• Naar het idee van Glenn/Dysphoria is hier de vijfde editie van de Quizlet Verkiezingen! 😊🎉

    Regels & info

    Organisator
    Dit jaar ben ik dat in mijn eentje, Inge/Square!

    Hoe werkt dit?
    Met jullie hulp! Om te beginnen moeten er namelijk eerst weer dingen worden genomineerd. We beginnen dit jaar een beetje laat, maar jullie hebben weer gewoon twee weken de tijd voor nominaties, tot en met maandag 8 januari. Vervolgens zal er gestemd worden in twee rondes en wordt per categorie de winnaar bekendgemaakt.

    Hoe nomineer ik iemand/iets?
    Niet meer, helaas! De nominaties zijn inmiddels gesloten en de polls komen zo snel mogelijk.

    De categorieën
    1 - Story van het jaar - max. drie nominaties per persoon!
    2 - Quiz van het jaar
    3 - Gedicht van het jaar
    4 - Lijstje van het jaar
    5 - Column van het jaar
    6 - Topic van het jaar
    7 - Reactie van het jaar
    - geef ook een link naar het topic + de pagina waarop de reactie te vinden is
    8 - Profiel van het jaar
    9 - User van het jaar
    - geef hier een reden bij, zodat andere mensen kunnen zien waarom deze user de titel verdient
    10 - Moderator van het jaar - geen nominaties nodig
    11 - Admin van het jaar
    - geen nominaties nodig
    12 - Bemiddelaar van het jaar
    - geen nominaties nodig
    13 - Bèta van het jaar
    - geen nominaties nodig
    14 - Columnist van het jaar
    - geen nominaties nodig

    Wacht even, Admin van het jaar?
    Ja, inderdaad! De scherpe Q-verkiezing veteranen zullen het misschien al hebben opgemerkt, maar ik heb dit jaar een extra categorie toegevoegd. In de vorige vier edities werden de admins bij de mods gegooid, omdat het er meestal maar twee waren en een categorie met twee nominaties een beetje te klein is. Aangezien het er nu op lijkt dat we permanent minstens drie admins hebben - Erica/Scandal, Rutger en Tristan - is een eigen categorie voor onze oranje Q'ers vanaf dit jaar wel een haalbaar doel.

    Hoe wordt er gestemd?
    Door naar de onderkant van deze post te scrollen en de polls in te vullen!

    Vorige edities
    2013: topic 1 - topic 2 - uitslag
    2014: topic 1 - topic 2 - uitslag
    2015: topic 1 - topic 2 - uitslag
    2016: topic 1 - uitslag
    2017: dat is waar je nu bent!

    Het is de vijfde editie! Yay!
    Ja! Yay! 😊🎂



    FAQ

    Algemeen
    Wie organiseert dit?
    Ik, Inge (Square). Glenn heeft het dit jaar erg druk en had dus geen tijd.

    Moet je naamsveranderingen doorgeven?
    Dat mag, maar het hoeft niet. Er zullen altijd wel mensen zijn die dat vergeten, dus het valt toch niet goed bij te houden. Als de nominaties sluiten zal er worden gecontroleerd of de namen nog kloppen.


    Nomineren
    Mag ik meerdere personen/creaties nomineren?
    Ja, dit mag. Als je denkt dat meerdere personen/creaties een plaats verdienen, dan mag je dat gewoon doorgeven. Houd het wel op maximaal drie nominaties in de categorie stories! Deze wordt anders echt te groot.

    Mag ik mezelf of een van mijn eigen creaties nomineren?
    Nee, dit mag niet. Nominaties van accounts die er overduidelijk fake uitzien (ze zijn bijvoorbeeld pas een paar dagen oud of hebben bijna geen forumposts) zullen om deze reden worden geweigerd. Houd het alsjeblieft eerlijk, mensen!

