• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 22:25 ]

    Scandal schreef:
    (...)
    Welke nodigen dan minder uit?

    Want ik ben zelf columnist, ondertussen nog de enige van de allereerste lichting. Ik doe het nog steeds graag, maar ik struggle soms met mijn onderwerpen. Zeker omdat ik weinig feedback krijg, eigenlijk geen. Ik krijg wel eens reacties en dat vind ik superfijn omdat zij dan meestal verder borduren op wat ik schreef. Maar ik heb dus geen idee of mijn onderwerpen oké zijn of niet. Of wat men liever zou willen lezen.


    RT! Ik doe meestal schrijven over wat ik meemaak en dan zo dat lezers erover nadenken misschien, maar uiteindelijk heb je al zoveel onderwerpen gehad dat ik ook niet meer weet waar ik moet beginnen. Dan blijft er nog de vraag wat iedereen wil lezen inderdaad...


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik zie de laatste tijd weinig columns over de actualiteit. Dus dingen uit het nieuws. Daar heeft eigenlijk iedereen wel een mening over, toch? Ik denk dat er dan meer wordt gereageerd, dan wanneer er onderwerpen worden aangehaald uit het persoonlijk leven van de columnist.

    Laatst was er een column over 'op kamers?'. Ik weet niet meer van wie. Maar op kamers gaan speelt niet bij het grootste deel van de Quizletbevolking. En het nieuws krijgt iedereen eigenlijk wel mee, denk ik.


    oi, suzy

    Laleah schreef:
    (...)

    RT! Ik doe meestal schrijven over wat ik meemaak en dan zo dat lezers erover nadenken misschien, maar uiteindelijk heb je al zoveel onderwerpen gehad dat ik ook niet meer weet waar ik moet beginnen. Dan blijft er nog de vraag wat iedereen wil lezen inderdaad...

    RT? Ik ken dat niet? =P
    Ik denk dat ik ergens tussen de 85-90 columns zit ofzo. Dat zijn al best veel verschillende onderwerpen. Ik schrijf op zich ook doorgaans over iets dat ik mee heb gemaakt of heb gezien. Maar ik heb geen idee meer of dat voor de gemiddelde Q-er interessant is?
    Ik heb momenteel wel een idee over iets, waar ik vele columns mee zou kunnen vullen, maar ik ga die content uiteindelijk gebruiken om lijstjes van te maken. Hier was/ben ik superenthousiast over omdat ik weet dat velen dat interessant vinden. Maar ik vind het jammer dat ik dat gevoel niet vaker heb: het idee dat dit echt zal aanslaan voor velen. Ik heb voor de rest geen idee waar Q zich tegenwoordig nog mee bezig houdt.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Jure schreef:
    Ik zie de laatste tijd weinig columns over de actualiteit. Dus dingen uit het nieuws. Daar heeft eigenlijk iedereen wel een mening over, toch? Ik denk dat er dan meer wordt gereageerd, dan wanneer er onderwerpen worden aangehaald uit het persoonlijk leven van de columnist.

    Laatst was er een column over 'op kamers?'. Ik weet niet meer van wie. Maar op kamers gaan speelt niet bij het grootste deel van de Quizletbevolking. En het nieuws krijgt iedereen eigenlijk wel mee, denk ik.

    Dus iemand zoals ik, 24 jaar, werkt al anderhalf jaar, samenwonend, voor de rest niet zo'n spectaculair leven (gezien de dag voor 1/3e uit slaap, 1/3e werk en 1/3e opvulling en werkverplaatsing bestaat), raad je aan om over actualiteit te schrijven? Maar wat voor actualiteit dan? Want zaken zoals terreur lijkt me te zwaar voor een tekstje van max 500 worden? Maar ik kan me ook inbeelden dat bepaald 'luchtiger' nieuws dan weer onbenullig kan overkomen?

    Mag ik hier ook van uit afleiden dat jij de onderwerpen die je zelf hebt gezien/meegemaakt niet interessant vindt?

    (Allemaal niet verkeerd bedoeld hé, maar nu er een opening is, ga ik alle info eruit melken haha. =P )


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Dus iemand zoals ik, 24 jaar, werkt al anderhalf jaar, samenwonend, voor de rest niet zo'n spectaculair leven (gezien de dag voor 1/3e uit slaap, 1/3e werk en 1/3e opvulling en werkverplaatsing bestaat), raad je aan om over actualiteit te schrijven? Maar wat voor actualiteit dan? Want zaken zoals terreur lijkt me te zwaar voor een tekstje van max 500 worden? Maar ik kan me ook inbeelden dat bepaald 'luchtiger' nieuws dan weer onbenullig kan overkomen?

    Het is de kunst voor jou als columnist om luchtig nieuws juist niet onbenullig te laten overkomen. Misschien kun je wat met de fipronil-affaire? Of de werkdruk onder studenten, die te hoog is bevonden door 43%van de ondervraagden? Natuurlijk heb je met terreur wel een enorm extreem onderwerp te pakken, er is nog zoveel meer.

    Mag ik hier ook van uit afleiden dat jij de onderwerpen die je zelf hebt gezien/meegemaakt niet interessant vindt?


    Niet echt. Ik heb een heel saai en simpel leven met weinig spannende avonturen en vrienden. :')


    oi, suzy

    Scandal schreef:
    (...)
    Dus iemand zoals ik, 24 jaar, werkt al anderhalf jaar, samenwonend, voor de rest niet zo'n spectaculair leven (gezien de dag voor 1/3e uit slaap, 1/3e werk en 1/3e opvulling en werkverplaatsing bestaat), raad je aan om over actualiteit te schrijven? Maar wat voor actualiteit dan? Want zaken zoals terreur lijkt me te zwaar voor een tekstje van max 500 worden? Maar ik kan me ook inbeelden dat bepaald 'luchtiger' nieuws dan weer onbenullig kan overkomen?

    Mag ik hier ook van uit afleiden dat jij de onderwerpen die je zelf hebt gezien/meegemaakt niet interessant vindt?

    (Allemaal niet verkeerd bedoeld hé, maar nu er een opening is, ga ik alle info eruit melken haha. =P )


    Niet lelijk bedoelt, maar ik denk niet dat het gros van Quizlet niet 24 jaar is, werkt, samenwoont (of uberhaupt al op zichzelf woont) en zich dus aangesproken voelt over berichten die over dat soort dingen gaan. Het gemiddelde hier gaat, als ik dat zo inschat, zit op zo'n beetje het laatste jaar van de middelbare school of studeert, sommigen hiervan wonen op kamers en zijn rond de 17/18/19. Nu woon ik zelf inmiddels wel samen, dus ik vind dergelijke dingen wel interessant om te lezen. Maar ik kan me ook voorstellen dat iemand die nog naar school gaat / studeert en (misschien) geen relatie heeft geen boodschap heeft aan blogs met een strekking over samenwonen en dergelijke.

    Nogmaals, dit is niet lelijk/gemeen/negatief bedoelt. Daarbij betrap ik mezelf ook regelmatig op het feit dat ik vergeet columns te lezen. Al zoek ik er wel eens bewust naar als het zo te binnen schiet. Het springt niet zo in het zicht als het verstopt zit onder het kopje 'Overig' en als het niet opvalt, gaan mensen het ook niet snel lezen.

    Misschien is het nog een idee, al weet ik niet of dat geprobeerd is, dat er eens gevraagd wordt wat mensen graag willen lezen en of mensen nog eventuele tips hebben waardoor zij het wel / sneller zouden lezen.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2017 - 11:53 ]


    26 - 02 - '16

    Scandal schreef:
    (...)
    Welke nodigen dan minder uit?

    Want ik ben zelf columnist, ondertussen nog de enige van de allereerste lichting. Ik doe het nog steeds graag, maar ik struggle soms met mijn onderwerpen. Zeker omdat ik weinig feedback krijg, eigenlijk geen. Ik krijg wel eens reacties en dat vind ik superfijn omdat zij dan meestal verder borduren op wat ik schreef. Maar ik heb dus geen idee of mijn onderwerpen oké zijn of niet. Of wat men liever zou willen lezen.




    Over hetgeen dat in de beginpost staat: we zijn zoals Chloë het al zegt er wel mee bezig. Al jaren eigenlijk. Daarom dat we zoveel acties proberen te doen of regels versoepelen.
    Over de suggesties zelf: die werden wel verwerkt, maar die lijst was opeens zolang dat Rutger ook gewoon niet meer wist waar te beginnen. Daarom kregen we een extra technische admin. En sindsdien zijn er veel verbeteringen gebeurd en begint de verwerkte suggestielijst te verbeteren. Dus als je ideeën hebt, gooi die gewoon in de groep. Wij zijn blij met alle suggesties. =)
    Ik ben zelf ook heel blij met het nieuwe kudosysteem, want op deze manier kunnen ook andere creaties meer publiciteit krijgen.

    Want ik doe graag quizzen, lijstjes en polls, maar ik vind het soms moeilijk om leuke nieuwe te vinden. En in plaats van dat ik nu zovaak op 'willekeurig' moet klikken, kan ik die lijsten afstruinen. ^^

    Jup, dat probleem had ik ook. Het kwam er uiteindelijk op neer dat ik al tijden geen column meer heb geschreven, vanwege gebrek aan tijd maar omdat ik ook geen onderwerpen wist, dus ben ik sinds kort geen columnist meer.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Jup, dat probleem had ik ook. Het kwam er uiteindelijk op neer dat ik al tijden geen column meer heb geschreven, vanwege gebrek aan tijd maar omdat ik ook geen onderwerpen wist, dus ben ik sinds kort geen columnist meer.


    Oh wat jammer.. Ik las die van jou altijd wel graag!


    Ja over actuele problemen... Ik kijk alleen echt nooit het nieuws hahaha en ik vind dat met die eieren nu, ja weetje kut allemaal, maar daar kun je gewoon niet zoveel over kwijt. Tenminste ik heb daar geen mening over... Ik denk dat ik me opzich niet zoveel inleef in het nieuws omdat het gewoon allemaal zo neerslachtig is. Je ziet niet zoveel leuks op het nieuws en moet ik dan maar columns blijven schrijven over nare dingen? Er zitten wel eens onderwerpen tussen dat ik interessant vind, maar bar weinig xD Ik schrijf liever over leuke dingen


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Misschien de columns een forumonderdeel maken wat ook bij actieve topics van? En dan topics van "Columns van (...)" en dergelijke. Dat wordt meer gelezen, hoewel het wel meer een forumding wordt dan.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Quorra schreef:
    (...)

    Niet lelijk bedoelt, maar ik denk niet dat het gros van Quizlet niet 24 jaar is, werkt, samenwoont (of uberhaupt al op zichzelf woont) en zich dus aangesproken voelt over berichten die over dat soort dingen gaan. Het gemiddelde hier gaat, als ik dat zo inschat, zit op zo'n beetje het laatste jaar van de middelbare school of studeert, sommigen hiervan wonen op kamers en zijn rond de 17/18/19. Nu woon ik zelf inmiddels wel samen, dus ik vind dergelijke dingen wel interessant om te lezen. Maar ik kan me ook voorstellen dat iemand die nog naar school gaat / studeert en (misschien) geen relatie heeft geen boodschap heeft aan blogs met een strekking over samenwonen en dergelijke.

    Nogmaals, dit is niet lelijk/gemeen/negatief bedoelt. Daarbij betrap ik mezelf ook regelmatig op het feit dat ik vergeet columns te lezen. Al zoek ik er wel eens bewust naar als het zo te binnen schiet. Het springt niet zo in het zicht als het verstopt zit onder het kopje 'Overig' en als het niet opvalt, gaan mensen het ook niet snel lezen.

    Misschien is het nog een idee, al weet ik niet of dat geprobeerd is, dat er eens gevraagd wordt wat mensen graag willen lezen en of mensen nog eventuele tips hebben waardoor zij het wel / sneller zouden lezen.

    Al een geluk dat ik niet over dat soort zaken columns schrijf dan. =P
    De dingen die ik meemaak/zie en over schrijf zijn wat meer algemene dingen. Ik vermeld soms wel iets over dat leventje dat ik nu leef, maar daar gaat de column niet over. Maar ik ben steeds meer algemener aan het gaan (vind ik van mezelf) omdat ik op 6 jaar columnist zo hard veranderd ben en dus niet meer de 17/18-jarige ben die ooit gestart is.

