• De stelling van deze week luidt:
    Er gaat te veel geld naar de monarchie

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Feit! Een groot deel is onze belasting geld!

    Daar ben ik het wel mee eens. Ik geloof niet dat je in tijden van deze inflatie je het kan permitteren een multimiljoenensalaris die kant op te schuiven.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2022 - 15:40 ]


    Tijd voor koffie.

    ik ben sowieso voor het afschaffen van de monarchie, dus ik sta 100% achter deze stelling. wat heeft de koning ooit met al dat geld voor de rest van de inwoners gedaan?


    because i knew you, i have been changed for good

    Eens.


    [ heaven knows ]

    Ja dat denk ik wel. De monarchie zoals die ooit is opgericht, heeft niet meer hetzelfde doel als nu. Alleen ik denk dat veel mensen zich vergissen in het belang van de monarchie voor sommige andere landen / leiders. Ik denk dat er best wat landen zijn die een koning als de leider van een land zien en de politiek leider van onze democratie, van ondergeschikt belang vinden. Het koningshuis moet aan relatiebeheer met andere landen doen en zijn in die rol terecht gekomen door voortplanting, waar wel iets tegenover moet staan. Maar of het zoveel moet zijn... tja. Dat vraag ik me af.

    Het siert Amalia wel dat ze een bepaald maandelijks of jaarlijks (?) bedrag nog niet hoef te hebben, omdat ze nog studeert en het niet nodig heeft.

    ABSOLUUT!

    Als ze de miljoenen die naar de monarchie gaan nou even steken in de huidige leenstelselgeneratie studenten die letterlijk nergens recht op hebben qua compensatie enzovoorts 'omdat ze kunnen lenen' en een fucking rente over die lening gaan krijgen.

    Leuk dat er een koningshuis is, maar al dat gezeik eromheen en het geld wat erin gepompt wordt...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ja, doneer een paar miljoen aan het goede doel: ik (heart2)


    No growth of the heart is ever a waste