• Ongeveer twee jaar geleden heb ik een Terra Nova RPG gestart die snel vast liep, omdat ik hem vooraf niet goed had uitgewerkt. Uiteraard zal ik hem dit keer beter uitwerken en ervoor zorgen dat ik alles heb uitgewerkt voordat ik het rollentopic open.

    Nu wil ik wel nieuwe topics openen (rollentopic,praattopic en speeltopic), maar ik vraag mij af of hier nog animo voor is.

    Voor nu is het idee (net zoals in bij de vorige RPG) dat een groep mensen naar Terra Nova gaat. Er is informatie over Terra Nova beschikbaar in het heden, maar deze informatie is beperkt. Er zijn gevaren buiten de basis van Terra Nova en een van die gevaren zijn de Rebellen. Er zijn al mensen in Terra Nova en er is al een basis.

    Als rollen zijn er dus mensen die naar Terra Nova reizen, mensen die al in Terra Nova zijn en Rebellen.

    Of een RPG waarbij er een persoon terug is gereisd in de tijd, heeft door gegeven dat het veilig is en dat nu meerdere personen terug in de tijd gaan reizen om een nederzetting/dorp op te bouwen.

    Bij beide ideeën reist in een keer een groep met mensen terug in de tijd. Het verschil is dat bij idee 1 er een vestiging is en dus meerdere mensen al terug in de tijd zijn gereisd. En bij idee 2 dat er een persoon is terug gereisd, het veilig heeft verklaard en er nu een groep mensen heen gaat om een vestiging op te bouwen en de omgeving meer te verkennen.

    Mocht je vragen hebben, stel ze!

    Dus zijn er mensen die een Terra Nova RPG zien zitten en welke van de twee ideeën spreekt je het meest aan?

    [ bericht aangepast op 12 okt 2017 - 23:04 ]


    Physics is awesome

    Bedacht pas net dat het misschien interessanter voor de RPG is als er een persoon terug gereisd is in de tijd en dat er nu een groep mensen ook terug reist. Dat idee staat nu dus ook in het beginpost.

    [ bericht aangepast op 11 okt 2017 - 16:54 ]


    Physics is awesome

    Kent er iemand nog Terra Nova of moet ik een korte samenvatting van de serie even in het begintopic zetten? Aangezien er niemand reageert.


    Physics is awesome

    Ik ken Terra Nova alleen van naam en van wat ik heb gelezen trekt het hele idee van èèn persoon teruggegaan in de tijd mij niet echt. Als er het idee was dat er een groepje mensen zijn teruggegaan in de tijd, zou ik misschien wel meedoen.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2017 - 22:43 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hyunju schreef:
    Ik ken Terra Nova alleen van naam en van wat ik heb gelezen trekt het hele idee van èèn persoon teruggegaan in de tijd mij niet echt. Als er het idee was dat er een groepje mensen zijn teruggegaan in de tijd, zou ik misschien wel meedoen.


    Dat is het geval bij idee 1 en 2. Bij idee 1 zijn er al meerdere mensen in Terra Nova want er zijn al meerdere groepen mensen terug gegaan in de tijd. Er is dus al een vestiging/dorp opgebouwd door die mensen. Bij idee 2 is er een persoon terug gereisd in de tijd en nu gaat een hele groep mensen terug reizen in de tijd om een vestiging op te bouwen zodat meer mensen terug in de tijd kunnen gaan.


    Physics is awesome

    Om een wat beter beeld te geven, heb ik het oude topic van mijn oude Terra Nova RPG opgezocht en wat informatie gekopieerd en onder de onderstaande spoiler gezet.



    Het is 2150 en de aarde word steeds minder leefbaar, door onder andere luchtvervuiling en overbevolking. Dus als wetenschappers een manier ontdekken om terug in de tijd te reizen, word er aan de mensen voor gesteld om terug te reizen. Iedereen die wil mag terug reizen, mits zij aan een paar voorwaarden voldoen. Leven in 2150 wordt steeds moeilijker en daarom besluit weer een groep mensen om terug in de tijd te reizen.

    Maar eenmaal terug in de tijd, staan hen wel een paar verassingen op te wachten. Namelijk dinosaurussen die niet bepaald vriendelijk zijn en andere uitdagingen.


    Voorwaarden om naar Terra Nova te reizen

    1. Je moet 18 jaar of ouder zijn
    2. Je moet niet veroordeeld zijn
    3. Van aanklachten moet je zijn vrij gesproken
    4. Je moet jezelf kunnen redden in en rondom Terra Nova

    Invullijst

    Naam:
    Leeftijd: {Minimaal 18 jaar}
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Geschiedenis:
    Wapens:
    Relaties:
    Reden om naar Terra Nova te reizen:
    Extra:

    Needles heeft een handig topic [RPG] Hoe maak ik een realistische rol?


    RPG Regels

    ~ 200 woorden per post
    ~ Schrijf in Standaardnederlands (ABN)
    ~ Bestuur enkel je eigen personage, tenzij je toestemming hebt
    ~ 16+ is toegestaan, maar geef wel een waarschuwing boven aan je post
    ~ OOC in het praattopic
    ~ Naamsveranderingen graag doorgeven
    ~ Alleen MacGyver maakt nieuwe topics aan
    ~ Reservaties blijven 3 dagen staan
    ~ Sluit niemand buiten
    ~ De Quizlet Huisregels gelden
    ~ De belangrijkste, veel plezier!



    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Dat is het geval bij idee 1 en 2. Bij idee 1 zijn er al meerdere mensen in Terra Nova want er zijn al meerdere groepen mensen terug gegaan in de tijd. Er is dus al een vestiging/dorp opgebouwd door die mensen. Bij idee 2 is er een persoon terug gereisd in de tijd en nu gaat een hele groep mensen terug reizen in de tijd om een vestiging op te bouwen zodat meer mensen terug in de tijd kunnen gaan.

    Dat was niet echt duidelijk voor mij dat het een hele groep was. Daarnaast heb ik wel het gevoel dat je wat informatie moet weten over hoe Terra Nova precies gaat/in elkaar zit en daar heb ik op het moment geen zin in. Plus het feit dat ik het rustiger aan wil doen met (O)RPG's.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hyunju schreef:
    (...)
    Dat was niet echt duidelijk voor mij dat het een hele groep was. Daarnaast heb ik wel het gevoel dat je wat informatie moet weten over hoe Terra Nova precies gaat/in elkaar zit en daar heb ik op het moment geen zin in. Plus het feit dat ik het rustiger aan wil doen met (O)RPG's.


    Oké, goed om te weten.


    Physics is awesome

    Niemand die een Terra Nova RPG ziet zitten? Want ik heb wel veel zin om er een te openen. Anders ga ik op zoek naar een beter/interessanter idee.


    Physics is awesome

    Ik heb geeen idee wat terra nova is :")

    Terra Nova is een tv-serie die gaat over dat de Aarde er slecht aan toe is. Hierom zijn er mensen terug gereisd in de tijd om daar een bestaan op te bouwen. De personen die je volgt in de serie maken onderdeel uit van een soort pelgrimstocht terug in de tijd. Naast dieren die problemen opleveren, is er ook genoeg aan de hand tussen de mensen die in Terra Nova wonen en de mensen die net aankomen.

    Inmiddels heb ik een rollentopic geopend voor een RPG. Het is geen Terra Nova RPG, maar de RPG is wel geïnspireerd op Terra Nova. In de RPG gaat een groep mensen voor het eerst terug in de tijd reizen. Eerder zijn er al wel dieren terug gereisd als proef.


    Physics is awesome