• Hallo allemaal!

    Zelf ben ik gek op het maken van foto's, maar heb ontdekt dat er naast het fotoboek op je profiel en enkele losse topics, bijna geen plek is om specifiek foto's te delen of tips te vragen over fotografie of bijvoorbeeld het (na)bewerken van foto's.

    Nu dacht ik dat het misschien wel een leuke toevoeging was om dat toch hier te hebben. Lay-outs van topics zijn niet mijn sterkste kant, dus sorry daarvoor. In dit topic kan je foto's delen die je recentelijk gemaakt hebt met je camera of je telefoon. Ook is het misschien wel leuk om te delen waar je - je foto's mee maakt, zodat mensen een beetje een beeld hebben wat voor foto's je met welke apparatuur kan maken. Ik begin wel! ;D

    Naam - Username | Soort camera (mobiele telefoon, compactcamera, systeemcamera, spiegelreflexcamera etc.) - objectieven/lenzen - | Fotobewerkingsprogramma

    Erieka - Abatutu | Nikon D3300, spiegelreflex - 35mm vast brandpunt + 17-200mm tele-zoom | Gimp 2.0
    Matty - Plunkett | Canon EOS 100D - alleen de standaardlens (ik denk 18-55 mm) en (zo nu en dan) de telelens van vader - | Gimp 2.0
    Anna - Conan | Canon 600D - 50mm f/1.8 | Adobe Photoshop
    Shania - Schott | Olympus OM-D E-M10 Mark II - 14-42 MM | (nog geen vast bewerkingsprogramma) meestal Adobe Photoshop
    Manon - Patholoog | Canon EOS 1300D - 18-55 mm - | Photos, Fotor Photo Editor en soms Picasa
    Tess - Semiramis | Nikon D5300 - standaardlens, 35mm 1:1.8 en fish-eye lens | Lightroom (via mobiel)
    Xan - Garrison | Canon EOS 450D - 18-50mm, 3.5-5.6 | 38-76mm, 4.5-5.6 | 100-300mm (tele), 5.6-6.7 - | Adobe Creative cloud (mobiel)
    Elle - AdoreDelano | Canon 600D - 18-135mm f/1.5 | Magic Lanter | Adobe Photoshop
    Mei - DrawingLady | Bridgecamera (Panasonic Lumix fz200) - Lens van 30-600 mm vgm | Adobe Photoshop, Lightroom
    Lvnalovgood | Nikon D3100 - 35-105 mm Nikor lens | Adobe Photoshop
    Yolanda - JimmyPalmer | Canon EOS M6, systeemcamera - 15 - 45mm | iPiccy

    [ bericht aangepast op 15 maart 2018 - 19:39 ]


    26 - 02 - '16

    Wow, jullie lijken echt allemaal super goed in vergelijking met mij. :O


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Bay schreef:
    (...)

    Ikzelf voor een groot deel automatisch, want bij dieren (wat ik voornamelijk fotografeer) moet je er snel bij zijn C:
    Al fotografeer ik wel in raw, dan gaat er minder kwaliteit verloren. (:

    Gebruik je dan gewoon de autoknop of een sportstand?

    Ik moet voor mijn opleiding volledig manueel fotograferen, een hele uitdaging wel want je moet alles van Diafragma tot ISO zelf aanpassen. Ik ben ook nog maar in september/oktober begonnen met echt met spiegelreflex te fotograferen, dus ik heb nog ene boel te leren :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Patholoog schreef:
    Wow, jullie lijken echt allemaal super goed in vergelijking met mij. :O


    Ik zie op jouw blog een hele hoop hele mooie foto's D:
    Je moet jezelf niet zo omlaag halen <3


    26 - 02 - '16

    Igster schreef:
    Wat ik me afvraag: hoe nemen jullie foto's? Gewoon alle macht bij het toestel leggen in automatisch, halfautomatisch door het diafragma of de sluitertijd aan te passen of volledig manueel?


    Ik zet hem eigenlijk altijd op die stand dat ik de diafragma aanpas en dat de sluitertijd dan automatisch wordt bepaald door de camera zelf. Heel soms pas ik zelf het liefste wel de sluitertijd aan. ^^


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Patholoog schreef:
    Wow, jullie lijken echt allemaal super goed in vergelijking met mij. :O

    Jouw foto is ook wel super nice hoor! :o Ik ben absoluut ook geen held in dieren fotograferen, dus daar benijd ik jullie wel voor ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Bay schreef:
    Ik heb jullie erbij gezet! ;D

    Nog wat foto's van dit jaar van mij;




    Super mooie foto's ik ben niet goed in dieren fotograferen, dus ik vind het echt knap!


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Phichit schreef:
    (...)

    Super mooie foto's ik ben niet goed in dieren fotograferen, dus ik vind het echt knap!


    Dankjewel! Bij dieren hangt het ook heel erg van het dier af wat gefotografeerd wordt. Sommige hebben er totaal geen zin in of ze hebben net de kop verkeerd staan die dag. De beste tip die ik kan geven is zorgen dat het dier zich op z'n gemak voelt. Op een gegeven moment besteden sommige dieren ook niet meer veel tijd aan de camera, dat kan spontane foto's opleveren; maak daar gebruik van (;

    Dit is zo'n moment; ik was Olaf aan het uitlaten en een vriendinnetje van hem kwam langs, Xava (De herdershond). Het lijkt alsof ze vechten of iets dergelijks, maar ze waren aan het stoeien (:


    26 - 02 - '16

    Als ik even voor de lol fotografeer, doe ik het vaak in z'n automaat, oeps. Ik heb in de zomervakantei geprobeerd een eekhoorn op de foto te krijgen die continu rond onze slaapplek rondhing, maar die beesten zijn 1) snel en 2) schrikkerig, dus bij de minste beweging was ie alweer weg, lol. Toen heb ik 'm in sportstand gezet, maar de foto's zijn niet gelukt, helaas. Die wouw in Schotland enkele jaren geleden heb ik ook in z'n automaat gedaan, omdat die continu aan het vliegen waren en ik echt geen tijd had om het manueel in te stellen. :'D Ik heb een cursus gedaan over mijn camera, maar ik moet zeggen dat ik er de laatste jaren heel weinig mee heb gedaan. :c


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Maar jullie lijken er echt allemaal super veel vanaf te weten met een heel deel lenzen opgesomd in jullie lijstje, terwijl ik gewoon mijn fototoestel pak en maar doe wat mij mooi lijkt.
    Toch bedankt in ieder geval voor de complimentjes


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Maar jullie lijken er echt allemaal super veel vanaf te weten met een heel deel lenzen opgesomd in jullie lijstje, terwijl ik gewoon mijn fototoestel pak en maar doe wat mij mooi lijkt.
    Toch bedankt in ieder geval voor de complimentjes

    Goh ja, ik werd er half toe gedwongen, maar ik vind het wel leuk ^^ En ik heb deze camera van mijn ouders, dus de lenzen zijn half een freebie die ik met hen moet delen hehe ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Bay schreef:
    (...)

    Dankjewel! Bij dieren hangt het ook heel erg van het dier af wat gefotografeerd wordt. Sommige hebben er totaal geen zin in of ze hebben net de kop verkeerd staan die dag. De beste tip die ik kan geven is zorgen dat het dier zich op z'n gemak voelt. Op een gegeven moment besteden sommige dieren ook niet meer veel tijd aan de camera, dat kan spontane foto's opleveren; maak daar gebruik van (;

    Dit is zo'n moment; ik was Olaf aan het uitlaten en een vriendinnetje van hem kwam langs, Xava (De herdershond). Het lijkt alsof ze vechten of iets dergelijks, maar ze waren aan het stoeien (:



    Bedankt voor de tip! Ik heb zelf geen huisdieren, dus ik heb niet echt iets waar ik makkelijk op kan oefenen helaas, maar ik maak wel eens foto's van dieren die ik op straat tegen kom, of bij vriendinnen!


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Igster schreef:
    Wat ik me afvraag: hoe nemen jullie foto's? Gewoon alle macht bij het toestel leggen in automatisch, halfautomatisch door het diafragma of de sluitertijd aan te passen of volledig manueel?


    Ik stel alles zelf in aka volledig manueel. Wel laat ik hem automatisch scherpstellen de laatste tijd, want daar ben ik nog niet fantastisch in hehe


    look at the stars, look how they shine for you;

    Conan schreef:
    (...)

    Ik stel alles zelf in aka volledig manueel. Wel laat ik hem automatisch scherpstellen de laatste tijd, want daar ben ik nog niet fantastisch in hehe

    Autofocus is key joh. Mijn leraar fotografie heeft de manuele focus verbannen want, ik quote: we leven niet meer in de prehistorie en we hebben liefst scherpe foto's. :Y) Al kan manuele focus best handig zijn soms, I do agree.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Igster schreef:
    (...)
    Autofocus is key joh. Mijn leraar fotografie heeft de manuele focus verbannen want, ik quote: we leven niet meer in de prehistorie en we hebben liefst scherpe foto's. :Y) Al kan manuele focus best handig zijn soms, I do agree.


    Ben ik het helemaal mee eens. Al wil ik het wel graag gewoon kunnen, want ja. Het is gewoon cool om te kunnen ofzo (:


    look at the stars, look how they shine for you;




    Medb - Pronouced as [me-èv]