• Lieve Q'rs,

    Ik ben nog best een newbie op het forum, dus ik weet niet of dit topic op de juiste plek staat (excuses). Maar het zit dus zo:

    Gisteravond was ik op een feestje, en ik ging naar het toilet. Toen ik terug kwam was ik mijn telefoon kwijt, en lichtelijk in paniek begon ik met zoeken. Al mijn vrienden zeiden dat ze hem net nog hadden zien liggen, en dat stelde me gerust. Maar toen kwam een vriend van de gang de woonkamer in lopen en zei: Jongens, er ligt een telefoon in de wc? - Drie keer raden van wie deze was.
    Ik heb mijn telefoon er direct uit gehaald en als heb in volle paniek geprobeerd hem aan te zetten. Het Apple logo verscheen, maar hij startte niet op. Daarna heb ik hem in een bak rijst gelegd en ben erg emotioneel maar gelijk mijn bed in gekropen. Helaas heb ik er de volgende ochtend pas de simkaart uitgehaald, en niet direct. De telefoon ging de volgende ochtend overigens nog steeds niet aan.
    Nu had een vriend van mij ook een iPhone 6s, en is daarmee in de sloot gevallen. Long story short: hij dacht dat 'ie dood was, maar drie weken later deed hij het weer.

    Nu is mijn vraag aan jullie: wat denken jullie dat het beste is om te doen? Ik heb genoeg geld om een nieuwe te kopen, maar ik vind het erg zonde. Een vriendin en ik hebben er basically overheen geürineerd en doorgespoeld, wat grappig klinkt - maar ik wil stiekem huilen. Heeft er iemand hetzelfde meegemaakt, of heeft er iemand nog tips? Ik hoor het graag, ik ben best wanhopig aangezien ik ook geen tijdelijke telefoon tot mijn beschikking heb. (huil)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Batterij er direct uit halen (kan doorbranden) en naar een Iphone-dokter gaan (zo iemand die Iphones of andere telefoons repareert) .

    Meer zou ik ook niet weten


    -

    Gewoon goed en lang genoeg laten drogen. Hopelijk werkt hij dan weer.


    16 - 09 - '17

    Inderdaad eerst goed laten drogen. Eventueel naar zo'n telefoon reparatiepunt brengen en kijken of ze er wat mee kunnen. Succes, echt balen. D:


    The truth is out there.

    Amethyst_ schreef:
    Batterij er direct uit halen (kan doorbranden) en naar een Iphone-dokter gaan (zo iemand die Iphones of andere telefoons repareert) .

    Meer zou ik ook niet weten


    Je kunt je batterij er bij een iPhone helaas niet zelf uithalen :(


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Leliana schreef:
    Inderdaad eerst goed laten drogen. Eventueel naar zo'n telefoon reparatiepunt brengen en kijken of ze er wat mee kunnen. Succes, echt balen. D:


    Ik twijfel er dus mee om naar een reparatiepunt te gaan, aangezien dat ook flink wat geld gaat kosten. Plus, mijn iPhone heeft wel minimaal 5 minuten in de plee gelegen...


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    (...)

    Ik twijfel er dus mee om naar een reparatiepunt te gaan, aangezien dat ook flink wat geld gaat kosten. Plus, mijn iPhone heeft wel minimaal 5 minuten in de plee gelegen...


    Ik heb ook geen idee of zo'n reparatie veel kost. Je kan allicht informeren, is het nou veel goedkoper kun je het doen. Scheelt het weinig met een nieuwe kopen dan zou ik de nieuwe halen. En mja het idee is niet zo prettig dat je phone in de plee heeft gelegen, ben ik het mee eens. :'D


    The truth is out there.

    Twee dagen of zo goed laten drogen en dan weer kijken. Dat kost echt tijd.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    ik heb dit gehad met de lg nexus 5x en heb uiteindelijk een nieuwe telefoon (een iphone 6) gehaald. die van mij startte ook niet op en na paar keer proberen wel, maar bleef die knetterheet en de datum klopte steeds niet. twee dagen later deed alles het wel alleen de batterij erg slecht en nog steeds snel heet. dus ja dit is zo ongeveer wat er gebeurd als je niks doet. 🤷‍♂️


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik heb dit ook gehad met m'n iPhone 5s en ik heb gewoon een nieuwe gekocht. :'D


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Hmm, mijn vriend zit me een One+ 5 aan te smeren. Is toch bijna 200 euro goedkoper dan een nieuwe iPhone...


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik heb iets gekocht waarmee je de batterij er wel uit krijgt...


    "Doesn't exactly sound like "Welcome to the neighbourhood"." ~ Travis Mayweather

    Forfatter schreef:
    Ik heb iets gekocht waarmee je de batterij er wel uit krijgt...


    Wat is je geheim? Of nog beter, hoe veel kostte het?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Volgens mij had je je iphone langer in de rijst moeten laten liggen! Een vriendin van me had haar iphone expres 2/3 dagen in de rijst laten liggen toen deze in de wc was gevallen, en na die dagen deed die het gelukkig gewoon weer.

    Verder helpt zo'n reparatiewinkel vast wel! Kost wel iets maar kan je in ieder geval je iphone houden


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Oh damn😱 Ik heb dat een keer gehad met mijn oude samsung, heeft toen ook zo'n 10 minuten in de wc gelegen. (gelukkig viel ie pas nadat ik had doorgetrokken dus de viezigheid viel nog wel mee😅) Ik heb toen direct de batterij eruit gehaald, dan voorkom je dat hij kortsluiting maakt namelijk. Ik heb hem toen een week of twee in de rijst gehad en hij werkt nogsteeds perfect.

    Ik weet niet of je iPhone nog leeft, gezien je niet de batterij eruit kan halen en je dan mogelijk al kortsluiting hebt gemaakt. Probeer hem minimaal 1 week, max 2 weken ofzo in de rijst te leggen en doe hem niet nogmaals aan. Mijn samsung ging pas na een week aan en deed het toen ook.
    Als je vaker probeert hem onder stroom te zetten en er zitten nog resten water in, heb je grotere kans dat hij stuk gaat. Probeer hem na een weekje rijst aan te zetten en anders die week daarop. Als hij na twee weken nog niet opstart even langs de reperateur gaan. =)

    Ik heb trouwens een keer mijn andere iPhone volledig door de wc gespoeld. :') Ik trok door, liet hem uit m'n hand vallen. Dagdag 👋🏻


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hmmm tja... al die verschillende verhalen.

    Ik had het met mijn huawei. Die heb ik een week in de rijst laten liggen, daarna deed hij het weer... ongeveer een maand. Toen viel hij uit en wilde niet meer aan haha, zelfs het startscherm van huawei kwam er niet meer op... toen moest ik alsnog een nieuwe halen ;/


    ~My Mind Is Free~