• Sooo... Toen ik vandaag voor het eerst mijn mobiel vastnam om mijn internet aan te zetten, kreeg ik een melding dat iemand contact met me zocht via facebook. Ik keek dus naar het verzoek en zag een of andere onbekende gast die me een berichtje had gestuurd. Ik dacht al meteen 'who the fuck ben jij en waarom praat je tegen me'. Het vreemde is dat die persoon me ook rechtstreeks met mijn naam aansprak (okay, I get it, die zie je gewoon op facebook, maar still..) en me gewoon vroeg of alles goed met me ging. But why?
    Normaal verwijder ik zo'n dingen meteen, maar mijn ochtendhumeur nam het even over, dus ik vroeg meteen van 'Euh, moet ik je kennen?'. Nu vraag ik me af of ik rude was? Of dat ik misschien beter niks had gezegd? Wat zouden jullie doen of zeggen?

    Update: Ik ben van 'm af (:

    [ bericht aangepast op 20 aug 2017 - 0:02 ]


    16 - 09 - '17

    Als diegene je gelijk met je naam aanspreekt vind ik het geen rare vraag. Tbh zou ik het op dezelfde manier verwoorden


    26 - 02 - '16

    Hmm, iemand kan het rude opvatten. Aan de andere kant: er zijn zat mensen die zo reageren op onbekenden op social media en dat is ook niet vreemd, als je ziet wat voor figuren erop zitten :') Zou me er niet zo'n zorgen om maken. Afhankelijk van hoe diegene reageert, kan je altijd nog zeggen dat je haast had terwijl je het typte of iets dergelijks.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Als ik alleen de vraag in gedachten neem met of het eventueel rude is, zou ik alsnog nee zeggen. 🤣 Je kent diegene niet en je vraagt daar gewoon naar. Simple as that. Dat heb ik zelf vaak meegemaakt dat onbekende mensen me een berichtje op social media. Ik reageer er alleen niet op. :W

    [ bericht aangepast op 19 aug 2017 - 13:00 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Kwangvatar schreef:
    Als ik alleen de vraag in gedachten neem met of het eventueel rude is, zou ik alsnog nee zeggen. 🤣 Je kent diegene niet en je vraagt daar gewoon naar. Simple as that. Dat heb ik zelf vaak meegemaakt dat onbekende mensen me een berichtje op social media. Ik reageer er alleen niet op. :W


    Ik reageer er normaal ook nooit op, maar omdat deze me echt aanspraj met mijn naam deed ik dat wel. Mijn vader zei ook meteen van 'blokkeren' haha.


    16 - 09 - '17

    Hmm ik zou het wat aardiger hebben gezegd, haha. Had een keer een appje van een onbekend nummer, die me ook aansprak met mijn naam en vroeg hoe het ging. Bleek het mijn huisbaas te zijn die niet wist dat ik twee weken op vakantie was. Als ik dan was aangekomen met "Euh, moet ik je kennen?" was het wel wat lullig geweest hahaha


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik vind dat je normaal heb gereageerd. Je kent die persoon niet en je spreekt je aan met je naam, als het bij mij was gebeurd zou ik ook willen weten wie het is. Zeker als ik die persoon qua naam/foto niet herken.

    Je had het misschien anders kunnen verwoorden, maar daar denk ik ook niet altijd aan als ik op iemand reageer.


    Physics is awesome

    Eledhel schreef:
    Hmm ik zou het wat aardiger hebben gezegd, haha. Had een keer een appje van een onbekend nummer, die me ook aansprak met mijn naam en vroeg hoe het ging. Bleek het mijn huisbaas te zijn die niet wist dat ik twee weken op vakantie was. Als ik dan was aangekomen met "Euh, moet ik je kennen?" was het wel wat lullig geweest hahaha


    Een appje is iets anders, vind ik. Op Facebook kan ik die persoon zijn naam en foto zien en we blijken ook geen gemeenschappelijke vrienden te hebben, dus ja.

    Update: Ondertussen heeft hij het gelezen, want ik kreeg een melding dat hij mijn verzoek accepteerde (like wtf?), maar hij heeft niks gezegd. Better.


    16 - 09 - '17

    Oh, ik heb ook vaak random mensen die tegen me praten. Ik reageer vaak helemaal niet dus ik weet niet wat meer rude is haha.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik vind het niet rude.
    Het lijkt me een normale vraag in zo'n situatie. Het had misschien wel wat aardiger gekund, maar je bent wel lekker to the point. (;

    Okay, help me!
    Dit schrijft hij: 'No. We kunnen bekend worden als u dat wilt.'
    Ik weet niet wat zeggen. Ik wil liever geen contact met een onbekende en ik wil dus ook geen bekende met hem worden. Maar ik wil eigenlijk wel weten hoe hij me vond en wat zijn reden was om mij aan te spreken.
    Kan ik dit zeggen? 'Sorry, om eerlijk te zijn zie ik het niet zitten om zomaar met onbekende te praten. Wat ik me echter wel afvraag is hoe je mij vond en waarom je mij benaaderde?'


    16 - 09 - '17

    FinnBalor schreef:
    Okay, help me!
    Dit schrijft hij: 'No. We kunnen bekend worden als u dat wilt.'
    Ik weet niet wat zeggen. Ik wil liever geen contact met een onbekende en ik wil dus ook geen bekende met hem worden. Maar ik wil eigenlijk wel weten hoe hij me vond en wat zijn reden was om mij aan te spreken.
    Kan ik dit zeggen? 'Sorry, om eerlijk te zijn zie ik het niet zitten om zomaar met onbekende te praten. Wat ik me echter wel afvraag is hoe je mij vond en waarom je mij benaaderde?'


    Dat lijkt me een goede en duidelijke vraag. Dat kun je gerust zeggen.

    [ bericht aangepast op 19 aug 2017 - 23:42 ]

    Om eerlijk te zijn... It creeps me out :s


    16 - 09 - '17

    FinnBalor schreef:
    Om eerlijk te zijn... It creeps me out :s

    Same here en het overkomt mij niet eens. :'D


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Oef, ben van 'm af! Hij zei gewoon dat het goed was, gaf verder geen redenen op mijn vraag en zei dan bye. Nou doei dan!


    16 - 09 - '17

    Sacramental schreef:
    (...)
    Same here en het overkomt mij niet eens. :'D


    Haha


    16 - 09 - '17