• Hoi allemaal,

    Omdat ik dit jaar geslaagd ben en vanaf nu volop werk heb ik van mijn ouders een bibliotheek abonnement gekregen.
    Dit had ik bedacht nadat ik van een collega het boek Stad van Glas van Cassandra Clare mocht lenen en vervolgens de rest wilde lezen en niet continu opa wilde lastig vallen XD

    Nu zullen jullie het begrijpen, ik ben bijna door de 6delige serie heen en heb inmiddels alle boeken van haar (allemaal met het thema schaduwjagers) gereserveerd omdat ik het een fijne schrijfstijl vind. Inmiddels heb ik door een ander boek (een echte aanrader) van Ted Dekker (Exit) ontdekt dat hij een dezelfde soort 3delige serie heeft, wat ik dus ook gereserveerd heb XD Maar ik ben alvast opzoek gezien er echt makkelijk 1 boek per dag op gaat en als ik vrij ben zelfs 2 boeken en ik ben liever te vroeg dan te laat.

    Waar ik erg van houd qua genres:
    - Psychologische verhalen (over inrichtingen maar ook over gedachte gangen zoals het boek Exit wat gaat over waanbeelden)
    - Fantasy (Twilight)
    - Thrillers (al is dit wel wat minder favo sinds het ongeluk van mijn broer maar tot bepaalde grenzen gaat het goed)
    - Scifi
    - Waargebeurd.

    Dus zolang er een flinke portie drama in zit en ik mij kan inleven in de personen vind ik op zich alles leuk.
    Ik heb al wel echt heel erg veel gelezen van zowel jeugd als volwassen dus kom maar op met de tips.
    (boeken als Twilight, Hungergamese, Divergent enz. heb ik al gelezen)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik denk, maar ik weet het niet zeker, dat je De sprookjesverteller van Antonia Michaelis wel iets zou vinden.


    Mhm?

    Owja en weet iemand trouwens dit. Ik heb het boek De Cirkel gelezen , waarvan de film uit is gekomen pas. Maar ik vond het zo´n vaag einde dat ik vermoedde dat dit wellicht een vervolg kon hebben maar kreeg het niet gevonden


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Joe Speedboot is mijn favo


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    De engelenmaker van Stefan Brijs blijft mijn favoriete boek ever, het is een beetje van alles wat. Ik vond dat echt een heel goed boek en ik raad het altijd standaard aan haha :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    The Cage van Megan Shepherd ( en de vervolgen ervan) vind ik echt een aanrader, ik denk dat je ze wel leuk zal vinden!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Een hof van doorns en rozen serie van Sarah j Maas
    De Lunar chronicles van Marriasa Meyer
    Simon vs homosapiens agenda - Becky Albertalli
    Anna en de french Kiss serie
    De selectie van Kiera Cass


    --

    IrishNialler schreef:
    Owja en weet iemand trouwens dit. Ik heb het boek De Cirkel gelezen , waarvan de film uit is gekomen pas. Maar ik vond het zo´n vaag einde dat ik vermoedde dat dit wellicht een vervolg kon hebben maar kreeg het niet gevonden


    Is dat van de Engelfors trilogie of niet?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    - Psychologische verhalen
    - B.A. Paris: Achter gesloten deuren & Gebroken. (Mijn favoriete boeken!)
    - Samantha Hayes: Tot jij van mij bent.
    - Gillian Flynn: Gone Girl.
    - Fantasy (Twilight)
    - Diana Gabaldon met de Reiziger serie.
    - Marissa Meyer met The Lunar Chronicles.
    - Sarah J. Maas met De glazen troon serie én Hof van doorns en rozen serie.
    - Gena Showalter met Alice in Zombieland serie is wel grappig om tussendoor te lezen.
    - Thrillers
    - M.J. Arligde met iene miene mutte serie.(Helen Grace) Super goed!!!!
    - Lars Kepler met Hypnose (Joonna Linna) Serie. Ook super goed!
    - Nicci French met die week serie schijnt ook goed te zijn, weet ik verder niet.
    - Samuel Bjork is wel goed! Deze heeft twee boeken genaamd: Ik reis alleen en De Doodsvogel. (Zijn ook goed!)
    - Scifi Eh geen idee, maar ik heb nog wel Fantasy/dystopian voor je?
    - Gena Showalter met Eerste leven serie/duologie(?)
    - Kiera Cass met De Selectie.
    - Sarah Raash met de Sneeuw en as serie.
    - Stephanie Garber met favoriete boek aller tijden: Het zwarte hart.
    - Lesley Livingston met Onverschrokken.
    - Kass Morgan met De 100 serie.
    - Haruki Murakami met de 1q84 trilogie én Kafka op het strand.
    - Waargebeurd.
    Geen ideee.

    Mocht je van dit soort boeken houden; houd dan vooral mijn goodreads in de gaten. Lees ongeveer dezelfde boeken als jij. ^^
    Dit is de link naar mijn Goodreads account

    [ bericht aangepast op 25 juli 2017 - 23:08 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Qua fantasy raad ik je de boekenserie 'Keys to the Kingdom' aan van Garth Nix. Deze is 7-delig en ik heb ze allemaal gekocht omdat ik zo van de serie genoot :Y)

    [ bericht aangepast op 25 juli 2017 - 23:07 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ik vond De Engelenmaker ook zeker een aanrader! Net als Hersenschimmen van Bernlef.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    voor ik ga slapen van S J Watson is echt een aanrader. Ik ben meestal niet zo een fan van thrillers maar dit is een psychologische thriller en ik vond het echt een fantastisch boek. Goed doordacht en zo.

    (ook een beetje MT aangezien ik interesse heb in goede psychologische verhalen etc)


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Scribe schreef:
    (...)
    - Diana Gabaldon met de Reiziger serie.
    - Marissa Meyer met The Lunar Chronicles.
    - Sarah J. Maas met De glazen troon serie én Hof van doorns en rozen serie.
    (...)


    ♥♥

    [ bericht aangepast op 25 juli 2017 - 23:43 ]


    Geloof niet alles wat je denkt

    Ik ben op het moment bezig met alle boeken van de schrijver Dan Brown te lezen, deze vallen, bijna allemaal, onder thriller. :)

    Bij waargebeurd denk ik meteen aan het dagboek van Anne Frank. Vond ik persoonlijk heel interessant.


    16 - 09 - '17

    Daughter of Smoke and Bones en Strange the dreamer van Laini Taylor zijn echt heel goede YA fantasy series (:


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."