• Welkom bij Story of the Year 2017!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijzen winnen.
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in!


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 5.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky, Nonpluvius of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Waar kan ik terecht voor extra motivatie?
    Ook dit jaar is er weer het Motiveer- en Praattopic SOTY 2017. Hier kan je kletsen met de andere deelnemers om elkaar zo te motiveren allemaal een geweldig verhaal af te ronden!

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Pickett de winnaar met haar story H_NGM_N.
    (Archief)

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.


    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer



    Deelnemers binnen het thema Gothic:
    Frodo met Haar Laatste Dans
    39965/51961 [11996 woorden geschreven]
    HandsomeJack met Als de Dood
    6769/6769 [0 woorden geschreven]
    Teba met De Naam op haar Onderarm
    51721/51721 [0 woorden geschreven]
    Filosofie met Jouw Marionet
    0/50429 [50429 woorden geschreven]


    Deelnemers binnen het thema Royalty:
    Wervelwind met Drakenkoning
    36361/40540 [4179 woorden geschreven]
    Nightking met Vensters van de Ziel
    3878/3878 [0 woorden geschreven]
    Werecoyote met Het Kaarslicht
    30/30 [0 woorden geschreven]
    Kroliki met 13
    375/375 [0 woorden geschreven]
    Alyssandre met Bloedrood, Nachtblauw, Sneeuwwit
    2163/2163 [0 woorden geschreven]
    Shireen met Broken Crown
    6783/6783 [0 woorden geschreven]
    millenniumkind met Wanneer blauw bloed goed ontmoet
    18704/18704 [0 woorden geschreven]
    Catmint met Defender of the Crown
    73200/73200 [0 woorden geschreven]
    Squib met A Gilded Web
    280/280 [0 woorden geschreven]
    Eon met De prins en de stalknecht
    54586/54586 [0 woorden geschreven]
    Varekai met De Prijs van de Prins
    2068/2086 [0 woorden geschreven]
    Lorem met Forsaken
    53456/53456 [0 woorden geschreven]
    Lightoller met Aestival
    54247/80675 [26428 woorden geschreven]
    Slughorn met Kinderen van de zon
    6006/12832 [6826 woorden geschreven]


    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.


    (Aangepast tot Topic 2 pagina 3, Centurio)

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 jan 2018 - 16:45 ]


    De officiële crewpagina

    Friday13th -> HandsomeJack


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Let maar niet op mijn verhaal. :x


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Tarly is ondertussen Eon en ik weet niet of ik het moet melden, maar mijn story is afgerond (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Oh wauw. Ik sta nog steeds op deze lijst.
    Ik wil er wel vanaf; ik ga met geen mogelijkheid dat verhaal dit jaar nog afmaken.


    I am an idiot, I move.

    Eon schreef:
    Tarly is ondertussen Eon en ik weet niet of ik het moet melden, maar mijn story is afgerond (:


    Super! *O*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Lorem heeft deze maand het meeste geschreven! Maar liefst 40910 woorden! *O*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Lorem heeft deze maand het meeste geschreven! Maar liefst 40910 woorden! *O*


    :x Ik ging helemaal niet voor een maandelijkse prijs hoor.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Centurio schreef:
    Het is een leuk lijstje geworden!

    Teba, Tacitus en Catmint hebben 40.000 woorden behaald en krijgen de badge en de spotlight.
    Seasons heeft de 20.000 woorden behaald en krijgt ook een spotlight en een badge.
    De maandwinnaar is Milleniumkind, gefeliciteerd! *O*

    Natuurlijk is het oneerlijk als we al deze mensen tegelijk de spotlight zullen geven, dat doen we niet. We verspreiden het over de maand. De badges krijg je wel zo snel mogelijk toegestuurd.


    Ik vroeg mij nou af of ik deze spotlight al heb gehad eigenijk


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Haal mij maar uit de lijst van deelnemers. Dacht ik nu echt dat ik dit verhaal ging afmaken?


    oi, suzy

    Catmint schreef:
    (...)

    Ik vroeg mij nou af of ik deze spotlight al heb gehad eigenijk


    Indien je geen pb hebt gehad waarschijnlijk niet. We zijn het niet vergeten. (;


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Catmint schreef:
    (...)

    Ik vroeg mij nou af of ik deze spotlight al heb gehad eigenijk

    Same haha :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Indien je geen pb hebt gehad waarschijnlijk niet. We zijn het niet vergeten. (;


    Ik heb de badge wel gehad, maar ik heb niet gezien of de spotlight al was geweest. Nu kan ik dit gemist hebben, maar dat lijkt me sterk, haha. Bedankt voor de reactie in ieder geval


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    - dubbel -

    [ bericht aangepast op 2 okt 2017 - 13:04 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik heb nog geen badge of spotlight gehad :X


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik was al een tijdje aan het schrijven hieraan (sinds de zomer), maar wist niet zeker of ik de einddatum zou halen. Nu ga ik hem toch indienen, om toch een poging te wagen. Dus bij deze Meld ik mijn story aan. -- Titel is het linkje
    Thema: Royalty






          Aarde ~2363
    Malise’s achttiende verjaardag is net geweest, en dat betekent maar één ding: Dienstplicht. Met de dreiging van de derde wereldoorlog boven hun hoofd heeft Nederland opnieuw de dienstplicht ingevoerd. Malise heeft alles behalve zin om te gaan, maar ze zal toch uiteindelijk een jaar in het leger moeten dienen. Met een kleine tas met kleding en dingen die ze lief heeft, reist ze af in de richting van Stroe, waar één van de oudste kazernes van het land zit.
          Als afscheidscadeau krijgt het meisje een armband van haar moeder, die deze geërfd heeft van haar moeder voor haar. Wanneer op een avond Malise vroeg in slaap valt, met de armband nog om haar armen, ontwaakt ze in een hele vreemde droom. Woorden zweven voor haar ogen langs, in een haastig tempo. Zodra Malise de woorden die ze ziet hardop uitspreekt, verschijnt er een enorm licht uit het venster van het raam. Nieuwsgierig staat Malise op en valt per ongeluk door het venster, naar een wereld die veel jonger is dan de hare nu.


          Lumorion ~1491
    Simon Theodor Bryon-Seymour is vierde zoon van de koning, en laatste in lijn voor de troon. Dit is echter niets wat hem ooit heeft dwars gezeten. Simon houdt van zijn leven als jongste prins, waar hij veel meer vrijheid heeft als zijn oudere broers. Het liefst bevind de jongen zich in de enorme bibliotheek van het paleis of trekt de jongen erop uit op zijn paard door de bossen. Na het overlijden van zijn vader is de jongen een geheim toevertrouwd, waar hij angstig onderzoek naar doet. Het onderzoek leidt Simon de bossen in, waar hij langzamerhand steeds meer ontdekt over het geheimzinnige teken in zijn nek. En over de oorlog waar zijn land zich in bevindt. Verscheurd door twee partijen probeert Simon zijn eigen weg te vinden om zijn land te redden.




    Twee werelden in oorlog
    ontmoeten elkaar op het meest cruciale moment,
    Twee strijders zijn hard op weg
    wanhopig proberend om hun eigen wereld
    van de ondergang te redden.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2017 - 17:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.