    Hoe zou je de columns meer onder aandacht kunnen brengen volgens jou? Ik stel deze vraag (als crewlid) aan zoveel mensen en niemand kan mij een (behulpzaam) antwoord geven. =(

    Over dat laatste: dat is dus meermaals geprobeerd geweest. Geloof me, na 6 jaar heb ik al die topics gezien. Maar daar komt amper respons op. Het is daarmee dat ik nu zoveel vragen stel haha. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Hey, maaruh, columns die kan je niet terugvinden op iemands profiel toch? Zoals je wel met story's/gedichten/lijstjes kan.
    Zou dat niet al een manier zijn om sneller columns te vinden en te gaan lezen? Wellicht ook dat de oudere columns dan ook meer onder de aandacht zullen komen. Lijkt me nooit verkeerd. =)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Eledhel schreef:
    (...)
    Jup, dat probleem had ik ook. Het kwam er uiteindelijk op neer dat ik al tijden geen column meer heb geschreven, vanwege gebrek aan tijd maar omdat ik ook geen onderwerpen wist, dus ben ik sinds kort geen columnist meer.

    Ik denk dat dit voor zeker 90% van de columnisten die gestopt is, geldt. =(
    In dat opzicht heb ik gewoon veel chance gehad dat ik steeds net op tijd nog iets had om over te schrijven. Maar ik schrijf ook écht maar eens in de 3 weken, de maximumperiode, omdat ik echt niet meer weet wie wat graag leest.

    Seaworth schreef:
    Misschien de columns een forumonderdeel maken wat ook bij actieve topics van? En dan topics van "Columns van (...)" en dergelijke. Dat wordt meer gelezen, hoewel het wel meer een forumding wordt dan.

    'Columns van ...' bestaat al: deze is van mij bijvoorbeeld en deze van Eledhel. Je komt er door in het columnscherm op een naam te klikken.
    Maar ik vind dat op zich ook al zo verborgen staan.

    Goh, ik weet eigenlijk niet wat ik van dit idee moet denken. Het is een interessant idee, maar een column is geen topic langs de ene kant. Dit moet nog eventjes borrelen. Want het is een interessant idee om een forumonderdeel te maken.
    Maar dan moeten er ook veel instellingen gewijzigd worden om alleen aan de columnisten rechten te geven om columns te posten in dat subforum. Hmm. Even laten borrelen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    'Columns van ...' bestaat al: deze is van mij bijvoorbeeld en deze van Eledhel. Je komt er door in het columnscherm op een naam te klikken.
    Maar ik vind dat op zich ook al zo verborgen staan.

    Goh, ik weet eigenlijk niet wat ik van dit idee moet denken. Het is een interessant idee, maar een column is geen topic langs de ene kant. Dit moet nog eventjes borrelen. Want het is een interessant idee om een forumonderdeel te maken.
    Maar dan moeten er ook veel instellingen gewijzigd worden om alleen aan de columnisten rechten te geven om columns te posten in dat subforum. Hmm. Even laten borrelen.

    Ho dat wist ik niet eens, dat je daar al mijn columns kon zien! Wat grappig. En inderdaad, ik vind het ook jammer dat ik gestopt ben als columniste maar ik schrijf het liefst over mijn eigen leven, wat dan weer vooral over studeren gaat. Daar heb ik al best een aantal columns over geschreven, dus ja, na een tijdje is je inspiratie dan wel op...


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ho dat wist ik niet eens, dat je daar al mijn columns kon zien! Wat grappig. En inderdaad, ik vind het ook jammer dat ik gestopt ben als columniste maar ik schrijf het liefst over mijn eigen leven, wat dan weer vooral over studeren gaat. Daar heb ik al best een aantal columns over geschreven, dus ja, na een tijdje is je inspiratie dan wel op...

    Ja ja, Quizlet heeft zo goed als geen geheimen meer voor mij. Ik weet al die vreemde dingen staan haha. :'D


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Ja ja, Quizlet heeft zo goed als geen geheimen meer voor mij. Ik weet al die vreemde dingen staan haha. :'D

    Hahaha, resultaat van de paaseitjesactie? ;)


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...