• ''Er was eens een Gekapstwiek.
    Zijn pootjes smaakten naar kippenboutjes,
    En poepten soms ook ijzerdraadjes uit...''


    ____________________________________________________________________________________________________




    CONCEPT:

    ● Als je het woordenboek hebt gelezen, heb je alle boeken gelezen.

    ● Zeg het alfabet op, en alles wat erna komt aan woorden is slechts een remix daarvan.


    Mensen zijn taalwezens. We produceren klanken en deze klanken worden gegoten in een combinaties van lettergrepen, woorden, zinnen. Dit systeem creëert de daadwerkelijke taal waarin we met elkaar communiceren. Volgens de filosofie van Ferdinand de Sausure noemen we dit fenomeen Langue.

    Maar wat ontstaat er als we ons systeem van zinnen, woorden, letters in onze eigen individuele taal omvormen? De Parole, een persoonlijke taal volgens Sausure, is hier een uitkomt van. In de Spiegesee wordt één van deze persoonlijke talen tot uiting gebracht.

    _______________________________________________________________________________________

    ● Gestart op 22/08/2017
    ● Kort verhaal
    ● Experimenteel
    ● Volledig geïllustreerd
    ● © Hooverphonic
    _______________________________________________________________________________________

    ____________________________________________________________________________________________________



    -> Link naar de story Klik


    [ bericht aangepast op 23 aug 2017 - 0:38 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    o mijn god dit is prachtig

    ik dacht dat de titel een referentie was naar dat ene kabouter wesley filmpje met de dolfijn die zn spullen jat op het strand maar dit is zo veel beter


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    o mijn god dit is prachtig

    ik dacht dat de titel een referentie was naar dat ene kabouter wesley filmpje met de dolfijn die zn spullen jat op het strand maar dit is zo veel beter


    Hahaha thanks!! Dat filmpje ken ik trouwens wel :P

    Ik heb inmiddels ook het 2e hoofdstuk online staan!

    De Draaidring

    Al 5 abo's mensen, ik had dit trouwens niet verwacht :')

    [ bericht aangepast op 23 aug 2017 - 12:47 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Waarom doet de titel me denken aan de Odysee? Abo'tje!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik ga eens even kijken


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik heb werkelijk geen flauw idee wat er aan de hand is, maar ik heb net alle hoofdstukken gelezen (en bekeken, want die illustraties zijn erg gaaf!) en mijn taalnerdkant, wat zeg maar, mijn hele ik is, is ondanks de pure verbijstering erg enthousiast. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Hahaha ik vind alle reacties erop echt zoo leuk!! Super bedankt allemaal =) Er staat inmiddels weer een hoofdstukje online, en denk dat eind deze week wel het hele verhaal erop staat. ^^


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Het verhaatje is inmiddels compleet =)
    Ook staat er een kleine FAQ online, dus als mensen het nog leuk vinden kan je het verhaal + achtergrondinfo in één keer lezen. Je bent er zo doorheen, hooguit 5 minuutjes ^^ Ik zou het leuk vinden!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso