• We believe in ordinary acts of BRAVERY in the courage that drives one person to stand up for an other


    V E R H A A L
    Futuristisch Chicago, de wereld is opgedeeld in 5 facties, Abnegation, Dauntless, Erudite, Amity en Candor. Elke factie heeft eigen regels, normen en waarden en leden. Factie boven bloed, meer dan je familie is het je factie waar je thuishoort. Elk jaar krijgen alle zestienjarigen een test die laat zien in welke factie zij het beste thuishoren. De dag daarna is er een kiesceremonie waarin alle zestienjarigen de factie kiezen waar zij de rest van hun leven bij willen horen. Na dat moment krijgen ze een inwijding waarna ze (hopelijk) worden opgenomen in de factie van hun keuze. Halen ze de inwijding niet, of kunnen ze niet volgens de regels van hun factie leven? Dan worden ze factieloos en horen ze nergens meer bij.
    Sommige mensen horen overal bij, er is niet een factie waar zij het beste inpassen, we noemen ze Divergents. Zij passen overal en nergens in. Als je Divergent bent is je leven niet zeker. Dan wordt er van allerlei kanten op je gejaagd.
    De mensen die de inwijding halen leven de rest van hun leven volgens de regels en de normen en waarde van hun factie. Ze trouwen met iemand uit de factie en hun kinderen groeien op in diezelfde factie, totdat ze zestien worden. Dan komen ze voor de belangrijkste keuze van hun leven te staan. Waar hoor ik thuis?

    I N V U L L I J S T
    De volgende punten moeten er in elk geval in staan, de rest mag je zelf bedenken
    Naam:
    Leeftijd: Leeftijd en geboortedatum.
    Uiterlijk: Faceclaim, plaatjes oogkleur enz. L
    Innerlijk: Het liefste een beetje uitgebreid
    Familie:
    Relaties:
    Factie: Geboorte factie, uitslag test, favoriete factie.
    Wapens: Waar is hij/zij goed in? En waar minder goed in?
    Angsten:
    Extra: bijvoorbeeld: sport, hobby's, talenten, vrienden, tattoos, piercings etc...






    V E R H A A L L I J N       R P G
    Het verhaal begint op de dag van de Choosing Ceremony (de dag waarop de toekomstig aspiranten hun facties kiezen). Ze kiezen voor Dauntless en ze springen (voor het eerst) in rijdende treinen en maken kennis met het ruige leven van Dauntless.
    Het speelt zich af in het jaar na de inwijding van Four en voor die van Tris. Four komt er dus ook in voor, maar het is niet mogelijk om hem te spelen. De helf van de aspiranten zijn overstappers en de helft zijn al geboren in Dauntless.





    I N W I J D I N G
    • Het is niet nodig om divergent gelezen of gezien te hebben voor deze RPG. Het is handig maar niet noodzakelijk. Voor die mensen leg ik even uit hoe de inwijding van Divergent gaat.
    Er zijn 3 fases van de inwijding.
    • De eerste fase is fysiek. Hier worden gevechten gehouden en er worden trainingen gegeven.
    • De tweede fase is mentaal. Hierin kom je in simulaties terecht die je angsten testen. Je moet proberen zo kalm mogelijk te blijven en uit de simulatie te komen, maar je weet niet dat je je in een simulatie bevind, behalve als je Divergent bent.
    • De derde fase is je angstlandschap. Hier kom je terecht in een simulatie waarin je je grootste angsten moet overwinnen. Je weet hier wel dat je in een simulatie bent en dit is ook de eindproef. De meeste mensen hebben 10 tot 15 angsten. Er zijn ook uitzonderingen, maar dat zijn er niet veel.

    Niet alle fases tellen even zwaar mee en het is lastig om hoger op te komen als je laag eindigt in een fase. Aan het einde van de inwijding mogen alle overgebleven aspiranten, op volgorde van de ranglijst, banen kiezen. De beste banen zijn in het bestuur en de minder goede banen zijn; het hek bewaken en factielozen onder controle houden.

    • De inwijding is minder streng dan in deel 1 van Divergent. De 20 beste aspiranten halen nu de inwijding
    • Je valt alleen af bij de inwijding als je je niet aan de regels houdt, je laf gedraagt of als je niet in de top 20 terecht komt.






