• Wie heeft dat nog meer? Ik vind dat echt het meest rottige gedeelte van je hele opleiding/studie. UUGGHH.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik haat het ook... Ik voel me nooit zo onzeker als op een stage. Op stage ben je op je kwetsbaarst. Je wordt geconfronteerd met de dingen die je lastig vindt en uitgedaagd om deze te veranderen of deze te verbeteren. Maar ook gewoon omdat er weinig goeie begeleiders zijn en weinig mensen zijn die niet denigrerend zijn en je het gevoel geven dat je iets waard bent op de plek van de stage.
    Terwijl je op stage juist zoveel leuks moet beleven en veel moet kunnen leren, maar het lijkt steeds vaker alsof we als lasten worden gezien, tenminste dat gevoel heb ik heel vaak. Of dat je gewoon niet intelligent genoeg bent ineens, terwijl jeje de hele opleiding prima cijfers haalt. Maarja, dat is een stukje zekerheid dat aangebouwd moet worden i guess. Nu heb ik wel een plekje waar ik veilig kan leren,al moet ik zeggen dat er tegelijkertijd ook veel van me wordt gevraagd, maar zo lijkt het bij elke stage dnek ik wel...


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik heb de afgelopen paar jaar elk schooljaar stage gehad. 3 jaar lang bij Onderwijsassistent (mbo niveau 4), vorig jaar Lerarenopleiding Engels (jaar 1 in Nijmegen) en dit jaar ben ik met de Lerarenopleiding Engels (jaar 1) begonnen in Zwolle maar heb ik vrijstelling gekregen. Volgend jaar buitenland stage 3 maanden en daarna gewone stage. 3de jaar stage en in mijn 4de jaar de LIO-stage.

    Het enige stomme vind ik dat ik geen stagevergoeding krijg, behalve in de 4de tijdens de LIO als het goed is.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik heb veldwerk ipv stage :Y)


    Stenenlikker

    Ik heb eigenlijk echt genoten van mijn stages, het was leerrijk en liet me weer weten waarom ik nou net die opleiding deed. Door verschillende vakken en taken verlies je de motivatie soms. Ik vond de stages dan hemels. Ligt misschien ook wel aan waar je stage doet en met hoeveel mensen je moet samenwerken.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2017 - 0:43 ]


    I'm becoming the best version of myself.

    Ooit moet ik eens 7 maanden stage gaan lopen, but I don't mind.

    Overigens, er zijn in Nederland ook veel studies waarbij je nooit stage loopt? Veel universitaire studies hebben geen stage in het lespakket zitten, en ook niet alle HBO opleidingen volgens mij. Volgens mij heb je alleen sowieso stage op praktisch alle mbo opleidingen, van wat ik weet.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ledecky schreef:
    Ik ga nooit stage hebben, yay. (:


    Inderdaad! In mijn studie kun je kiezen of je een stage wilt, maar uh, die keuze is wel snel gemaakt. :Y)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ga komend jaar 5 maanden stagelopen en heb er eigenlijk best wel veel zin in... Nu begin ik toch een beetje bang te worden :S


    If you want someone to trust you, you should give them a reason.

    Lag eraan waar. Op mn laatste stage waar ik zojuist 30 uur heb gekregen werf ik als collega gezien en mocht alled op de opvang

    Mijn 2e leerjaar was afzuen ik gad een hekel aan mn bso begeleidster en aps er nieuwe klanten kwamen mocht ik mij niet voorstellen want ik was aan t eind toch weer weg.... als een kind een traktatie had voor de juffen mocht ik niet mee eten terwijl het vaak om een dood merci ging....


