• Ik zit zo heel lang met dit probleem. Maar door bepalen omstandigheden vind ik de meeste mensen gewoon vals en onaardig. Ik heb nog net niet Misantroop een vorm van haat tegen mensen.
    En door de jeugdjaren heen ben ik ook heel erg wantrouwig tegen de meeste mensen. Een hele grote gedeelte van de vrienden blijken pesters en vijanden te zijn. Achterbakse vrienden die me alleen willen kleineren om zich goed te voelen. Ik had al heel lang haat tegen de meeste mannen, maar ik heb nu het gevoel dat een grote gedeelte van de dames vals en achterbaks kunnen zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat ik tegenwoordig 80% van de dames niet meer kan uitstaan. Alleen maar tuttig doen en vals en achterbaks tegen je doen. Ik spreek uit eigen ervaring.

    Die gevoelens knagen bij mij de laatste tijd. Rond 2015 was het echt een diepte gang. De meeste mensen gedroegen zich erg naar en vals tegen mij, alsof ik een stuk waardeloze vuil was zonder emoties of gevoelens. Een grote gedeelte hadden me ook serieus zo tegen me gedaan, alsof ik een lastbak was. Ik heb al heel lang het gevoel dat de meeste mensen een grote afkeer op me hebben en dat ik bij de meeste mensen niet welkom ben. Het klink nu gemeen wat ik zeg, maar ik wil tegenwoordig uit de buurt blijven van een grote massa mensen. Ik kan zelf niet van de mensen houden. En ik begrijp zelf ook niet waarom er mensen zijn die voor veel mensen houden.

    Ik schaam zelf dat ik een mens ben. Ik heb zelf het gevoel dat mensen ellende op de wereld veroorzaken.
    Extra vriendelijk tegen ze doen doe ik niet meer. Vroeger kon ik nog extra respect voor mensen hebben, maar nu stoot ik zo ook letterlijk weg, vooral voor de mensen die te dicht bij me staan. Ik negeer mensen liever dan dat ik weer. Contact met de meeste mensen wil hebben.

    Ik wil niemand hiermee afkraken, maar ik spreek uit eigen ervaringen.

    [ bericht aangepast op 16 okt 2017 - 15:19 ]


    Nobody Say It was easy

    oeps was een misverstand!

    [ bericht aangepast op 16 okt 2017 - 15:41 ]


    Nobody Say It was easy

    Ik herken op bepaalde momenten delen van wat je schrijft. Vooral na drukke dagen. Dan wil ik echt geen mensen om me heen en erger ik me snel aan mensen.


    26 - 02 - '16

    Feline schreef:
    Ik herken op bepaalde momenten delen van wat je schrijft. Vooral na drukke dagen. Dan wil ik echt geen mensen om me heen en erger ik me snel aan mensen.


    Dat heb ik zelf ook soms.


    Nobody Say It was easy

    Dan kan ik nu reageren met "dat ik het naar vind dat je dit zo ervaart", maar ik heb basically hetzelfde. Mensen zijn in mijn opzicht asocialen die alleen aan zichzelf denken, het bekende "ikke, ikke, en de rest mag stikken"—gezegde. Of het een haat is, wil ik nog niet met zekerheid zeggen, maar er begint zich zeker wel iets van "hekel aan" te vormen.
          Dit betekend niet dat ik mezelf nu hoog prijs, want ik ben zelf ook asociaal; als in het 'ik heb totáál geen zin met mensen te socializen', niet het bekende 'ik ga in een steegje staan om te dealen'—asociaal, maar ik probeer nog überhaupt enige moeite op te brengen — terwijl ik vaak heb meegemaakt dat het als vanzelfsprekend wordt opgenomen.
          Ik heb het zo'n beetje opgegeven en ga vanaf nu aan mezelf werken en denken. Heb je respect voor mij? Goed. Dan heb ik respect voor jou. Niet? Dan ik ook niet. Simple as that.


    Don't walk. Run, you sheep, run.