• ««« VRAAG VAN DE DAG »»»
    Vraag van vandaag: "Wie is jouw favoriete Disney personage?"



    Hoe werkt het?
    Iedere dag zal er een vraag hier boven worden gezet die beantwoord kan worden in dit topic. Een vast tijdstip zal het niet zijn, maar reken er maar op dat dit in ieder geval in de middag zal gebeuren.Ook zal er een lijst bijgehouden worden met de vragen die al gesteld zijn en kun je, als je een dag gemist hebt deze terug vinden onderaan dit bericht. Op die manier heb je, op de eerste dag na, altijd twee vragen die je eventueel zou kunnen beantwoorden.

    Wat voor vragen zijn het?
    Sommige vragen zullen in een korte zin beantwoord kunnen worden, anderen zullen je wellicht wat meer tijd kosten. Houd je vooral niet in en denk er goed over na. Wellicht dat de vragen je zullen inspireren maar ik hoop vooral dat iedereen een leuk gesprek zal hebben in dit topic. Dus wees niet bang om op elkaar te reageren (;



    Ik heb een leuke vraag!

    Kijk, daar hebben we iets aan! Mocht je leuke vragen hebben dan kun je deze inzenden door op deze link te klikken en hier je vraag achter te laten. Uiteraard worden de vragen nagekeken op de inhoud en ongepaste/nutteloze vragen zullen dan ook verwijderd worden.

    Vragen historie:
    09-08-2017: Wat mis je het meeste aan het kind-zijn?
    10-08-2017: Waar was je vroeger echt die-hard fan van waar je nu wel een beetje spijt van hebt?
    11-08-2017: Zijn er dingen aan jezelf die je absoluut niet zou willen veranderen?
    12-08-2017: Wat is volgens jou het beste gevoel van de wereld?
    13-08-2017: Als je een tijdcapsule zou begraven, wat zou je er dan in doen?
    14-08-2017: Wat zoek je het meest in vriendschappen?
    15-08-2017: Waarvoor zou je lang in de rij blijven staan?
    16-08-2017: Wat is jouw ultieme guilty pleasure?
    17-08-2017: Wat maakt voor jou een boek echt goed?
    18-08-2017: Wie zie je als voorbeeld en waarom?
    19-08-2017: Hoe wil je graag gezien worden?
    20-08-2017: Geloof je in een leven na de dood?
    21-08-2017: Welke van je dromen zou je willen dat hij uitkomt?
    22-08-2017: Hoe had je geheten als je van het andere geslacht was?
    23-08-2017: Wat vind je de grootste fout die je ooit hebt gemaakt?
    24-08-2017: Zou jij in de toekomst kinderen nemen?
    25-08-2017: Er was geen vraag vandaag.
    26-08-2017: Geloof jij in ware liefde?
    27-08-2017: Welke vreemde taal zou je graag kunnen spreken? Waarom?
    28-08-2017: Als je met een fictief personage mocht trouwen wie is het dan?







    Niet echt ergens opgeïnspireerd, maar vast wel eerder gedaan.


    Vraag van gisteren: "Als je met een fictief personage mocht trouwen wie is het dan?"

    [ bericht aangepast op 29 aug 2017 - 20:42 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:




    De vraag van 16-08-2017: "Wat is jouw ultieme guilty pleasure?"



    Keihard met (foute) muziek meeblèren in de auto.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo





    De vraag van 17-08-2017: "Wat maakt voor jou een boek echt goed?"



    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:




    De vraag van 17-08-2017: "Wat maakt voor jou een boek echt goed?"




    Een ontwikkeling in de persoonlijkheden van de personages. Auteurs besteden daar doorgaans te weinig aandacht aan. Toch moet het wel realistisch blijven.


    oi, suzy

    Sempre schreef:




    De vraag van 17-08-2017: "Wat maakt voor jou een boek echt goed?"



    Karakterontwikkeling, niet te veel details (ik wil zelf ook nog kunnen nadenken) of dezelfde woordkeuze en zelfs al is het niet echt (zoals bijvoorbeeld in Harry Potter) het moet wel geloofwaardig zijn.
    Dan maakt het niet eens uit of het een chicklit of een geschiedenisboek is, bij wijze van spreken.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    (...)
    Karakterontwikkeling, niet te veel details (ik wil zelf ook nog kunnen nadenken) of dezelfde woordkeuze en zelfs al is het niet echt (zoals bijvoorbeeld in Harry Potter) het moet wel geloofwaardig zijn.
    Dan maakt het niet eens uit of het een chicklit of een geschiedenisboek is, bij wijze van spreken.


    Same.


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Seasons schreef:
    (...)
    Karakterontwikkeling, niet te veel details (ik wil zelf ook nog kunnen nadenken) of dezelfde woordkeuze en zelfs al is het niet echt (zoals bijvoorbeeld in Harry Potter) het moet wel geloofwaardig zijn.
    Dan maakt het niet eens uit of het een chicklit of een geschiedenisboek is, bij wijze van spreken.

    Dit.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Over het algemeen goede personages. Niets is saaier dan lezen over oppervlakkige personages zonder echte gebreken of zwakke plekken . Hieronder vallen ook de antagonisten. Elke antagonist is protagonist in zijn eigen verhaal en niemand wordt op een dag wakker en maakt de beslissing om vanaf dan een major piece of shit te zijn.


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Wat maakt voor jou een boek echt goed?
    Ik lees veel fantasy boeken en de manier waarop een wereld wordt voorgegeven maakt zooo veel uit. Soms is het zo lastig om alles te begrijpen en wat realisme is dus erg fijn. Daarnaast vind ik verhalen met een hoofdpersoon die gewoon fouten maakt en niet perfect is heel erg leuk, zeker wanneer ze zichzelf ontwikkelen en blijven groeien als persoon zijnde. En interessante gebeurtenissen waarvan je "ohhhh" zegt.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Nog voor de vraag van gisteren: "Wat maakt voor jou een boek echt goed?"

    Als ik me kan inleven in de personages, vind ik een boek algauw leuk. Daarnaast moeten de gebeurtenissen niet te cliché zijn en wel geloofwaardig, anders haak ik algauw af. Verder moet het verhaal me aan het denken zetten, anders vergeet ik zo waar hij over gaat.


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    (Ik haak er ook nog snel op in want vind het wel een interessante vraag)
    Wat een boek voor mij goed maakt, is niet zozeer één ding. Als ik naar mijn favoriete boeken kijk, dan zijn het allemaal andere stijlen. Maar wanneer ik een boek opensla, en vanaf de eerste pagina al wordt meegezogen, weet ik gewoon dat het een goed boek gaat worden. Niets is zo vervelend als je eerst nog door een enorme inleiding te moeten werken, voordat het verhaal begint. Ook wil ik niet vanaf pagina 1 al kunnen voorspellen hoe het gaat eindigen. Een goed voorbeeld hiervan is 'the fault in our stars,' die echt compleet omsloeg naarmate het verhaal vorderde. Schrijvers zijn vaak bang om een tragisch einde te gebruiken, terwijl dat af en toe echt een verademing is.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"




    De vraag van 18-08-2017: "Wie zie je als voorbeeld en waarom?"



    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:



    De vraag van 18-08-2017: "Wie zie je als voorbeeld en waarom?"



    Als auteur? Jo Nesbo. Hij kan in een dun boek toch een boodschap verbergen. Ook heeft hij een bizar soort humor en hij schrijft alles heel realistisch zonder iets te romantiseren. Heel banaal eigenlijk.


    oi, suzy

    Sempre schreef:



    De vraag van 18-08-2017: "Wie zie je als voorbeeld en waarom?"




    Moeilijk. Ik zou zeggen Barack Obama, omdat hij rust bracht en iedereen gelijk behandelde. Spijtig genoeg is nu alles verknoeid door Trump.


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Sempre schreef:



    De vraag van 18-08-2017: "Wie zie je als voorbeeld en waarom?"



    Craig Thompson aka Mini Ladd. Hoe stom het ook mag klinken, gezien hij een Youtuber is, maar naast gamen doet hij soms vloglike things en laat hij zien hoe je ook wijs kan zijn zonder dat je verder hoeft te studeren ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Nog over gisteren:
    "Wat maakt voor jou een boek echt goed?"

    Dit is echt dom om te zeggen, maar een boek is voor mij goed wanneer ik, als ik het uit heb gelezen, even voor me uit staar en dan beslis: fuck, dit was goed. Een goed boek is voor mij vooral het soort boek dat me laat denken, op een filosofische manier, of over het verloop van het verhaal zelf. Het moet aangenaam geschreven zijn (dit is volgens mij een van de belangrijkste dingen) en het moet me echt mee kunnen sleuren in het verhaal (hierbij zijn een goed plot en goede personages heel erg van belang). Daarnaast moet het zich ook op de een of andere manier kunnen onderscheiden van andere boeken.En, om het verhaal af te sluiten, als ik na kritisch denken nog steeds beslis dat het een goed boek is, dan besluit ik definitief dat het écht een goed boek is :')

    Vandaag:
    "Wie zie je als voorbeeld en waarom?"

    Niemand, eigenlijk. Ik hoef mezelf niet te spiegelen aan iemand, ik wil niet zijn zoals iemand. Ik wil mezelf gewoon ontplooien, op mijn eigen manier. Ja, er zijn een heleboel mensen naar wie ik opkijk, maar het is voor mij nooit een drijfveer geweest om een 'voorbeeld' te volgen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.