• Toestemming:

    Hey Filiz,

    Ziet er prima uit. Van mij mag je beginnen. ^^
    Ik moet wel nog even zeggen dat een wedstrijd maximaal 5 maanden mag duren (uitstel is mogelijk) en dat na drie weken inactiviteit van jullie kant in het topic, het gesloten zal worden.
    Veel plezier!

    Groetjes,
    Melissa


    Themawedstrijd: Winter is here.


    Dit is een themawedstrijd over de Game of Thrones. Laura en ik zijn grote fans van de serie en daarom organiseren wij een themawedstrijd omtrent de serie. Het verhaal van Game of Thrones speelt zich af in een mythische wereld, vooral in de Zeven Koninkrijken op het westelijke continent Westeros. Maar ook in het uiterste noorden van Westeros en op het oostelijke continent Essos. In deze mythische wereld zijn wij te vinden en daar gaat de wedstrijd dus ook over. Wij wensen jullie dan ook veel plezier tijdens de wedstrijd. Wij zullen zeggen: regeer verstandig of anders vallen er doden.

    ❅ Wij zoeken maximaal 20 deelnemers.

    Niemand valt af. We werken hier met een (ridder) puntensysteem. Degene die aan het einde de meeste (ridders) punten heeft, wint!

    ❅ Geen uitstel, geen jokers - consequenties.

    Bij deze wedstrijd doen we niet aan uitstel of jokers. Dit doen wij met opzet omdat we niet willen dat de striktheid van de wedstrijd wordt aangetast. Bovendien merken we vaak dat het heel verleidelijk is om uitstel te vragen. Gaan we dus niet doen. Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag 1 ridder bij je worden afgetrokken. Als je er met opzet voor kiest om niets in te leveren (omdat je geen inspiratie hebt bijvoorbeeld), laat het dan even weten. Je zult dan geen ridders krijgen die ronde. Dit maakt de kans dat je wint wel kleiner natuurlijk.

    ❅Er zijn in totaal 5 rondes.

    Elke ronde duurt 12 dagen. Je gemaakte werk stuur je op naar ons via een privé bericht met een link. Het maakt ons niet zoveel uit of je een Stand Alone op Q schrijft of niet, zolang wij de link maar hier in het topic kunnen zetten en iedereen het kan bekijken. Bij een lijstje is het natuurlijk vanzelfsprekend dat het op Q wordt gemaakt. Nadat de 12 dagen verstreken zijn, komt de nieuwe opdracht online. Ondertussen hebben wij maximaal vier dagen de tijd om ons feedback te maken. Deze feedback plaatsen wij in het topic.

    ❅ Wat is de bedoeling?

    Iedereen mag een huis gaan kiezen, maar jullie werken allemaal individueel en hebben niets met elkaar te maken. De bedoeling van deze wedstrijd is, wie de meeste ridders heeft, die wint. Heel simpel, maar wat zijn die ridders? Ridders zijn jullie punten, oftewel ridders die voor jullie willen vechten. Bij elke opdracht verdien je ridders die jouw leger moeten vormen. Jij bent het hoofd van jouw eigen leger en je moet je volk beschermen. Er komen allerlei verschillende opdrachten waar je dus goed je best voor moet doen. Alleen zijn er paar addertjes onder het gras, want Laura en ik zijn The White Walkers en we gaan jullie het dan ook erg lastig maken tijdens de wedstrijd. Hoe doen wij dat? Er komt hier en daar een leuke verrassing om de hoek kijken, dus hou je maar vast. Deze wedstrijd zal dan ook spelenderwijs zijn en gaat iets anders zijn dan jullie gewend zijn.

    ❅ Organisatoren:
    Wij hebben verder geen juryleden nodig.

    KyloRen is a White walker.
    Dalnim is a White walker.

    ❅ Prijzen:
    1e Plaats: verrassing.
    2e Plaats: verrassing.
    3e Plaats: verrassing.

    ❅ Winnaars:
    1e Plaats:
    2e Plaats:
    3e Plaats:

    ❅ Regels:
    De huisregels van Quizlet.
    Naamsveranderingen en afwezigheden steeds doorgeven.
    Wees aardig voor elkaar, kraak elkaars werken niet af.
    Opdrachten en antwoorden stuur je steeds door via pb.
    Alleen wij (Laura en Filiz) openen nieuwe topics.
    Bij te laat inleveren gaan wij aan je ridders zitten.
    Je creatie mag zowel in het Nederlands als in het Engels geschreven zijn.

    ❅ Deelnemers & Ridders:


    The Starks:


    1. Remiinds
    Cijfer: 0

    2. Heywood
    Cijfer: 8,5

    3. NightmareQueen
    Cijfer: 7,5



    The Lannisters:


    1. FireKeeper
    Cijfer: 0


    The Tyrells:


    1. Hephaistion
    Cijfer: 8

    2. Jolllly
    Cijfer: 10


    The Targaryens:


    1. Nepthys
    Cijfer: 10

    2. Dissonant
    Cijfer: 10

    ❅ Opdrachten:
    ❅ Opdracht 1
    ❅ Maak een lied over je huis.

    Ieder huis heeft een eigen karakter en een eigen geschiedenis. Het is dan ook niet voor niets dat elk huis zijn eigen naam en logo heeft en onder verschillende winden regeert. Tijdens feesten wordt er altijd joviaal verteld over de daden die een huis verricht heeft (zowel positief als negatief natuurlijk), maar er moet natuurlijk ook gezongen worden! Zeker na het nuttigen van een aantal consumpties. Het is dan ook de bedoeling dat je een lied maakt van het huis waar je je in bevindt. Zorg ervoor dat het lied past bij het huis en ook daadwerkelijk iets verteld. En het allerbelangrijkste; het moet natuurlijk volmondig gezongen kunnen worden!

    Denk aan je spelling en creativiteit.

    Maximaal coupletten: 3
    Deadline: Vrijdag 15 december

    TIP: Google vooral je gekozen huis als je niet precies weet wat deze inhoudt! Het hoeft allemaal niet ingewikkeld tot in de details in het lied worden verwerkt, zolang de algemene indruk maar duidelijk is.


    ❅ Opdracht 2
    ❅ Maak een verhaal.

    Een wedstrijd is geen wedstrijd zonder een schrijfopdracht! Jullie gaan een verhaaltje schrijven met een bepaald thema. Dit thema zal een random iets zijn waarop jij moet voortborduren. Het maakt niet uit waar het verder over gaat, zolang het zich maar afspeelt in de bekende fantasie-wereld.
    Kies een getal tussen de 1 en de 20 en je krijgt van ons je onderwerp toegewezen. Ruilen is niet toegestaan en ook niet vertellen wat voor onderwerp je hebt.

    Denk aan je spelling en creativiteit.

    Maximaal: 1500 woorden. Er is geen minimum. Als jij denkt dat je een goed verhaal kan neerzetten met 100 woorden, moet je dit vooral doen.
    Deadline: 9 Januari tot 23:59
    ❅ Opdracht 3


    ❅ Opdracht 4
    ❅ Opdracht 5

    ❅ Beoordelingen:


    ❅ Opdracht 1

    Heywood - 8,5
    Aan de opdracht gehouden: 25/30
    Het lied past overduidelijk bij je gekozen huis; Stark! En je hebt maximaal drie coupletten gebruikt, prima. Als je de tekst opleest, zoek je even naar een ritme, maar eigenlijk is die vrij eenvoudig te vinden, omdat de zinnen allemaal ongeveer dezelfde lengte hebben en omdat de coupletten rijmen. Alleen bekt het refrein niet helemaal lekker. Het is niet erg dat het niet rijmt - dat hoeft immers ook helemaal niet, maar omdat er woorden worden herhaald, blijf je daar even op haken om zeker te weten of je het wel goed gehoord / gelezen hebt, want dankzij de coupletten verwacht je ergens dat het refrein ook zou rijmen. Het lied heeft overduidelijk een verhaal te vertellen, goed gedaan dus!

    Creativiteit & Originaliteit: 40/50
    Eigenlijk zijn we heel erg te spreken over je inzending! We weten zeker dat als er muziek onder geplaatst zou worden - een ritme, het een heel geloofwaardig House-lied zou kunnen zijn! Het eerste couplet begint al heel sterk, waarbij je ook de Lannisters erbij betrekt door ze subtiel te vernoemen. Door de coupletten heen hoor je echt een verhaal die ergens naartoe leidt, al is het natuurlijk een open einde, aangezien die nog onzeker is. Het enige waar we vraagtekens bij zetten is het refrein. Hij had voor ons gevoel sterker gekund. De eerste vier regels zijn in feite hetzelfde, en dat is niet zo erg, maar omdat je dan twee keer twee dezelfde woorden opnoemt, zit er weinig ritme in, vooral omdat de laatste twee regels wel verschillen en er niet echt bij lijken te passen.

    Spelling & Grammatica: 20/20
    Prima!
    Dissonant - 10
    Aan de opdracht gehouden: 30/30
    Genoeg aantal coupletten, goed te zingen en het past uitstekend bij je gekozen House!

