• Hey iedereen,

    Ik heb jullie hulp/ervaring even nodig. In juni heb ik een nieuwe gsm gekocht. Redelijk duur omdat ik bepaalde dingen wou hebben en dan zat ik in die prijscategorie. Omdat dit mijn duurste gsm ooit is, ben ik er ook wel heel zuinig op. Dus ik ben er extra voorzichtig mee en heb hem nog niet laten vallen. Maar woensdag was ik 's avonds aan het vergaderen, buiten terwijl het al donker aan het worden was, en per ongeluk laat iemand die naast mij zat mijn gsm tussen 2 tafels vallen. Ik zag dat hij met het scherm recht op de grond gevallen was. In het donker zag ik geen schade, dus ik keiblij. Maar nu het ondertussen licht is, zie ik dat er verschillende stukjes glas uit zijn en barsten in mijn glas staan.

    Ik baal hier enorm van omdat hij nog niet eens 3 maanden oud is. Op zich zit alle beschadiging beneden en niet in de weg. Maar ik ben nu bang dat als er binnen de garantieperiode iets aan mijn gsm is, dat ik dan het verwijt ga krijgen dat ze het niet onder garantie houden omdat het voorval te wijten is aan valschade, dus dat ik alsnog alles mag betalen.

    Heeft iemand daar al ervaring mee? Of heeft iemand goed advies?
    (Mijn gsm komt van bol.com)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Leliana schreef:
    (...)

    Wel even in de gaten houden of het glas niet verder barst, bij mijne zaten er een paar dagen later nog diepere barsten in omdat het verder ging scheuren.

    Alle barsten zijn van hoek tot hoek gegaan. Dus normaal gaat het niet verder scheuren lijkt me. Toch één positief ding aan deze situatie.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik wist niet dat zulke glazen plaatjes bestonden. Want ik had speciaal voor deze gsm plastic stickers op maat besteld. Maar dat is dus enkel tegen krassen en die heb ik niet. =(
    Ik heb echt weinig geluk op vlak van elektronica, ik baal er echt megahard van. Zeker omdat ik zelf dan zo voorzichtig en zuinig ben.


    Dan is het inderdaad nog erger! Ik heb het geloof ik bij iemand gezien waardoor ik wist dat deze bestonden. In tegenstelling tot jou ben ik namelijk echt een kluns en die van mij moet dus wel tegen wat klappen kunnen. Ik had die plaatjes dan ook veel besteld in de veronderstelling dat ik ze nodig zou hebben. Ze werken wel echt heel fijn! Heb er nu al twee weg kunnen gooien maar op het scherm van mijn mobiele is geen krasje of barst te bekennen.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Lyrea schreef:
    (...)

    Dan is het inderdaad nog erger! Ik heb het geloof ik bij iemand gezien waardoor ik wist dat deze bestonden. In tegenstelling tot jou ben ik namelijk echt een kluns en die van mij moet dus wel tegen wat klappen kunnen. Ik had die plaatjes dan ook veel besteld in de veronderstelling dat ik ze nodig zou hebben. Ze werken wel echt heel fijn! Heb er nu al twee weg kunnen gooien maar op het scherm van mijn mobiele is geen krasje of barst te bekennen.

    Ik ben sinds deze gsm ook gewoon veel voorzichtiger. Ik steek hem niet meer overal losjes in. Maar het nadeel is wel dat ik hem vaak vergeet op tafel, in de schuif,... Dus ik was wel trots op mezelf omdat mijn vorige gsm dat voorrecht niet had, of toch niet de laatste maanden omdat hij het toen al aan het begeven was.

    Nou, als ik een nieuwe gsm koop, hopelijk pas over 2 jaar, dan koop ik ook zoiets. Niet meer die plastic dingetjes.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik denk dat je het beste even contact met bol.com/Asus op kan nemen en vragen welk bedrijf het originele reparatiebedrijf is. Als die het repareert vervalt je garantie meestal namelijk niet, terwijl ze vaak moeilijk doen als je het door een ander bedrijf laat repareren.
    Ook zou je, als je een inboedelverzekering hebt, kunnen zeggen dat je telefoon thuis gevallen is. Vaak worden de reparatiekosten dan grotendeels gedekt. :3

    Heeft die persoon die jouw gsm heeft laten vallen een familiale verzekering? Als dat zo is, zou die verzekering kunnen tussenkomen in de kosten van het herstel van je scherm =)


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Ik zou gewoon beroep doen op de verzekering van degene die jouw gsm heeft laten vallen (Wettelijke aansprakelijkheid). -Als deze persoon dat heeft tenminste.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    ^Goh ja, een familiale verzekering is verplicht te hebben. Dus ik neem aan dat die dat heeft.

    Ik ga het er ook eens over hebben met onze secretaris. Want de persoon die het gedaan heeft is de voorzitter van een andere VZW waarmee we samen een supergroot evenement mee organiseren. Want ik durf op zich die man wel een mailtje te sturen, maar anderzijds ben ik ook bang dat als zoiets in het verkeerde keelgat schiet, dat niet geweldig is voor de volgende vergaderingen enzo.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury