• Hallo lieve Q'ers,

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen, want ik ben op zoek naar telefoonabonnementen. Het zit namelijk zo: zowel ik, als mijn moeder en zusje hebben (nog steeds) enkel internet op onze telefoons wanneer we wifi hebben. Verder hebben we ook geen bel / sms abonnement, maar doen we alles nog old school via prepaid. Nadat we gisteren zijn verhuisd en geen vaste telefoon meer in huis hebben, wil mijn moeder graag een telefoonabonnement omdat ze zich anders scheel moet betalen aan prepaidkosten voor het bellen. Hierdoor zit ik met de volgende vragen:

    — Welke telefoonabonnementen hebben jullie? Denk hierbij vooral aan: Welke provider? Zijn jullie daar tevreden over?
    — Hoeveel MB bevat jullie telefoonabonnement? Wat is voldoende MB?
    — Hoeveel belminuten / sms'jes bevat jullie telefoonabonnement?
    — Hoeveel betalen jullie per maand voor je telefoonabonnement?

    Mocht iemand een gouden tip hebben, dan graag.

    Note: we willen allemaal graag een 'sim only' abonnement zodat we onze telefoon gewoon kunnen houden.
    Note: ik woon in Nederland, dus Belgische abonnementen zullen me helaas niet kunnen helpen.

    Liefs,

    Mirte


    •

    BEN! Ik betaal 16,50 per maand en dat is inclusief telefoon. Ik heb onbeperkt bellen en sms'en en 1500 mb. Ben is echt goedkoop vind ik.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Varekai schreef:
    BEN! Ik betaal 16,50 per maand en dat is inclusief telefoon. Ik heb onbeperkt bellen en sms'en en 1500 mb. Ben is echt goedkoop vind ik.


    Wat voor telefoon heb je dan? En voor hoelang is zo'n abonnement? Mag je de telefoon daarna houden of moet je hem weer inleveren?
    (Sorry voor de vragen, haha. Research doen naar die abonnementen is zo'n tijdrovend werk.)


    •

    Ik ben zelf zeer te spreken over T-mobile. Ik heb een abonnement met telefoon, onbeperkt bellen en sms'en en 6 gb internet voor 33 euro per maand. Je kan ook een groepje vormen met anderen die een abonnement hebben bij dezelfde provider; dan kan je vijf euro korting krijgen per maand of uit een andere aanbieding kiezen. Ook kan je met het groepje onderling gratis bellen, geloof ik. Mijn abonnement heb ik vastgezet voor 2 jaar, anders moest ik zo'n smak geld betalen bij ontvangst en was het maandbedrag hoger. Ik heb de Huawei P9 erbij gekozen en ik moet even uitzoeken of ik 'm aan het einde van de rit nog in moet leveren, dat weet ik zo niet.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2018 - 16:00 ]


    26 - 02 - '16

    MT. Ben er ook wel benieuwd naar.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik zit nu al bijna 4 jaar bij Tele2 (al heb ik nooit sim only gehaald). Ik vind dit veruit de beste provider, nooit problemen mee gehad en mocht er dan een klein iets zijn dan had een medewerker dat zo opgelost. Ik had tot een paar maanden geleden onbeperkt bellen/SMS en 4GB internet, maar ik gebruik vrij veel internet op mijn telefoon en telkens extra bundels kopen elke maand werd me te duur. Voor 4 euro extra per maand ben ik overgestapt naar onbeperkt internet.

    Volgens mij is onbeperkt bellen/sms/internet 25 euro per maand, de andere bundels zijn natuurlijk goedkoper. Uit mijn hoofd kan je kiezen voor óf 100 minuten/sms óf onbeperkt bellen/sms. Qua internet is het 2GB, 5GB, 10GB of onbeperkt internet.

    Tele2 is trouwens maandelijks opzegbaar voor 1 euro extra, geloof ik. (:


    El Diablo.

    Cresswell schreef:
    (...)

    Wat voor telefoon heb je dan? En voor hoelang is zo'n abonnement? Mag je de telefoon daarna houden of moet je hem weer inleveren?
    (Sorry voor de vragen, haha. Research doen naar die abonnementen is zo'n tijdrovend werk.)


    Ik heb de Huawei P10 Lite. Ze hebben regelmatig aanbiedingen. De ''gewone'' P10 kostte volgens mij 25 euro per maand. Het abonnement kun je afsluiten voor één of twee jaar. Na die periode is de telefoon 100% van jou, die hoeft dus niet terug. Je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld in één keer 200 euro te betalen voor je telefoon en dan een Sim-Only abonnement te nemen van 8 euro per maand of zo. Ikzelf wil dat niet, dus ik betaal mijn telefoon af in een periode van 2 jaar. Als ik het in 1 jaar zou doen dan moet ik maandelijks dus meer gaan betalen, maar daar heb ik geen zin in (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik heb nu Ben en 1500mb en 100 minuten kost mij 14 euro in de maand. Ben wel tevreden maar wil zelf graag een veel grotere bundel. Ik overweeg dus over te stappen naar de Tele 2 unlimited bundel. Dat kost me dan ongeveer een 10tje in de maand meer maar dan heb ik wel unlimited data, bellen en sms'en, wat opzich niet mis is. Als Ben grotere bundels had was ik wel bij hun gebleven. Als ze me een mooi aanbod doen, doe ik dat misschien alsnog.


    The truth is out there.

    Ik zit ook bij Ben en heb 200 belminuten, 1000 MB en 1000 gratis sms voor € 9,00 per maand en het is maandelijks opzegbaar (ik heb mijn abonnement tijdens een aanbieding afgesloten). Ik ben er tot nu toe heel tevreden over. Het aantal mb's is voor mij nét genoeg, dus ik zit erover te denken meer mb's te nemen.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik zit bij Hollandsnieuwe sim only voor 12,50 per maand. Ik heb geloof ik 2000 mb/belminuten/sms’jes =)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik heb BelSimpel, 2,50 per maand, onbepert sms en 300 belminuten en 250 mb. Ben heel tevreden!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik heb KPN, 10GB en 400 minuten/sms'jes per maand. Maar ik betaal meer, omdat ik Alles-in-1 heb, dus ik heb voor op mijn kamer ook wifi en draadloze televisie. (: Ongeveer 43 euro per maand.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik heb een superklein abonnement van Simyo, 4 euro per maand, geen mb, heb ik ook niet nodig, met 100 min/sms
    Ik heb zo'n klein abonnement omdat ik vaak ergens ben met wifi, en anders heel zuinig ben. Ook betalen mijn ouders dit omdat het zo'n klein bedrag is.


    What worries you, masters you.

    Oja ben wel een keer met 18 euro over mn abo gegaan. HOE DAN? Ik heb niks raars gedaan. Toch beter opletten


    What worries you, masters you.

    T-Mobile heeft ook goede sim-only's waarbij je zelf alles kan instellen. Daarbij kun je een groep samenstellen waarbij: hoe meer mensen joinen, meer korting iedereen krijgt. Met zn tweeën heb je volgens mij 2.50 korting, maar drie/vier of meer is geloof ik 5 euro.
    Bereik is voor mij prima, ook in het buitenland en ik vind dat ze prima prijzen hebben ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb een wat duurder abonnement bij Vodafone. Ik heb 12 GB internet en onbeperkt bellen en smssen, hiervoor betaal ik 55 euro in de maand. Hierbij geldt mijn bundel door heel Europa. Weliswaar heb ik er ook een telefoon bij. Zonder is dit abonnement geloof ik rond de 35 euro. Verder ben ik heel tevreden over Vodafone, overal goed bereik en goede klantenservice.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.