• Ja heyhoi,

    Ik dacht dus, dat we, om Q wat populairder te maken het forum misschien een beetje konden opleuken. Daarvoor heb ik verscheidene dingen bedacht:

    - Minder subfora. Er zijn er namelijk veel, en dan worden alle users verspreid over het forum en lijkt het minder actief dan het is. We zouden bijvoorbeeld 'Internet' en 'Games' kunnen samenvoegen, en 'Stamcafé' en 'Offtopic'. Deze laatste twee topics komen naar mijn mening ongeveer op hetzelfde neer. Ook kunnen 'Vrije tijd' en 'Lifestyle' misschien samen? Ik heb echt geen idee of dat kan en of dat een optie is voor Rutger, ik weet weinig tot niets van coderen. Dt is daarom ook maar een suggestie.

    - Meer kleur. Naar mijn mening, en met de nadruk op mijn mening, is het forum een beetje grauw; wit, grijs en groen. Naar mijn mening kunnen we het forum een modernere uitstraling geven door de knopjes zoals 'actieve topics' en 'mijn topics' een kleur te geven en ze misschien een iets andere vorm te geven (ik heb geen idee in hoeverre dat mogelijk is).

    - Subfora verwijderen. De topics hoeven niet verloren te gaan voor mij, maar een subforum zoals Wereldreizen heeft maar 555 topics terwijl een actiever subforum als Stamcafé 48939 topics heeft. Klein verschil :')

    - Meer lettertypes voor fora, en grotere lettergroottes. Dit zou ik persoonlijk echt een hele grote verbetering vinden.

    - Misschien een idee om de beschrijvingen van de subfora alleen tevoorschijn te laten komen als je er met je muis overheen gaat? Ik vind het storend maar dat is puur persoonlijk.

    Nou, dat waren mijn ideeën. Mocht je er meer hebben zet ze even hieronder neer dan voeg ik ze toe. Ik heb geen idee in hoeverre dit allemaal kan, en of hier animo voor is, dus ik hoor graag jullie meningen.

    xx Mendes


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Subfora verwijderen / samen laten gaan is al gebeurd; er is gekeken wat echt nodig was, er zijn dingen samengevoegd en namen veranderd om alles makkelijker/compacter te maken.
    Meer lettertypes vind ik een zeer leuk idee en meer kleur zou zeker niet mis zijn imo. (:

    [ bericht aangepast op 27 dec 2017 - 16:47 ]


    26 - 02 - '16

    Waarom though. :') Ik zit al jarenlang op het forum, en het is voor mij leuk genoeg. Nee, weet je hoe je het forum opleukt? Topics maken om niets zoals vroeger gebeurde. Daar kon je om het uur een compleet andere actieve topics pagina hebben. Maar dit vind ik toch wel vrij onnodig.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Waarom though. :') Ik zit al jarenlang op het forum, en het is voor mij leuk genoeg. Nee, weet je hoe je het forum opleukt? Topics maken om niets zoals vroeger gebeurde. Daar kon je om het uur een compleet andere actieve topics pagina hebben. Maar dit vind ik toch wel vrij onnodig.


    Dat mis ik wel. De topics om kleine ergernissen zoals een kauwgom kauwend kind in de bus of nostalgische dingen. Ik vind het ook jammer dat topics relatief snel dicht lijken te moeten of naar offtopics worden verplaatst. Zo voel ik me wel ontmoedigd om topics te maken.


    26 - 02 - '16

    Patholoog schreef:
    Waarom though. :') Ik zit al jarenlang op het forum, en het is voor mij leuk genoeg. Nee, weet je hoe je het forum opleukt? Topics maken om niets zoals vroeger gebeurde. Daar kon je om het uur een compleet andere actieve topics pagina hebben. Maar dit vind ik toch wel vrij onnodig.


    Het hele punt is om meer mensen naar Q te trekken, zodat er ook meer van die topics zullen komen.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Tbh, ik voel me echt een doos om voor elk dingetje een topic aan te maken. Like, ik heb altijd het idee dat mensen het niet heel erg interessant vinden om elk klein dingetje te lezen en als ik wel een topic open voor iets kleins, merk ik dat er vaak ook niet zoveel reacties opkomen, wat dus ook wel weer ontmoedigd :')

    (Ps: ik ben wel in favor voor meer lettertypes enz)


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    Tbh, ik voel me echt een doos om voor elk dingetje een topic aan te maken. Like, ik heb altijd het idee dat mensen het niet heel erg interessant vinden om elk klein dingetje te lezen en als ik wel een topic open voor iets kleins, merk ik dat er vaak ook niet zoveel reacties opkomen, wat dus ook wel weer ontmoedigd :')

    (Ps: ik ben wel in favor voor meer lettertypes enz)

    This (:


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Tortitude schreef:
    (...)

    Dat mis ik wel. De topics om kleine ergernissen zoals een kauwgom kauwend kind in de bus of nostalgische dingen. Ik vind het ook jammer dat topics relatief snel dicht lijken te moeten of naar offtopics worden verplaatst. Zo voel ik me wel ontmoedigd om topics te maken.


    Ja, dit. + dat er minder gereageerd wordt op dat soort topics is inderdaad waar.
    Overigens, Q ondersteunt codes voor meerdere lettertypes, enkel zijn ze niet makkelijk aanklikbaar. Als je [face=x ] *je tekst* [/face] invult, met x een lettertype dat je wilt, of kan opzoeken in het grote lay out topic.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ja, dit. + dat er minder gereageerd wordt op dat soort topics is inderdaad waar.
    Overigens, Q ondersteunt codes voor meerdere lettertypes, enkel zijn ze niet makkelijk aanklikbaar. Als je [face=x ] *je tekst* [/face] invult, met x een lettertype dat je wilt, of kan opzoeken in het grote lay out topic.

    Dat klopt, maar heb jij zin om voor elk lettertype op te moeten zoeken of dat ondersteund wordt?


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Patholoog schreef:
    Waarom though. :') Ik zit al jarenlang op het forum, en het is voor mij leuk genoeg. Nee, weet je hoe je het forum opleukt? Topics maken om niets zoals vroeger gebeurde. Daar kon je om het uur een compleet andere actieve topics pagina hebben. Maar dit vind ik toch wel vrij onnodig.


    Dit! Ik vind het persoonlijk net niet fijn als er te veel verschillende kleuren/lettertypes zijn. Voor mij is de soberheid op dat vlak net een pluspunt.


    The soul needs autumn.

    Het hoeft ook geen online discobal te worden. Gewoon een uitstraling die net iets frisser en vrolijker is.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Mendes1998 schreef:
    (...)
    Dat klopt, maar heb jij zin om voor elk lettertype op te moeten zoeken of dat ondersteund wordt?
    Volgens mij wordt vrijwel elk lettertype dat Word standaard heeft ook op Quizlet ondersteund, dus daar zou je als het goed is al een flinke lijst aan hebben. Hopelijk helpt dat een beetje in je zoektocht. ^^


    She's imperfect but she tries

    FireKeeper schreef:
    Tbh, ik voel me echt een doos om voor elk dingetje een topic aan te maken. Like, ik heb altijd het idee dat mensen het niet heel erg interessant vinden om elk klein dingetje te lezen en als ik wel een topic open voor iets kleins, merk ik dat er vaak ook niet zoveel reacties opkomen, wat dus ook wel weer ontmoedigd :')

    (Ps: ik ben wel in favor voor meer lettertypes enz)


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het verschil met nu is dat mensen minder reageren op topics die niet echt over iets heel belangrijk gaan. Dat is wel jammer en zoals Elise zegt, belet me dat wel om topics op te starten.


    Heaven is a place that we all have

    Off-topic en stamcafé is wel handig om apart te houden, want ik vind het juist zo prettig dat die nutteloze spam dingen niet in mijn 'actieve topics' terecht komt. Zo kan ik prettiger het forum overzien. :Y)


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik ga even rechtstreeks op de beginpost reageren. =)

    Mendes1998 schreef:
    Ja heyhoi,

    Ik dacht dus, dat we, om Q wat populairder te maken het forum misschien een beetje konden opleuken. Daarvoor heb ik verscheidene dingen bedacht:

    - Minder subfora. Er zijn er namelijk veel, en dan worden alle users verspreid over het forum en lijkt het minder actief dan het is. We zouden bijvoorbeeld 'Internet' en 'Games' kunnen samenvoegen, en 'Stamcafé' en 'Offtopic'. Deze laatste twee topics komen naar mijn mening ongeveer op hetzelfde neer. Ook kunnen 'Vrije tijd' en 'Lifestyle' misschien samen? Ik heb echt geen idee of dat kan en of dat een optie is voor Rutger, ik weet weinig tot niets van coderen. Dt is daarom ook maar een suggestie.
    We hebben een tijdje geleden een topic geopend over alle subfora en hoe iedereen het graag zou willen zien. Daarmee zijn we aan de slag gegaan en hebben we een samenvatting gemaakt van wat jullie wilden. Dat heb ik dan aangepast. Dus normaal zouden de subfora moeten zijn zoals meerendeel van Qiuzlet (die toen geantwoord heeft) dat wou. =)

    - Meer kleur. Naar mijn mening, en met de nadruk op mijn mening, is het forum een beetje grauw; wit, grijs en groen. Naar mijn mening kunnen we het forum een modernere uitstraling geven door de knopjes zoals 'actieve topics' en 'mijn topics' een kleur te geven en ze misschien een iets andere vorm te geven (ik heb geen idee in hoeverre dat mogelijk is).
    Ik vind het simpele design eigenlijk wel leuk. Als je met meer kleuren gaat werken, dan krijg je meteen een kleurboek en dat ziet er kinderachtig en professioneel uit. Dus voor mij is dat zeker geen must.
    Je kan trouwens templates aanmaken voor jezelf hé. Dan kan je instellen dat jij die over heel Q ziet. Dus dan kan je het al meer qustomizen. Ik weet ook dat er een suggestie op de lijst staat voor Rutger om meer content te kunnen aanpassen met die templates. Maar daar weten we voorlopig nog niets meer van.
    Misschien dat een template dit dingetje voor jou kan oplossen?


    - Subfora verwijderen. De topics hoeven niet verloren te gaan voor mij, maar een subforum zoals Wereldreizen heeft maar 555 topics terwijl een actiever subforum als Stamcafé 48939 topics heeft. Klein verschil :')
    Voorlopig verwijderen we geen extra subfora aangezien we recent het forum helemaal hebben georganiseerd. Trouwens, als ik een subforum verwijder, dan plaats ik eerst AL die topics in een ander subforum. Dus je moet je geen zorgen maken over het verloren gaan van topics.
    Ook een feit: het subforum Stamcafé bestaat al sinds 2007, dus 10 jaar en het reizen subforum bestaat nog maar een jaar. Dus dan is het logisch dat deze in verhouding minder topics heeft. Het reizen-subforum was ook een suggestie vanuit de users en ik vind dat het genoeg gebruikt wordt eigenlijk. Ohja, en door de jaren heen zijn er al veel subfora verwijderd en er is grote kans dat 90% van alle verwijderde subfora is samengevoegd met Stamcafé omdat het daar over alles kan gaan. Dus dat kan ook wat gezorgd hebben voor wat extra hoge topics in dat subforum. =)


    - Meer lettertypes voor fora, en grotere lettergroottes. Dit zou ik persoonlijk echt een hele grote verbetering vinden.
    Ik ga hiervoor verwijzen naar de post van Patholoog. Op heel Quizlet, niet alleen op het forum, kan je alle standaard lettertypes gebruiken met UBB-codes. De size-knop gaat bijvoorbeeld ook maar tot 15, maar door de toevoeging van meerdere UBB-codes toen, kan je ook grotere sizes nemen dan 15. ^^

    - Misschien een idee om de beschrijvingen van de subfora alleen tevoorschijn te laten komen als je er met je muis overheen gaat? Ik vind het storend maar dat is puur persoonlijk.
    Ik erger me er niet echt aan, ik vind het wel oké zo. Ik denk ook niet dat we dit zouden aanpassen, want sommige mensen hebben die beschrijving/dat overzicht net wel nodig. Zodat ze weten in welk subforum hun topic zal moeten. Zeker nieuwe users hebben dat overzicht nodig. Dus ik denk dat het op deze manier meer voordelen oplevert. ;-)

    Nou, dat waren mijn ideeën. Mocht je er meer hebben zet ze even hieronder neer dan voeg ik ze toe. Ik heb geen idee in hoeverre dit allemaal kan, en of hier animo voor is, dus ik hoor graag jullie meningen.

    xx Mendes

    Dus ik denk dat veel van wat je zegt onveranderbaar is omdat het al bestaat of recent verbeterd is helaas. Maar ik weet niet of hier misschien nog andere suggesties uit vloeien? Dat dit een goede voedingsbron is voor een andere of meerdere leuke forumsuggesties?

    FireKeeper schreef:
    Tbh, ik voel me echt een doos om voor elk dingetje een topic aan te maken. Like, ik heb altijd het idee dat mensen het niet heel erg interessant vinden om elk klein dingetje te lezen en als ik wel een topic open voor iets kleins, merk ik dat er vaak ook niet zoveel reacties opkomen, wat dus ook wel weer ontmoedigd :')

    (Ps: ik ben wel in favor voor meer lettertypes enz)

    En wat vind je 'klein'? Want ik denk dat er heus meer topics over kleine dingetjes mogen komen. Ik probeer het zelf ook te doen en ik krijg doorgaans wel 1-2 pagina's met reacties. Ik zou er nog veel meer kunnen maken, maar mijn persoonlijke tijd belet dat vaak haha. =P
    Ik probeer ook de rest dan te betrekken in mijn topics. Dus als ik iets vertel dat ik afsluit met een vraag of een mededeling voor de rest. Iets zoals, "hebben jullie dit al een meegemaakt?" "heeft iemand tips voor mij?" "wanneer was de laatste keer dat jullie dit gevoel hadden?"...
    Of iets helemaal ludiek als een poll met 'wat denken jullie dat mijn volgende kajakletsel wordt?' :'D

    Gewoon doen. En krijg je weinig reacties, dan is dat zo. Dat heb ik ook. Iedereen heeft dat. Maar dan heb je tenminste geprobeerd. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury