• Naar het idee van Square


    Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Vorige topics
    Topic 1
    Topic 2




    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Brokeback Twilight
    Andraste | Veerlaa | Days long gone
    Eon | MayLynn | Wij slapen niet
    Ryuji | Nolanverse | ???
    Polar | Annataart | Soms ook niet (15k doel)
    OperaGhost | ? | SOTY inzending
    Slughorn | Lovepan | Kinderen van de Zon - SotY
    Manoeuvre | Vaitille | Hemelvuur
    Frodo | Philyra | Vruchteloos
    Bibliophile_ | Persephone's lullaby | All The Light You Cannot See
    SergeantBarnes | VibraniumAndBulletMarks | Adrift
    Necessity | Contritus_Angelus | Rebel (20k doel)
    Centurio | Hedone (YWP) | De strijd voor het goede (15k doel)
    xTrueStoryx | ? | Val in het diepe
    Ohanaa | McAbbs | better together § j. s. potter
    Waititi | Constante | The Truth Beneath the Rose
    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin
    Wishmonger | Faelain | Ruins / Voorlopig titelloos
    Kiliphilia | Himies | Traan der Ware liefde
    Remiinds | Motiivated | ??
    Cunning | Cunning | ?
    Amethyst_ | Amethia (YWP) | nog niet besloten (15k doel)
    Wiarda | Wiarda | Jeuk
    LaLoba | Amber_2404 (YWP) | Het Instituut
    Cami | xSofie | Kus me voor je gaat.
    Spotgaai | Spotgaai | Het laatste plan
    Spideyman | FlTZHERBERT | Unmasked
    Jaimes | Jaimmmy | Nog te bepalen
    MacTavish | geen Nano account | De Bondgenoot (15k doel)
    2017 | Roosje_8 | ***
    Eledhel | Oppugno | title unknown (25k doel)
    AdoreDelano | Crushed | Hechtingen
    Corday | Peblesse | Als de hemel valt/+ nog een ander verhaal zonder titel
    DreamerN | DreamerN | The Supergirl next door (20k doel)
    Tulua - Tulua - Van alles en nog wat
    Catmint | SoulKey | Ultima Ratio (5k doel)
    NarutoPerv | xMichi | The lost brother
    Benet | geen NaNo account | Toen ik wegging


    Quizlet users die niet meedoen, maar wel cheerleaden
    Prongspotter
    JamesPotter
    Devitt


    Doe jij ook mee? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 18 nov 2017 - 18:02 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Wiarda schreef:
    (...)
    OP ZICH WEL maar ik heb nog een kwartier

    word warren voor een kwartier?


    Haha deal!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Yeeey! Ik stond zolang achter (vele duizenden woorden...) en heb deze hele week geprobeerd om meer dan 2,500 woorden te schrijven per dag. En vandaag heb ik door 7840 woorden te schrijven mijn achterstand officieel ingehaald! Sterker nog — ik loop opeens voor! T^T Ik wist dat ik het in kon halen... (33400/50000 atm)


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.

    Help, ik heb nog maar één scène in de planning en dan zijn mijn ideeën op :'D en moet ik delen van het middenstuk en het einde gaan improviseren. Is dit het moment dat ik in paniek mag raken?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik heb de 25K eindelijk gehaald.
    Mijn ideeën raken langzaam op dus krijg wel een beetje stress.


    --

    Necessity schreef:
    Help, ik heb nog maar één scène in de planning en dan zijn mijn ideeën op :'D en moet ik delen van het middenstuk en het einde gaan improviseren. Is dit het moment dat ik in paniek mag raken?


    Het komt goed! Houd hoop!
    Misschien helpt praten over je verhaal met iemand die er vanaf weet? Soms helpen wat vrienden mij brainstormen als ik even vast zit en het helpt enorm!


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.

    Hoe lukt het vandaag lieverds?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    NarutoPerv schreef:
    (...)

    Het komt goed! Houd hoop!
    Misschien helpt praten over je verhaal met iemand die er vanaf weet? Soms helpen wat vrienden mij brainstormen als ik even vast zit en het helpt enorm!

    Maar ik heb niemand met wie ik erover kan praten :') Dat klinkt best zielig haha.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Frodo schreef:
    Hoe lukt het vandaag lieverds?


    MOET NOG

    TWEE SCENES

    EN DAN

    IS HET BASISVERHAAL

    AF


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Qua wordcount zit ik goed, over de 35k, maar ik ben echt zoooo moe. Het kost me best wat moeite om elke dag te schrijven.. :(


    I was an angel living in the garden of evil

    Ugh jongens help mijn hormonen zijn vreselijk vanavond en ik raak telkens afgeleid want dit is een Moeilijk Stukje en ik heb het constant koud en het LUKT MAAR NIET terwijl ik nu echt wel aan de gang moet want ik heb nog VIER DAGEn en ik moet nog ALLE FLASHBACKS doen en het is gewoon een fucking chaos


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Ugh jongens help mijn hormonen zijn vreselijk vanavond en ik raak telkens afgeleid want dit is een Moeilijk Stukje en ik heb het constant koud en het LUKT MAAR NIET terwijl ik nu echt wel aan de gang moet want ik heb nog VIER DAGEn en ik moet nog ALLE FLASHBACKS doen en het is gewoon een fucking chaos


    Jippie, luister nu eens goed naar me. Je hebt een prachtboek voor je, klaar om af te maken. Dat boek heeft jou nòdig, je bent zijn moeder! Geef het eten, laat het een boertje produceren en leg het daarna te slapen. Oftewel: BEGIN MET SCHRIJVEN JIJ LUIE DOOS, EN WEL NU!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Jippie, luister nu eens goed naar me. Je hebt een prachtboek voor je, klaar om af te maken. Dat boek heeft jou nòdig, je bent zijn moeder! Geef het eten, laat het een boertje produceren en leg het daarna te slapen. Oftewel: BEGIN MET SCHRIJVEN JIJ LUIE DOOS, EN WEL NU!

    Omg ik luisterde zelfs al was ik niet online

    oké het goede nieuws is dat een van die scenes nu helemaal af is en de ander voor iets van 90%

    MAAR JONGENS HOE DE FUCK SCHRIJF JE EEN EINDE IK SNAP NIET HOE DAT WERKT


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Vanavond is er een nano-bijeenkomst in onze bieb waar ik heen ga yay


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    Vanavond is er een nano-bijeenkomst in onze bieb waar ik heen ga yay

    Super leuk!
    Ik wilde vorig jaar en dit jaar ook een x naar write-in, maar ik durfde niet.. stomme angststoornis


    I was an angel living in the garden of evil

    Het zoveelste pareltje, geschreven door één van de Nano-motivatie-mensen:

    In the end, it won’t matter how many words you wrote or how long it took to write them; what will matter is that you wrote them, because only you can write your story.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien