• We gaan last minute volgende week drie dagen weg naar center parcs, met natuurlijk prachtig zwembad. Ik moet echter maandag ongesteld worden en slik de pil niet. Zelf ben ik niet zo'n heel grote fan van tampons.
    Ik heb wel nog een strip liggen van de pil. Als ik die morgen zou gaan slikken, stel ik het dan uit? Denk 't niet hè?
    Ik wil eeecht niet ongesteld zijn dan D:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Nop. Grote kans van niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik zou het gewoon proberen :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    ik denk het niet, maar vgm is het dan wel minder en duurt het korter?


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Volgens Libresse kan je prima zonder bescherming gaan zwemmen als je licht bloedverlies hebt. Vraag me dan alleen wel af wat zij precies verstaan onder licht bloedverlies. Daarnaast stond dat er sowieso een kleine kans is dat het bloed eruit komt door de druk van het zwembadwater. Maar als je eruit gaat heb je misschien een bloedwaterval in een keer. Anders zou ik toch een tampon proberen, wel direct na het zwemmen omwisselen.


    Physics is awesome

    Ik denk niet dat het gezond is om zomaar met de pil te starten voor een paar dagen, het lijkt me dat dat je hormonenspiegel dat niet graag zal hebben. Bij mijn pil kan ik trouwens enkel beginnen op de eerste dag van mijn maandstonden en die heb ik dan ook gewoon zoals normaal.
    Toen ik jonger was, ben ik perongeluk enkele keren gaan zwemmen toen ik mijn regels net kreeg, en ik heb er toen weinig tot niets van gemerkt (: Het is misschien wat vies om over na te denken, maar je gaat waarschijnlijk niet de enige zijn met al die andere vrouwen (en pipibaby's).


    Mhm?

    Nee, ik denk ook niet dat het veel uit gaat maken, maar het zwemt toch prettiger als je niet ongesteld bent. Zit toch steeds in je achterhoofd als je het water uitgaat - ojee wat als er ineens zo'n dikke plens is HAHA, recht uit een horrorfilm.

    EN. Dan heb ik nog een vraag. Iemand bekend met zwemkleding wat de bovenarmen bedekt?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Varekai schreef:
    Nee, ik denk ook niet dat het veel uit gaat maken, maar het zwemt toch prettiger als je niet ongesteld bent. Zit toch steeds in je achterhoofd als je het water uitgaat - ojee wat als er ineens zo'n dikke plens is HAHA, recht uit een horrorfilm.

    EN. Dan heb ik nog een vraag. Iemand bekend met zwemkleding wat de bovenarmen bedekt?


    Je kan evt met een tshirr aan zwemmen? Doen veel mensen in de zomer ivm de zon. Maarja nu is het winter en zwem je misschien binnen?


    The truth is out there.

    Het is niet echt aangeraden om even met de pil te beginnen en dan weer te stoppen. Je werkt met hormonen en die hebben een grote invloed op jouw lichaam. Daarnaast is -volgens mijn gynaecologe- niet gezond om elke keer te beginnen en dan wder te stopen met de pil omdat veel pillen een bloedverdikkende werking hebben (:

    Als je geen fan van tampons bent, kan je ook altijd een menstruatiecup gebruiken.


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Oké even een update en meteen een vraag.

    Uiteindelijk was het helemaal niet nodig, want ik ben vrijdag pas ongesteld geworden. Mijn cyclus wordt iedere keer een beetje langer. Normaal gesproken zit ik rond de 27/28 dagen, dit keer was het 34. Nu weet ik dat 34 niet per se al lang is, maar voor mij wel. En mijn menstruatie is ook alweer voorbij, het heeft dus welgeteld 2 dagen geduurd. Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Ik vind dit altijd zo'n lastig ding :/


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Varekai schreef:
    Oké even een update en meteen een vraag.

    Uiteindelijk was het helemaal niet nodig, want ik ben vrijdag pas ongesteld geworden. Mijn cyclus wordt iedere keer een beetje langer. Normaal gesproken zit ik rond de 27/28 dagen, dit keer was het 34. Nu weet ik dat 34 niet per se al lang is, maar voor mij wel. En mijn menstruatie is ook alweer voorbij, het heeft dus welgeteld 2 dagen geduurd. Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Ik vind dit altijd zo'n lastig ding :/


    Ik ben zelf onregelmatig als in dat mijn cyclus qua aantal dagen per keer ongeveer wel verschilt. Toen ik naar de dokter ging, zei zij dat ik mij geen zorgde hoefte te maken tenzij ik in 6 maanden helemaal niet ongesteld zou worden.

    Toch zou ik naar de huisarts gaan voor de zekerheid.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Ik ben zelf onregelmatig als in dat mijn cyclus qua aantal dagen per keer ongeveer wel verschilt. Toen ik naar de dokter ging, zei zij dat ik mij geen zorgde hoefte te maken tenzij ik in 6 maanden helemaal niet ongesteld zou worden.

    Toch zou ik naar de huisarts gaan voor de zekerheid.


    Voordat ik aan de pil ging was ik ook zeer onregelmatig ongesteld. Nu alweer bijna 2 jaar van de pil af en sinds de laatste drie/vier maanden wordt het weer onregelmatig. Gewoon heel anders dan ik gewend ben. En nu weet ik dat je hormonen schommelen en dat er heel veel invloed op heeft, maar iedere maand denk ik 'ach volgende maand is het vas wel weer normaal', maar dan is dat dus niet zo? Heel vervelend, eigenlijk.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Varekai schreef:
    (...)

    Voordat ik aan de pil ging was ik ook zeer onregelmatig ongesteld. Nu alweer bijna 2 jaar van de pil af en sinds de laatste drie/vier maanden wordt het weer onregelmatig. Gewoon heel anders dan ik gewend ben. En nu weet ik dat je hormonen schommelen en dat er heel veel invloed op heeft, maar iedere maand denk ik 'ach volgende maand is het vas wel weer normaal', maar dan is dat dus niet zo? Heel vervelend, eigenlijk.


    Als je voordat je de pil ging slikken onregelmatig was, dan vind ik het niet raar dat je nu weer onregelmatig bent nu je weer van de pil af bent. Zelf heb ik nooit de pil geslikt dus ik kan je geen advies geven over hoe het is als je stopt met de pil.

    Maar zoals ik al zei, als je zekerheid wil, ga naar de huisarts.


    Physics is awesome