• Het is jullie vast nog niet opgevallen dat ik ABBA helemaal geweldig vind. ;)
    Zijn er hier nog meer mensen die ABBA leuk vinden? Of juist niet? En waarom dan?
    Wat is jullie favoriete ABBA-liedje? Wie van ABBA vind je het leukst?
    Hier is de plaats om daarover te praten!
    En ik ben altijd in voor een praatje over ABBA!


    Ik zal maar meteen beginnen met waarom ABBA zoveel voor mij betekent. In de zomervakantie, een dag voordat we op vakantie gingen, overleed mijn konijntje, dat echt álles voor mij betekende. Mijn wereld stortte in, maar een dag later moest ik toch gewoon van mijn vakantie genieten. Dat lukte goed, maar ik wist dat wanneer we weer thuis kwamen, ik een een zwart gat zou vallen. We zouden Woezel, mijn konijntje, niet meer op hoeven te halen van de oppas, want ze al die tijd al thuis geweest. Ik dacht echt dat mijn leven geen nut meer had zonder haar.

    Op een dag vroeg ik mijn moeder om haar oude ABBA LP's van zolder te halen, want die muziek vond ik erg leuk. Ik was zó blij met die LP's en wilde er echt graag naar luisteren, maar dat ging helaas nog niet. Ik bestelde meteen een platenspeler. De volgende dag werd hij al bezorgd, en ik kon niet wachten om mijn eerste ABBA LP af te spelen. Het moment dat ik die LP op de platenspeler legde, de naald erop plaatste, en de muziek begon te spelen, was echt een memorabel moment. Ik voelde meteen een soort vrolijkheid die ik al héél lang, misschien nog wel nooit, had gevoeld.
    Ik luisterde meer ABBA LP's, iedere dag opnieuw. En iedere dag opnieuw werd ik er weer zo blij van. Ik vind ABBA niet 'gewoon leuk'. ABBA heeft mij mijn zin in het leven teruggegeven. ABBA's muziek maakt me blij, iedere dag weer. Het nummer 'Thank You For The Music' betekent dan ook heel veel voor mij, omdat ik ABBA ook echt dankbaar ben voor hun muziek, omdat die mij gewoon écht blij maakt, zelfs na een gebeurtenis waarna ik dacht nooit meer gelukkig te kunnen zijn. Maar dankzij ABBA ben ik gelukkig, gelukkiger dan ooit.
    So I say thank you for the music, for giving it to me.


    [ bericht aangepast op 15 sep 2017 - 19:40 ]


    Never mistake a woman's meekness for weakness.

    Meraki schreef:
    Ik ben momenteel aan het wachten op mijn platenspeler die binnen nu en iets meer dan 15 minuten bezorgd zou moeten worden en dan kan ik ABBA platen afspelen! :9~


    Het afspelen van die eerste ABBA plaat gaat zo'n heerlijk moment zijn, ik spreek uit ervaring haha! Enjoy!


    Never mistake a woman's meekness for weakness.

    Oh ja, ABBA is altijd al mijn guilty pleasure geweest. (: Mijn moeder was een fan van ze, dus ik ben er een soort van mee opgegroeid.


    Take me to wonderland

    Agnetha schreef:
    (...)

    Het afspelen van die eerste ABBA plaat gaat zo'n heerlijk moment zijn, ik spreek uit ervaring haha! Enjoy!


    Ben enorm benieuwd! Alleen jammer dat het pakketje alweer te laat is, had hier om 20.00 moeten zijn. Aaaaah ik kan niet meer wachten!


    everything, in time

    Juaaaah count me in!


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Ik ben gisteren naar ABBA Gold Europe geweest en man wat was dat geweldig! (dance)


    Never mistake a woman's meekness for weakness.