• Als dat überhaupt nog bestaat? Ik heb namelijk al veel via internet geprobeerd te vinden, maar je komt heel vaak uit bij hele jeugdzorg bedrijven en dat is niet helemaal wat ik wil.

    Ik heb ontzettend veel kleding en schoenen dat ik niet meer pas en ik wil het eerlijk gezegd niet naar Afrika sturen—wie weet waar het terecht komt, om het zo maar te zeggen—en ik wil me liever focussen op de weeskinderen in Nederland. Maar echte weeshuizen blijken niet meer te bestaan en veel internaten zijn voor kinderen waarvan de ouders veel reizen en dat is ook niet helemaal wat ik zoek. Ik zoek echt kinderen die het nodig hebben, niet hele grote bedrijven met 400 locaties door heel het land (bij wijze van).

    Weet iemand toevallig zoiets waar ik langs kan? Heel Nederland is prima idc anymore hoever ik moet reizen, ik wil gewoon kinderen blij maken met mijn kleding/schoenen, omdat ik een kleine maat heb en ik weet dat kids daarin passen.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Bij onze huisarts staat zo'n bak waar je dan kleding doneert voor de armere kinderen in Nederland. Weet niet hoe en wat en of ze wees zijn, maar is ook een optie?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    AItair schreef:
    Bij onze huisarts staat zo'n bak waar je dan kleding doneert voor de armere kinderen in Nederland. Weet niet hoe en wat en of ze wees zijn, maar is ook een optie?


    Ik weet niet of het helemaal mogelijk is, maar ik zou het graag zelf willen brengen, snap je. Zodat ik weet dat het meteen bij de goede mensen terecht komt.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Ik weet niet of het helemaal mogelijk is, maar ik zou het graag zelf willen brengen, snap je. Zodat ik weet dat het meteen bij de goede mensen terecht komt.


    Ja, dat snap ik wel. Hmm, dan zou ik het echt niet weten tho :/


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Hier in de buurt hebben we de minimahulp. Daar kunnen mensen hun spullen brengen en dat wordt dan aan mensen gegeven die het absoluut niet breed hebben. Wellicht is er ook zoiets bij jou in de buurt?^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Misschien een asielzoekerscentrum? Of vraag in je kenniskring rond of er nog kinderen uit arme gezinnen zijn die zoiets goed kunnen gebruiken.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Waar wil je het liefst in Nederland hebben dan kan ik er wel een paar voor je vinden


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Lonsfan schreef:
    Waar wil je het liefst in Nederland hebben dan kan ik er wel een paar voor je vinden


    Maakt me niet meer uit. Noord-Holland is prima, maar Utrecht ook.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    De kledingbank is ook een optie?? Alleen zie je dan niet de mensen die het echt krijgen. Misschien is er een buurtcentrum waar wordt ingezameld? En soms heeft de kerk ook kledinginzamel acties.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Weeshuizen bestaan niet meer in Nederland, maar ik vind de azielzoekersoptie wel een goeie, eigenlijk. Ik denk dat dat misschien het dichtst bij dat 'rechtstreekse' komt waar je naar zoekt.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Weeshuizen bestaan niet meer in Nederland, maar ik vind de azielzoekersoptie wel een goeie, eigenlijk. Ik denk dat dat misschien het dichtst bij dat 'rechtstreekse' komt waar je naar zoekt.

    Ze bestaan wel maar 5 of 6 alleen

    (Voor zoekwerk moet je mij maar inzetten ik vind alles)


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Ik heb er een in Leiden gevonden Link naar website


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Lonsfan schreef:
    (...)
    Ze bestaan wel maar 5 of 6 alleen

    (Voor zoekwerk moet je mij maar inzetten ik vind alles)


    Nee, in Nederland bestaan echt geen weeshuizen.

    //

    Misschien is er in je dorp / stad een instantie die zulke dingen inzamelt en ze vervolgens verspreid?


    Lonsfan schreef:
    Ik heb er een in Leiden gevonden Link naar website


    Dat is een instantie waar je cursussen etc. kan volgen, haha — helaas geen écht weeshuis.


    Absolutist schreef:
    (...)

    Dat is een instantie waar je cursussen etc. kan volgen, haha — helaas geen écht weeshuis.

    Whoops nou dan moet ik maar op de andere website goed kijken want ik heb er meer gevonden maar ik denk nu dat die ook cursussen zijn


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Deze is in Noordwijk
    Link naar website
    Op deze website kan je ook geld doneren


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden