• Ik had het laatst met Londres over nieuwe forumspellen en toen bedacht ik het volgende concept. Of, liever gezegd, ik jatte het van iemand. Maar goed, komt-ie:

    Op Wikipedia staan er links in de tekst, zodat je voor eeuwig door kunt klikken van artikel naar artikel. Hier gaan we gebruik van maken voor dit spel.
    Iemand geeft de namen van twee artikelen en de volgende persoon moet van het eerste artikel naar het tweede zien te komen door middel van alléén de linkjes in de tekst.

    Een voorbeeld:
    Van Midzomernacht naar Barbie

    Midzomernacht > Canada > Verenigde staten > Marylin Monroe > Fotomodel > Mannequin > Paspop > Etalagepop > Pop > Barbie

    (Dit is een echt voorbeeld)


    Wie doet er mee? :)

    Eerste opdracht:
    Van Kokosnoot naar Bangkok


    [ bericht aangepast op 3 sep 2017 - 23:07 ]


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    JamesBarnes schreef:
    (...)

    Wow ik dacht dat er veel meer stappen zouden komen. haha


    Dat heet goed doorlezen van de eindpagina :'D maar misschien is dat valsspelen.

    Ik zag bij John Mulaney "Saturday Night Live" staan. Dus ik dacht, ik moet eerst op Amerika komen. Dus klikte op Portland maar daar stond voor some reason Sketch comedy dus dat ging heel snel.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Brother Bear > kinderfilm > jeugdfilm > jongeren > kind > basisschool > tekenen > potlood > puntenslijper

    Deze was best lastig xd.

    Alright, van Lord of the Rings naar luxaflex.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    - brother bear
    - Tekenfilm
    - Traditionele animatie
    - Stripverhaal
    - Inkten
    - Tekenaar
    - Potlood
    - Puntenslijper

    Van Albert Heijn naar Atoombom


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Lord of the Rings > In de ban van de ring > Ene Ring > temperatuur > Zon > zonsverduistering > zonnebril > ultraviolet > licht > medium > materie > materialisme > Karl Marx > Verlichting > bijgeloof > kat > krabpaal > speelgoed > hout > kozijnen > raam > rolluik > lamellen = jaloezie (zonwering) (luxaflex is een merknaam van jaloeziën en heeft geen aparte Wikipediapagina. Van lamellen sprong de pagina direct over naar jaloezie.)

    Oké jezus die was lastig. En had op zoveel punten sneller gekund, oeps.

    Albert Heijn (supermarkt) > Unilever > Noord-Amerika > Hawaï > Pearl Harbor > Japan > atoombommen op Hiroshima en Nagasaki > kernwapen (kernbom, atoombom of atoomwapen)

    Had ook zoveel sneller gekund dit.

    Oké:
    Van Wales naar Taron Egerton (omgekeerd is die een stuk makkelijker hahaha)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wales - Anthony Hopkins - oscar - oscar beste acteur - Colin Firth - Kingsman: the golden circle - Taron Egerton (:

    Van Archelaüs van Sparta naar uitgever


    We were the forever that didn't last

    Archelaüs van Sparta - Sparta - Ilias - dactylische hexameter - metrum - poëzie - boekdrukkunst - boek (document) - uitgever

    Van Herman Pleij naar kaars


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Archalaüs van Sparta > Oude Egypte > Egyptische hiërogliefen > Schrift > Blinddruk > Drukpers > Boekdrukkunst > Boek (document) > Internationaal Standaard Boeknummer > Uitgeverij het Spectrum > Uitgeverij (doorverwijzing vanaf uitgever)

    EDIT:
    Woops beetje laat.


    [ bericht aangepast op 30 april 2018 - 16:03 ]


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Herman Pleij > Cultuurgeschiedenis > Mens > Ritueel > Kaars


    Van Pantirejo (Gabus) naar Sachertorte

    [ bericht aangepast op 30 april 2018 - 16:03 ]


    Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest.

    Pantirejo (Gabus) - midden-java - semarang - tamarinde - siroop - voedingsmiddel - voedsel - gebak - taart - chocoladetaart - sachertorte

    Agelasta Cameroni
    naar Alloniscus oahuensis


    We were the forever that didn't last

    Ik heb even de vrijheid genomen om op te zoeken wat het überhaupt is, de eerste is een specifieke kever en de andere een specifieke pissebed. Vervolgens heb ik mij helemaal verdiept in de tak van die specifieke pissebed:


    Rijk Animalia
    Onderrijk Eumetazoa
    Superstam Ecdosozoa
    Stam Arthropoda
    Substam Crustacea (kreeftachtigen)
    Klasse Malacostraca
    Orde Isopoda (pissebedden)
    Familie Alloniscidae
    Geslacht Alloniscus
    Soort Oahuensis


    Toen ging het als volgt:

    Agelasta Cameroni->Arthropoda->Kreeftachtigen->Pissebedden hier liep het vast want:

    op de pagina van de orde pissebedden (Isopoda) stonden tien onderorden waarvan er 2 een eigen site hadden. Op die twee sites stond niet de familie die ik zocht. Dat betekent dat de familie die ik moest hebben bij 1 van de 8 andere onderorden hoorde die geen eigen pagina had. Daarnaast had de familie zelf ook geen pagina waardoor ik niet kon vinden bij welke onderorden deze hoorde. Kortom, ik heb het opgegeven dat het mogelijk is.


    ->een van de tien onderorden van Isopoda (heeft geen eigen webpagina) ->Alloniscidae (heeft geen eigen webpagina) - >Alloniscus->Alloniscus Oahuensis



    Van lampenkap naar Berliner bol

    [ bericht aangepast op 4 mei 2018 - 10:09 ]


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Omdat niemand heeft gereageerd heb ik hem zelf gedaan:

    Lampenkap->Decoratie->Staatsrecht->Staat->Westerse Wereld->West-Europa->Duitsland->Berlijn->Ich bin ein Berliner->Berlinerbol

    Een nieuwe: van Rotterdams Philharmonisch Orkest naar Dijle (een rivier in België)


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Rotterdams Philharmonisch Orkest -> Rotterdam -> Maas -> België -> Wallonië -> Dijle

    Rammstein (Duitse metalband) naar Dresden (Duitse stad)


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Rammstein-> Duitsland -> Dresden

    Bladmuziek naar Marianentrog (de laagste plek in een oceaan)


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.