• Nee, ik heb de opdracht niet zelf verzonnen, maar dat heeft Ellen Deckwitz, mijn gastschrijfster, gedaan. We kregen de opdracht om dus quotes te zoeken en een gedicht over de liefde te schrijven met alleen maar quotes van politici (Trump mocht niet, want daar hadden we al wat van gezien). Nu zijn jullie natuurlijk heel nieuwsgierig naar dit gedicht, dus ik zal het jullie niet langer onthouden!


    U kijkt zo lief, doodzonde

    Het is een farce
    Ik voelde er niets voor

    Persoonlijk drama
    We zijn bereid deals te sluiten
    En dat is het mij niet waard
    Geleidelijk is er steeds meer weerstand tegen ontstaan
    Ik zou ook gillend wegrennen

    Lazer zelf op

    Hij heeft nog steeds van die rare gedachten
    Hij bijt niet
    Dat neemt niet weg dat het wel kan gebeuren en dat het een probleem is
    De verdrietigste dag van mijn leven

    Doe eens normaal man

    Ik probeer het goed te spelen
    Een ordentelijk proces is net een Siamese tweeling
    Laten we blij zijn met elkaar
    Anders kunnen er geen goede mensen worden gevonden

    Laat dit een wake-upcall zijn
    Ik ga even intens genieten van mijn midlifecrisis

    Ik ga voor goud
    Daarna maken we de balans op



    Sommige quotes zullen jullie natuurlijk wel herkennen, maar ik heb het halve internet afgestruind naar passende quotes. Ik vind zelf dat ik er wel in geslaagd ben! c:

    [ bericht aangepast op 16 nov 2017 - 20:28 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Doe eens normaal man
    Hier zat ik het hele gedicht op te wachten


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Genius, leuk bedacht! (:


    Credendo Vides

    Hahahaha dit is het beste wat ik in tijden heb gelezen!


    — Inner peace, it's hard to find. —

    xD

    Welke politicus had dit trouwens gezegd?
    'Ik ga even intens genieten van mijn midlifecrisis'

    -die zin is geweldig xD


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Hopps schreef:
    (...)

    Femke Halsema. :'D Het was iets dat ze ging stoppen in de politiek/als fractievoorzitter van GL/of zo en dat ze haar keuken ging verbouwen/schoonmaken en ging genieten van haar midlifecrisis. :') Ik vond het een leuke opmerking, lol.

    Aan de rest: c:


    Whaa, ik mag haar nuxD


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Apfelstrudel schreef:
    (...)

    Whaa, ik mag haar nuxD

    Ik vond haar sowieso al geweldig. Ze was de enige vrouwelijke fractievoorzitter toen ik maatschappijleer kreeg... wel je had ook nog die van de PvdD maar die stelde niks voor.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Hahaha, dit is nou eens echte kunst. (nerd)

    Hij bijt niet / Dat neemt niet weg dat het wel kan gebeuren en dat het een probleem is is mijn favoriete stukje, want wow, plottwist (en de tegenstelling van eerst een regel met drie woorden en dan vijf keer zoveel is onverwacht en vind ik daarom stiekem hilarisch). Het is wel heel vreemd om dit te lezen, want enerzijds heb je het knap samengeknipt tot iets waar echt een soort verhaal in zit en wat best een normaal gedicht zou kunnen zijn, maar anderzijds word ik er steeds een beetje uit getrokken omdat ik inderdaad een hoop quotes herken. Dit lijkt me nog best een lastige opdracht!

    Met Trump quotes lijkt het me bijna gemakkelijker, want die zijn gewoon zo ongelofelijk wild en gaan alle kanten op terwijl ze toch in die authentieke Trump stijl blijven. Nederlandse politici zijn enorm tam in vergelijking met hem. Gelukkig maar, maar dat geldt niet als je ze probeert te remixen, kan ik me voorstellen. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dank jullie wel, allemaal. ^^

    @ Inge, ja wij mochten geen quotes van Trump gebruiken, omdat we hier al een voorbeeld van hadden gezien (en het korte gedichtje eindigde met de regel: "My hands - are they small?" en daar moest ik heel hard om lachen).

    En die "Dat betekent niet..." was eigenlijk een nogal creepy uitspraak want dat ging over de abortuswet, van de SGP of zo, geen idee, dat die geen abortussen wilden, zelfs na verkrachtingen niet of zo. I was like "...". Maar ja, het werkt voor in een gedicht. c:

    En die zin met de Siamese tweeling heb ik van twee quotes gemaakt, anders zou ik de politicus die dat heeft gezegd wel eens willen spreken HAHA.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Nice!

    Ik kan het alleen niet los lezen van de uitspraken van de mensen haha


    And then we'll see it.

    DIT IS ECHT BRILJANT

    nee serieus, echt geweldig. Wow :o


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Leuk! xD


    NETFLIXER 4 LIFE

    Geniaal gewoon!


    'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat

    Eerlijk gezegd verwachtte ik iets sufs, maar dit is echt geweldig hahaha!!!


    Take these broken wings and learn how to fly with them

    Eigenlijk moet je als je een keer tijd teveel hebt alle stukjes opzoeken dat politici dit zeggen en dat dan in elkaar zetten. Dan wordt je gedicht 'voorgelezen' xd


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Eigenlijk moet je als je een keer tijd teveel hebt alle stukjes opzoeken dat politici dit zeggen en dat dan in elkaar zetten. Dan wordt je gedicht 'voorgelezen' xd


    Wow ja dat is echt een goed idee!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.