• Hoi hoi iedereen!

    Vandaag ben ik een blije vrouw! Want ik tel al een tijdje af naar mijn vakantie. Ik had een tijdje geleden een dag verlof, in mei, maar dat werd toen helemaal door omstandigheden in beslag genomen. Ik was toen eigenlijk al wat overwerkt en sindsdien is dat alleen maar erger geworden. Dus ik ben zo blij dat volgende week mijn vakantieperiode begint! Die 3 weken gaan maar al te snel voorbij zijn.

    Maar gisteren zat het geluk in een onverwacht hoekje, op een maandagmorgen nog wel! Ik was helemaal vergeten dat ik vandaag, 11 juli, niet moet gaan werken. Lang leve de Vlaamse overheid! Vandaag is het dus de feestdag van de Vlaamse Gemeenschap. Dat is de dag waarop de Guldensporenslag wordt herdacht, een slag tegen de Fransen (in 1302) die de Vlamingen gewonnen hebben. Een dag waarop de gewone Vlaamse burger/boer de Franse ridders overmeesterden. Ik vind dit ook een van de interessantste verhalen uit de geschiedenis. En aangezien de Vlaamse overheid dit heeft aanvaard als officiële feestdag, hebben alle werknemers voor de Vlaamse overheid vandaag verlof. Eén keer raden in welke sector ik werk! Yay! *O*

    Dus vanmorgen vroeg ben ik al begonnen met huishoudelijke taakjes. Trots op mezelf!
    Zo meteen ga ik nog met mijn moeder winkelen. Wat eigenlijk ook echt nodig is, oeps!

    Amuseren jullie jezelf vandaag?

    En om af te sluiten in het thema van de Guldensporenslag: schild en vriend!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Afgelopen nacht hebben mijn vriend en ik voor de eerste keer in ons nieuwe huis geslapen! Dat was erg gezellig natuurlijk en vanmorgen hebben we heerlijk op ons gemak gedaan. Vandaag draait om sjouwen en sjouwen en sjouwen en sjouwen en lampen kopen. Dadelijk vertrekken we naar de Praxis om lampen te scoren. En misschien zetten we vandaag nog een BILLY-kast in elkaar om onze studieboeken in te zetten. En vanavond ga ik koken; kip in een roomsausje met een lekkere salade met mosterddressing en aardappeltjes!


    oi, suzy

    Goed bezig! Geniet van je vrije dagje. (:

    Vandaag heb ik ook een rustige dagje. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Vergeet ik letterlijk elk jaar, haha. Behalve als ik moet werken, maar dat ik meer op de nationale feestdag, want ik werk in de horeca en dat is doodgaan.

    Maar super voor je! Geniet ervan! (:
    Ik zit atm in Boedapest koffie te drinken, dus ja, ik amuseer me. (krul)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Schild en vriend!


    Geloof niet alles wat je denkt

    Ik doe vakantiewerk bij de Vlaamse overheid dus ik ben vandaag ook thuis! (gisteren had ik zelfs een brugdag whohooo).

    Ik vind het altijd grappig dat de Guldensporenslag zo belangrijk is omdat, voor zover ik me kan herinneren, de Vlamingen vlak daarna toch verslagen werden haha


    The soul needs autumn.

    Ik had graag gewerkt vandaag (dubbel betaald :'D) maar helaas stond ik niet ingepland. :c Maarrr ik ben met mijn lief een dagje naar de zee geweest en ondanks het mindere weer was het echt fantastisch. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik moest gewoon werken vandaag (no_chears)

    Ik heb De Leeuw van Vlaanderen gelezen, dus ik weet er 'alles' van xd

    vanavond is het wel vuurwerk bij ons ;D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys