• We believe in ordinary acts of BRAVERY in the courage that drives one person to stand up for an other


    V E R H A A L
    Futuristisch Chicago, de wereld is opgedeeld in 5 facties, Abnegation, Dauntless, Erudite, Amity en Candor. Elke factie heeft eigen regels, normen en waarden en leden. Factie boven bloed, meer dan je familie is het je factie waar je thuishoort. Elk jaar krijgen alle zestienjarigen een test die laat zien in welke factie zij het beste thuishoren. De dag daarna is er een kiesceremonie waarin alle zestienjarigen de factie kiezen waar zij de rest van hun leven bij willen horen. Na dat moment krijgen ze een inwijding waarna ze (hopelijk) worden opgenomen in de factie van hun keuze. Halen ze de inwijding niet, of kunnen ze niet volgens de regels van hun factie leven? Dan worden ze factieloos en horen ze nergens meer bij.
    Sommige mensen horen overal bij, er is niet een factie waar zij het beste inpassen, we noemen ze Divergents. Zij passen overal en nergens in. Als je Divergent bent is je leven niet zeker. Dan wordt er van allerlei kanten op je gejaagd.
    De mensen die de inwijding halen leven de rest van hun leven volgens de regels en de normen en waarde van hun factie. Ze trouwen met iemand uit de factie en hun kinderen groeien op in diezelfde factie, totdat ze zestien worden. Dan komen ze voor de belangrijkste keuze van hun leven te staan. Waar hoor ik thuis?

    I N V U L L I J S T
    De volgende punten moeten er in elk geval in staan, de rest mag je zelf bedenken
    Naam:
    Leeftijd: Leeftijd en geboortedatum.
    Uiterlijk: Faceclaim, plaatjes oogkleur enz. L
    Innerlijk: Het liefste een beetje uitgebreid
    Familie:
    Relaties:
    Factie: Geboorte factie, uitslag test, favoriete factie.
    Wapens: Waar is hij/zij goed in? En waar minder goed in?
    Angsten:
    Extra: bijvoorbeeld: sport, hobby's, talenten, vrienden, tattoos, piercings etc...






    V E R H A A L L I J N       R P G
    Het verhaal begint op de dag van de Choosing Ceremony (de dag waarop de toekomstig aspiranten hun facties kiezen). Ze kiezen voor Dauntless en ze springen (voor het eerst) in rijdende treinen en maken kennis met het ruige leven van Dauntless.
    Het speelt zich af in het jaar na de inwijding van Four en voor die van Tris. Four komt er dus ook in voor, maar het is niet mogelijk om hem te spelen. De helf van de aspiranten zijn overstappers en de helft zijn al geboren in Dauntless.





    I N W I J D I N G
    • Het is niet nodig om divergent gelezen of gezien te hebben voor deze RPG. Het is handig maar niet noodzakelijk. Voor die mensen leg ik even uit hoe de inwijding van Divergent gaat.
    Er zijn 3 fases van de inwijding.
    • De eerste fase is fysiek. Hier worden gevechten gehouden en er worden trainingen gegeven.
    • De tweede fase is mentaal. Hierin kom je in simulaties terecht die je angsten testen. Je moet proberen zo kalm mogelijk te blijven en uit de simulatie te komen, maar je weet niet dat je je in een simulatie bevind, behalve als je Divergent bent.
    • De derde fase is je angstlandschap. Hier kom je terecht in een simulatie waarin je je grootste angsten moet overwinnen. Je weet hier wel dat je in een simulatie bent en dit is ook de eindproef. De meeste mensen hebben 10 tot 15 angsten. Er zijn ook uitzonderingen, maar dat zijn er niet veel.

    Niet alle fases tellen even zwaar mee en het is lastig om hoger op te komen als je laag eindigt in een fase. Aan het einde van de inwijding mogen alle overgebleven aspiranten, op volgorde van de ranglijst, banen kiezen. De beste banen zijn in het bestuur en de minder goede banen zijn; het hek bewaken en factielozen onder controle houden.

    • De inwijding is minder streng dan in deel 1 van Divergent. De 20 beste aspiranten halen nu de inwijding
    • Je valt alleen af bij de inwijding als je je niet aan de regels houdt, je laf gedraagt of als je niet in de top 20 terecht komt.






    R E G E L S
    • De huisregels van Quizlet natuurlijk.
    • Er zit geen limiet aan het aantal personages alleen is het natuurlijk wel de bedoeling dat je je personages actief houdt.
    • Er is een minimum aantal woorden van 200 houd je hier dan ook alsjeblief aan.
    • Post elke week als dat kan.
    • Je kan rollen reserveren, mits je je rol binnen 5 dagen invult als dat niet genoeg is dan kan het nog worden verlengt naar 7 dagen.
    • Geen perfecte rollen (Mary/Gary-sue's).
    • 16 + is toegestaan, maar vermeldt dat bovenaan je post en doe het met mate.
    • Ruzie is alleen toegestaan in de RPG zelf.
    • Topics worden alleen aangemaakt door mij (Stormfly)
    • Bespeel niet de personages van anderen zonder toestemming.
    • Naamveranderingen graag doorgeven
    • Hou de jongens en meisjes alsjeblieft gelijk.
    Geef het aan wanneer je een tijdje onbereikbaar bent.





    A S P I R A N T E N
    Naam personage ~ Username ~ Pagina

    stop op meisjes

    GEBOREN IN DAUNTLESS
    Ally Jövi Jessica ''Jess'' Brooklynn Simson ~ [q]MilaSadler/" title="Bekijk het profiel van Trishanakru[q] ~ 1.1
    Jessica ''Jess'' Brooklynn Simson ~ [q]MilaSadler" rel="/includes/card.php?login=Trishanakru[q] ~ 1.1
    Jessica ''Jess'' Brooklynn Simson ~ [q]MilaSadler" rel="nofollow" class="profile_link">Trishanakru[q] ~ 1.1
    Jessica ''Jess'' Brooklynn Simson ~ [q]MilaSadler ~ 1.2




    GEBOREN IN ABNEGATION




    GEBOREN IN ERUDITE
    Daniëlle "Daantje" Wilson ~ Stormfly ~ 1.1
    • Meisje gereserveerd voor Whitesnake
    • Jongen gereserveerd voor MilaSadler

    GEBOREN IN AMITY
    • Meisje gereserveerd voor Reigns



    GEBOREN IN CANDOR
    Fiona Adrene Smith ~ Sterrenregen ~ 1.1

























    T O P I C S
    • Rollentopic
    • Praattopic
    • Speeltopic





    T O E S T E M M I N G
    Zoals je al had gezien in de titel is deze RPG heropend. De eerste die dit opende was JohannaMason dus ik wil haar even bedanken. Helaas is ze nu al meer dan 3 maanden inactief. Ik wilde deze RPG heropenen omdat ik het idee erg leuk vond en het de vorige keer snel dood liep omdat er maar 3 actieve deelnemers waren. Het was alleen een beetje moeilijk om het aan JohannaMason te vragen dus heb ik om toestemming gevraagd aan de mods en ik kreeg als antwoord dit berichtje van Lieke (Frey_):
    Beste Stormfly,

    Onlangs heb jij contact met ons opgenomen betreft de RPG {RPG-250} The Dauntless Initiaton • Divergent, omdat de eigenaar JohannaMason inmiddels drie maanden offline is.

    Hierbij krijg jij van mij toestemming op deze RPG "The Dauntless Initation" over te nemen van JohannaMason.

    Je kan het beste dit bericht kopiëren in het nieuwe topic zodat de andere users er ook van weten.

    Heel veel plezier!

