalski schreef:
    (...)
    Neeeee (': Wie? Stuur anders een pbtje


    Ik weet niet in welk jaar jij zit, maar in het tweede zitten Cane en Steve. Ken je ze?

    @Ik dacht al dat je op Pulhof zou zitten. OLVE hier. Mijn zussen zaten op Pulhof (de ene maar voor heel even), en dat is dan ook meteen de reden waarom ik naar OLVE ging en niet naar Pulhof. Ik heb namelijk nogal vaak negatieve ervaringen te horen gekregen.
    Ah je woont er op de grens. Ik woon wat verder in Wilrijk, aan de bist. Ik ken de buurt rond Pulhof heel goed. (ik leef in de buurt en kom er vaak en) Omdat ik in de lagere school in een schooltje daarnaast zat. Misschien ken je het? Sint-Stanislascollege alias kleine Stan?

    Het Sint-Gabriëlcollege ken ik niet, maar ik simpelweg weinig van Boechout.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Ik vind dit altijd een erg lastige vraag omdat het sterk afhankelijk is van je definitie van spreken. Hierop antwoorden is soms ook wat eng omdat de vervolgvraag vaak is "zeg eens wat in het X" en iek, ik weet nooit wat ik daarmee moet. (nerd)

    Maar zelf zou ik vier zeggen, denk ik? Nederlands, uiteraard, als moedertaal, Duits als tweede moedertaal die accentloos maar in alle eerlijkheid soms wat roestig is, Engels op ongeveer het niveau van een native speaker en doorgaans eigenlijk vloeiender dan Duits maar juist wel weer met een accent, en Frans, maar stukken slechter dan de drie andere. Verder ken ik wat Spaans omdat ik daar ooit drie jaar les in heb gehad, exact 250 woorden Italiaans, wat beginnend Russisch (waar ik nu actief mee bezig ben) en hele, héle kleine beetjes Zweeds en Noors.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Evaethas schreef:
    @Ik dacht al dat je op Pulhof zou zitten. OLVE hier. Mijn zussen zaten op Pulhof (de ene maar voor heel even), en dat is dan ook meteen de reden waarom ik naar OLVE ging en niet naar Pulhof. Ik heb namelijk nogal vaak negatieve ervaringen te horen gekregen.
    Ah je woont er op de grens. Ik woon wat verder in Wilrijk, aan de bist. Ik ken de buurt rond Pulhof heel goed. (ik leef in de buurt en kom er vaak en) Omdat ik in de lagere school in een schooltje daarnaast zat. Misschien ken je het? Sint-Stanislascollege alias kleine Stan?

    Het Sint-Gabriëlcollege ken ik niet, maar ik simpelweg weinig van Boechout.

    Jep, zelf ook. Er zitten ook, no offence, een heleboel kutmensen die de plak zwaaien en er wordt behoorlijk wat gepest, maar ik heb er fijne vrienden en eigenlijk bemoeien de anderen zich niet met ons. En op zich vind ik het bestuur etc. wel oké, dus blijven we - tesamen. Maar hey, ik ken een heleboel OLVE'ers! In welk jaar zit je? En jep, Kleine Stan is om mijn hoek. Mijn oud-oppas woont vier huizen naast mij en is er ook naar school gegaan.
    Wow, de kans is eigenlijk vrij reëel dan dat we elkaar al eens per ongeluk gezien hebben (':


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis