• Themawedstrijd • Het Bijzondere Magialanda


    Toestemming van Ledecky


    Welkom in de bijzondere wereld van Magialanda! Eenmaal je besluit om officieel een Magia te worden, behoor je toe aan een heel ander rijkdom en moet je deze themawedstrijd proberen te overleven. Kan jij het aan?
    Deze wedstrijd is tot stand gekomen wegens inspiratie door drie gezelschapsspellen: Monopoly, Levensweg en Lach je rijk.

    Ik ben op zoek naar minimum 15, maximum 20 actieve deelnemers. Gelieve een naam/schuilnaam op te geven bij de aanmelding, dat is fijner als aanspreekpunt.

    Wees trouwens niet bang om vragen te stellen als je iets niet helemaal begrijpt.

    Link naar de story waar alle opdrachten en beoordelingen zullen verschijnen, hier neem je best een abo op om niets te missen.




    Korte uitleg
    Magialanda is een eigen gecreëerde wereld/stad met vijf domeinen. De bewoners worden de Magia’s genoemd. Je kan het een beetje zien zoals de Selectie met kastes, Divergent met facties en The Hunger Games met districten. Elk domein heeft eigen beroepen. Het is de bedoeling dat in deze wedstrijd een strijd komt tussen de Magia’s en de domeinen. Daarnaast is het ook een soort van overleving. Je kan namelijk geld verdienen en daarmee moet je het hele spel zien door te komen. Iedere Magia wordt aan het begin van de wedstrijd ingedeeld in een willekeurig domein doormiddel van een randomizer. Daarna volgt het toekennen van een eigen beroep en salaris. Meer uitleg vind je bij de rest terug, lees dus zeker even door.

    Algemene informatie
    • In Magialanda zijn vijf verschillende domeinen met ieder eigen beroepen.
    • Je wordt willekeurig ingedeeld bij een domein, maar hebt daarna vrije keuze over een beroep. Let op, er is een lijst met beroepen per domein. Per Magia kan er maar één beroep uitgeoefend worden, ook als er een onderverdeling is. Kies dus snel voordat je beroep weg is.
    • Elke zondag ontvangt iedere Magia zijn/haar salaris.
    • Elke woensdag wordt er een loterij georganiseerd.
    • Er zijn twee soorten opdrachten, zowel verplichte als niet-verplichte opdrachten. Hier heb je telkens een week à twee weken de tijd voor.
    • De opdrachten kunnen zowel individueel als in duo of groep zijn.
    • Gedurende de hele wedstrijd valt er niemand af. Ik werk met een soort puntensysteem dat omgezet wordt in virtueel geld.


    Regels
    • Huisregels van Quizlet.
    • Iedereen is aardig tegen elkaar, je geeft geen afbrekende kritiek.
    • Opdrachten en antwoorden stuur je steeds door via pb.
    • Ik doe niet aan uitstel, gezien je normaal tijd genoeg krijgt.
    • Bij te laat inleveren ga ik aan je geld zitten.
    • Niet (meer) actief meedoen (zowel individueel als in groep) is absoluut niet leuk. Is dit het geval, dan ga ik ook aan je geld zitten.
    • Naamsveranderingen en afwezigheden steeds doorgeven.
    • Alleen ik open nieuwe topics.


    Begrippen
    • Magialanda — naam van de wereld/stad
    • Magia(’s) — bewoner(s)
    • Domein — dorp
    • Nikkel(s) — munt(en)
    • Nikkelbla(a)d(jes) — biljet(ten)
    • Nikkelkaart(en) — bankkaart(en)/kredietkaart(en)
    • Lotaria — loterij
    • Lotaartje — loterijticket/lotje


    Prijzen
    Wat er precies te winnen valt, wil ik nog even geheim houden. De prijs zal onthult worden aan het einde van de wedstrijd.


    Geld
    Het geld in deze wedstrijd heeft een andere benaming, maar ze veranderen niet van waarde. We werken dus nog steeds met onze dagdagelijkse euro’s. Uiteraard is het geld virtueel, voor de mensen onder ons die misschien iets te enthousiast beginnen te worden.

    Kosten
    Let op, dit is niet zomaar een wedstrijd waar je enkel geld kan verdienen. Er wordt ook wel eens van je verwacht dat je gaat dokken. Elke week gebruik ik namelijk een randomizer waar ik de meest random dingen in gooi. Denk bijvoorbeeld maar eens aan een boete, een factuur van school of de aankoop van een nieuw paar schoenen. Word jij aan een van deze dingen gekoppeld, dan zal je helaas even in je zak moeten tasten voor wat nikkels.

    Loterij
    Elke woensdag is er een Lotaria waar alle Magia’s aan mee kunnen doen. Laat je op voorhand weten dat je meedoet, dan krijg je je eerste lotaartje gratis. Vanaf de tweede of bij het niet op voorhand melden, zal je moeten betalen. Bij je gratis lotaartje kan je je nummers voor de Lotaria niet zelf kiezen en krijg je die dankzij een randomizer via je pb toegestuurd. Betaal je voor je lotaartje, dan kan je je nummers wel zelf kiezen. Je mag zoveel lotaartjes kopen als je zelf wil.
    De Lotaria is zoals Euromillions. De eerste vijf cijfers zijn tussen één en vijftig en dan heb je nog twee sterren met nummers tussen één en tien. Je kan al winnen vanaf twee overeenkomende nummers en nul overeenkomende sterren. Hoe meer nummers en sterren je kan vergelijken met de trekking, hoe meer geld je kan winnen. Leuk toch?


    Stadsplein
    Het stadsplein in Magialanda is de plaats waar alle domeinen aan elkaar grenzen en ook de enige plaats waar alle Magia’s bij elkaar kunnen komen. Bij de officiële start van de wedstrijd open ik een offtopic waar iedereen gezellig met elkaar kan praten, zodat dit wedstrijdtopic voornamelijk voor de belangrijke zaken gebruikt kan worden.

    Hier is de link naar het offtopic.


    Organisator
    Devitt • Sylvie
    Magia's
    Username • Naam/schuilnaam

    • ads • Ads
    • Centurio • Mare Ingeleverd 1 2
    • Asgard • Anneke
    • Frodo • Ruth Mills Ingeleverd 1
    • Hermownninny • Brechtje
    • Eon • Romi Ingeleverd 1 2
    • Papilionem • ?
    • Eurus • Yuna
    • tubbietoost • Irma Ingeleverd 1
    Beroepen


    •
    • Rechter
    • Tolk
    • Piloot
    •
    • Postbode
    •
    • Kok
    • Militair
    Domeinen & nikkels


    • Drie - Blu & 8120 nikkels
    • Eén - Verde & 10 270 nikkels
    • Vier - Giallo & 8120 nikkels
    • Twee - Viola & 9720 nikkels
    • Vier - Giallo & 8140 nikkels
    • Vijf - Rosso & 10 425 nikkels
    • Vijf - Rosso & 8150 nikkels
    • Drie - Blu & 8360 nikkels
    • Twee - Viola & 10 520 nikkels

    Domeinen en beroepen
    Domein één — Verde — 3000 nikkels per week
    • Beroemdheid — één Magia
          Acteur/actrice
          Zanger(es)
          Danser(es)
          Model
          Schrijver/Schrijfster
          Kunstena(a)r(es)
    • Zakenman/vrouw — één Magia
          Ondernemer van een eigen bedrijf
          Co-eigenaar van een groot bedrijf
    • Chirurg — één Magia
    • Rechter — één Magia
    • Politicus — één Magia


    Domein twee — Viola — 3000 nikkels per week
    • Juridisch — één Magia
          Advocaat
          Notaris
          Deurwaarder
    • Militair — één Magia
    • Manager — één Magia
    • Aannemer — één Magia
    • Piloot — één Magia


    Domen drie — Blu — 3000 nikkels per week
    • Huisarts — één Magia
    • Tandarts — één Magia
    • Journalist — één Magia
    • Kok — één Magia
    • Politie — één Magia
          Inspecteur
          Beveilig(st)er


    Domein vier — Giallo — 3000 nikkels per week
    • Leerkracht — één Magia
    • Secretaris/secretaresse — één Magia
    • Verzorgende — één Magia
          Onthaalmoeder(vader)/kinderbegeleid(st)er
          Verple(e)g(st)er (ziekenhuis of thuis)
          Bejaardenverzorg(st)er
    • Tolk — één Magia


    Domein vijf — Rosso — 3000 nikkels per week
    • Winkelmedewerker — één Magia
    • Postbode — één Magia
    • Ober/serveerster — één Magia
    • Afwasser — één Magia
    • Schoonma(a)k(st)er — één Magia


    Opdrachten
    Deze themawedstrijd zal in totaal twaalf opdrachten bevatten. Schiet nu niet van je stoel en klik alsjeblieft nog niet weg! Lees gewoon even rustig verder. Er zijn vier kleine verplichte opdrachten waar je telkens twee weken de tijd voor krijgt. En uiteindelijk hebben we ook acht kleinere, maar niet verplichte opdrachten waarvoor je telkens een week de tijd krijgt. Per opdracht zijn er natuurlijk verschillende dingen te verdienen.
    Kleine verplichte opdrachten: Je verdient nikkels voor jezelf en krijgt een beoordeling.
    Kleine niet-verplichte opdrachten: Je verdient nikkels voor jezelf en eventueel voor je domein, maar krijgt geen beoordeling.


    Verplichte opdrachten
    Opdracht I
    De eerste kleine opdracht, olee! Sinds dit het begin van de wedstrijd is, gaan we elkaar wat beter leren kennen. Schrijf een invullijst of SA over jezelf als personage binnen Magialanda. Je kan ideeën opdoen door rollentopics op het RPG forum te bekijken.

    Prijs: 500 tot 1000 nikkels en een beoordeling
    Speciale eisen: Min. 500 woorden, max. 1000 woorden
    Deadline: Zondag 24 september 2017, 23:59


    Opdracht II
    Misschien weet je het al, misschien ook niet, maar dan is het tijd voor wat research! Maak een gedicht over de betekenis van je naam of schuilnaam.

    Prijs: 200 tot 500 nikkels en een beoordeling
    Speciale eisen: Min. 2 alinea’s, max. 5 alinea’s
    Deadline: Zondag 8 oktober 2017, 23:59


    Opdracht III


    Opdracht IV


    Niet-verplichte opdrachten
    Deze opdrachten zijn helemaal niet verplicht, maar kunnen leuk zijn als je een extra centje wil verdienen. Er staat geen inleverdatum op deze opdrachten, je mag ze dus inleveren wanneer je zelf wil..
    Opdracht I
    Het is zover, haal je camera maar boven om de beste fotograaf te worden, want dit is een foto-opdracht! Maak een foto van iets of iemand waar jij gelukkig of blij van wordt, dat je inspireert of waar je trots op bent. Je mag zelf kiezen of je de foto origineel of aangepast inzend.

    Prijs: 250 nikkels


    Opdracht II
    Zo, vertel eens wie hier graag raadsels oplost? Wij hebben namelijk een raadsel voor jullie dat opgelost moet worden. Weet jij het antwoordt? Dan verdien je lekker weer wat nikkels! Vergeet niet dat je moet antwoorden in een pb naar ons, dus niets in het topic delen!
    Raadsel: Je staat vlak voor drie deuren. Enkel door één deur kan je levend wegkomen. Achter deur één vind je vuur, achter deur twee vind je hongerige wolven die al maanden niet meer gegeten hebben en achter deur drie zitten moordenaars die je maar al te graag willen vermoorden. Welke deur is de juiste?

    Prijs: 250 nikkels

    Ingeleverd
    tubbietoost • Irma • 250 nikkels verdiend


    Opdracht III
    Kraak je vingers maar even goed, want er komt weer een schrijfopdrachtje aan. Hieronder geven we enkele vragen waarover je kan gaan nadenken. Sta even stil bij een vraag die je uitkiest en schrijf kort (maximum 500 woorden) waarom jij denkt dat het zo is.
    Wat zou je kat doen op de momenten dat hij door zijn kattenluikje naar buiten glipt?
    Waarom zit die man eenzaam in de wachtkamer van de huisarts?
    Hoe brengt de zwerver die mensen lastigvalt in de trein zijn dagen door?
    Waarom lopen er op maandagmiddag twee vrouwen met H&M tassen door een verder stille winkelstraat?


    Prijs: 250 nikkels


    Opdracht IV
    In plaats van de vingers te kraken, wat je ook kan doen, kraak je best even je hersens. Verzin een woord voor elke letter van het alfabet.

    Prijs: 250 nikkels


    Opdracht V
    Gezien iedereen elkaar nu vast en zeker beter kent, kunnen we wat bijnamen gaan verzinnen voor iedereen, toch? Het is aan jullie om voor iedere Magia een bijnaam te verzinnen.

    Prijs: 250 nikkels


    Opdracht VI
    Hoe snel walgen jullie van iets? Probeer niet over je nek te gaan door deze opdracht, want het is tijd om een menu samen te stellen van tien gangen. Het mag niet eetbaar zijn.

    Prijs: 250 nikkels


    Opdracht VII
    Houden jullie Magia’s ook zo van muziek? Sorry, wat? We horen jullie niet zo goed. Was dat een ja? Wel… stel dan maar even een afspeellijst samen met liedjes (maximum 10) die volledig bij je karakter als Magia passen.

    Prijs: 250 nikkels


    Opdracht VIII
    Laatste opdracht die niet verplicht is. Maak een quiz. Je bent helemaal vrij en mag dus zelf het thema en al de rest bepalen.

    Prijs: 250 nikkels

    [ bericht aangepast op 8 okt 2017 - 23:34 ]


    16 - 09 - '17

    Tarly werd Eon c:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Oh, het spijt me! Ik ben de Lotaria vergeten! Dan verschuiven we hem naar donderdag. Iemand die een gratis lotje wil?

    [ bericht aangepast op 20 sep 2017 - 23:08 ]


    16 - 09 - '17

    Vergeet niet dat zondag de deadline is voor verplichte opdracht één!


    16 - 09 - '17

    Devitt schreef:
    Oh, het spijt me! Ik ben de Lotaria vergeten! Dan verschuiven we hem naar donderdag. Iemand die een gratis lotje wil?

    Doe mij maar een gratis lot. ^^


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Lotaria • 21-09-2017
    Trekking • 05-07-20-25-39 / 03-04

    Winnende nummers
    2
    1
    3
    4
    5
    Winnende sterren
    0
    1
    2
    1
    2
    Winst
    5 nikkels
    10 nikkels
    15 nikkels
    20 nikkels
    25 nikkels

    Proficiat Irma en Yuna, jullie hebben allebei 10 nikkels gewonnen!


    16 - 09 - '17

    Ik deel de kosten even vroeger uit, want ik weet niet of ik aankomende dagen genoeg tijd heb.

    • ads • Ads > Vernield gazon van de buurvrouw vergoeden > 70 nikkels
    • Centurio • Mare > Onderhoudt van je auto bij de garage > 60 nikkels
    • Asgard • Anneke > Aankoop volledige outfit voor een familiefeest > 50 nikkels
    • Frodo • Bes > Aankoop nieuwe mobiele telefoon > 50 nikkels
    • Hermownninny • Brechtje > Geld verloren doordat je portemonnee open viel > 10 nikkels
    • Eon • Romi > Bezoek aan de huisarts > 20 nikkels
    • Papilionem • ? > Aankoop nieuw seizoen van je favoriete serie > 30 nikkels
    • Eurus • Yuna > Aankoop kaartje voor een concert van je idool > 40 nikkels
    • tubbietoost • Irma > Je gordijnen op maat laten naaien > 20 nikkels


    16 - 09 - '17

    Ooh dit is zo leuk bedacht! De titel sprak me niet aan en daardoor heb ik er nooit aan gedacht en nu heb ik spijt. :')

    Kan ik nog meedoen met een verlate start? :)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nightking schreef:
    Ooh dit is zo leuk bedacht! De titel sprak me niet aan en daardoor heb ik er nooit aan gedacht en nu heb ik spijt. :')

    Kan ik nog meedoen met een verlate start? :)


    Van mij mag je nog meedoen, maar dan ga je echt wel minder geld hebben dan de rest. Maakt dat uit? Zoniet, dan verwelkom ik je in Magialanda en behoor je bij het eerste domein, waar je ook nog een beroep mag kiezen.

    [ bericht aangepast op 22 sep 2017 - 9:46 ]


    16 - 09 - '17

    Wat moest de rest doen voor dat geld? Dan kan ik dat misschien nog doen? Of anders laat je me beginnen met 5900 nikkels ofzo, dan zit ik net onder de rest?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nightking schreef:
    Wat moest de rest doen voor dat geld? Dan kan ik dat misschien nog doen? Of anders laat je me beginnen met 5900 nikkels ofzo, dan zit ik net onder de rest?


    Je krijgt elke zondag salaris, dus dat hadde ze gekregen en ook door niet-verplichte opdracht, maar daarnaast hebben ze ooj al kosten gehad waardoor er geld weggaat. Als de andere deelnemers er mee akkoord zijn wil ik je gerust een hoger startbedrag geven.


    16 - 09 - '17

    Hmmm ik denk dat ik toch maar niet meedoe. Ik ben in oktober drie weken op vakantie en ik moet maar zien of ik dan internet heb. En ik ben wel iemand die echt fanatiek is en baalt als ik money misloop :'D

    ik vind het wel echt heel tof bedacht c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nightking schreef:
    Hmmm ik denk dat ik toch maar niet meedoe. Ik ben in oktober drie weken op vakantie en ik moet maar zien of ik dan internet heb. En ik ben wel iemand die echt fanatiek is en baalt als ik money misloop :'D

    ik vind het wel echt heel tof bedacht c;



    Aaaawh jammer =(
    Van mij mag je best meedoen voor het bedrag dat Sylvie verzint.. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
    Alvast veel plezier op vakantie!


    The thing you do mean something to people -Ncis

    tubbietoost schreef:
    Ik wil een kaartje kopen voor de loterij met nummers 03-07-16-21-24 / 03-07 =)


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Nightking schreef:
    Hmmm ik denk dat ik toch maar niet meedoe. Ik ben in oktober drie weken op vakantie en ik moet maar zien of ik dan internet heb. En ik ben wel iemand die echt fanatiek is en baalt als ik money misloop :'D

    ik vind het wel echt heel tof bedacht c;


    Oke, ook goed. Bedankt (:


    16 - 09 - '17

    Vandaag is de deadline!


    16 - 09 - '17