• Hoihoi!

    Ik ga binnenkort op vakantie met vriendinnen, maar dit is mijn probleem: in mijn vriendengroep zitten een paar meiden die niet echt naar het geld kijken.
    Bijvoorbeeld met uiteten op vakantie: vriendin A heeft een gerecht van 20,- vriendin B en C hebben iets van 17,- en ik heb iets van 13,- en je telt dit bij elkaar op is 67,- Als iedereen rond de 15 euro zit vind ik het geen probleem om het totale bedrag te delen door 4. Maar aangezien 67 / 4 = 16,75 betaal ik toch wel flink wat meer voor andermans eten. Voor een keer vind ik dit niet erg, maar als dit elke avond bijvoorbeeld zo gaat dan lopen de kosten al gauw op.
    Ik vind het dus lastig om te zeggen ook dat ik mijn eigen dingen wil betalen, en niet teveel voor een ander, maar ik heb dan het idee dat ik als een zeikerd overkom.
    De app "wie betaalt wat", heb ik gedownload en even naar gekeken, maar hier kan je dus alleen delen door 4 ofzo, je kunt niet de bedragen zelf invullen wie wat heeft gegeten voor zoveel geld en daar ben ik juist naar op zoek.
    Dus hierbij mijn vraag: wie weet een goede app waarbij je bij kunt houden hoeveel wie wat betaalt en wat zijn jullie ervaringen zelf hiermee?

    liefs

    Ik weet niet zeker of zoiets bestaat, maar kan je niet beter gewoon met z'n 4'en een pot maken van een bepaald bedrag voor eten en dat jullie het daarmee doen. Als je elke keer gaat bijhouden wie wat heeft van welk bedrag voor elke maaltijd dan wordt je vakantie er ook niet leuker op.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2017 - 23:53 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Ik weet niet zeker of zoiets bestaat, maar kan je niet beter gewoon met z'n 4'en een pot maken van een bepaald bedrag en dat jullie het daarmee doen. Als je elke keer gaat bijhouden wie wat heeft van welk bedrag voor elke maaltijd dan wordt je vakantie er ook niet leuker op.


    Alleen het probleem van die pot is dus hetzelfde, want ten eerste loop je met best wel veel geld op zak en ten tweede deel je het alsnog en betaal je alsnog meer de vakantie voor een ander dan voor jezelf :/
    Aan de ene kant denk ik gewoon doen die pot en je niet druk maken het is vakantie, maar aan de andere kant denk ik dat ik dan achteraf spijt heb dat ik zoveel geld kwijt ben aan iets wat ik niet heb gebruikt/gehad laat maar zeggen.
    Ik voel me echt altijd zo'n zeikerd

    Ik zou gewoon zeggen van, iedereen betaalt zijn deel maar. Waarom zou je het gaan optellen om dan te delen? Vind ik naar mijn idee sowieso niet eerlijk als iemand opeens meer moet gaan betalen of zo.


    16 - 09 - '17

    Reigns schreef:
    Ik zou gewoon zeggen van, iedereen betaalt zijn deel maar. Waarom zou je het gaan optellen om dan te delen? Vind ik naar mijn idee sowieso niet eerlijk als iemand opeens meer moet gaan betalen of zo.


    Daar had ik ook aan zitten denken, alleen niet overal kan je dan apart betalen.

    Even terzijde: Ik vind sowieso dat ik met veel initiatieven kom voor de vakantie, voor het afspreken om dingen te regelen, met de datum komen, het appartement en de vluchten zoeken. Als ik zoiets niet had gedaan waren we niet eens gegaan en dit stoort mij best wel, want nu lijk ik echt van oh dit en dit moet nog en dit nog, maar als ik het niet zeg gebeurt het niet en komen we daar op vakantie erachter dat we dat hadden moeten doen.
    Daarom voel ik me zo kut.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2017 - 0:09 ]

    iCalum schreef:
    (...)

    Daar had ik ook aan zitten denken, alleen niet overal kan je dan apart betalen.

    Even terzijde: Ik vind sowieso dat ik met veel initiatieven kom voor de vakantie, voor het afspreken om dingen te regelen, met de datum komen, het appartement en de vluchten zoeken. Als ik zoiets niet had gedaan waren we niet eens gegaan en dit stoort mij best wel, want nu lijk ik echt van oh dit en dit moet nog en dit nog, maar als ik het niet zeg gebeurt het niet en komen we daar op vakantie erachter dat we dat hadden moeten doen.
    Daarom voel ik me zo kut.


    Maar dan kan iedereen zijn deel toch op tafel leggen tot je het uiteindelijie bedrag hebt?

    Jammer dat je je kut voelt, ik snap het wel...


    16 - 09 - '17

    Als wij in groep gaan eten betaalt ook ieder het zijne. Ik zou het gewoon in de groep gooien dat het anders nogal oneerlijk is.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Je kan het altijd oldschool doen, en gewoon een notitieboekje meenemen? (:


    Mhm?

    Reigns schreef:
    (...)

    Maar dan kan iedereen zijn deel toch op tafel leggen tot je het uiteindelijie bedrag hebt?

    Jammer dat je je kut voelt, ik snap het wel...


    Vaak hebben ze dat niet contant gepast bij zich ofzo, of ze moeten pinnen dat kan dan wel

    Pennywiise schreef:
    Je kan het altijd oldschool doen, en gewoon een notitieboekje meenemen? (:


    Jaa dat kan ook inderdaad, ik wil er niet al teveel mee bezig zijn maar ik wil gewoon goed voorbereid en eerlijk zijn met het geld.
    Of ik hou alleen van mezelf bij wat ik betaal en wat ik moet krijgen van iemand als ik heb voorgeschoten ofzo

    Wanneer ik met vriendinnen ga eten, betaalt iedereen ook gewoon haar eigen deel, ook deels om de reden dat sommige vaak duurder eten nemen dan andere en dergelijke. Ik denk dat er niks mis mee is wanneer je het aangeeft.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2017 - 1:33 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Gadot schreef:
    Wanneer ik met vriendinnen ga eten, betaald iedereen ook gewoon haar eigen deel, ook deels om de reden dat sommige vaak duurder eten nemen dan andere en dergelijke. Ik denk dat er niks mis mee is wanneer je het aangeeft.


    Same


    We've lived in the shadows for far too long.

    Wij hebben meestal een pot, omdat we weten dat iedereen wel hetzelfde eet. Als iemand een wat duurder gerecht heeft, legt die vaak wat extra in bij de pot.
    Maar als er anderen buiten mijn vaste vriendinnengroep meegaan dan betaalt iedereen gewoon zijn eigen deel plus fooi. Dat is helemaal niet vreemd om voor te stellen. Sterker nog, het is typisch Nederlands, haha.


    Wat wij deden op vakantie was dat we keken naar wat we aten. Als het ongeveet hezelfde was, betaalden we vanuit de pot. Bestelde de een een duur wijntje en de ander een glas frisdrank, dan betaalden we apart. Maar ik zou het sowieso even aankaarten ja. Zo'n vakantie met vriendinnen is al duur genoeg.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Wij betaalden volgens mij gewoon apart als we met vrienden uit eten gingen.
    Maar als we bijvoorbeeld dingen voor in het huisje haalden - eten, drinken etc. daar hadden we een pot voor.
    Omdat je daar ook allemaal gebruik van maakt. Ik weet niet of je elke avond uit eten gaat of ook gaat koken enzo - maar dan is een pot wel fijn.


    It's never gonna happen, Guys.

    Een iemand kan het ook gewoon in een keer betalen en dan later het bedrag van de andere personen terug krijgen, zo betaald niemand te veel en toch ieder z'n eigen bedrag. Zo doen wij het eigenlijk altijd.


    stay safe because I like being alive at the same time as you