• En dan heb ik het over de kerstspecial van Doctor Who. (Ja, spoilerloos topic.) Mijn god, wat een cliffhanger. Het was één grote, happy aflevering, en dan komt dat einde, boem. Ja zeg. Nu, morgen ben ik dat toch weer vergeten dat mij dat iets boeit, totdat er een eerste trailer komt van het nieuwe seizoen dat overigens pas in de herfst uitkomt ffs.
    Maar goed, wie vond de cliffhanger van deze aflevering ook schandalig?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hm, ik moet nog steeds met Doctor Who beginnen oeps.


    look at the stars, look how they shine for you;

    McNuggets schreef:
    Hm, ik moet nog steeds met Doctor Who beginnen oeps.


    Ja! Ik raad het je echt aan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Pas komende herfst? Whoa, dat had ik nog niet helemaal door. :/

    Maar ik heb de kerstspecial dit jaar wel gezien! Vooral vanwege de nieuwe Doctor, eigenlijk, en omdat dit eindelijk Steven Moffats laatste aflevering als showrunner was, want ik ben, nou ja, geen groot fan van zijn werk als hoofdschrijver van de serie. (krul) Ik heb inmiddels twee of drie seizoenen niet meer gekeken, maar ik wil het eigenlijk wel weer een kans geven nu het een nieuwe start krijgt. Over de kerstspecial zelf heb ik wat gemengde gevoelens, want ik vond hem oprecht erg leuk, met de grote uitzondering van al die momenten waarin One wat casual jaren zestig seksisme toonde, wat telkens was bedoeld als grap, maar ugh, het was ongeveer mijn probleem met Moffat in een notendop. Maar ik vond het verhaal zelf en Bill Potts wel erg cool!


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vond de aflevering zelf nogal meh, Bill had echt zo'n goede afronding gehad van haar verhaallijn aan het einde van het seizoen dat ik dit een beetje stom vond. Daarnaast had ik gewoon meer verwacht in het algemeen, maar ik heb zo het gevoel dat de Christmas specials qua verhaallijn/actie/BOOM power/... beter zijn als het geen regeneratie-aflevering is.
    De cliffhanger vond ik verschrikkelijk, maar wel zo op een positieve manier (if that makes sense?)


    The soul needs autumn.