    Met vriendelijke groeten,
    Frey_/Lieke
    Moderator op Quizlet.nl


    [ bericht aangepast op 9 juli 2017 - 11:07 ]

    MilaSadler schreef:
    Jessica ''Jess'' Brooklynn Simson
    Jess • Dauntless • 16 Years


    ''We can run down the streets with the stars in our eyes.''
    NAAM
    Naam: Jessica Brooklynn Simson.
    Betekenis Jessica-God ziet, Brooklynn-Water, Stroom, Simson- Familienaam.
    Mening: Jess vindt haar naam te lang, daarom vindt ze ''Jess'' beter.
    Bijnamen: Jess heeft vele bijnamen, van ''the queen'' tot ''bitch''. Uit eindelijk worden ze verslagen door haar in de ring, en dan zijn hun grote monden gesloten en houden ze het bij '''Jess.''



    LEEFTIJD
    Leeftijd: 16 Jaar.
    Geboortedatum: 19 Mei.



    GESLACHT
    Vrouwelijk.


    ''Ýou want it? Come fight for it.''
    FACTIE
    Geboortefactie Ze is geboren in Dauntless.
    Testuitslag Hoe kon het missen, hoeveel procent bleef ook al weer in zijn thuis factie? Haar testuitslag bleef namelijk Dauntless.
    Favoriete Factie Dauntless, duhh!


    GESCHIEDENIS


    ''If Karma doesn't hit you, trust me, I wil..''

    INNERLIJK


    UITERLIJK
    Wenkbrauwen
    Bril of lenzen .
    Lippen
    Kenmerken
    Stem
    Kledingstijl
    Accessoires
    Gezichtsvorm

    Oogkleur
    Neus
    Huidskleur
    Haarkleur
    Haarstijl
    Favoriete Kledingstuk
    Tatoeages
    Piercings


    Bitch, you don't know me. And trust me, you don't will.


    Oehh, dit wordt me wat. :P


    ''With all due respect, which is none...''

    Sterrenregen schreef:
    (...)
    Oehh, dit wordt me wat. :P

    Btch in aantocht, WAHHAHAHAHA.


    Black hair, black years, black clothes, black tears.

    MilaSadler schreef:
    (...)
    Btch in aantocht, WAHHAHAHAHA.

    She's beauty. :o


    ''With all due respect, which is none...''

    Vanaf nu is er een stop op meisjes

    Stormfly schreef:
    Vanaf nu is er een stop op meisjes

    Jess is af!


    Black hair, black years, black clothes, black tears.

    MilaSadler schreef:
    (...)
    Jess is af!

    Bijna dan.


    Black hair, black years, black clothes, black tears.

    En om het even af te leren claim ik een jongen uit Erudite.


    Black hair, black years, black clothes, black tears.

    MilaSadler schreef:
    En om het even af te leren claim ik een jongen uit Erudite.


    Oké

    En hier is het:

    PRAATTOPIC

    Nu komt mijn hottie :P

    William Alistair Grace
    Little Boy • Divergent • 16


    I'm not scared of the dark.
    NAAM
    Naam: William Alistair Grace.
    Betekenis William - Beschermer, Alistair - Beschermer van de mensheid , Grace - Familienaam.
    Mening: William vindt zijn naam erg mooi klinken, alleen als je de afkorting ''Willi'' gebruikt even niet.
    Bijnamen: William heeft een paar pestbijnamen: Zoals '''Willi'', maar zijn moeder noemde hem altijd ''Little Boy'',



    LEEFTIJD
    Leeftijd: 16 Jaar.
    Geboortedatum: 13 Juni.



    GESLACHT
    Mannelijk.


    What makes you different, makes you dangerous.
    FACTIE
    Geboortefactie Hij is geboren in Erudite.
    Testuitslag Zijn testuitslag was divergent, iets wat hemzelf zorgen baarde. Hij was namelijk Abnegation, Dauntless, Erudite en Candor tegelijk.
    Favoriete factie William zou Dauntless kiezen.


    GESCHIEDENIS
    Julius Grace - Vader - 48 Jaar - Geboorte factie: Erudite - Gekozen Factie: Erudite - Baan: Wetenschapper
    Fifianne Livingstone-Grace - Moeder - 48 Jaar - Geboorte factie: Candor - Gekozen Factie: Erudite - Baan: Wetenschapper
    Emma Grace - Tweelingzus - 16 Jaar - Geboorte factie: Erudite - Gekozen Factie: Erudite - Baan: Ze is nog een aspirant.

    Op 13 juni beviel Fifianne van twee kinderen, Emma en William Grace. Ze waren namelijk de dochter en zoon van de wetenschappers Julius en Fiffane Grace, toch hadden ze al snel een favoriet van de tweeling. Het bleek al snel dat Emma de meeste hersens had van de tweeling, en ook erg geïnteresseerd was in het werk wat hun ouders deden. William daar in tegen wist niet wat hij ermee moest. Hij had inderdaad hersens, maar hij was liever buiten, avontuurlijk bezig. Nog een verschil van Emma en William was dat Emma niet omkeek naar de factieloze, ze lachte ze soms zelfs uit. William haatte dat, hij schaamde zich ook hierom voor haar. Hij wilde ze graag helpen, alleen zei hij dat nooit tegen Emma. Dan zou ze hem uitlachen. Tot hun zestiende bleef dit zo. Emma en William werden steeds meer gescheiden en Fifianne en Julius hadden beiden een lievelingetje. Toen er tijdens de test bleek dat hij divergent was, zette hij zijn plan door. Natuurlijk waren zijn ouders blij dat Emma in Erudite bleef, het boeide hen niet dat hij uit huis vertrok om over te stappen naar Dauntless. Daarom deed hij het ook.



    RELATIES
    Wie wil?




    EXTRA
    Likes Kleuren, behulpzaamheid, respect, muziek, aardige mensen, fruit, aardbeien, lezen, dieren, muziek, milkshakes, avontuurlijke dingen.
    Dislikes Leugens, pijn, bloed, schuine lijnen, te veel mensen, ruzies, kiwi, onschuldige mensen pijn doen, vastzitten, kleine ruimtes, harde muziek, standaardmensen, arrogantie, on-respectvolle mensen, zijn ouders, Emma.
    Talen Nedelands en Engels.
    Talenten Hij kan schieten met een pistool, en weet wanneer iemand liegt. Ook kan hij best wel goed vechten in de ring.
    Hobby's Hij wil graag de beste zijn, daarom oefent hij het meeste van de tijd.
    Huisdieren Heeft ze niet, ze heeft een hekel aan dieren.
    Angsten Ze heeft er vier. De eerste is vastzitten, de tweede is iemand neerschieten, de derde is angst voor kleine ruimtes en de vierde is voor vuur.
    Allergie Hij is heeft een allergie voor kiwi.
    Verslavingen Hij heeft geen verslavingen.
    Problemen Heeft hij niet.


    Maybe, I'm more scared of the death.

