• (Ten eerste sorry als dit topic niet in het goed forum is geplaatst, ik weet het nooit waar ze moeten.)

    Ik snap het niet, ik snap ECHT niet waarom mensen verhalen schrijven/willen schrijven over anorexia, rape en zelfbeschadiging...
    Het zijn absoluut geen leuke dingen om te hebben of om mee te maken maar toch schrijven mensen erover.
    Ik probeer niet te bashen of mensen boos te maken maar dit is een beetje hoe ik het zie.

    Want het lijkt alsof het steeds "populairder" wordt om over dat soort dingen te schrijven maar er is toch niks leuks aan?

    Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, ik zeg niet dat je ermee moet stoppen of dat je een slecht persoon bent (Als je deze verhalen leest of schrijft). Ik vraag me alleen af wat mensen voor motivatie hebben om dat soort verhalen te schrijven en lezen. Dat is alles!

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    What’s your existence measured by?

    Eigenlijk vraag ik me dat ook wel af. Hoewel ik het soms wel "leuk" vind om zo'n verhaal te lezen, wanneer het goedgeschreven is...


    The universe is not made of atoms, it's made of tiny stories.

    Omdat het een onderwerp is waar geschreven over kan worden? Gebeurt al sinds de oudheid en het lijkt me beter dan dat het een groot 'omfg, nee, niemand mag het bespreekbaar maken! Dat is godslastering!' drama wordt. Plus, als schrijver kun je dit oa doen voor eigen verwerking, inleving of gewoon het hebben van een goede verhaallijn. Ik snap niet waarom mensen altijd er problemen mee lijken te hebben. Zoveel verhalen zijn niet leuk, ze hoeven niet over iets leuks te gaan om goed te zijn.

    Daarnaast gaan detectives enal vaak over keiharde moorden, toch vinden mensen dat allemaal geweldig, al is het ook niet leuk. Net als boeken over mensen met ongeneeslijke ziektes, als bv kanker. Of verhalen over iemand met dementie. All the same. Why shouldn't you write about it?

    [ bericht aangepast op 21 juni 2012 - 19:14 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Omdat het de realiteit is en daar wordt vaak over geschreven.
    Het gebeurt nu eenmaal, dus is er geen reden het te verzwijgen.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Er word meer geschreven over doden, ongenezelijk zieken en dat soort dingen, dan over anorexia, zelfbeschadiging en rape eerlijk gezegd. En dat word weer als normaal beschouwd terwijl het op zich even erg is.
    Het zijn gewoon dingen die interessant zijn, emotievol en daarom goed geschreven. /niet van iedereen natuurlijk.


    Your make-up is terrible

    Ik snap je punt, maar jha .., ik weet het ook wel uit teleggen!
    Vaak is het bij 'zo'n persoon' ook in de realiteit gebeurd!
    Het is dan misschien fijn om het allemaal voor jezelf op papier te zetten en proberen te verwerken.
    Of om te laten zien wat je jezelf (kan) aandoen(t).

    Niet altijd hoor!!

    Xxxx


    Life is full of fake people

    Omdat sommige mensen het mee hebben gemaakt en hun angsten van zich af willen schrijven (please don't hate me if I'm wrong).

    Als je er niet tegen kunt, moet je het niet lezen. Meer kan ik niet zeggen.


    Destroy what destroys you.

    Soms is het interessant om te lezen wat er in de hoofden van personen met anorexia/zelfbeschadiging om kan gaan. Geen fijn onderwerp, maar ik kan iniedergeval zeggen dat ik weet hoe ik níet wil leven.


    You are beautiful, you are love.

    Omdat verhalen over kabouters die bloemen plukken niet interessant zijn.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Misschien is het iets van je afschrijven, misschien is het je inleven in de situatie. Misschien vind je het gewoon interessant, of heb je het van dichtbij meegemaakt? Ik vind het niet zo raar eigenlijk.


    Life is hard and then we die

    Samhain schreef:
    Omdat verhalen over kabouters die bloemen plukken niet interessant zijn.

    I lol'd.

    OT: Ik kan daar niet over schrijven, omdat ik er niet veel vanaf weet. (Ik heb ooit een verkrachting geprobeerd te schrijven, maar ik kwam niet verder dan: "Toen kwam de lul in de kut." daarna heb ik het nooit meer geprobeerd)
    Ik denk dat sommige mensen over dit soort onderwerpen schrijven omdat ze er zelf mee in contact zijn of zijn geweest. Misschien dat ze het van zich af willen schrijven. Of het lijkt ze interessant.


    Me so good.

    Brutus schreef:
    (...)
    I lol'd.

    OT: Ik kan daar niet over schrijven, omdat ik er niet veel vanaf weet. (Ik heb ooit een verkrachting geprobeerd te schrijven, maar ik kwam niet verder dan: "Toen kwam de lul in de kut." daarna heb ik het nooit meer geprobeerd)
    Ik denk dat sommige mensen over dit soort onderwerpen schrijven omdat ze er zelf mee in contact zijn of zijn geweest. Misschien dat ze het van zich af willen schrijven. Of het lijkt ze interessant.

    I lol'd, too.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Heel simpel: omdat het sensatie is en mensen zijn daar gek op.
    Bijvoorbeeld; als je in de krant een artikel hebt over politiek en dat er een nieuwe regering is of een artikel over een massa-verkrachter zal meer dan 70% naar het laatste artikel gaan.
    Wij mensen zijn zo voorspelbaar.

    Eindelijk eens een topic waar ik mijn Cultuurwetenschappen-les voor kan gebruiken ;D


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Veel tienerboeken/jong volwassenen gaan over misdaad etc.
    Daardoor worden wij -Q.ers- gestimuleerd, omdat die boeken bekend zijn.
    Nee, serieus, geen idee.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Samhain schreef:
    Omdat verhalen over kabouters die bloemen plukken niet interessant zijn.

    ^
    That.
    Oke, nu van Q af en die freaking lamp halen Sam.


    No growth of the heart is ever a waste

    Rivendell schreef:
    Omdat het de realiteit is en daar wordt vaak over geschreven.
    Het gebeurt nu eenmaal, dus is er geen reden het te verzwijgen.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.