    R E G E L S
    • De huisregels van Quizlet natuurlijk.
    • Er zit geen limiet aan het aantal personages alleen is het natuurlijk wel de bedoeling dat je je personages actief houdt.
    • Er is een minimum aantal woorden van 200 houd je hier dan ook alsjeblief aan.
    • Post elke week als dat kan.
    • Je kan rollen reserveren, mits je je rol binnen 5 dagen invult als dat niet genoeg is dan kan het nog worden verlengt naar 7 dagen.
    • Geen perfecte rollen (Mary/Gary-sue's).
    • 16 + is toegestaan, maar vermeldt dat bovenaan je post en doe het met mate.
    • Ruzie is alleen toegestaan in de RPG zelf.
    • Topics worden alleen aangemaakt door mij (Stormfly)
    • Bespeel niet de personages van anderen zonder toestemming.
    • Naamveranderingen graag doorgeven
    • Hou de jongens en meisjes alsjeblieft gelijk.
    Geef het aan wanneer je een tijdje onbereikbaar bent.





    A S P I R A N T E N
    Naam personage ~ Username ~ Pagina

    stop op meisjes

    GEBOREN IN DAUNTLESS
    • Ally Jövi Jessica ''Jess'' Brooklynn Simson ~ [q]MilaSadler/" title="Bekijk het profiel van Trishanakru[q] ~ 1.1
    • Jessica ''Jess'' Brooklynn Simson ~ [q]MilaSadler" rel="/includes/card.php?login=Trishanakru[q] ~ 1.1
    • Jessica ''Jess'' Brooklynn Simson ~ [q]MilaSadler" rel="nofollow" class="profile_link">Trishanakru[q] ~ 1.1
    • Jessica ''Jess'' Brooklynn Simson ~ [q]MilaSadler ~ 1.2
    •
    •
    •

    GEBOREN IN ABNEGATION
    •
    •
    •

    GEBOREN IN ERUDITE
    • Daniëlle "Daantje" Wilson ~ Stormfly ~ 1.1
    • Meisje gereserveerd voor Whitesnake
    • Jongen gereserveerd voor MilaSadler

    GEBOREN IN AMITY
    • Meisje gereserveerd voor Reigns
    •
    •

    GEBOREN IN CANDOR
    • Fiona Adrene Smith ~ Sterrenregen ~ 1.1
    •
    •

























    T O P I C S
    • Rollentopic
    • Praattopic
    • Speeltopic





    T O E S T E M M I N G
    Zoals je al had gezien in de titel is deze RPG heropend. De eerste die dit opende was JohannaMason dus ik wil haar even bedanken. Helaas is ze nu al meer dan 3 maanden inactief. Ik wilde deze RPG heropenen omdat ik het idee erg leuk vond en het de vorige keer snel dood liep omdat er maar 3 actieve deelnemers waren. Het was alleen een beetje moeilijk om het aan JohannaMason te vragen dus heb ik om toestemming gevraagd aan de mods en ik kreeg als antwoord dit berichtje van Lieke (Frey_):
    Beste Stormfly,

    Onlangs heb jij contact met ons opgenomen betreft de RPG {RPG-250} The Dauntless Initiaton • Divergent, omdat de eigenaar JohannaMason inmiddels drie maanden offline is.

    Hierbij krijg jij van mij toestemming op deze RPG "The Dauntless Initation" over te nemen van JohannaMason.

    Je kan het beste dit bericht kopiëren in het nieuwe topic zodat de andere users er ook van weten.

    Heel veel plezier!

    Met vriendelijke groeten,
    Frey_/Lieke
    Moderator op Quizlet.nl


    [ bericht aangepast op 9 juli 2017 - 11:07 ]

    Trishanakru schreef:
    (...)

    CAN'T WAIT!!

    Uh
    Uh

    Datkanmisschiennogevendurenwantikmoetlerenvoormijntoetsweekdievolgendeweekisennogdrieandererollenmaken.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Whitesnake schreef:
    (...)
    Uh
    Uh

    Datkanmisschiennogevendurenwantikmoetlerenvoormijntoetsweekdievolgendeweekisennogdrieandererollenmaken.


    Ow. Sterkte ermee (Ik ben al vrij :') )

    Ik heb mijn rol letterlijk op faceclaim na gekopieerd.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2017 - 17:23 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Reigns schreef:
    Mag ik een vrouwelijke rol uit Amity?


    Tuurlijk

    Stormfly schreef:
    (...)