    Mag ik (creaties van) inactieve/gebande users nomineren?
    Dat hangt een beetje van de categorie af. Reacties of topics van inactieve of (niet permanent) gebande users mogen wat mij betreft wel, want dat ga ik niet controleren. Creaties, profielen en de users zelf liever niet (je kunt immers hun profiel niet zien en bij inactieve users staan ook alle creaties op inactief).

    Moet ik mijn nominaties verantwoorden?
    Dit is niet verplicht, maar is wel heel leuk, vooral voor degene die genomineerd wordt. De enige uitzondering hierop is user van het jaar, waar wel verplicht een reden bij gegeven moet worden.

    Maakt de activatiedatum uit bij het nomineren van creaties?
    Nee, de datum maakt op zich niet uit voor stories, quizzen, gedichten en columns. Iets wat uit eerdere jaren komt kan immers ook dit jaar nog wel heel populair of heel belangrijk voor mensen zijn geweest.


    Story van het jaar
    Mag ik voor story van het jaar een one-shot nomineren?
    Ja, dat is geen probleem.


    Reactie van het jaar
    Mag de reactie een reactie op een story of andere creatie zijn?
    Ja, dat mag. In dat geval zal dus een link naar (het juiste hoofdstuk van) de creatie nodig zijn, niet naar een topic.


    Profiel van het jaar
    Als mijn profiel is genomineerd, mag ik dat dan nog aanpassen?
    Ja, want aan veel van de stories wordt ook gewoon nog gewerkt. Het zou wel handig zijn als je er tijdens de stemrondes niet al te veel aan zou veranderen, want het kan wat verwarrend worden als mensen de ene dag op je stemmen en ze je profiel de volgende dag niet meer kunnen herkennen. Op zich kan ik je echter niet stoppen als je het toch wilt aanpassen. Je zult er niet voor worden gediskwalificeerd.


    User van het jaar
    Waarom is er een reden nodig om een user te nomineren voor user van het jaar?
    In 2015 was er wat discussie over manieren om het nomineren voor de categorie user van het jaar eerlijker te maken. De reden is alleen verplicht zodat andere mensen tijdens het stemmen kunnen zien waarom de genomineerde user een stem verdient, zodat ook users die goede dingen hebben gedaan maar minder bekend zijn een kans maken. Er worden geen nominaties afgekeurd op basis van de reden (zolang er maar eentje is).

    Mag ik een crewlid nomineren als user van het jaar?
    Ja, dat mag. Crewleden zijn ook users van Quizlet. Bij user van het jaar draait het erom hoe ze zijn als user, los van hun crewfunctie.


    Crewleden van het jaar
    Zijn ex-crewleden die in 2017 zijn gestopt ook genomineerd?
    Ja! Iedereen die in 2017 deel van de crew is geweest zal automatisch worden genomineerd, dus ook mensen die inmiddels zijn gestopt.


    Stemmen
    Mag ik meerdere keren stemmen?
    Nee, dat mag niet! Één keer per poll per persoon. Je mag wel in de eerste ronde op álle polls binnen een categorie apart stemmen.

    Mag ik in mijn creatie aan mensen vragen om op mij/mijn creatie te stemmen?
    Nee, dat mag niet. Je mag wel laten weten dat je bent genomineerd en naar de verkiezing linken, maar vraag mensen alsjeblieft nergens expliciet om op jou te stemmen, want dan hebben de mensen die besluiten niet te lobbyen een nadeel.




    Al genomineerd
    1 - Story van het jaar (18)
    Bullied van QuestToAsk
    The doll maker van Occult
    Aestival van Seasons
    De Spiegesee van Hooverphonic
    Gekke Dave van Oeps
    Kiss of death van KyloRen
    One Shots. van Garza
    One Shots | Multifandom van Heatwave
    Come Fly With Me van Infrared
    Dichter bij mij van xTrueStoryx
    Hard Love van Medi
    Guns & Roses van FearlessFire
    Schaduwtocht • The Hobbit van HiddIeston
    Gentleman van Loveless
    Happy Thoughts || Peter Pan van Laleah
    Controlled - DM van Complex
    Multifandom One Shots. van Chalamet
    Antimaterie van ads

    2 - Quiz van het jaar (3)
    Ben jij een echte moviequote-kenner? van Chilton
    Als je een stok had om mee in je ziel te roeren, van welk materiaal zou die dan zijn gemaakt? van Krullie36
    Ben jij een echte kerstexpert? van VRLKHD

    3 - Gedicht van het jaar (7)
    Doorn en roos van Eleonora
    Hij komt niet van Eleonora
    Internetheld van Jaspernator
    Midnight Snack van Pindakaaz
    Pantomime van ads
    Poëzie van ads
    Trekvogel van ads

    4 - Lijstje van het jaar (9)
    Disney prinsessen in authentieke klederdracht. van Emmert
    Acht tips om je schrijven te verbeteren van HiddIeston
    Top 15 favoriete mannen van Garza
    Best Criminal Minds Episodes • Season 1. van Heatwave
    Waarom in 2017 mijn leven een extreem positieve wending genomen heeft... van Chilton
    15 meest geliefde TV ships. van Chalamet
    Beste Queen nummers (naar mijn mening) van Catmint
    De meest memorabele eindes van Phos
    Wat te doen als je ziek bent?! van Bink

    5 - Column van het jaar (3)
    Is dit het nou? van Senua
    De jonge vrouw bij de trein van Necessity
    Fantasy-self van Scandal

    6 - Topic van het jaar (8)
    Vlinderjacht. van Cliodhna
    Het grote katten topic. van Calcifer
    Namens de users: het suggestietopic van ads
    Kerstkaarten swap van SPECS
    NaNoWriMo november 2017 • topic 1 van Square
    Trolls op Quizlet van XHeroes
    Vragen aan Nederlanders en Belgen van Frodo
    Quizlet geeft weg! • Smartwatch van SPECS

    7 - Reactie van het jaar (5)
    De reactie van Baozi
    Baozi schreef:
    Goddamnnit dit verhaal verdient gehoord, gelezen, gezien te worden damnit.

    De reactie van Spideyman
    Spideyman schreef:
    Kap even met zo goed schrijven oke, wil beetje huilen want Fay is mijn cinnamon roll die bescherm moet worden

    De reactie van Calcifer (pagina 3, derde van onderen)
    Calcifer schreef:
    Geef geen advies aan mensen die een hond willen nemen, want dan worden ze boos en dan komt het door hun autisme.

    De reactie op van Square (pagina 1)
    Square schreef:
    !!!!!!!!!!!!!!

    I gasped. Omg. Ik?? ben dood?? Rip Inge

    Maar serieus, ik geloof dat ik al een keer eerder zei dat ik super benieuwd zou zijn naar caviafoto's, maar ik had dit topic bijna niet aangeklikt omdat ik dit niet had zien aankomen bij de titel, wat deel van de grap was, natuurlijk, maar het zou mijn leven een stuk armer hebben gemaakt als ik dit nooit had gezien, gossie. Merry lijkt een prachtige standaard bruine aardappelcavia (met een kuifje? lijkt het?? ik houd van deze aardappelcavia met haar kuifje), maar Pippin breekt pas echt mijn hart want ik kan haar niet aaien via een computerscherm en ik weet redelijk zeker dat dat een schending van mijn mensenrechten is want damn, ze ziet er zo?? fluffy?? uit?? En met die vacht zou ze echt gewoon op mijn hond kunnen gaan zitten en de beste undercover cavia ooit zijn, en dat gezichtje??? Laura, het spijt me, maar ik ga je cavia voor het hooggerechtshof slepen want dit is niET OKÉ. (Wat dus betekent dat het wel oké is. Het is zo oké dat ík niet meer oké ben. Jeetje. Dank je voor het delen hiervan. Ik voel me een nieuw mens.)

    De reactie op van Pelekai (pagina 1)
    Pelekai schreef:
    Ahw, lijkt op de penis van mijn ex.


    8 - Profiel van het jaar (5)
    Birmingham
    Ada
    Inktzwart
    Heatwave
    Chalamet

    9 - User van het jaar (15)
    Kingsleigh omdat ze me onwijs heeft gesteund afgelopen jaar
    Hooverphonic omdat ze me onwijs heeft gesteund afgelopen jaar
    Senua omdat ik vind dat ze een eerlijke en oprechte persoon is. Ik kon regelmatig bij haar aankloppen als ik het moeilijk had en vice versa. Ook vind ik het wel eens moeilijk om hier op Quizlet te zeggen wat ik voel of denk. Zij heeft dat wel eens gedaan en daar heb ik respect voor.
    HiddIeston omdat ze zich op allerlei fronten inzet voor Quizlet. Ze is actief op het forum, organiseert allerlei leuke dingen én daarbij is ze ook nog eens actief schrijfster. En o ja, ze is ook nog eens een oprecht en geweldig persoon, die de titel absoluut verdient :-) + Jullie (genomineerd samen met twee anderen) profielen zien op het forum maakt me altijd zo gelukkig en jullie doen altijd zo jullie best om topics te openen en het forum levende te houden. Q zou niet hetzelfde zijn zonder deze drie.
    ads want Ads is een schatje en hij is grappig en hij heeft zulke ontzettend leuke initiatieven.
    Birmingham omdat Xannie een enorm lieve, leuke en grappige mod is die haar werk retegoed doet.
    KyloRen want jullie (genomineerd samen met twee anderen) profielen zien op het forum maakt me altijd zo gelukkig en jullie doen altijd zo jullie best om topics te openen en het forum levende te houden. Q zou niet hetzelfde zijn zonder deze drie.
    Ada omdat ze een geweldig persoon is en het echt een rotjaar was, en ze het ondanks dat fantastisch gedaan heeft. Ze verdient het ^^ + Omdat ze tientallen mensen (inclusief mij) een virtuele knuffel heeft gegeven via hun gastenboek. Dat was een lief gebaar dat zeker gewaardeerd werd. Ze heeft er veel mensen mee blij gemaakt
    SPECS want jullie (genomineerd samen met twee anderen) profielen zien op het forum maakt me altijd zo gelukkig en jullie doen altijd zo jullie best om topics te openen en het forum levende te houden. Q zou niet hetzelfde zijn zonder deze drie.
    Garza, omdat ze een aantal prachtige creaties heeft hier op Quizlet en ze over het algemeen gewoon een fantastisch meid is. Ze weet mensen altijd vrolijk te maken, maakt niet uit op welke manier. Ze schrijft echt geweldig en buiten dat is ze ook nog eens een topper met haar edits. Ze verdiend die titel gewoon. En de meeste kennen Lieke denk ik wel en weten dat ze een topper is. <3
    Heatwave, want zij verdient de titel even erg. Ze is misschien iets minder actief geweest het afgelopen jaar, maar ze is nu weer terug en ondanks dat ik haar elke dag spreek, ben ik blij dat ze nu weer wat actiever is op Quizlet. Ze schrijft super mooi en ik verbaas mij altijd weer hoe makkelijk dat gaat. Ze is zo goed als het gaat om mensen te helpen en daar ben ik haar zoals altijd dankbaar voor. Ze heeft net als Coldatom een aantal super leuke creaties en ik vind het altijd leuk om op haar profiel rond te snuffelen. Ze verdient de titel, omdat ze van binnen en van buiten een geweldig persoon is. <3
    Forehead, omdat ze altijd veel tijd in quizlet steekt, veel topics met ideeen opent, veel online is, en de titel zeker verdient. Ook heeft ze in het begin van dit jaar, toen ik nog niet heel lang quizlet had, en nog geen ervaring had, mij enorm geholpen met de lay-out van mijn verhaal, en daar ben ik haar ook dankbaar voor!
    Tad, want Lotte is een geweldig persoon en ze verdient alle liefde van de wereld en daarbij is ze ook nog eens lid van de crew dus hallooooo. En ze kijkt Galavant. En Galavant is leuk. En ik kan vrijwel alles tegen je zeggen, which is awesome.
    Dare, want Mirte, je bent gewoon een enorme schat en ook jij verdient alle liefde en aandacht. Je RPG-karakters zijn gewoonweg geweldig en ik kan echt goed met je praten, want ik ontzettend aan je waardeer.
    Chalamet, omdat ze gewoon een geweldig persoon is. Ze heeft het dit jaar niet altijd even makkelijk gehad, maar ondanks dat doet ze altijd van alles voor anderen. Zo is ze er altijd voor mij als ik ergens mee zit. Verder schrijft ze geweldig, maakt de mooiste profielen en maakt ook op tumblr de beste imagines, moodboards en nog veel meer dingen. Zij verdient deze titel. <3

    10 - Moderator van het jaar (20)
    Birmingham
    Sempre
    Ledecky
    PickleRick
    Ristridin
    Rubin
    Debbaut
    ProngsPotter
    Nortia
    Dysphoria
    Founder
    Navarro
    Frey_
    JamesPotter
    Virtues
    Junns
    LilsEvans
    Agree
    Nyssa
    Barnum

    11 - Admin van het jaar (3)
    Scandal
    Rutger
    Tristan

    12 - Bemiddelaar van het jaar (5)
    Cliodhna
    Kingsleigh
    Baudelaire
    Meraki
    Flyboy

    13 - Bèta van het jaar (11)
    Oeps
    Klaar
    Majime
    Faelain
    Tad
    Phoebus
    Mylintis
    Ryuji
    Square
    Copenhagen
    Wiarda

    14 - Columnist van het jaar (9)
    Scandal
    Senua
    Laleah
    Necessity
    Patholoog
    Commodo
    Prim
    Eledhel
    PickleRick


    Stemmen

    Het heeft... erg lang geduurd, maar hier zijn dan eindelijk de polls! *O*

    Je mag voor iedere categorie maar één keer stemmen.

    Om de extra tijd die twee rondes innemen te kunnen skippen, heb ik voor de vier categorieën die niet in één poll pasten een Google formulier aangemaakt, zodat er geen voorronde nodig was. Ook dat formulier mag je maar één keer invullen (al kun je wel een categorie leeg laten, als het goed is, als je daar geen stem op wilt uitbrengen).

    De polls
    [De stemronde is afgelopen! De polls zijn weggehaald.]

    Edit: Stemmen kan tot en met 28 februari 23:59!

    [ bericht aangepast op 1 maart 2018 - 23:32 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Debbaut schreef:
    Ik nomineer Square in de categorie meest vierkante Quizletter!


    Hahaha, hell yeah, als dat een categorie was die bestond, zou ik sowieso winnen. :Y)



    Majime schreef:
    Inge, bedoel je niet 2017 in plaats van 2016 onder het kopje “Crewleden van het jaar” bij de FAQ? :Y)


    Ja, goed dat je het opmerkt! Ik dacht dat ik alle jaartallen had, maar blijkbaar is die erdoor geglipt. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Koffie schreef:
    Categorie 6: voor topic van het jaar nomineer ik Vlinderjacht van Dalnim.

    Categorie 9: Voor user van het jaar nomineer ik Danique/Kingsleigh en Sarah/Hooverphonic omdat ze me onwijs hebben gesteund afgelopen jaar.

    Verder ga ik nog even over mijn nominaties nadenken (:


    Nawh wat lief. Dankjewel (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Kingsleigh schreef:
    (...)

    Nawh wat lief. Dankjewel (:

    Graag gedaan, en jij bedankt voor alles ^^


    And then we'll see it.

    Story van het jaar: Schaduwtocht • The Hobbit - Ringwraith , Gentleman - Loveless
    Topic van het jaar: Trolls op Quizlet
    Reactie van het jaar: ScribbleTheFox: Trolls op quizlet Pagina 3, 3e van onder.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Voor user van het jaar nomineer ik McNuggets , omdat ze altijd veel tijd in quizlet steekt, veel topics met ideeen opent, veel online is, en de titel zeker verdient. Ook heeft ze in het begin van dit jaar, toen ik nog niet heel lang quizlet had, en nog geen ervaring had, mij enorm geholpen met de lay-out van mijn verhaal, en daar ben ik haar ook dankbaar voor!

    Voor verdere nominaties ga ik nog rustig kijken.


    Ik heb trouwens een vraagje, moet een nominatie van story van het jaar al afgelopen zijn, of mag het ook nog in ontwikkeling zijn, als er wel regelmatig aan geschreven wordt?

    [ bericht aangepast op 30 dec 2017 - 14:43 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Dissonant schreef:
    Voor catergorie 1, Story van het jaar nomineer ik Aestival van Seasons, en De Spiegesee van Hooverphonic (eerlijk is eerlijk - dit was echt anders - goed anders)

    Echt heel tof om genomineerd te worden! :3


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    aarsvogel schreef:
    Ik heb trouwens een vraagje, moet een nominatie van story van het jaar al afgelopen zijn, of mag het ook nog in ontwikkeling zijn, als er wel regelmatig aan geschreven wordt?


    Het mag van alles zijn! Lopende stories zijn absoluut ook welkom. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Weet iemand de usernaam van Anna. Ik wil haar nomineren voor user van het jaar.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Weet iemand de usernaam van Anna. Ik wil haar nomineren voor user van het jaar.


    Anna begin McNuggets of Anna de oude mod?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    (...)

    Anna begin McNuggets of Anna de oude mod?


    Ah oei, Anna de oude mod.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ah oei, Anna de oude mod.


    LilsEvans (bloos)


    Heaven is a place that we all have

    Goldstein, toch? Maar ze is al best lang inactief, weet niet of het dan "mag".


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    Goldstein, toch? Maar ze is al best lang inactief, weet niet of het dan "mag".


    Haar username is al veranderd. Al weet ik idd niet of het dan nog mag.


    Heaven is a place that we all have

    Oh nee Ads heeft gelijk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Laleah schreef:
    Story van het jaar: Schaduwtocht • The Hobbit - Ringwraith , Gentleman - Loveless

    Dank je wel lieve Leah <3

    Frodo schreef:
    9 - User van het jaar
    Ringwraith, KyloRen en SPECS alle drie om dezelfde reden. Jullie profielen zien op het forum maakt me altijd zo gelukkig en jullie doen altijd zo jullie best om topics te openen en het forum levende te houden. Q zou niet hetzelfde zijn zonder deze drie.

    Voor de rest moet ik nog eens goed nadenken (krul)


    Aaah dankjewel! (bloos) De andere twee die je noemt zijn ook super terecht, voel me vereerd dat ik daartussen sta. (:

    McNuggets schreef:

    4 - Lijstje van het jaar
          Acht tips om je schrijven te verbeteren van Ringwraith
    .


    Dankjewel! (:

    Varekai schreef:
    Voor user van het jaar nomineer ik Ringwraith, omdat ze zich op allerlei fronten inzet voor Quizlet. Ze is actief op het forum, organiseert allerlei leuke dingen én daarbij is ze ook nog eens actief schrijfster. En o ja, ze is ook nog eens een oprecht en geweldig persoon, die de titel absoluut verdient :-)

    Aaah super bedankt voor je lieve woorden! *bloosbloos*


    Every villain is a hero in his own mind.