• Sorry, maar dit maakt mij zo kwaad, dat ik even geen neutraliteit kan opbrengen. Wees blij zou ik zo zeggen dat ik niet neerzet wat ik werkelijk denk.



    Er worden geen transgenders toegelaten in het Amerikaanse leger "in welke hoedanigheid dan ook". Dat heeft Amerikaans president Donald Trump bekendgemaakt via Twitter.

    "Ons leger moet gefocust zijn op de vastberaden en overweldigende overwinning. Het kan niet belast worden met de gigantische medische kosten en de ontwrichting die transgenders met zich zouden meebrengen", tweette Trump "na overleg met zijn generaals en militaire experts".

    Toenmalig defensieminister Ashton Carter maakte het in juni 2016 mogelijk dat transgenders niet meer uit het leger uitgesloten werden. Eerder deze maand had huidig Amerikaans defensieminister James Mattis de aanwerving van transgenders al met zes maanden uitgesteld, maar Trump draait de beslissing van zijn voorganger Barack Obama nu dus helemaal terug.

    Met "transgenders" worden mensen aangeduid die zich niet - of niet enkel - met het geslacht identificeren waarmee ze geboren worden.

    Bron: hln.be

    ==============================

    Bah, bah, bah, dit is echt de grootste onzin die ik ooit iemand heb weten uitkramen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik zag het net op Facebook. Die man is heeft z'n goedwijs kapot.


    26 - 02 - '16

    ik zag het, jammer weer


    LaAt ZiEn WiE jE bENt



    Omdat de medische kosten gigantisch zijn? En omdat ze ontwrichting zouden meebrengen? Oh, kom op man. Dat is nonsense.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2017 - 17:31 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik snap het argument over de medische kosten van transgenders ook niet zo goed. Als dat zo'n punt is waarom er dan niet voor zorgen dat het bij wet geregeld is dat als je een transgender soldaat bent, de militaire dienst/overheid niet voor deze kosten hoeft op te draaien. Lijkt me effectiever dan transgenders uit het leger te bannen.

    Volgens mij is het zo dat sinds 2011 homoseksuelen ook het leger in mogen in de verenigde staten, daarvoor niet. In 1995 maakte Bernie sanders hier een statement over (in reactie op hoe er door sommige conservatieven toen tegen homoseksuele militairen werd aangekeken). Ik denk dat hetzelfde gezegd kan worden voor transgenders in het leger. Mensen in het leger die goed werk leveren zijn nodig en zouden niet moeten worden uitgesloten op basis van dit soort kenmerken. Ik ben het vaak ideologisch niet met Sanders eens maar ik denk dat hij hierover een heel goed punt maakt waar ik me volledig in kan vinden. Ik zal de video hieronder plaatsen voor wie interesse heeft.





    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Weet je, soms zijn er van die dagen waarop je een wonderbaarlijke vierentwintig uur niets over Trump hoort en je je even kunt inbeelden dat je in een wereld leeft waar we niet allemaal moeten leren omgaan met het feit dat een wandelende zelfgebruinde sinaasappel met een opgezette Scrat van Ice Age op z'n kop de leider is van een van de machtigste landen op aarde, maar iedere keer, zonder uitzondering, is er de dag daarna weer een nieuw dumpster fire zoals dit waar de Trump administratie naast gaat staan en voor applaudisseert terwijl ze de wereld met angstaanjagend onbekommerde glimlachen blijven vertellen dat het lekker geurende madeliefjes zijn in plaats van brandende uitwerpselen met een Trump logo die vermoedelijk giftige stoffen de atmosfeer in pompen.

    tl;dr: Kan het alsjeblieft 2020 zijn? Het kan me niet schelen of de planeet dan überhaupt nog bestaat of dat er tegen die tijd alleen nog een grote radioactieve krater over is omdat de Donald niet met zijn vinger van dat leuk uitziende knopje kon blijven, maar het moet gewoon beter zijn dan dit.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Weet je, soms zijn er van die dagen waarop je een wonderbaarlijke vierentwintig uur niets over Trump hoort en je je even kunt inbeelden dat je in een wereld leeft waar we niet allemaal moeten leren omgaan met het feit dat een wandelende zelfgebruinde sinaasappel met een opgezette Scrat van Ice Age op z'n kop de leider is van een van de machtigste landen op aarde, maar iedere keer, zonder uitzondering, is er de dag daarna weer een nieuw dumpster fire zoals dit waar de Trump administratie naast gaat staan en voor applaudisseert terwijl ze de wereld met angstaanjagend onbekommerde glimlachen blijven vertellen dat het lekker geurende madeliefjes zijn in plaats van brandende uitwerpselen met een Trump logo die vermoedelijk giftige stoffen de atmosfeer in pompen.

