• Dit wordt een beetje een sprong in het diepe. Een allegaartje, een we-zien-wel-wat-dit-wordt project. Want dat is ook een beetje de bedoeling.

    Maar wat is dan de bedoeling?
    Ken je de topics waarin je met iedereen een verhaal schrijft? Omstebeurt een regel, en zo maar door. Dat is hier de bedoeling, maar dan iets groter.
    De bedoeling is dat we met z'n allen een writing prompt uitkiezen. Die mag je zelf verzinnen of van een site halen, en daarna zullen we stemmen met welke we aan de slag gaan. Vervolgens geef ik alle deelnemers een stukje wat zij mogen meenemen met het hoofdpersonage. Persoon A beschrijft het uiterlijk, persoon B het karakter, persoon C de gezinssituatie, enzovoort. Als we uiteindelijk de writing prompt en het hoofdpersonage hebben, zullen we nog 1 keer stemmen in welke tijdsvorm er wordt geschreven en vanuit welk perspectief. En dan begint het!

    Het?
    Ja, hét. Het schrijven. Omstebeurt een hoofdstuk. Geen overleg. Geen voorbereiding. Koppie erbij en gewoon schrijven.

    Maar dat kan helemaal niet zomaar, want we hebben geen plot, geen worldbuilding, helemaal niets!
    Klopt. Dit is namelijk meer een oefening. Zelf ben ik iemand die graag controle houdt in het schrijven en alles perfect wil. Dit wordt een oefening om het wat los te laten, om gewoon te schrijven zonder je ergens druk om te maken of het allemaal wel naadloos in elkaar past want dat gaat het gewoon niet doen. We gaan ons niet zozeer focussen op hoe het verhaal leest, maar we gaan juist aan de slag met dat wat jouw voorganger je geeft en dat kan vrij weinig zijn. Je geeft de touwtjes grotendeels uit handen.

    Ben je geïnteresseerd? Geef je dan gewoon op. Maak je niet druk in hoe verre je tijd hebt want we kunnen onderling altijd schuiven. Ik had bedacht dat we ongeveer een hoofdstuk per week kunnen plaatsen en dat van te voren wordt vastgesteld wie elke week aan de beurt is. Dus kan je een keertje niet, dan gaan we gewoon ruilen. Je kunt je aanmelden tot 22 december 2017, 23:59!

    En mocht niemand hier interesse in hebben, dan heb ik het in elk geval geprobeerd :')

    Schrijvers:
    - Xiehi
    - Conan
    - Montparnasse
    - Ringwraith
    - Amethyst_
    - Plunkett
    - Mendes1998
    - Motunui
    - Eon
    - Slughorn
    - Douceur

    [ bericht aangepast op 19 dec 2017 - 8:49 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik. Doe. Mee.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 16:40 ]


    Heaven is a place that we all have

    I'm in


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ah why not. Ik wil het ook wel proberen.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Lijkt me wel leuk (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    ach ja joh, waarom niet? I'm in!


    -

    Jullie zijn geweldig! (dance)


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Het lijkt me heel leuk, goed plan! c: Ik ga m'n best doen. ^^


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik wil graag meedoen, maar heb pas in februari echt tijd om me eraan te zetten.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Lijkt me het proberen waard, zet me er maar bij :)


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Eon schreef:
    Ik wil graag meedoen, maar heb pas in februari echt tijd om me eraan te zetten.


    Eer dat we echt aan de slag gaan is het denk ik al januari, en eer dat je aan de beurt bent om te schrijven is het waarschijnlijk wel februari :') Dus neem lekker je tijd om er even over na te denken, maar ik denk dat het wel in orde komt (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Oh yes, count me in.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Super dat er nu al zoveel aanmeldingen zijn! Als jullie al leuke writing prompts in gedachten hebben, post ze dan in dit topic. Dan kunnen we eind deze week erover stemmen (:
    Ohja, graag 1 per persoon om het een beetje overzichtelijk te houden.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 16:55 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    (...)

    Eer dat we echt aan de slag gaan is het denk ik al januari, en eer dat je aan de beurt bent om te schrijven is het waarschijnlijk wel februari :') Dus neem lekker je tijd om er even over na te denken, maar ik denk dat het wel in orde komt (:

    Zet mij dan ook maar al in de lijst :p


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik zal eventjes opzoek gaan. (:


    look at the stars, look how they shine for you;

    Goed dat we dan beginnen, haha. Ik vertrek over precies drie weken naar de VS voor vier maanden en ik zal de eerste dagen/weken echt nodig hebben om mijn draai te vinden (en van een jetlag af te komen), dus dat is prima. c:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.