    INNERLIJK
    Behulpzaam
    Eerlijk
    Intelligent
    Empathisch
    Beschermend
    Dapper
    Kalm
    Nieuwsgierig
    Denk te veel aan anderen
    Weet niet goed wat hij wil
    Niet erg sociaal
    Perfectionist
    Geen grote prater
    William is geen grote, arrogante jongen die alleen aan zich zelf denkt. Hij is geen spierbundel die elke ruzie die hij heeft met vuur bestrijd. William is het tegenovergestelde van die dingen. Hijzelf staat nooit op de eerste plaats, altijd een ander. Soms vinden mensen dat hij zichzelf vergeet, iets wat hij niet vindt. De jongeman is dapper en avontuurlijk. Hij kan niet stilzitten, hij doet veel te graag buiten enge en vreemde dingen die toch wel gevaarlijk zijn, maar wat hij leuk vindt. Hard rennen, in bomen klauteren en de natuur. Hier wordt hij deels hyper van, maar ook kan hij hier kalmer van worden. De jongeman is namelijk erg rustig, en kan hierom goed nadenken in doordringende situaties, het is een zegen, maar ook een vloek. Omdat hij goed kan nadenken, lijken er te veel opties open te staan. Soms kan hij ook te veel gaan nadenken, hij is namelijk een perfectionist. Hij wil geen fouten maken, en zou niet opgeven voordat het hem lukt. Verder is William empathisch en leeft altijd veel mee met mensen, hij kan hun verdriet voelen. Hij wil mensen graag beschermen en zou hun levens nooit riskeren. Hij is te bang om ze te verliezen. William is namelijk wel een goede jongen, maar niet erg sociaal. Hij is vaak bang om met mensen te praten, maar als het erop aankomt is hij te kwaad om ergens over na te denken en lijkt alles vanzelf te gaan. Als hij echter moet praten voor een grote groep, twijfelt hij meestal. Ook als hij iets tegen een belangrijk iemand wil zeggen is hij bang om iets verkeerds te zeggen. Toch is zijn nieuwsgierigheid wat er meestal wint. Hij wil graag meer dingen weten over mensen, en hij las altijd graag. Aangezien hij in Erudite is geboren is hij ook intelligent, en weet hij soms handige dingen.

    UITERLIJK
    Wenkbrauwen Zwart, Donkerbruin-achtig.
    Bril of lenzen Heeft hij niet.
    Lippen Slank, licht-roze.
    Kenmerken Zijn onschuldige, lieve gezicht.
    Stem Een normale, kalme jongensstem.
    Kledingstijl De kleding van Erudite was het eerst, maar nu zwart van Dauntless.
    Accessoires Hij heeft geen accessoire.
    Gezichtsvorm Ovaal

    Oogkleur Groen, soms lijkt het bruinachtig.
    Neus Een normale neus.
    Huidskleur Blank, Licht-getint.
    Haarkleur Donkerbruin.
    Haarstijl Opgestoken met gell, zacht.
    Favoriete Kledingstuk Hij heeft geen favoriet kledingstuk.
    Tatoeages Heeft hij niet.
    Piercings Heeft hij niet.


    This is not real.

    [ bericht aangepast op 1 juli 2017 - 20:54 ]


    Black hair, black years, black clothes, black tears.

    Mijn rol is af, pagina 2. Is het goed zo?


    16 - 09 - '17

    Reigns schreef:
    Mijn rol is af, pagina 2. Is het goed zo?


    Nou ik heb nog twee dingetjes.

    1) Ze is iemand die liever vecht als ze boos is. Maar ze zit in Amity/Vriendschap. Ik denk niet dat zij dat toestaan. Dus hoe zit dat dan?
    2) Ik had liever dat je eerst vroeg of je een divergent mocht maken. Dit had ik niet in het topic vermeld dus het is een soort van mijn eigen schuld, maar ja nu zijn er best veel Divergents voor dit jaar.


    Nu mogen er geen divergents meer gemaakt worden!

    Stormfly schreef:
    (...)

    Nou ik heb nog twee dingetjes.

    1) Ze is iemand die liever vecht als ze boos is. Maar ze zit in Amity/Vriendschap. Ik denk niet dat zij dat toestaan. Dus hoe zit dat dan?
    2) Ik had liever dat je eerst vroeg of je een divergent mocht maken. Dit had ik niet in het topic vermeld dus het is een soort van mijn eigen schuld, maar ja nu zijn er best veel Divergents voor dit jaar.


    Nu mogen er geen divergents meer gemaakt worden!


    1. Kan ze toch verbergen?
    2. Oei. Wil je dat ik het aanpas?


    16 - 09 - '17

    Reigns schreef:
    ALICIA CAILIN BLACKBURN
    'Risks and dangers are real, but fear is a choice.'


    NAAM
    Alicia Cailin Blackburn

    LEEFTIJD
    16

    INNERLIJK
    + Sociaal
    + Makkelijk in de omgang
    + Lacht graag
    + Moedig
    + Volhouder
    - Durft haar vuisten wel eens te gebruiken
    - Haat alleen zijn
    - Koppig
    - Sarcastisch
    - Flapuit
    Alicia is een sociaal persoon die met iedereen overweg kan, daarom is ze ook makkelijk in de omgang. Ze leert graag nieuwe mensen kennen en ze is dan ook graag omringd door mensen. Ze houdt van contacten en zal deze ook proberen te onderhouden. Alicia is dan ook iemand die nooit graag alleen is, dan voelt ze zich erg eenzaam en deels opgesloten.
          Omdat Alicia van het leven houdt, ziet ze mooie dingen in de kleinste dingen. Ze is dan ook iemand die graag en veel lacht. Daarnaast is ze ook een echte volhouder en is ze best wel moedig. Ze is dus niet zo snel bang of probeert het zo min mogelijk te laten zien. Daarnaast blijft ze proberen als iets haar niet lukt. Opgeven staat dan ook niet in haar woordenboek.
          Jammer genoeg is Alicia niet alleen het vriendelijke type, maar heeft ze ook wel slechte kantjes. Zo vindt ze van zichzelf dat ze een echte flapuit is en dus niet altijd nadenkt voordat ze iets zegt. Als ze kwaad is, is ze dan ook niet de persoon die eerst wat woorden naar je hoofd gooit, maar die je eerder zou aanpakken met de handen en vuisten
          Alicia kan misschien wel lachen om haar sarcastische opmerkingen, maar heus niet iedereen kan hier altijd om lachen. Daarnaast is ze ook een koppig persoon, maar dat valt dan weer samen met het moedig zijn en een volhouder zijn. Al heeft het koppig zijn haar al minder geholpen, gezien het niet altijd in goede aard valt bij andere.


    UITERLIJK
    [FC — Lindsey Morgan]
    GEZICHT — Lang, bruin haar dat stijl is en bruine ogen
    LICHAAM — Slank, ongeveer 1.65m

    FAMILIE & RELATIES
    Moeder — Janice — 40
    Vader — Craig — 43
    Zusje — Brooke — 12
    Broertje — Theo — 8
    Iemand?




    FACTIE
    GEBOORTE FACTIE — Amity
    UITSLAG TEST — Divergent: Volgens de test zou Alicia bij twee facties thuishoren.
    Amity, haar geboorte factie en Dauntless, haar favoriete factie.

    FAVORIETE FACTIE — Dauntless

    WAPENS
    Alicia heeft misschien niet de nodige kennis over het gebruik van wapens, maar ze kan wel goed vechten zonder die dingen. Aangezien ze iemand is die liever aanvalt in plaats van scheldt, heeft ze de afgelopen jaren al een aantal keer gevochten. Hierin is ze sterker geworden, dus weet ze ook hoe ze snel moet reageren en handelen in een gevecht. Daarnaast is Alicia ook redelijk goed in woorden wisselen of speeches houden, door haar karaktereigenschap flapuit. Al is ze niet altijd handig in het kiezen van de juiste woorden.

    EXTRA
    SEKSUALITEIT — Biseksueel
    LIKES — Pantoffels, chips, rood, muziek, reptielen
    DISLIKES — Hoofdtelefoons, augurk, regen, oude films, liegen
    ANGSTEN — Erge ziektes
    HOBBY’S — Muziek luisteren en schilderen
    TALENTEN — Schilderen
    TATTOOS EN/OF PIERCINGS — Geen

    RAVEN :O
    The 100 love


    ''With all due respect, which is none...''

    Reigns schreef:
    (...)

    1. Kan ze toch verbergen?
    2. Oei. Wil je dat ik het aanpas?


    Oké
    Nee hoor, alleen ben je wel de laatste ;)

    [ bericht aangepast op 4 juli 2017 - 20:31 ]

    Ahaha ik moet opschieten met Ana 😁 ik kijk vanmiddag wat ik kan doen.

    Als ik niet nog iets moet leren.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner