• Helleu everybody!

    Eergisteren heb ik per toeval The Sims Freeplay geïnstalleerd op mijn smartphone. Ik was op zoek naar de 2 Mol-apps om te installeren en toen kwam deze game als suggestie.

    Ik als fervente Sims 2 speler was wel nieuwsgierig en heb het dan maar geïnstalleerd. Gisterennacht bleven mijn vriend en ik bij zijn moeder slapen na het Kerstfeestje. En er is dus niet veel te beleven, dus ik had mijn laptop maar meegenomen. Maar eenmaal ik op de laptop zat, moest ik om de een of andere reden op mijn gsm zijn en toen zag ik het spelletje staan. Dus ik heb vanalles liggen uitproberen vannacht en ik vind het best leuk. Ofja, tot nu toe toch haha. =P

    Maar ik heb het idee dat ik nog niet echt een rode lijn heb getrokken. Ik heb nu 3 huisjes en 3 sims, maar heb anderzijds het gevoel dat ik een beetje bezig ben als een ongeleid projectiel omdat ik wel doelen heb op korte termijn, maar nog niet op lange termijn omdat ik zoveel nog niet af weet van het spel.

    Dus ik vroeg me af of jullie het spelen en nog tips voor me hebben?
    Ik ben bijvoorbeeld nog steeds bezig aan mijn eerste missie 'kostwinner'. Dus ik ben nog niet zo ver eigenlijk haha. =P

    [ bericht aangepast op 26 dec 2017 - 17:23 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik heb het eens een tijdje op mijn gsm gespeeld. Maar na een tijdje ging ik er mij toch op vervelen.
    Ik dacht dat het mijn verveling een beetje tegen zou gaan toen. Eerst wel.
    Maar achteraf was het ook niet meer zo leuk. En nu met te gaan werken speel ik het niet meer.
    Misschien ooit weer eens :)


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Nee ik snapte er maar weinig van dus dan maar gewoon door met de 'gewone' Sims, hahaha


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik speelde dit 'vroeger' haha, ben bij level 23 gestopt omdat m'n telefoon alle updates niet meer kon handelen. Was best een tof spel voor wat ik me kan herinneren, weet alleen écht niet meer hoe het gaat haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Omg ik speel sims freeplay zowat dagelijks! Dus met vragen erover kan je zeker bij mij terecht ;)

    Het ligt eigenlijk aan jezelf en wat jouw prioriteiten zijn, wat je doelen op lange termijn gaat zijn. Trouwens, ik moet bekennen dat ik vaak geld en dergelijke heb gekocht van het werkelijke online store. Dus zeer maybe dat je mijn tips niet moet volgen, oeps (typing)

    1. Je gaat opties krijgen om bepaalde 'community buildings' en 'werkplekken' enzo te kopen. Koop het stadium als werkplek het eerst. Het betaald best 'hoog' voor 6 uren werk. Als het sim terug is, kan je meteen gaan planten en verdien je dus 'dubbel' op een dag in vergelijking met andere werkplekken die langere uren eist van je sim.

    2. Planten. Het ligt natuurlijk eraan hoeveel uren je eraan wilt besteden. Als je saai thuis ligt, plant je natuurlijk zaadjes die mss 20 minuten duren en weinig opleveren. En als je natuurlijk niet van plan bent om urenlang te spelen, plant je iets dat je later kan oppikken.
    Trouwens: planten verwelken nooit ;)
    Maar wat ik dus in het begin deed was overnacht 'beans' planten omdat dat het langst over duurde en relatief veel opleverde en overdag 'werken'.

    3. Sparen, sparen en sparen.
    Valkuil van het spel is dat je graag van alles wilt kopen en meteen je huis opfleuren. Maar dit is een valkuil met de bedoeling dat je naar het online store gaat. Maar waarom precies een valkuil? Soms moet je iets kopen om je 'weekly tasks' of een 'event' af te ronden die misschien meer kost dan je ervoor heb kunnen sparen.

    4. Connect with facebook.
    Het is geen must, maar het is wel zeker leuk om te zien hoe je facebook vrienden's stad eruit zien. Wat hun smaak zijn en wat voor huizen die graag bouwen.

    5. Level up.
    Dit heeft voor en nadelen.
    Voordelen: je kan dingens sneller 'ontlokken' als je level hoger is. Maar dit is ook meteen het nadeel. Het spel bestaat al jaren en om het interessant te houden, hebben spelmakers veel updates uitgegeven en events (guests) georganiseerd. Als gevolg daarvan ga jij vast het ene event na het andere krijgen.:Y)

    6. Youtube.
    Als je wilt weten hoe iets in elkaar steekt, hebben deze youtubers vast en zeker een video over gemaakt.

    7. Kijk of jij het event waard vind, haha
    Ze hebben soms van die tijdelijke event (op het moment is er eentje gaande, weet niet of jij het op jouw level ook heb). Maar bedoeling is dat je binnen 10 dagen ofzo alles moet zien te unlocken voor jezelf. Kijk of je het hard werk ervoor waard vind. Soms moet ik vroeger op om zo'n event op tijd af te krihgen (blush)

    [ bericht aangepast op 26 dec 2017 - 23:28 ]


    -

    Derks schreef:
    Ik speelde dit 'vroeger' haha, ben bij level 23 gestopt omdat m'n telefoon alle updates niet meer kon handelen. Was best een tof spel voor wat ik me kan herinneren, weet alleen écht niet meer hoe het gaat haha

    Oohja, hier zeker rekening meehouden! Het beste speel je het op een iPad ofzo waar je veel GB over heb. Sims freeplay eet echt als je memory weg.


    -

    Oh cool dat je er zoveel over weet.
    Ik zal dan maar eens connecteren met Facebook!

    Mijn smartphone heeft 64GB geheugen. Ik denk dat ik er even tegen kan!

    Maar ik heb al meteen een vraagje. Ik heb van die 'sociale taken' en ik moest een Sim in een ander huis diep laten slapen. Ik heb nu een mannetje in een ander huis laten slapen, maar nu is er niets gebeurd. Dat vind ik wel echt stom.

    Ik ben vannacht level 9 geworden en heb een supermarkt gebouwd. Nu is de bouw van mijn stadion bezig. =)
    En ik ben nu (buiten de wekelijkse en sociale taken) bezig met 2 missies: een kappersmissie en 'er hangt liefde in de lucht'. Ben eens benieuwd!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Om een of andere manier wil dat spelletje bij mij nooit , er komt dan een missie en dan pakt die hem niet meer. #stom


    Firm believer of all that is magic

    Scandal schreef:
    Oh cool dat je er zoveel over weet.
    Ik zal dan maar eens connecteren met Facebook!

    Mijn smartphone heeft 64GB geheugen. Ik denk dat ik er even tegen kan!

    Maar ik heb al meteen een vraagje. Ik heb van die 'sociale taken' en ik moest een Sim in een ander huis diep laten slapen. Ik heb nu een mannetje in een ander huis laten slapen, maar nu is er niets gebeurd. Dat vind ik wel echt stom.

    Ik ben vannacht level 9 geworden en heb een supermarkt gebouwd. Nu is de bouw van mijn stadion bezig. =)
    En ik ben nu (buiten de wekelijkse en sociale taken) bezig met 2 missies: een kappersmissie en 'er hangt liefde in de lucht'. Ben eens benieuwd!


    Ooh, daarvoor moet je naar de party boat. En via daar naar een andere persoon’s huis. (Facebook neighbour, om het maar zo te noemen)

    Haha, veel plezier met je missies!


    -

    Mochten de missies niet zo soepel gaan, kun je altijd op deze website kijken. Hij is in het Engels, maar er staat wel wat je stap voor stap kunt doen (en handige tips om het sneller te laten verlopen als je sommige "Missies" op tijd wil afronden) om een "missie" af te werken.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Poncho schreef:
    (...)

    Ooh, daarvoor moet je naar de party boat. En via daar naar een andere persoon’s huis. (Facebook neighbour, om het maar zo te noemen)

    Haha, veel plezier met je missies!

    Omg. Ik sta hier met open mond te kijken.

    Kak, heb ik voor niets een persoon een hele nacht laten slapen haha. =P

    Tragically schreef:
    Mochten de missies niet zo soepel gaan, kun je altijd op deze website kijken. Hij is in het Engels, maar er staat wel wat je stap voor stap kunt doen (en handige tips om het sneller te laten verlopen als je sommige "Missies" op tijd wil afronden) om een "missie" af te werken.

    Die website ga ik zeker eens bekijken!
    Ik had zelf deze website gevonden, in het Nederlands. Leek me ook handig. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Poncho schreef:
    (...)

    Ooh, daarvoor moet je naar de party boat. En via daar naar een andere persoon’s huis. (Facebook neighbour, om het maar zo te noemen)

    Haha, veel plezier met je missies!

    Gezien ik je op facebook heb, ga ik maar bij jou slapen. :Y)
    Kan jij zien dat er een vreemde in jouw bed ligt?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik heb het spel door dit topic weer gedownload, alleen nu lukt het me niet om te connecten met facebook. Iemand tips?


    Firm believer of all that is magic

    Tuena schreef:
    Ik heb het spel door dit topic weer gedownload, alleen nu lukt het me niet om te connecten met facebook. Iemand tips?

    Bij mij lukte het ook niet. En toen ik het spel terug opstartte later had ik opeens 28 steden die ik kon bezoeken. ^^
    Dus het was eigenlijk wel gelukt.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Gezien ik je op facebook heb, ga ik maar bij jou slapen. :Y)
    Kan jij zien dat er een vreemde in jouw bed ligt?

    Kom maar ja (doeg)

    Nee, je kan niet zien dat er een vreemde bij jou in bed ligt. Ook kan je niet zien wie allemaal 'bevriend' raken of zelfs vreemdgaan met je sims. I think that is for the best xD


    -

    Ik ben al level 18! *O*


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury