• De titel liegt niet. :Y)

    Sinds ongeveer drie maanden woon ik op mezelf, wat me erg goed bevalt om een heleboel redenen, maar vooral ook omdat ik best wel dol ben op koken. Dat kan ik nu opeens iedere dag doen, in plaats van één keer per week, en ik weet dat het voor veel mensen juist een obstakel is, maar ah, ik ben het nog steeds niet zat. De beloofde foto's staan onder de spoiler, want het zijn er een beetje veel.


    Beginnen met het dessert is altijd goed, dus hier is chocoladefondue met Q's favoriete kip (beter bekend als Jip of Wiarda).


    Druivencakejes, die er toegegeven niet zo heel geweldig uitzien omdat ze lichtjes zwart lijken, maar dat komt door het licht, beloofd, en ze smaakten geweldig.


    Dit was een van mijn favorieten. Een chocoladecrêpescake, ahhh. Het kwam er uiteindelijk op neer dat het gewoon en gigantische stapel dunne pannekoekjes met chocoladedeeg was, met tussen iedere laag slagroom en om de vier lagen een keer jam. Het was precies zo fantastisch als het klinkt, alleen een beetje onmogelijk te eten.


    PIZZA. Ik heb ook een keer diepvriespizza gekocht, omdat ik die nog nooit eerder had gehad, en dat was oké, maar deze is zoveel beter, en ziet er bovendien mooier uit en het is een heel stuk leuker om zelf met je handen in de deeg te mogen woelen. Het is geen harde deeg, dus het kneden is een enorm ontspannende bezigheid.


    Dit is een soort boterkoek die ik al honderd keer heb gemaakt, maar dit was de eerste poging in mijn eigen keuken en combimagnetron. De kleur was net iets te donker, maar het smaakte er niet minder door.


    Dit was een spaghettitaart waarvoor ik een Jamie Oliver recept vond dat er interessant uitzag. Het was niet per se een culinair hoogtepunt, maar deze foto moest gewoon dringend gedeeld worden.


    Pasta met kaas gebakken in een pan, met sla en een gepocheerd ei (wat ik ei-genlijk een van de minder lekkere manieren vind om ei te bereiden, maar het klinkt gewoon zo fancy en het is superleuk om te doen).


    Spaghetti met een lichte roomsaus, champignons (verse, een keer, want ik voelde me fancy) en spinazie (en een stukje groen bovenop).


    Spätzle! Het is een typisch Duits soort pasta, en je kunt ze gewoon in de supermarkt kopen net als alle andere pasta (in Duitsland, tenminste, en in Nederland als er ergens een Duitse week is), maar ik kwam erachter dat ze ook super makkelijk zelf te maken zijn. Het is een heel grappig proces van deeg van een snijplankje in een pan schuiven en bovendien smaakt spätzle g e w e l d i g, dus het enige probleem is dat je ze niet iedere dag kunt eten omdat je dan meer op een ballon dan een mens begint te lijken.


    En last but not least (en stiekem eigenlijk first genomen van al deze foto's), zo ongeveer het eerste ding wat ik ooit heb leren koken: pasta met een saus gemaakt van het sap uit een blikje mandarijnen en een eetlepel mayonaise, met daarbij de overgebleven mandarijnen en een gekookt ei. Deze foto is gemaakt op de eerste dag dat ik echt in mijn kamer woonde, dus vandaar de milde rommel en random deofles op de eettafel. Ik beloof dat dat niet onderdeel was van het eten (net zo min als de paaseieren in dat potje, waarvan er nu nog steeds een paar naast mij staan).




    En dit is nog lang niet alles! We hebben het hier nog niet gehad over brownies, vers brood, quiches of kaasstengels. Ah, mensen, het leven is goed. :9~

    Dusss, hebben jullie nog foto's van eten of recepten die jullie recent hebben uitgeprobeerd? Of wat was iets wat je hebt gegeten en echt helemaal geweldig vond?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Damn, als ik geen pepernoten zat te eten kreeg ik er zowaar honger van. :Y)


    oi, suzy

    Oh mijn god dit ziet er zo ontzettend goed uit! Volgens mij ben je een geweldige kok! Je zit in ieder geval gebakken.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Wauw, als ik dit zie zou ik me bijna schuldig gaan voelen dat ik op m'n twintigste nog niet kan koken. :Y) Nee, grapje, ik ben stiekem gewoon jaloers.
    Het ziet er erg lekker uit though!


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Hier is een foto van mijn zelf gemaakte Pizza.

    I like this. Dit zijn mijn culinaire *kuch* meesterwerken :Y)

    Nasi met babi pangang


    Ik heb er nog meer, maar die ga ik later even posten. :3


    26 - 02 - '16

    Omijngod Inge, weet je zeker dat je niet kok word en gaat bloggen over koken in plaats van schrijven? Als ik ooit op mezelf ga en kook lessen nodig heb dan weet ik je te vinden :'D


    You were born original, don't die as a copy.

    Tot nu toe alleen pasta en havermout (met gekookte melk en een beetje hulp)kan ik maken en een ei bakken. Hoewel mijn vader geprobeerd heeft om me stamppot rauwe andijvie te leren maken, maar ik dacht dat ie een geintje maakte dus ik was heel erg verbaasd en niet echt aan het opletten. Maar ik kreeg laatst wel een kookboek dus misschien was dat een stille hint. Op zich is koken leuk om te doen, maar de eerste keer dat je iets nieuws gaat maken kan zo stressvol zijn.

    O, ja dit heb ik niet zelf gemaakt en toch wil ik het even laten zien.



    Physics is awesome

    Ja zeg hallo Inge we wonen zo dichtbij elkaar en ik heb nog nooit een kruimel van deze maaltijden gezien we moeten praten


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    MacGyver schreef:
    Tot nu toe alleen pasta en havermout (met gekookte melk en een beetje hulp)kan ik maken en een ei bakken. Hoewel mijn vader geprobeerd heeft om me stamppot rauwe andijvie te leren maken, maar ik dacht dat ie een geintje maakte dus ik was heel erg verbaasd en niet echt aan het opletten. Maar ik kreeg laatst wel een kookboek dus misschien was dat een stille hint. Op zich is koken leuk om te doen, maar de eerste keer dat je iets nieuws gaat maken kan zo stressvol zijn.

    O, ja dit heb ik niet zelf gemaakt en toch wil ik het even laten zien.




    Wat is dat? Ziet er wel lekker uit!

    @Inge, ik zie de foto's niet, maar als ik de reacties moet geloven, ga ik jou inhuren als mijn persoonlijke kok als mijn vriend niet thuis is.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Wauw Inge, wat kun je goed koken. (flower)


    Pretty is just a pretty word.

    Gadver???? Pasta met mandarijn???? Druivencake???

    Jij eet echt rare dingen hahahahahaha sorry


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Gadver???? Pasta met mandarijn???? Druivencake???

    Jij eet echt rare dingen hahahahahaha sorry


    Ik eet wel eens pasta met sinaasappelroomsaus (stukjes sinaasappel en kip er in) en dat is echt geweldig. Zoooo lekker joh, moet je ook eens proberen, haha


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    @ Jure: Ik dacht dat ik een beetje in het verkeerde seizoen zat met mijn paaseieren, maar jij wint, hahaha. :'D Ik hoop dat de pepernoten gesmaakt hebben!

    @ Yukimura: Ik kook over van enthousiasme over die pun, omg. :Y)

    @ Apostolopoulos: Het is echt niet zo ingewikkeld als het soms lijkt! Er zijn zoveel gemakkelijke recepten te vinden waar je echt niet veel ingrediënten of bijzondere vaardigheden voor nodig hebt, en op YouTube kun je soms zelfs stap voor stap het proces bekijken. Ik raad aan het gewoon een keer te proberen. Als het je leuk lijkt, dan, want anders moet je gewoon lekker gebruik blijven maken van het feit dat er ook veel simpelere opties zijn dan het zelf te doen. Ook niets mis mee. (krul)

    @ MrGrey & Moggy: Ahhh, dat ziet er ook allebei erg goed uit! ^^

    @ SPECS: Hemel, nee, ik ben echt heel erg een hobbykok, haha. Het begint al bij het feit dat ik dingen die ik heb gemaakt ook echt zelf wil proberen, wat volgens mij niet de bedoeling is in een restaurant, helaas. Zo verdrietig voor al die chefkoks. (no_chears)

    @ MacGyver: De eerste keer kan soms stressvol zijn, ja, maar meestal is het het wel waard. :Y) En die foto is mooi! Ik weet alleen niet precies wat het is, puur van deze foto. Mais met gefrituurde kip? Is dat dan aardappelpuree in het midden? Ik dacht eerst aan aan bolletje ijs, maar dat lijkt niet heel logisch bij de rest, haha.

    @ Hopps: Ik vroeg me even af wie jij was dat je zo dichtbij woonde, maar ik ben weer bij met je nieuwe username. En hé, de oplossing lijkt me duidelijk. Hop een keertje een gebouw verder. (fish)

    @ Catmint & Divide: Hartelijk dank. :Y)

    @ Eledhel: Het enige wat ik hieruit kan concluderen is dat je deze dingen duidelijk nog nooit hebt gegeten. (nerd) Ik vind je verbazing ergens wel grappig, trouwens, want dat verbaast mij juist weer. Bij mandarijnen in de pasta kan ik me nog enigszins voorstellen dat het misschien onverwacht klinkt, maar druiven in een zoet gebak zijn toch niet zo heel erg vreemd, zou ik denken?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oeeh, ik houd van koken en de dingen die jij gemaakt hebt zien er echt goed uit c: Wanneer ik thuis woon zoals nu kook ik zo'n vier avonden per week, maar bakken en desserts blijven mijn lievelingsdingen om te maken. Ik heb niet zoveel foto's meer op mijn laptop staan, maar nog wel deze.





    De middelste is een soort no bake cheesecake gemaakt op eigen recept :Y)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Square schreef:
    @ Eledhel: Het enige wat ik hieruit kan concluderen is dat je deze dingen duidelijk nog nooit hebt gegeten. (nerd) Ik vind je verbazing ergens wel grappig, trouwens, want dat verbaast mij juist weer. Bij mandarijnen in de pasta kan ik me nog enigszins voorstellen dat het misschien onverwacht klinkt, maar druiven in een zoet gebak zijn toch niet zo heel erg vreemd, zou ik denken?

    Dat is zeker wel vreemd hahaha
    Gats druiven in de oven :'D maar ik eet alles dan ook zo naturel/braaf mogelijk. Dus gewoon pasta bolognese met kleingesneden groenten omdat er anders van die grote brokken in zitten.

    [ bericht aangepast op 1 aug 2017 - 19:20 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...