    Tuurlijk


    Je hebt me fout gezet. Of zie ik het zo fout op mijn telefoon?


    16 - 09 - '17

    Reigns schreef:
    (...)

    Je hebt me fout gezet. Of zie ik het zo fout op mijn telefoon?

    Nee, je staat echt in Abnegation. 😊

    [ bericht aangepast op 29 juni 2017 - 19:24 ]


    ''With all due respect, which is none...''

    Oh sorry

    Stormfly schreef:
    Oh sorry


    Geeft niet, maar nu sta ik bij Candor, haha.


    16 - 09 - '17

    Reigns schreef:
    (...)

    Geeft niet, maar nu sta ik bij Candor, haha.

    OMG, JE KOMT VAN AMITY.
    DAAR GING FIONA'S BROER HEEN.
    AMITY IS DE VIJAND VAN CANDOR.
    NEEHH ;-;


    ''With all due respect, which is none...''

    Reigns schreef:
    (...)

    Geeft niet, maar nu sta ik bij Candor, haha.


    Ik had erg slechte WiFi en ik dacht echt dat ik t bij Amity gezet had

    Trishanakru schreef:
    (...)

    Ow. Sterkte ermee (Ik ben al vrij :') )

    Ik heb mijn rol letterlijk op faceclaim na gekopieerd.

    Muhh, de Ana van destijds was niet goed uitgewerkt, dus ik doe het maar opnieuw.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    ALICIA CAILIN BLACKBURN
    'Risks and dangers are real, but fear is a choice.'


    NAAM
    Alicia Cailin Blackburn

    LEEFTIJD
    16

    INNERLIJK
    + Sociaal
    + Makkelijk in de omgang
    + Lacht graag
    + Moedig
    + Volhouder
    - Durft haar vuisten wel eens te gebruiken
    - Haat alleen zijn
    - Koppig
    - Sarcastisch
    - Flapuit
    Alicia is een sociaal persoon die met iedereen overweg kan, daarom is ze ook makkelijk in de omgang. Ze leert graag nieuwe mensen kennen en ze is dan ook graag omringd door mensen. Ze houdt van contacten en zal deze ook proberen te onderhouden. Alicia is dan ook iemand die nooit graag alleen is, dan voelt ze zich erg eenzaam en deels opgesloten.
          Omdat Alicia van het leven houdt, ziet ze mooie dingen in de kleinste dingen. Ze is dan ook iemand die graag en veel lacht. Daarnaast is ze ook een echte volhouder en is ze best wel moedig. Ze is dus niet zo snel bang of probeert het zo min mogelijk te laten zien. Daarnaast blijft ze proberen als iets haar niet lukt. Opgeven staat dan ook niet in haar woordenboek.
          Jammer genoeg is Alicia niet alleen het vriendelijke type, maar heeft ze ook wel slechte kantjes. Zo vindt ze van zichzelf dat ze een echte flapuit is en dus niet altijd nadenkt voordat ze iets zegt. Als ze kwaad is, is ze dan ook niet de persoon die eerst wat woorden naar je hoofd gooit, maar die je eerder zou aanpakken met de handen en vuisten
          Alicia kan misschien wel lachen om haar sarcastische opmerkingen, maar heus niet iedereen kan hier altijd om lachen. Daarnaast is ze ook een koppig persoon, maar dat valt dan weer samen met het moedig zijn en een volhouder zijn. Al heeft het koppig zijn haar al minder geholpen, gezien het niet altijd in goede aard valt bij andere.


    UITERLIJK
    [FC — Lindsey Morgan]
    GEZICHT — Lang, bruin haar dat stijl is en bruine ogen
    LICHAAM — Slank, ongeveer 1.65m

    FAMILIE & RELATIES
    Moeder — Janice — 40
    Vader — Craig — 43
    Zusje — Brooke — 12
    Broertje — Theo — 8
    Iemand?




    FACTIE
    GEBOORTE FACTIE — Amity
    UITSLAG TEST — Divergent: Volgens de test zou Alicia bij twee facties thuishoren.
    Amity, haar geboorte factie en Dauntless, haar favoriete factie.

    FAVORIETE FACTIE — Dauntless

    WAPENS
    Alicia heeft misschien niet de nodige kennis over het gebruik van wapens, maar ze kan wel goed vechten zonder die dingen. Aangezien ze iemand is die liever aanvalt in plaats van scheldt, heeft ze de afgelopen jaren al een aantal keer gevochten. Hierin is ze sterker geworden, dus weet ze ook hoe ze snel moet reageren en handelen in een gevecht. Daarnaast is Alicia ook redelijk goed in woorden wisselen of speeches houden, door haar karaktereigenschap flapuit. Al is ze niet altijd handig in het kiezen van de juiste woorden.

    EXTRA
    SEKSUALITEIT — Biseksueel
    LIKES — Pantoffels, chips, rood, muziek, reptielen
    DISLIKES — Hoofdtelefoons, augurk, regen, oude films, liegen
    ANGSTEN — Erge ziektes
    HOBBY’S — Muziek luisteren en schilderen
    TALENTEN — Schilderen
    TATTOOS EN/OF PIERCINGS — Geen

    [ bericht aangepast op 4 juli 2017 - 18:04 ]


    16 - 09 - '17

    Ik heb Fiona af :P


    ''With all due respect, which is none...''

    Mag ik een dame, geboren in Dauntless?


    Black hair, black years, black clothes, black tears.

    MilaSadler schreef:
    Mag ik een dame, geboren in Dauntless?


    Tuurlijk!

    Jessica ''Jess'' Brooklynn Simson
    Jess • Dauntless • 16 Years


    ''We can run down the streets with the stars in our eyes.''
    NAAM
    Naam: Jessica Brooklynn Simson.
    Betekenis Jessica-God ziet, Brooklynn-Water, Stroom, Simson- Familienaam.
    Mening: Jess vindt haar naam te lang, daarom vindt ze ''Jess'' beter.
    Bijnamen: Jess heeft vele bijnamen, van ''the queen'' tot ''bitch''. Uit eindelijk worden ze verslagen door haar in de ring, en dan zijn hun grote monden gesloten en houden ze het bij '''Jess.''



    LEEFTIJD
    Leeftijd: 16 Jaar.
    Geboortedatum: 19 Mei.



    GESLACHT
    Vrouwelijk.


    ''Ýou want it? Come fight for it.''
    FACTIE
    Geboortefactie Ze is geboren in Dauntless.
    Testuitslag Hoe kon het missen, hoeveel procent bleef ook al weer in zijn thuis factie? Haar testuitslag bleef namelijk Dauntless.
    Favoriete Factie Dauntless, duhh!


    GESCHIEDENIS
    Harry Simson - Vader - 41 Jaar - Geboren Factie: Dauntless - Gekozen Factie: Dauntless - Baan: Stadsbewaker
    Emilia David-Simson - Moeder - 39 Jaar - Geboren Factie: Dauntless - Gekozen Factie: Dauntless - Overleden.
    Levi Simson - Broer - 18 Jaar - Geboren Factie: Dauntless - Gekozen Factie: Erudite, maar is nu factieloos.

    Jess is geboren in Dauntless, en dit draagt ze met trots. Ze is het tweedenkind van Harry en Emilia Simson, met een twee-jaar oudere broer. Levi en Jess waren al vroeg in hun leven verschillend. Jess leerde van Harry namelijk al vroeg in haar leven vechten, iets waar Levi niets van wilde weten. De relatie tussen broer en zus is er hierom nooit geweest, maar dit is iets wat Jess nooit heeft tegengehouden. De liefde tussen Emilia en Harry was groot, en zei was altijd degene die de relatie tussen haar broer en haar vader nog een beetje in stand hield. Na haar dood, op Jess haar dertiende, brak de relatie helemaal. Er waren zo veel ruzies dat Levi overstapte naar een andere factie, namelijk Erudite. Jess was hierom niet erg geschokt, ze zou hem ook nooit missen. Een paar dagen later, toen ze met haar vader meeging bij de factielozen kijken, zag ze daar haar broer zitten. Jess is dat beeld nooit vergeten, en toen voelde ze ergens medelijden. Vanaf zijn vertrek werd alles op haar gericht en leek zij het enige kind van Harry en de overleden Emilia. Harry deed er alles aan om zijn dochter succesvol te maken en leerde haar veel vechttactieken, ze werd aangespoord om op haar zestiende in Dauntless te blijven, en dat deed ze braaf. Nu doet ze er alles aan om haar vader trots te maken.


    RELATIES
    Wie wil?




    EXTRA
    Likes Winnen, muziek, respect, feesten, vrijheid, lol, slechte humor, zwart-wit, dansen, zingen, piano spelen, vrienden, haar vader, lichtelijk drank, koffie, de geur van verse taart, perziken, appels.
    Dislikes Verliezen, katten, honden, harde geluiden, te veel mensen, bliksem, mensen die haar niet respectvol behandelen, ruzietrappers, verveling, de kleur roze, Levi, arrogantie, de geur van nieuwe schoenen, bananen, peren.
    Talen Nedelands, Engels en Spaans.
    Talenten Vechten, ze heeft er gewoon de tactiek en kracht voor. Ook speelt ze piano.
    Hobby's
    Huisdieren Heeft ze niet, ze heeft een hekel aan dieren.
    Angsten Ze zegt dat ze er geen één heeft, dat is menselijk. Toch heeft ze er een paar, waaronder bliksem, mensen die haar uitlachen en ze is bang om haar vader teleur te stellen.
    Allergie Ze is nergens allergisch voor.
    Verslavingen Ze heeft geen verslavingen.
    Problemen Als je ''niet tegen je verlies kunnen'' een probleem noemt, dan wel.


    ''If Karma doesn't hit you, trust me, I wil..''

    INNERLIJK
    Hardwerkend
    Behulpzaam
    Standvastig
    Intelligent
    Beschermend
    Eerlijk
    Sarcastisch
    Bitch
    Draagt een masker
    Hard
    Kwetsbaar
    Wantrouwen
    Soms haar leugentje klaar
    Brutaal
    Toen Jess nog jong was, was het meisje anders. Ze was vrolijk, en speelde graag. Alleen op een bepaalde leeftijd nam haar vader haar mee, en sindsdien verdween die vrolijkheid. Het meisje, die vroeger nog opengesteld was, werd met de tijd mee een harde, brutale tante. Jess was niet bang om haar mond open te trekken en het boeide haar niet wat anderen van haar mening vonden, en was haar mening en haar leven. Jess is een dame die bestaat uit enorm veel sarcasme. Haar grappen kunnen soms nog grappig zijn, alleen soms kan ze anderen er diep mee raken. Dit weet ze wel, en ergens heeft ze dan ook medelijden met hem, maar dit laat ze niet merken. Ze is hard, haar vader heeft haar zo gemaakt dat ze haar zwakte niet moet laten kennen. Om die reden huilt ze nooit, en laat ze haar pijn nooit zien. Ze heeft snel wantrouwen, omdat niet iedereen even betrouwbaar zou zijn als je op het eerste moment zou moeten denken. Ze draagt zogenaamd ''een masker''. Ze is niet alleen maar hard namelijk. Echt-echt van binnen is Jess kwetsbaar. Ze laat haar pijn nooit zien, omdat het niet mag van haar vader, maar toch kan zij een traan laten rollen. En achter haar gemeenheid die ze altijd laat zien, is de jongedame sterk. Ze is standvastig, als ze een doel heeft zal ze er alles aan doen om die te bereiken. Ze is hardwerkend en eerlijk. Aangezien de jongedame mensen wantrouwt beschermt ze de vrienden die ze heeft en zou ze nooit tegen je liegen. Toch kan ze haar leugentje weleens klaar hebben. Je zou dan niet snel merken of ze liegt of niet. Verder, is Jes, als ze het echt niet meer kan houden, behulpzaam. Ze zou je te hulp schieten en het voor je opnemen, omdat ze niet snel klein te krijgen is.


    UITERLIJK
    Wenkbrauwen Donkerbruin.
    Bril of lenzen Heeft ze niet.
    Lippen Donker-roze kleur, vol&zacht.
    Kenmerken Haar grote, helderblauwe ogen.
    Stem Hard, vrouwelijke stem.
    Kledingstijl Haar Dauntless-pak en verder nog zwarte kleren.
    Accessoires Ze heeft een ketting, gekregen van haar moeder.
    Gezichtsvorm Ovaal.

    Oogkleur Helderblauw.
    Neus Een normale neus.
    Huidskleur Licht getint.
    Haarkleur Donker-bruin.
    Haarstijl Zacht, glanzend haar tot haar kont.
    Favoriete Kledingstuk Haar Dauntless-pak met haar accessoire.
    Tatoeages Op haar arm heeft ze een vlam.
    Piercings Een neuspiercing.


    Bitch, you don't know me. And trust me, you don't will.

    [ bericht aangepast op 1 juli 2017 - 13:56 ]


    Black hair, black years, black clothes, black tears.