• Hoi allemaal,

    Ik zoek een titel voor mijn verhaal. Nu is mijn werktitel 'Hoogverraad', maar dat is 'm toch net niet.

    De flaptekst:
    Irak: een land waar nog altijd vele conflicten woeden en waar Al Qaida de meest gevreesde organisatie is. Een kweekvijver voor terroristen, menen veel wereldmachten.
    Jax McCoy, kapitein bij de Britse SAS, heeft de leiding over de eenheid die een vooraanstaand lid van het terreurnetwerk moet oppakken. Maar hij torst een grote last met zich mee. De droogte en de hitte in de woestijn eisen hun tol en het vertrouwen op een goede afloop zakt al snel naar een dieptepunt, juist als de dingen niet meer blijken te zijn zoals ze eruitzien. En vanaf dat moment is de eenheid niet langer de jager, maar de prooi.

    Hebben jullie ideeën? De titel moet wel in het Nederlands zijn.


    oi, suzy

    Ik weet niet of je dat niet wilt verklappen, maar dit lijkt heel erg op SEAL Team Six. Misschien kan dat je titel worden? SAS Team 6 (?)


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Hmmm... Ik kan wel het callsign van Jax McCoy gebruiken. Zoiets als 'Bravo Six', of 'Bravo Two'. Maar ik zocht eigenlijk een titel die meer sloeg op het verhaal en minder op de personages, snap je? Het thema is overigens 'kiezen tussen 2 geliefden': dus Jax moet de keuze maken of hij zijn broer doodt en dus voor de SAS en de nationale veiligheid kiest; of dat hij zijn broer in leven laat omdat het toch familie is, en daarmee de veiligheid van het land op het spel zet. Misschien helpt dit je een beetje op weg? Ik kom er niet echt uit, namelijk...


    oi, suzy

    Tweestrijd?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Tweestrijd klinkt als een goeie, ja.

    Overigens: er blijkt later in het verhaal nog een mol bij de SAS te zitten, dat is ook wel van belang voor het verloop van het verhaal. Misschien kan ik daar nog wat mee... Zoiets als 'Onder de oppervlakte'? Of is dat te lang? Ik hou wel van een korte titel, no bullshit, overeenkomstig met het karakter van de militairen.


    oi, suzy

    Treason schreef:
    Tweestrijd klinkt als een goeie, ja.

    Overigens: er blijkt later in het verhaal nog een mol bij de SAS te zitten, dat is ook wel van belang voor het verloop van het verhaal. Misschien kan ik daar nog wat mee... Zoiets als 'Onder de oppervlakte'? Of is dat te lang? Ik hou wel van een korte titel, no bullshit, overeenkomstig met het karakter van de militairen.


    Maar bij Tweestrijd kan de lezer nog een beetje gokken waar het over gaat. Als ik Onder de oppervlakte zou zien zou ik geen idee hebben waar het verhaal over gaat.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    True, true. Maar is dat goed of slecht, dat de lezer het kan gokken? Het moet niet voorspelbaar worden.

    En Samenzwering? Die trekt me eigenlijk ook wel.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2018 - 14:07 ]


    oi, suzy

    Treason schreef:
    True, true. Maar is dat goed of slecht, dat de lezer het kan gokken? Het moet niet voorspelbaar worden.

    En Samenzwering? Die trekt me eigenlijk ook wel.


    Klinkt goed!


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Dan is de titel bij dezen gekozen: Samenzwering. (: Als jullie nog betere ideeën hebben hoor ik het wel, anders bedankt voor jullie hulp haha.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2018 - 14:11 ]


    oi, suzy

    Oeh dat is leuk!

    Toen ik het las kwam het volgende in mij op:
    De hoop is op


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.