    tl;dr: Kan het alsjeblieft 2020 zijn? Het kan me niet schelen of de planeet dan überhaupt nog bestaat of dat er tegen die tijd alleen nog een grote radioactieve krater over is omdat de Donald niet met zijn vinger van dat leuk uitziende knopje kon blijven, maar het moet gewoon beter zijn dan dit.




    Naast de prachtige beschrijvingen en vergelijkingen slaat deze reactie ook nog eens de spijker op zijn kop. Bedankt Inge! You go! #PresidentSquare #SOTUS


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik snap niet dat het de dag van vandaag zelfs nog mogelijk is dat zo'n modern land als Amerika zo'n grote stap achteruit kan zetten. Ik heb hier gewoon geen woorden voor, het maakt me verdrietig en boos op hetzelfde moment :/


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Lmao, echt altijd wanneer ik 3 minuten oké ben met wie ik ben, kom ik iets tegen wat voelt als een messteek in mijn ziel. c:


    Caution first, always.

    Ik dacht dat ik juist eerder gelezen had dat Trump juist zoiets had dat LGBT'ers evenveel rechten moeten krijgen als mensen die niet tot de groep LGBT behoren. En dat hij ook op de foto was geweest met een regenboogvlag. Of klopt dit niet wat ik nu zeg...
    Daarom vind ik het al helemaal gek dat Trump ineens wel tegen transmannen en -vrouwen is.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Sorry, maar wat een enorme klootzak. Dat is het enige wat ik zeg, en het is nog zacht uitgedrukt.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Bah zeg, ik begin me steeds meer echt op te winden vanwege de beslissingen die die man neemt.


    Go ahead and leave me paralyzed.



    President Cheeto Puff, damn right. De asshole.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Brendon schreef:
    Ik dacht dat ik juist eerder gelezen had dat Trump juist zoiets had dat LGBT'ers evenveel rechten moeten krijgen als mensen die niet tot de groep LGBT behoren. En dat hij ook op de foto was geweest met een regenboogvlag. Of klopt dit niet wat ik nu zeg...
    Daarom vind ik het al helemaal gek dat Trump ineens wel tegen transmannen en -vrouwen is.


    Trump zijn mening is even veranderlijk als het weer.


    Queer zijn is gewoon alles

    Square schreef:
    Weet je, soms zijn er van die dagen waarop je een wonderbaarlijke vierentwintig uur niets over Trump hoort en je je even kunt inbeelden dat je in een wereld leeft waar we niet allemaal moeten leren omgaan met het feit dat een wandelende zelfgebruinde sinaasappel met een opgezette Scrat van Ice Age op z'n kop de leider is van een van de machtigste landen op aarde, maar iedere keer, zonder uitzondering, is er de dag daarna weer een nieuw dumpster fire zoals dit waar de Trump administratie naast gaat staan en voor applaudisseert terwijl ze de wereld met angstaanjagend onbekommerde glimlachen blijven vertellen dat het lekker geurende madeliefjes zijn in plaats van brandende uitwerpselen met een Trump logo die vermoedelijk giftige stoffen de atmosfeer in pompen.

    tl;dr: Kan het alsjeblieft 2020 zijn? Het kan me niet schelen of de planeet dan überhaupt nog bestaat of dat er tegen die tijd alleen nog een grote radioactieve krater over is omdat de Donald niet met zijn vinger van dat leuk uitziende knopje kon blijven, maar het moet gewoon beter zijn dan dit.


    Dat is een belediging voor Scrat, die is veel knapper dan wat Trump op zijn kop heeft laten zetten.


    Physics is awesome

    Dit kan toch gewoon niet? Valt dit niet gewoon onder discriminatie?

    Iedere keer als ik iets lees over wat Trump heeft besloten of gaat doen, vraag ik me af, kan het nog gekker? Blijkbaar wel. Ik hoop dat ze het na een jaar gewoon opgeven en dat hij het witte huis uit gaat.


    Physics is awesome