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    DevIce schreef:
    Ik ga komend jaar 5 maanden stagelopen en heb er eigenlijk best wel veel zin in... Nu begin ik toch een beetje bang te worden :S


    Als je bij een leuk bedrijf met een goede praktijkbegeleider hebt is er echt niks om bang voor te zijn. Het punt waarom er zoveel negativiteit erom heen is, is dat er eigenlijk niet heel erg gefilterd wordt waar je terecht kan komen, ondanks je het SBB hebt die ervoor zorgt dat bedrijven een erkend leerbedrijf zijn. Ik heb de "erkent leerbedrijf worden" procedure moeten doorstaan voor mijn buitenlandse stage voor aankomende september en het was echt super makkelijk eigenlijk. Dus als elk bedrijf zo door de procedure heen kan komen, vind ik het eigenlijk niet zo raar. Vaak verschilt het ook aan de connectie die je met je praktijkbegeleider hebt hoor, mijn praktijkbegeleider had ontzettend veel slechte opmerkingen gemaakt op vorige stagaires, ik heb dingen gehoord over schreeuwen en huilen, maar tegen mij is hij heel aardig. Betekend nog niet dat hij een goede begeleider voor me was, lol


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Ik heb nog maar 1 keer stage gelopen en ik kan er zeker niet over klagen. Ik werk nog altijd bij het bedrijf.

    Ligt eraan waar je stage loopt.
    Sommige zijn vreselijk, andere weer leuk. En het helpt ook wel een beetje als je een vergoeding krijgt :Y)

    Mijn eerste stage was vreselijk, toen ben ik met die stage en studie gestopt.
    Mijn tweede stage (eerste van tweede studie) was.. gewoon. Het was niet het soort plek waar ik later zou willen werken, was ik al snel achter.
    Mijn stage daarna was super leuk en bij dat bedrijf ga ik werken :D

    Ik mag over 2 jaar waarschijnlijk ook beginnen aan stage en ik weet het niet. Het ligt heel erg aan de sector waarin je zit en de stageplek. Ik ga de technische sector in en ik weet dat veel bedrijven je weinig echt werk laten doen, omdat dat botst met hun regelementen van veiligheid. Je bent nog in opleiding, ze kunnen het risico niet lopen dat je een pomp verkeerd verstelt waardoor heel het reactieproces omgegooid wordt. Ook heb je geen contract daar, dus als er iets met je gebeurd is het al helemaal foute boel.

    Het gaat bij mij ook heel erg liggen aan welke afstudeerrichting ik ga kiezen. De opleiding waar ik aan begin na de vakantie heeft maar liefst 4 verschillende richtingen, waaronder 2 hele technische (mechatronica, energy & process technology) en 2 commercieel/innovatieve richtingen (Design en commercial engineering). Ikzelf neig meer richting design, waardoor een stageplek zoeken echt een ramp gaat worden ben ik bang, al zou het ook niet verkeerd zijn om stage te lopen bij operators en engineers in het veld, om te zien waar er aan pompen, installaties, etc. gesleuteld moet worden en in hoeverre dat makkelijk te bereiken is, gezien ik ondertussen heb geleerd op vakantiewerk dat daar vaak niet over nagedacht wordt. Er moet iets gesmeerd worden, maar dat zit zo verstopt dat je bijna een slangenmens moet zijn om erbij te kunnen. Dus ja, dat is maar net wat mijn opleiding van me verwacht.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Manoeuvre schreef:
    (...)

    Als je bij een leuk bedrijf met een goede praktijkbegeleider hebt is er echt niks om bang voor te zijn. Het punt waarom er zoveel negativiteit erom heen is, is dat er eigenlijk niet heel erg gefilterd wordt waar je terecht kan komen, ondanks je het SBB hebt die ervoor zorgt dat bedrijven een erkend leerbedrijf zijn. Ik heb de "erkent leerbedrijf worden" procedure moeten doorstaan voor mijn buitenlandse stage voor aankomende september en het was echt super makkelijk eigenlijk. Dus als elk bedrijf zo door de procedure heen kan komen, vind ik het eigenlijk niet zo raar. Vaak verschilt het ook aan de connectie die je met je praktijkbegeleider hebt hoor, mijn praktijkbegeleider had ontzettend veel slechte opmerkingen gemaakt op vorige stagaires, ik heb dingen gehoord over schreeuwen en huilen, maar tegen mij is hij heel aardig. Betekend nog niet dat hij een goede begeleider voor me was, lol


    jaa daar zit ook wel weer wat in. Ik heb oprecht een hele lieve begeleidster, of het een goede begeleider is voor me dat moet nog blijken :P


    If you want someone to trust you, you should give them a reason.

    Op stage heb ik normaal altijd het gevoel dat ik als een snol wordt behandeld die 0 verantwoordelijkheid aankan.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh