• Goed, ben ik weer. De crew vind het fijner als er aparte topics worden aangemaakt, so here we go!

    Deze site is begonnen als site voor quizzen en dergelijk. (Zou je niet zeggen met zo'n naam.) Well, whether you like it or not, de site draait momenteel vooral om de verhalen en het forum. Met dit topic wil ik een idee voordragen om de verhalen wellicht wat meer in het zonnetje te zetten, want er zijn zo ontzettend veel goede schrijvers hier en hun verhalen verdienen het om gelezen te worden.

    Mijn idee bestaat eigenlijk uit meerdere ideeën. Als eerste een functie waarmee je verhalen misschien een waardering kan geven. Niet perse met sterren ofzo (wat ook heel goed kan, maar dan kun je weer vriendjespolitiek krijgen enzo), maar bijvoorbeeld met twee knoppen: 'Ja, ik raad dit verhaal aan.' en 'Nee, ik raad dit verhaal niet aan.' Dan zou er misschien op de homepage een strook kunnen komen met 'nieuwe verhalen' en 'aanraders'. Bij de aanraders kunnen verhalen komen die worden aangeraden op basis van wat jij hebt gelezen, maar ook verhalen die jouw vrienden of gewoon heel veel users hebben aangeraden. Zo kan er op een coverplaatje (zoiets) en tekst kunnen komen die hierop lijkt. 78% raadt dit verhaal aan. Dit kan er voor zorgen dat verhalen de waardering krijgen die ze verdienen. Verhaalwaarderings-topic klik

    Daarnaast een soort 'boekenplank' waarop je de verhalen kunt zetten die je nog wilt gaan lezen. Dit heeft denk ik geen verheldering nodig.

    Ook wil ik graag dat je een cover kan instellen voor je verhaal, want echte boeken hebben toch ook covers? Dan kan er ook in de spotlight de cover van het verhaal weergegeven worden in plaats van de avatar van de user.

    Last but not least het verhaal dat in de nieuwsbrief komt (of een ander verhaal dat het lezen waard is) een plekje geven op de voorpagina als 'verhaal van de week'.

    Ik begrijp heel goed dat hier heel veel werk in gaat zitten en dat het misschien niet te realiseren is, maar hé, ik denk ook alleen maar mee. Het kan zijn dat dit topic heel warrig is enzo. Momenteel ben ik namelijk ook een beetje warrig. Denk dus vooral met me mee.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2017 - 0:09 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik ben sowieso denk ik wel voor een uitgebreider stemsysteem, dus het lijkt me goed om het daarover te hebben! Je draagt echt toffe dingen aan.


    Tijd voor koffie.

    De 'aanraders' met een rating is eigenlijk het kudosysteem nu toch...

    Verder ben ik het met je eens (fish)


    oi, suzy

    Ik snap die 78 % niet helemaal, aangezien je dan denk ik als een enkele user 'ik raad het aan' zegt al 100 % krijgt dan?
    Verder vind ik je idee zeker niet slecht hoor. Ik weet alleen niet of ik je rating-idee goed begrijp.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2017 - 18:54 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Montparnasse schreef:
    Ik snap die 78 % niet helemaal, als een user 'ik raad het aan zegt', krijg je dan 100 % raadt het aan?


    Als iedereen die stemt op "Ik raad het aan' dan wel lijkt me. als iemand aanklikt dat hij/zij het niet aanraadt is het percentage lager


    --

    Oeh, het zijn meerdere dingen bijeen.

    Euhm, ik weet niet of dat van dat aanraden er zal komen, omdat het veel op kudo's lijkt. En ik zou het moeten opzoeken, maar er was een reden dat er geen kudo-omlaag knop is. Net vanwege dingen zoals jaloezie gok ik. Dus ik denk dat moest er zoiets komen, dat het dan enkel zou zijn 'ik raad dit verhaal aan', of zo'n sterretjes zoals bij quizzen. Dit is natuurlijk maar een gok hé. ^^
    In ieder geval, het lijkt me wel mogelijk om hier lijsten van te maken zoals die populair vandaag enzo.

    Misschien is zo'n sterretje eigenlijk wel interessanter omdat er ook ergens een suggestie rondzwerft over reviews kunnen maken. Dat zou 1 groot ding kunnen zijn, lijkt me. ^^

    Dat van die boekenplank, volgens mij staat dat op de lijst, maar dat moet ik even voor je nakijken. Misschien is het iets dat erop lijkt. ^^
    Maar ik vind dat in ieder geval een leuke suggestie want ik gebruik daarvoor de favorieten-knop. =)

    Goh, de voorpagina, in mijn ideaalwereld ziet die er sowieso anders uit, dus hier heb ik al helemaal geen mening over. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Maar, kijk, ik zie een patroon. Door crewleden wordt er vrijwel altijd geantwoord met: 'nee, dat gaat niet, want...' ofwel er is iets wat er al op lijkt, of het kan gewoon niet ofzo. Het lijkt alsof er helemaal niet open wordt gestaan voor verandering, maar ik denk dat we dingen moeten loslaten en dat het tijd is voor een echte grote opschoning en echt iets op moeten bouwen vanaf de grond.

    Er komen niet voor niets momenteel suggestie-topics als paddestoelen uit de grond schieten. Ik heb behoefte aan iets nieuws. Ik wil goede verhalen lezen en ik wil graag reacties op mijn creaties. Dat willen we allemaal en er zijn genoeg mensen over die reacties kunnen plaatsen, maar dat gebeurt niet, omdat dit systeem gewoon niet alles laat zien.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik vind alle suggesties tof, en zoals Erica zei, met sterren werken (net als bij sterren) zou ook niet verkeerd zijn! Een boekenplank vind ik ook echt leuk, zeker als hij openbaar is en je elkaars planken kunt bekijken. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Conan schreef:
    Maar, kijk, ik zie een patroon. Door crewleden wordt er vrijwel altijd geantwoord met: 'nee, dat gaat niet, want...' ofwel er is iets wat er al op lijkt, of het kan gewoon niet ofzo. Het lijkt alsof er helemaal niet open wordt gestaan voor verandering, maar ik denk dat we dingen moeten loslaten en dat het tijd is voor een echte grote opschoning en echt iets op moeten bouwen vanaf de grond.

    Er komen niet voor niets momenteel suggestie-topics als paddestoelen uit de grond schieten. Ik heb behoefte aan iets nieuws. Ik wil goede verhalen lezen en ik wil graag reacties op mijn creaties. Dat willen we allemaal en er zijn genoeg mensen over die reacties kunnen plaatsen, maar dat gebeurt niet, omdat dit systeem gewoon niet alles laat zien.

    Oei, maar ik zeg toch nergens dat iets niet gaat, nee?
    Ik heb mijn twijfels of dat eerste zou lukken, want ik zie dat ik niet de enige ben die verband legt met de kudo's. En ik ben niet meer zeker of het echt was of hypothetisch gezien, maar ik meen me te herinneren dat de kudo omlaag gebruikt werd om mensen best een stok te zetten. Dus als er ooit zoiets zou komen, dan lijkt het me dat het alleen zou zijn 'ik raad deze story aan'.

    En ik leg verband met een andere suggestie die hier bij aan sluit en nog niet beoordeeld is door Rutger: reviews. Dat zou toch ideaal zijn als je beide zou kunnen combineren. Dus daar heb ik ook nergens 'nee' gezegd.

    Over die boekenplank, ik weet met welke suggestie ik het in verband legde: klik. Maar dat was dus het tegenovergestelde. De boekenplank gaat net over de verhalen die je nog wil lezen. En dat vind ik persoon een zeer leuke suggestie, dus hier heb ik ook nergens 'nee' gezegd. ^^

    En over dat laatste heb ik gewoon geen mening omdat ik een volledige vernieuwing zou willen hebben op de homepage. ;-)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Nu ik het zo teruglees, zie ik dat je inderdaad geen nee hebt gezegd, maar het voelt somehow wel als een nee, ofzo. Dat komt misschien doordat er nu zoveel topics zijn en ik alles in mijn hoofd een beetje op één stapel gooi.

    Anyway, ik vind het wel fijn dat er zoveel aandacht aan besteed wordt. Ik heb gewoon het gevoel alsof er nauwelijks iets met onze suggesties gedaan wordt en ik zie graag iets nieuws ontstaan, want we zitten op het punt waarop er zoveel suggesties zijn dat er misschien beter iets nieuws in een keer gemaakt kan worden dan dat er constant kleine dingen verbeterd worden.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Oeh, dit zie ik echt heel erg zitten.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ik vind je aanrader idéé heel leuk en ook om een mogelijk om een aanrader vak in je beginpagina te maken. Misschien bij zoiets dat er dan ook een functie kan komen dat je een cover kan instellen die dan bij je verhaal staat .


    Firm believer of all that is magic

    Tuena schreef:
    Ik vind je aanrader idéé heel leuk en ook om een mogelijk om een aanrader vak in je beginpagina te maken. Misschien bij zoiets dat er dan ook een functie kan komen dat je een cover kan instellen die dan bij je verhaal staat .


    Ja, precies! Dat was ik nog vergeten inderdaad. Dat wilde ik ook toevoegen in het topic.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Mendes1998 schreef:
    Oeh, dit zie ik echt heel erg zitten.


    26 - 02 - '16

    Conan schreef:
    Nu ik het zo teruglees, zie ik dat je inderdaad geen nee hebt gezegd, maar het voelt somehow wel als een nee, ofzo. Dat komt misschien doordat er nu zoveel topics zijn en ik alles in mijn hoofd een beetje op één stapel gooi.


    Ik zou zweren dat er stond 'Euhm, dat aanraden gaat er niet komen'. Ik dacht écht dat Erica haar haar post had aangepast en heb haar post vier keer doorgelezen om zeker te weten dat het echt een compleet vriendelijke toon was, maar ook mijn brein deed raar. Weird. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik kom echt heel erg terug op wat ik gezegd heb, want ik had het bericht helemaal niet goed gelezen. De sterren geven in combinatie met de recensies vind ik een goed idee. Ik dacht eerst dat het idee van de sterren minder goed was, omdat mensen dan expres rotbeoordelingen konden geven, maar momenteel zie ik dat ook niet echt gebeuren.

    Wel zouden dit soort misverstanden best voorkomen kunnen worden door betere communicatie. Wij als users hebben no clue wat er achter de schermen gebeurd en dat leidt tot onbegrip, boosheid en gewoon irritatie, want mensen hebben vaak het gevoel alsof er helemaal niets met de suggesties wordt gedaan.


    look at the stars, look how they shine for you;