• Hey iedereen,

    Ik heb jullie hulp/ervaring even nodig. In juni heb ik een nieuwe gsm gekocht. Redelijk duur omdat ik bepaalde dingen wou hebben en dan zat ik in die prijscategorie. Omdat dit mijn duurste gsm ooit is, ben ik er ook wel heel zuinig op. Dus ik ben er extra voorzichtig mee en heb hem nog niet laten vallen. Maar woensdag was ik 's avonds aan het vergaderen, buiten terwijl het al donker aan het worden was, en per ongeluk laat iemand die naast mij zat mijn gsm tussen 2 tafels vallen. Ik zag dat hij met het scherm recht op de grond gevallen was. In het donker zag ik geen schade, dus ik keiblij. Maar nu het ondertussen licht is, zie ik dat er verschillende stukjes glas uit zijn en barsten in mijn glas staan.

    Ik baal hier enorm van omdat hij nog niet eens 3 maanden oud is. Op zich zit alle beschadiging beneden en niet in de weg. Maar ik ben nu bang dat als er binnen de garantieperiode iets aan mijn gsm is, dat ik dan het verwijt ga krijgen dat ze het niet onder garantie houden omdat het voorval te wijten is aan valschade, dus dat ik alsnog alles mag betalen.

    Heeft iemand daar al ervaring mee? Of heeft iemand goed advies?
    (Mijn gsm komt van bol.com)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Als ik even gauw kijk op bol.com vind ik deze zin: "Raadpleeg het bijgeleverde servicedocument. Hierin staat beschreven hoe u aanspraak kunt maken op de garantie."

    Staat in het servicedocument niet wat precies wordt vergoed? Bovendien kunnen ze niet uit hun mouwen schudden hoe jouw scherm is gebroken, en kunnen ze het niet zomaar onder valschade gooien.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik ben niet zo gekend met de garantieprocedure omtrent gsm's van bol.com, maar als ik jou was, zou ik me er gewoon naar informeren?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik geloof dat wat hierboven staat wel klopt!

    Maar misschien is het dan toch handig om van die glasplaatjes aan te schaffen die je op je gsm legt. Deze beschermen tegen krassen en barsten, al moet je dan wel opletten dat je die van glas hebt die van plastic zijn namelijk alleen voor krassen. Het is maar een ideetje ^^


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Standal schreef:
    Als ik even gauw kijk op bol.com vind ik deze zin: "Raadpleeg het bijgeleverde servicedocument. Hierin staat beschreven hoe u aanspraak kunt maken op de garantie."

    Staat in het servicedocument niet wat precies wordt vergoed? Bovendien kunnen ze niet uit hun mouwen schudden hoe jouw scherm is gebroken, en kunnen ze het niet zomaar onder valschade gooien.

    Dan zal ik dat maar eens gaan zoeken. Maar ik hoor genoeg verhalen van anderen die de kosten voor de reparatie van hun gsm zelf hebben moeten betalen omdat de hersteller aangaf dat het te wijten lag aan valschade omdat die nog maar enkele putjes in hun gsm hadden.

    Lyrea schreef:
    Ik geloof dat wat hierboven staat wel klopt!

    Maar misschien is het dan toch handig om van die glasplaatjes aan te schaffen die je op je gsm legt. Deze beschermen tegen krassen en barsten, al moet je dan wel opletten dat je die van glas hebt die van plastic zijn namelijk alleen voor krassen. Het is maar een ideetje ^^

    Ik heb alleen van die plastic stickers.
    Maar het is nu toch al te laat om er nu nog een 'glasplaatje' over te leggen? Hij is al gebarsten. Ook een idee van de gemiddelde kostprijs?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik heb alleen van die plastic stickers.
    Maar het is nu toch al te laat om er nu nog een 'glasplaatje' over te leggen? Hij is al gebarsten. Ook een idee van de gemiddelde kostprijs?


    Ik weet niet welke gsm je hebt, maar bij de Hema heb je er voor verschillende modellen voor 8 euro ofzo (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Altomare schreef:
    (...)

    Ik weet niet welke gsm je hebt, maar bij de Hema heb je er voor verschillende modellen voor 8 euro ofzo (:

    Ik heb een Asus, maar is het nu niet te laat?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik heb een Asus, maar is het nu niet te laat?


    Als je nu een glasplaatje gaat nemen, is het eigenlijk weggegooid geld. Aangezien er een barst in je scherm zit, gaat er lucht zitten tussen het plaatje en het scherm waardoor het de hele tijd naar boven wordt genoemd. Of ja makkelijker: plaatje doet woesh omhoog


    Heaven is a place that we all have

    Adsthetic schreef:
    (...)

    Als je nu een glasplaatje gaat nemen, is het eigenlijk weggegooid geld. Aangezien er een barst in je scherm zit, gaat er lucht zitten tussen het plaatje en het scherm waardoor het de hele tijd naar boven wordt genoemd. Of ja makkelijker: plaatje doet woesh omhoog

    Geen optie dus.

    Maar zijn er nog mensen die ervaringen hebben met barsten in hun glas en een reparatie aan hun gsm?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ja eerst repareren. Kijk even of er aanspraak gemaakt kan worden op de garantie. Anders erkend klein bedrijfje bij jou in de buurt het laten doen. Lees altijd reviews btw, ik ben opgelicht door het officiele erkende bedrijf van Huawei! Als 'ie gerepareerd is sowieso zo'n glasplaatje proberen, ik vind het heerlijk in gebruik en als 'ie valt neemt dat plaatje de eerste klap. De mijne was volgens mij 9 euro ofzo. En als iemand anders hem heeft laten vallen, kun je niet aanspraak bij die persoon maken om op z'n minst mee te betalen?


    The truth is out there.

    Scandal schreef:
    (...)
    Geen optie dus.

    Maar zijn er nog mensen die ervaringen hebben met barsten in hun glas en een reparatie aan hun gsm?


    Ja, ik helaas. :W Nog geen maand geleden, en mijn gsm was ook nog maar enkele maanden oud. Ik had hem laten vallen met de onderkant van de gsm recht naar beneden, er waren geen barsten in (ik had zo'n extra plaatje voor op je scherm) maar het scherm was zwart. Ik zag dus gewoon niks meer, ook al trilde hij nog enzo.
    Uiteindelijk ben ik er mee naar de Krefel gegaan, eerlijk gezegd dat ik hem laten vallen had, maar dat je uiteindelijk aan mijn gsm niks zag aan de buitenkant. Toen zeiden ze mij dat ze het wel konden terugsturen, maar dat ze daar sowieso gingen zien dat het valschade was eens ze de gsm gingen openmaken. Ze konden mij ook totaal niet zeggen hoeveel het ging kosten. Ik heb dan maar op internet wat rond gezocht en heb toen een officiële Samsung reparatie winkel gevonden (in Waver, chance dat mijn papa in Waver werkt haha). Op de site kon ik zien hoeveel het voor mijn model ging kosten en het was 119 euro. Een pak geld vond ik, maar al beter dan de 150 die ik ergens anders had gezien.

    Niet echt een verhaal waar je veel aan hebt, maar oké. :') In jouw geval zou ik het scherm laten repareren en daarna zo'n extra plaatje kopen. Die plaatjes doen hun werk echt goed, want ik had hem daarvoor ook al enkele keren laten vallen (iets gelukkiger, dus niet recht naar beneden maar eerder op het scherm zelf) en toen heeft dat plaatje er altijd voor gezorgd dat er aan mijn gsm zelf niks was. Echt een aanrader!
    Ik zou eens navragen bij winkels in jouw buurt die zulke reparaties doen. Op voorhand vragen hoeveel het je gaat kosten.
    Het is wel echt kut dat het niet eens jouw fout is. Ik weet niet echt wat ik in jouw plaats zou doen, maar misschien kan die persoon er aan mee betalen? Ik zou het zelf waarschijnlijk niet durven vragen, maar uiteindelijk is het wel zijn/haar schuld.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Nou ik heb een Huawei en mijn reparatiekosten waren €169 bij mediamarkt, kortom; ik loop nu nog met barsten rond want zoveel betaal ik niet. Op Aliexpress kun je vaak goedkoop nieuwe schermen(€28) en plakplaatjes (nog geen €1) krijgen, maar ja ik ken niemand die het scherm voor mij kan vervangen.

    [ bericht aangepast op 25 aug 2017 - 14:25 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik heb alleen van die plastic stickers.
    Maar het is nu toch al te laat om er nu nog een 'glasplaatje' over te leggen? Hij is al gebarsten. Ook een idee van de gemiddelde kostprijs?


    Ja het is er inderdaad nu al wat laat voor, maar als het apparaat werkelijk zo duur was is het misschien wel fijn als extra zekerheid voor in de toekomst. Bij mij kostte het 10 euro voor 2 van die plaatjes. Maar ik denk dat dat ook verschilt per model.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Ik weet ook nog niet of ik het glas ga laten herstellen of niet. Want het zit onderaan het scherm, het is niet super storend. Het zit in dat 'zwart' waar ook het merknaam staat. Dus ik kan er mee leven, ook al is het eeuwige zonde voor een 2 maand oude gsm.

    Maar ik ben maar gewoon bang dat als er nu iets aan mijn gsm komt waardoor ik hem moet opsturen, ik alles zelf ga moeten betalen omdat ze zeggen dat het ligt aan valschade. Valschade wordt net als glasschade niet gedekt door de garantie. Ofja, normaal toch, maar ik ga het nog extra opzoeken in mijn servicedocument dat ik dan blijkbaar bij aankoop zou gekregen hebben van bol.com.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik weet ook nog niet of ik het glas ga laten herstellen of niet. Want het zit onderaan het scherm, het is niet super storend. Het zit in dat 'zwart' waar ook het merknaam staat. Dus ik kan er mee leven, ook al is het eeuwige zonde voor een 2 maand oude gsm.

    Maar ik ben maar gewoon bang dat als er nu iets aan mijn gsm komt waardoor ik hem moet opsturen, ik alles zelf ga moeten betalen omdat ze zeggen dat het ligt aan valschade. Valschade wordt net als glasschade niet gedekt door de garantie. Ofja, normaal toch, maar ik ga het nog extra opzoeken in mijn servicedocument dat ik dan blijkbaar bij aankoop zou gekregen hebben van bol.com.


    Wel even in de gaten houden of het glas niet verder barst, bij mijne zaten er een paar dagen later nog diepere barsten in omdat het verder ging scheuren.


    The truth is out there.

    Lyrea schreef:
    (...)

    Ja het is er inderdaad nu al wat laat voor, maar als het apparaat werkelijk zo duur was is het misschien wel fijn als extra zekerheid voor in de toekomst. Bij mij kostte het 10 euro voor 2 van die plaatjes. Maar ik denk dat dat ook verschilt per model.

    Ik wist niet dat zulke glazen plaatjes bestonden. Want ik had speciaal voor deze gsm plastic stickers op maat besteld. Maar dat is dus enkel tegen krassen en die heb ik niet. =(
    Ik heb echt weinig geluk op vlak van elektronica, ik baal er echt megahard van. Zeker omdat ik zelf dan zo voorzichtig en zuinig ben.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury