• Welkom in het o zo vrije hondentopic! We proberen hier zo veel mogelijk elkaars mening te respecteren uiteraard, maar we staan open voor discussies! Heb jij een hond of wil je een hond, meld je dan hier :3
    Erger jij je aan het geblaf van de buurhond en wil je advies? Twijfel je of je een rashond of een asielhond wilt? Of wil je misschien foto's van je nieuwe pup delen?
    Hier ben je aan het juiste adres!








    Ben jij een grote hondenfan? Heb jij een favoriet ras? Geef dan je naam door en je krijgt een felbegeerd plekje op onderstaande lijst :3

    Hondenliefhebbers:
    MacTavish / Nikki / Herdershonden
    FireKeeper / Elise / Husky's en Duitse herders
    Laleah / Leah / Friese Stabij
    Hooverphonic / Sarah / Duitse herders en Aussies
    Benet / Ads / Pugs

    [ bericht aangepast op 4 dec 2017 - 20:54 ]


    oi, suzy

    DOGGO'S <3

    Ik heb geen hond maar wil er later echt heel erg graag eentje. Het allerliefste een Husky, maar daar ben ik op terug gekomen. Denk niet dat het verstandig is om meteen een Husky te nemen als mijn eerste hond, en daarbij komt dat ik ze waarschijnlijk niet de ruimte kan bieden die ze nodig hebben. Ik vind het vreselijk sneu dat mensen zo'n hond nemen, alleen maar omdat ze mooi zijn.

    Daarnaast ben ik helemaal verliefd op Duitse herders. Ik heb me al een beetje ingelezen en van wat ik begrijp hebben zij ook een duidelijke richting nodig, maar heeft iemand hier ervaring mee? Het duurt waarschijnlijk nog twee jaar voordat ik een hond neem, maar ik wil me langzaam wel gaan voorbereiden. Ohja, mijn vriend heeft overigens wel ervaring met honden (labrador) dus het is niet zo dat de toekomstige Handsome Jack -ja de naam heb ik al- in een huis terecht komt waar niemand ooit een hond gehad heeft.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Labradors en herders liggen wel echt mijlenver uit elkaar... Ik heb zelf geen herder (helaas, vind ze ook prachtig) maar ik denk dat je dan wel wat ervaring met herders moet hebben (of in elk geval met grote honden die fel kunnen zijn). Ze hebben in elk geval een sterke leider nodig die niet bang is om ook echt te leiden.


    oi, suzy

    Oke! Ik heb een Friese Stabij! En ik doe nu een paravet opleiding en hoop volgend jaar pp Dogvision de Hondengedragstherapie opleiding te volgen!

    [ bericht aangepast op 4 dec 2017 - 20:40 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    ^ Nouja, mijn vriend is wel echt een dominant type dus hem zie ik het nog wel doen. Ik snap dat hondensoorten uit elkaar liggen, maar dan denk ik ook weer dat je toch ergens moet beginnen. Het kan niet zo zijn dat, omdat zijn ouders een labrador wilden, hij nooit meer een andere soort zou kunnen nemen. Maar bedoelde het vooral dat er iemand al ervaring had in het hebben van een hond in het algemeen. Anyway, ik ga echt mijn best er voor doen voor mijn toekomstige viervoeter.

    Wie kent deze trouwens? Hij is volgens mij echt al bekend maar elke keer vind ik het zo ontzettend lief.



    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:


    Wie kent deze trouwens? Hij is volgens mij echt al bekend maar elke keer vind ik het zo ontzettend lief.
    (...)


    Noooo die pug is laatst overleden :'(


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Noooo die pug is laatst overleden :'(


    Serieus? Wauw. Vreselijk, maar volgens mij heeft ze een goed leven gehad met fijne baasjes :c


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    JAAAAAAA OMG

    Ik meld me aan! Ik ben Sarah, en ik heb een Duitse Hederpup (langstokhaar). Nu 5 maanden en 3 weken oud. =) Flo leid ik op samen met Bultersmekke op tot assistentiehond voor mezelf. Verder ben ik heel stiekem enorm verliefd op Aussie’s, maar passen qua karakter (op dit moment) niet zo. =)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik zal eens kijken of ik met dit kloteinternet een foto van de hond van mijn schoonouders kan uploaden.

    [ bericht aangepast op 4 dec 2017 - 20:53 ]


    oi, suzy

    Ik, ik! Ads en een enorme liefde voor pugs.


    Heaven is a place that we all have

    ScribbleTheFox schreef:
    https://www.quizlet.nl/topic/183850-het-grote-honden-topic/?page=2

    ;-(

    Oh shit, ik ben helemaal vergeten dat die er was, sorry x:


    oi, suzy



    Dit is ‘m =)



    Met dekje op, niet zo’n duidelijke foto alleen (heb amper duidelijke foto’s met dekje op omdat ik dan altijd druk aan ‘t trainen ben haha)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    MacTavish schreef:
    (...)
    Oh shit, ik ben helemaal vergeten dat die er was, sorry x:


    (no_chears)

    Even samenvoegen anders? Mods? =)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Jongens ik word hier echt depri van hoor ;-(