• Zeiktopic, excuus!

    Ik voel me echt zo waardeloos en zit echt over iets in wat afgelopen dinsdag gebeurd is.


    Even een backstory:
    Een jaar geleden heb ik iemand leren kennen via Twitter, R. Ik reageerde bij hem op een tweet en daarna was er een vriendschappelijke klik tussen ons, contact is toen ook verder gegaan naar meer persoonlijke sociale media en hebben we zelfs nummers uitgewisseld. En we hadden ook echt hele leuke gesprekken, tot R al een maand of twee na contact al zei dat hij van me hield. (Wat ik overigens best snel vond, mede omdat we ook elkaar op dit punt nog nooit gezien hadden.) Hij begon me ook al schat en lieverd te noemen. Terwijl ik zei dat hem toen al als goeie vriend zag en zijn vriendschap erg waardeerde.
    Toen kwamen de kerstdagen eraan en stuurden we elkaar een kaartje, ik bedankte hem voor het fijne jaar en voor zijn vriendschap. En ik kreeg daar ook een kaartje terug weer met een heuse liefdes verklaring en dat hij van me hield. Daarbij had ik R een app gestuurd met "Bedankt voor de lieve kaart, ik waardeer je vriendschap echt." Nou zo gezegd zo gedaan. De volgende maanden wilde hij me steeds eens een keertje ontmoeten, alleen mijn vader is ziek en ik ben druk bezig met mijn rijbewijs aan het halen dus het kwam niet echt gelegen.
    Totdat ik afgelopen donderdag15 juni 20 werd, en hij aanbood om hier langs te komen voor mijn verjaardag afgelopen zaterdag. Ik vond het heel erg lief dat hij zoveel moeite deed dat hij voor mij hierheen kwam. Alles was ook heel gezellig toen hij hier was, alleen hij deed heel vaak zijn arm om me heen, terwijl ik wel aangaf dat ik wel eerst wilde kijken hoe en wat. Hij heeft me zelfs proberen te zoenen op mijn mond twee keer, terwijl ik mijn hoofd wegdraaide en op mijn wang gekust werd. Want ik voelde me er ook echt niet prettig bij.
    De hele dag hebben we het gezellig gehad, maar toen kreeg ik met mijn domme kop een zonnesteek, en heb ik kotsend op de bank gelegen. Ik heb toen ook gevraagd rond 10 uur wanneer hij weg zou willen gaan en of het geen probleem zou zijn vanwege de weg. Alleen hij zei; "Nah komt nog wel." alleen ik viel bijna flauw en ik had er op dat moment echt geen zin meer in. En hij is toen om half 11 vertrokken omdat ik dat ook wilde. Dat hij veilig thuis aan zou komen.


    En dit voorval is afgelopen dinsdag gebeurd;

    Ik lag ziek met migraine en een zonnesteek op de bank, met paracetamol in mijn mik. Niet echt zin gehad om te praten, maar zo lief als R was stuurde hij mij toch een berichtje. En hij stuurde gelijk al een appje dat hij zaterdag langs wilde komen voor steun. Terwijl ik daar op dat moment niet op zat te wachten heb ik hem dit gestuurd. "Dankje, maar het hoeft echt niet hoor. Ik vind het echt heel lief van je als een goeie vriend." en op dat moment leek zijn reactie te veranderen. Hij stuurde terug. "Huh dus géén vriendje en vriendinnetje begrijp ik hieruit?" Waarna ik nogmaals uitlegde dat ik hem een superlieve jongen vond, alleen ik zag hem alleen maar als een goeie vriend. En toen voelde ik mijn maag omdraaien. En toen kreeg ik een appje met de tekst; " Nee, okee. Dat heb ik nou bij iedereen. Nog nooit een relatie gehad en wat en ik ook probeer niemand wil me, jij dus ook niet. Ik voel me nu best op het verkeerde been gezet. Mijn leven als forever single gaat gewoon door. Ik voel me nu ook belabberd ik ben even weg."
    En op dat moment voelde ik mij zo een ongelofelijke klootzak. Ik heb hem ook alleen gelaten, ben daarna even zelf muziek gaan luisteren en op Twitter gezeten om mijn tijd te doden. En niet veel later kreeg ik van R dit berichtje; "Ik ben het zat om de hele tijd afgewezen te worden, ik krijg nu ook weer die zelfmoordneigingen terug. Terwijl ik weer zo op de goeie weg zat, het is een messteek in mijn hart. Een nare streek voor mijn mentale gezondheid en zelfvertrouwen. Ik dacht dat je verliefd op me was, maar je blijkt gewoon gelogen te hebben alsof je gewoon op iemand anders weer verliefd bent net zoals al die anderen. Ze zoeken altijd en weg om mij te ontwijken. Ik zit hier maar, doe al jaren mijn best, ik ben wel lief en alles. maar als ik wéér word afgekeurd om mijn uiterlijk en shit, weet ik niet waarom ik het nog probeer. Ik ben er echt kapot van. Ik heb tegen je moeder gezegd dat ik nog eens langs zou komen. Alleen nu denk ik dat ik nu niet meer langs kom. Je hebt m'n hart gebroken Kamerling, ik heb je polaroid weggedaan en zoveel mogelijk sporen van ons gewist. Zo kapot ben ik er dus van. En dan zier ik dat jij er lak aan hebt hoe ik me nu voel. Lekker dan voorlopig hoor je niks meer van me. Goodbye."[/b[

    En toen voelde ik me een nog grotere klootzak dan ik al eerder was. Alleen ik zat er met verbazing te lezen omdat ik alleen maar tweet had gestuurd hoe zonde het was dat mijn oude wiskunde leraar was overleden. En daarna had ik een liedje geplaatst ook op FB en Twitter hoe vaak ik dat nummer wel niet gedraaid had.

    En toen zag ik op twitter tweets van hem voorbij komen. Hoe ondankbaar ik wel niet was, en hoe ik nooit van hem gehouden heb. Wat voor een kutwijf ik was omdat hij eens zijn verdrietige gedachten bij mij uitte en hoe wreed ik wel tegen hem was.


    En dat was voor mij de druppel ik had hem van alle sociale media afgegooid ik was er klaar mee.


    Ik zit hier nu met tranen in mijn ogen, en een misselijk gevoel. Ik voel me zo slecht. Alsof het allemaal mijn schuld is, en of ik niet te hard ben geweest. Ik weet het allemaal niet meer, alles lijkt mijn schuld te zijn. In wat ik ook doe.


    Bedankt voor het lezen, liefs Kamerling.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Ooooh, bah, dat is echt superrot :c
    Van wat ik van jouw verhaal lees, heb je hem zeker wel genoeg signalen gegeven dat je hem niet als meer ziet dan een gewone vriend, dus ik vind het ontzettend naar voor je dat hij doet alsof je hem misleidt hebt.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Gadot schreef:
    Ooooh, bah, dat is echt superrot :c
    Van wat ik van jouw verhaal lees, heb je hem zeker wel genoeg signalen gegeven dat je hem niet als meer ziet dan een gewone vriend, dus ik vind het ontzettend naar voor je dat hij doet alsof je hem misleidt hebt.


    Ik heb nu ook echt het gevoel dat ik een waardeloze vriendin ben geweest. Alsof ik iets gemist heb.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Geloof me; jij hebt absoluut niets gemist. Als er iemand is die iets gemist heeft, dan is hij het wel. Wat hij nu doet, zijn alleen maar pogingen om aandacht van jou te krijgen. Op een hele foute manier, dat wel. Maar meer is het niet.
    Je bent echt ontzettend knap en sterk dat je hem overal hebt verwijderd. Je mag echt trots zijn op jezelf hoor!


    Saetre schreef:
    Geloof me; jij hebt absoluut niets gemist. Als er iemand is die iets gemist heeft, dan is hij het wel. Wat hij nu doet, zijn alleen maar pogingen om aandacht van jou te krijgen. Op een hele foute manier, dat wel. Maar meer is het niet.
    Je bent echt ontzettend knap en sterk dat je hem overal hebt verwijderd. Je mag echt trots zijn op jezelf hoor!


    Ik wou dat ik je kon knuffelen, Godsamme je laat me hier ff huilen joh.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Kamerling schreef:
    (...)

    Ik wou dat ik je kon knuffelen, Godsamme je laat me hier ff huilen joh.


    Ik knuffel je wel even door mijn telefoon heen, verdorie. Ik wil niet dat je hierdoor aan jezelf als vriendin gaat twijfelen, want dat verdien je niet. Hell, je hebt hem gewoon als vriend behouden terwijl hij obvs meer wilde • dat is al iets wat niet veel meisjes doen. Hij had gewoon van geluk in z'n handjes moeten wrijven dat hij met je om kon gaan als vriend en that's it.
    Negeer hem de aankomende periode maar even, dan krijgt hij 0,0 aandacht van je en zal hij vast met hangende pootjes stoppen. Als jij maar sterk blijft. I know you can do it. <3

    * Zendt duizend knuffel GIFs in gedachten want telefoon. *


    Het ligt echt niet aan jou. Je hebt steeds aan hem laten merken dat het om vriendschap ging.
    Hij is duidelijk degene die wat heeft gemist. Als hij bij ''Ik vind het echt heel lief van je als een goeie vriend." pas ontdekt wat jij nou al die tijd bedoelt, dan heeft hij heel wat gemist. Met het wegdraaien van je hoofd heb je dat al duidelijk gemaakt en je hebt meerdere keren gedoeld op jullie vriendschappelijke relatie.

    Maak je niet druk, het is niet jou fout. Je bent geen klootzak. Je hebt juist je best gedaan om het hem steeds op een zachte manier duidelijk te maken. Ik had het niet beter kunnen doen, echt niet. Vat dat maar op als een compliment. (;

    Met die berichtjes wil hij duidelijk maken hoe slecht hij zich voelt, en dat wil hij iedereen laten weten. Zo hoopt hij misschien dat jij je schuldig voelt en dat je toch met hem gaat. Maar ik denk dat je het zo goed opgelost hebt. Ik snap dat je geen behoefte hebt aan iemand die zo snel al zo 'plakkerig' is.

    Nogmaals: maak je niet druk. Je hebt je best gedaan. Het is jouw schuld niet en je bent geen klootzak. (:

    Hannibal_Lecter schreef:
    Het ligt echt niet aan jou. Je hebt steeds aan hem laten merken dat het om vriendschap ging.
    Hij is duidelijk degene die wat heeft gemist. Als hij bij ''Ik vind het echt heel lief van je als een goeie vriend." pas ontdekt wat jij nou al die tijd bedoelt, dan heeft hij heel wat gemist. Met het wegdraaien van je hoofd heb je dat al duidelijk gemaakt en je hebt meerdere keren gedoeld op jullie vriendschappelijke relatie.

    Maak je niet druk, het is niet jou fout. Je bent geen klootzak. Je hebt juist je best gedaan om het hem steeds op een zachte manier duidelijk te maken. Ik had het niet beter kunnen doen, echt niet. Vat dat maar op als een compliment. (;

    Met die berichtjes wil hij duidelijk maken hoe slecht hij zich voelt, en dat wil hij iedereen laten weten. Zo hoopt hij misschien dat jij je schuldig voelt en dat je toch met hem gaat. Maar ik denk dat je het zo goed opgelost hebt. Ik snap dat je geen behoefte hebt aan iemand die zo snel al zo 'plakkerig' is.

    Nogmaals: maak je niet druk. Je hebt je best gedaan. Het is jouw schuld niet en je bent geen klootzak. (:


    Dankjewel <3

    Het kwam alleen opeens zo hard aan van "Uh wow., waarom ben ik ineens de boosdoener."


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Kamerling schreef:
    (...)

    Dankjewel <3

    Het kwam alleen opeens zo hard aan van "Uh wow., waarom ben ik ineens de boosdoener."


    Ja, ik snap je gevoel wel. Dat zou ik ook hebben.
    Maar echt, je bent niet de boosdoener. (:

    Hannibal_Lecter schreef:
    (...)

    Ja, ik snap je gevoel wel. Dat zou ik ook hebben.
    Maar echt, je bent niet de boosdoener. (:


    En ik snap ook wel hoe het voelt als iemand je hart breekt. Ik heb het namelijk ook meegemaakt en dat gevoel is zó kut.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Kamerling schreef:
    (...)

    En ik snap ook wel hoe het voelt als iemand je hart breekt. Ik heb het namelijk ook meegemaakt en dat gevoel is zó kut.


    Ja, dat geloof ik. :/

    Don't be sad. Je hebt helemaal juist gehandeld in deze situatie. Het is jammer dat die knul zich gedraagt zoals hij nu doet. Maar het is niet. Jouw. Schuld. Absoluut niet. Je hebt hem zo te lezen meermaals verteld hem niet leukleuk te vinden en geen relatie met hem aan te willen gaan. Als hij zijn oren dichtgelijmd had op het moment dat jij dat vertelde (of zijn ogen dichtgeniet als je het over de app oid had verteld) dan is dat zíjn probleem, en niet die van jou. Ik denk dat je beter af bent zonder hem, als hij zich toch zo stom gedraagt. Je hebt er goed aan gedaan hem overal te blokkeren en contact te breken. Ik vind het echt heel dapper en goed van je. Wees trots op jezelf, want dat mag je echt wel zijn. <3


    Smile. You're beautiful. <3

    Kalokagathia schreef:
    Don't be sad. Je hebt helemaal juist gehandeld in deze situatie. Het is jammer dat die knul zich gedraagt zoals hij nu doet. Maar het is niet. Jouw. Schuld. Absoluut niet. Je hebt hem zo te lezen meermaals verteld hem niet leukleuk te vinden en geen relatie met hem aan te willen gaan. Als hij zijn oren dichtgelijmd had op het moment dat jij dat vertelde (of zijn ogen dichtgeniet als je het over de app oid had verteld) dan is dat zíjn probleem, en niet die van jou. Ik denk dat je beter af bent zonder hem, als hij zich toch zo stom gedraagt. Je hebt er goed aan gedaan hem overal te blokkeren en contact te breken. Ik vind het echt heel dapper en goed van je. Wees trots op jezelf, want dat mag je echt wel zijn. <3



    Dankjewel <3 Ik wou dat ik jullie allemaal kon knuffelen.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Oké, dit is gewoon een schreeuw van aandacht.
    Jij hebt hem al duidelijk aangegeven(meerdere keren)dat je hem als goede vriend ziet en niet meer. Dan vind ik het erg overdreven dat hij gelijk op deze manier gaat doen.
    Heel eerlijk? Je bent hem niet waard!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Volgens mij heb jij duidelijk aan hem laten merken dat je wilde dat hij een vriend bleef, en geen vriendje.
    Dat hij dat zelf niet in wil zien, is zijn eigen schuld. Hij heeft het gewoon volgehouden, misschien wel een romantisch beeld voor hemzelf geschept - wat er dus niet is. Er staat dat hij 'forever single' is, wel dat is niet jouw schuld (': Misschien als hij meer zo doet naar meiden dat dat juist afschrikt of zoiets. Het ligt in ieder geval bij hem (: Ik denk dat het goed is dat je hem idd nu verwijderd heb van social media etc. Want anders zou die misschien zo nog wel een tijdje door kunnen gaan, en ga je je nog schuldiger voelen aan iets waar je gewoon niet schuldig aan bent.

    Ook het appje wat hij daarna stuurde is gewoon emotionele chantage. Misschien de hoop dat je daardoor nog je gedachtes zal veranderen.
    Dit is echt niet jouw schuld. Je hebt het gewoon leuk met hem gehad, en volgens mij uit het verhaal ben je duidelijk geweest dat je geen romantische relatie wil. Helaas pindakaas, jongen. Leer omgaan met afwijzing :o


    It's never gonna happen, Guys.

    Eerlijk gezegd snap ik hem niet. Je hebt meerdere malen benoemd hoe je hem zag in relatie tot jezelf, als een (goede) vriend en dat je jullie vriendschap fijn vond, dus ik snap niet dat hij ineens reageert of jij hem hebt misleidt. Die moet wel een bord voor zijn kop hebben gehad.

    Ik bedoel, ik had hem meer kunnen begrepen als jullie inderdaad hadden gezoend, maar je draaide je hoofd weg toen hij het probeerde.

    Oftewel je bent geen klootzak. Je bent juist een lieve schat die heel geduldig met hem is geweest en ook heel duidelijk is geweest. Hoe hij nu doet is gewoon gemeen, het is jouw schuld niet en hij probeert je wijs te maken van wel.

    Knap van je dat je hem overal hebt geblokkeerd. Het is voor hem een groot verlies om jou kwijt te raken, want zo te lezen ben je tof en lief persoon dus hij is de pineut in dit verhaal. Maar het is ontzettend rot voor jou hoe het is gelopen.



    Physics is awesome