• Naar het idee van Square


    Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Vorige topics
    Topic 1
    Topic 2




    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Brokeback Twilight
    Andraste | Veerlaa | Days long gone
    Eon | MayLynn | Wij slapen niet
    Ryuji | Nolanverse | ???
    Polar | Annataart | Soms ook niet (15k doel)
    OperaGhost | ? | SOTY inzending
    Slughorn | Lovepan | Kinderen van de Zon - SotY
    Manoeuvre | Vaitille | Hemelvuur
    Frodo | Philyra | Vruchteloos
    Bibliophile_ | Persephone's lullaby | All The Light You Cannot See
    SergeantBarnes | VibraniumAndBulletMarks | Adrift
    Necessity | Contritus_Angelus | Rebel (20k doel)
    Centurio | Hedone (YWP) | De strijd voor het goede (15k doel)
    xTrueStoryx | ? | Val in het diepe
    Ohanaa | McAbbs | better together § j. s. potter
    Waititi | Constante | The Truth Beneath the Rose
    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin
    Wishmonger | Faelain | Ruins / Voorlopig titelloos
    Kiliphilia | Himies | Traan der Ware liefde
    Remiinds | Motiivated | ??
    Cunning | Cunning | ?
    Amethyst_ | Amethia (YWP) | nog niet besloten (15k doel)
    Wiarda | Wiarda | Jeuk
    LaLoba | Amber_2404 (YWP) | Het Instituut
    Cami | xSofie | Kus me voor je gaat.
    Spotgaai | Spotgaai | Het laatste plan
    Spideyman | FlTZHERBERT | Unmasked
    Jaimes | Jaimmmy | Nog te bepalen
    MacTavish | geen Nano account | De Bondgenoot (15k doel)
    2017 | Roosje_8 | ***
    Eledhel | Oppugno | title unknown (25k doel)
    AdoreDelano | Crushed | Hechtingen
    Corday | Peblesse | Als de hemel valt/+ nog een ander verhaal zonder titel
    DreamerN | DreamerN | The Supergirl next door (20k doel)
    Tulua - Tulua - Van alles en nog wat
    Catmint | SoulKey | Ultima Ratio (5k doel)
    NarutoPerv | xMichi | The lost brother
    Benet | geen NaNo account | Toen ik wegging


    Quizlet users die niet meedoen, maar wel cheerleaden
    Prongspotter
    JamesPotter
    Devitt


    Doe jij ook mee? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 18 nov 2017 - 18:02 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    MT


    Ex astris, sciencia

    Succes jongens, ik begin iets later :)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    mt


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik zit officieel over de 30K ^^ met dank aan de word-war.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik had ongeveer 900 woorden geschreven. Minder dan ik had gehoopt (ik hoopte toch wel op het dubbele), maar ik heb het chapter waar ik in vastliep afgeschreven dus toch positief!
    24,630 woorden nu... hopelijk kan ik nog wat extra afstand inhalen voor ik ga slapen. Ik ben nu wel echt in een writing-mood gekomen.


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.

    Ik doe niet mee aan Nano, maar kennen jullie dat moment dat je al héél lang een verhaal wilt schrijven, een paar jaar later het echt gaat uitwerken, struggled om er echt aan te beginnen.....en dan schrijf je opeens 800 woorden in minder dan een half uur. Boom, daar is mijn begin :Y)
    Lekker muziekje op, helemaal in de mood en het gebeurde :3 Echt zó fijn als je dat moment hebt en alles klikt even.


    You were born original, don't die as a copy.

    Mijn achterstand is al iets minder, maar nog steeds vrij dramatisch, lol


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik lig nu op 35 woorden na precies 10k achter en ik heb vandaag nog niet geschreven, want er was onverwacht nu al visite bij mijn ouders. Morgen zal dat nog meer zijn, dus ik denk dat dat ook geen ideale dag wordt, wat een beetje jammer is nu ik net weer wat aan het inhalen was, ahhh. D:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Hahaha jongens ik heb stress want er is ongeveer een nul procent kans dat ik mijn eigen deadline ga halen op deze manier. PANIEK.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Hahaha jongens ik heb stress want er is ongeveer een nul procent kans dat ik mijn eigen deadline ga halen op deze manier. PANIEK.


    GA jip GA


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    MT

    Square schreef:
    (...)

    GA jip GA

    IK BEN AAN HET SCHOONMAKEN

    IK HAD HET MIS

    ALLES WAT IK ZEI OVER SCHOONMAKEN IS FOUT WANT HET IS DE BESTE UITSTELTACTIEK IK BEN ZO FUCKED

    en ik ga nu ook lunchen dus tja dan kan ik niet schrijven en daarna denk ik dat het weer tijd is om mijn bed verschonen

    tja

    ach


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oké oké ik ben weer hyped, iemand die zin heeft om NU een word war te doen? (of over tien minuten of zo) want MISSCHIEN DAT IK HET WEL NOG KAN REDDEN jeetje dit schrijven is wel een emotionele rollercoaster zeg


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Oké oké ik ben weer hyped, iemand die zin heeft om NU een word war te doen? (of over tien minuten of zo) want MISSCHIEN DAT IK HET WEL NOG KAN REDDEN jeetje dit schrijven is wel een emotionele rollercoaster zeg


    BEN JE NOG HYPED? Want ik wil wel


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    BEN JE NOG HYPED? Want ik wil wel

    OP ZICH WEL maar ik heb nog een kwartier

    word warren voor een kwartier?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.