    Creativiteit & Originaliteit: 50/50
    Echt super leuk dat je er zelf de melodie nog bij hebt geplaatst! Dat helpt toch enorm met de interpretatie van het lied, waardoor je meteen het goede ritme in je hoofd hebt zitten om het te kunnen zingen. Hoewel het ritme vrij eenvoudig is, is de tekst het tegenovergestelde. Het zal de mensen vast wel even wat tijd kosten om het goed te kunnen onthouden haha. Maar dat geeft niet, een lied hoeft niet makkelijk te zijn om het lied van een House te kunnen zijn. Al moeten we toegeven dat we hem ook een paar keer hebben zitten lezen en oplezen/zingen voordat we hem goed te pakken hadden.
    De betekenis achter het lied is best diep, wat meer karakter aan het lied geeft als het op een feest gezongen zou worden. Eigenlijk kunnen we niets opmerking wat we anders hadden willen zien. Super goed gedaan!

    Spelling & Grammatica: 20/20
    Prima!
    Hephaistion - 8
    Aan de opdracht gehouden: 23/30
    Voldoende coupletten, het lied verteld een verhaal (met veel detail ook!) en het valt te zingen. Al moeten we toegeven dat we het lastig vonden om het ritme te vinden bij het lezen van de tekst. Het duurde even voor we erbij mee konden hummen en de tekst erbij konden oplezen. In het begin dachten we een ritme te hebben namelijk, maar daarna leek deze niet meer te passen. Dus dat was even oefenen - al zouden de mannen die dit willen zingen op een feest dat natuurlijk ook wel even mogen doen haha. Maar het moet natuurlijk niet te lastig zijn om deze twee te combineren (ritme en tekst).

    Creativiteit & Originaliteit: 37/50
    Gewaagd om een onderwerp te kiezen met een tragisch einde. Aan de ene kant vragen we ons af of dit lied graag gezongen wordt door mensen, want waarschijnlijk zing je liever iets wat een positieve sfeer met zich meebrengt. Al kan dit natuurlijk ook op een komische manier gezongen worden, ook al is dat misschien niet de bedoeling. Je hebt in dit stuk tekst veel weten te verwerken, een duidelijke rode draad door het lied heen.

    Spelling & Grammatica: 20/20
    Prima!
    NightmareQueen - 7,5
    Aan de opdracht gehouden: 25/30
    Voldoende coupletten en het verteld een verhaal! Waar we wel over struikelden, was het ritme. Ondanks dat er rijm in zit, zijn de zinnen soms heel verschillend kwa lengte waardoor je twijfelt over welk ritme je daarbij zou plaatsen. Het voelt misschien iets te veel van de hak op de tak, op dat gebied.

    Creativiteit & Originaliteit: 30/50
    Ondanks dat er overduidelijk een verhaal in zit, is het misschien net iets te "straight to the point". Hoewel het natuurlijk wel kan, dat liedje letterlijk vertellen wat voor een gebeurtenis plaats vond, siert het een liedje meer wanneer er iets meer mysterie in zit. Je hoeft het niet compleet vaag te maken zodat mensen moeten gokken waar je het over hebt, maar een beetje nadenken bij een liedje is niet verkeerd! Wel leuk dat je geprobeerd hebt om het complete verhaal erin te proppen, al hadden er misschien nog wat stukjes tussen gekund, want nu springt het een beetje van de ene naar de andere gebeurtenis.

    Spelling & Grammatica: 20/20
    Prima!
    Jolllly - 10
    Aan de opdracht gehouden: 30/30
    Je hebt een goed aantal coupletten gebruikt voor je lied. Ook verteld het een verhaal, waar we om vroegen. Het is wel duidelijk dat je goed weet welk huis je hebt gekozen, goed gedaan! Het lied is ook redelijk vloeiend om zo op te lezen.

    Creativiteit & Originaliteit: 50/50
    Het lied verteld een verhaal, zelfs zonder hem vol te proppen met letterlijke details en feiten, waardoor de enigszins mysterieuze kant goed naar voren komt - wat fijn is in liedjes, want daardoor blijft het interessant. Je hebt mooie woorden gekozen om de coupletten en het refrein mee te vullen! Al met al is het een kort, maar krachtig lied geworden dat goed bij je gekozen huis past. Ook mooi hoe je de kleuren erin verwerkt hebt!

    Spelling & Grammatica: 20/20
    Prima!
    Nepthys - 10
    Aan de opdracht gehouden: 30/30
    Voldoende coupletten! Het lied is vloeiend te zingen/lezen en verteld duidelijk een verhaal waar we om gevraagd hebben. Bovendien past het uitstekend bij je gekozen house! Goed gedaan dus.

    Creativiteit & Originaliteit: 50/50
    Je lied ziet er in zijn geheel al uit als een verhaal, wat erg interessant is voor een house om te kunnen zingen tijdens feesten en dergelijke. Hierdoor is het vaak makkelijker om te onthouden. Ook is het fijn dat elk couplet een zelfde soort start heeft, waardoor het ritme er goed in blijft zitten, ondanks de langere zinnen. Het verhaal heeft een duidelijk begin en einde! Wij vonden je lied erg mooi gevonden.

    Spelling & Grammatica: 20/20
    Prima!


    Let the game begin.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2018 - 19:46 ]


    One Who Travels A Higher Path.

    Ik ga niet meedoen omdat ik geen fanfiction schrijf en veel te weinig tijd heb, maar even mijn complimenten, want deze wedstrijd ziet er echt heel erg gaaf uit (:

    [ bericht aangepast op 30 nov 2017 - 18:49 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dit ziet er fcking gaaf uit!
    Ik twijfel want ik had (en heb) soms wat tijdstruggles, maar echt nice bedacht.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ooooh, klinkt gaaf en gezien ik er de laatste tijd weer veel mee bezig ben, count me in voor house Tyrell!

    [ bericht aangepast op 30 nov 2017 - 19:19 ]


    Stenenlikker

    Super gaaf! Count me in voor de Lannisters ^^


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    @Eon: Dankje!
    @1832: Denk er maar over na. ^^

    Aan de rest: jullie staan erbij! Leuk!


    One Who Travels A Higher Path.

    Wauw dit klinkt ontzettend leuk!!
    De opdrachten, gaan die dan enkel over schrijven of ook bv: tekenen, knutselen, gedichtjes, enz.
    Mogen er relaties aangaan met de personages van de serie zelf?
    Ooh ik twijfel om mee te doen.. School geeft me zo weinig ademruimte de laatste tijd :c

    [ bericht aangepast op 30 nov 2017 - 20:16 ]


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Kiliphilia schreef:
    Wauw dit klinkt ontzettend leuk!!
    De opdrachten, gaan die dan enkel over schrijven of ook bv: tekenen, knutselen, gedichtjes, enz.
    Mogen er relaties aangaan met de personages van de serie zelf?
    Ooh ik twijfel om mee te doen.. School geeft me zo weinig ademruimte de laatste tijd :c


    Deze wedstrijd gaat er wat anders aan toe dan een gewone wedstrijd, maar er komen wel zulk gelijke opdrachten.
    Personages zijn niet van toepassing. Het gaat om jullie. XD Jullie gaan geen opdrachten maken die om de personages gaat.
    Denk er naar rustig over na. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Ziet er heel tof uit, complimenten (:
    Ik weet alleen niks van GOT, maakt dit uit voor de wedstrijd?


    • His arms feel more like home than any house ever did. •

    Remiinds schreef:
    Ziet er heel tof uit, complimenten (:
    Ik weet alleen niks van GOT, maakt dit uit voor de wedstrijd?


    Ja en nee. Maar je hoeft geen zorgen te maken dat het te diep wordt van GOT. En de meeste dingen kan je gewoon opzoeken. Dus opzich kan je wel gewoon meedoen. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Dalnim schreef:
    (...)

    Ja en nee. Maar je hoeft geen zorgen te maken dat het te diep wordt van GOT. En de meeste dingen kan je gewoon opzoeken. Dus opzich kan je wel gewoon meedoen. ^^


    Okee top, kan ik dan bij de Starks (:


    • His arms feel more like home than any house ever did. •

    Remiinds schreef:
    (...)

    Okee top, kan ik dan bij de Starks (:


    Je staat erbij! En stel dat je echt ergens moeite mee hebt dan willen Laura en ik je best helpen om je opweg te brengen. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Het lijkt me vet leuk, maar ik heb het idee dat ik op dit moment echt nog te weinig weet over de opdrachten :')
    Kunnen jullie een beetje meer info daarover geven, zodat ik kan weten of het voor mij überhaupt haalbaar is? (afhankelijk van wanneer het begint, ik zit tot volgende week zondag nog in Italë en kan hier bijv. alleen mijn laptop gebruiken) Ik wil daarbij ook graag enige weet hebben over of het enigszins binnen mijn skills ligt :'D


    how dare you speak of grace

    Ik doe meeeeee! House Lannister alsjeblieft ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Shireen schreef:
    Het lijkt me vet leuk, maar ik heb het idee dat ik op dit moment echt nog te weinig weet over de opdrachten :')
    Kunnen jullie een beetje meer info daarover geven, zodat ik kan weten of het voor mij überhaupt haalbaar is? (afhankelijk van wanneer het begint, ik zit tot volgende week zondag nog in Italë en kan hier bijv. alleen mijn laptop gebruiken) Ik wil daarbij ook graag enige weet hebben over of het enigszins binnen mijn skills ligt :'D

    Nouja laten we het zo zeggen; je hebt sowieso geen programma's nodig zoals photoshop en dergelijke. En de opdrachten draaien vooral om creatief zijn, dus hoe vul je de opdracht in. Het zal echt niet heel moeilijk zijn. ^^

    oh screw it, I'm in. ik ben wel benieuwd (cat)
    In house Tyrell graag.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn