• Hallo lieve Q'ers,

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen, want ik ben op zoek naar telefoonabonnementen. Het zit namelijk zo: zowel ik, als mijn moeder en zusje hebben (nog steeds) enkel internet op onze telefoons wanneer we wifi hebben. Verder hebben we ook geen bel / sms abonnement, maar doen we alles nog old school via prepaid. Nadat we gisteren zijn verhuisd en geen vaste telefoon meer in huis hebben, wil mijn moeder graag een telefoonabonnement omdat ze zich anders scheel moet betalen aan prepaidkosten voor het bellen. Hierdoor zit ik met de volgende vragen:

    — Welke telefoonabonnementen hebben jullie? Denk hierbij vooral aan: Welke provider? Zijn jullie daar tevreden over?
    — Hoeveel MB bevat jullie telefoonabonnement? Wat is voldoende MB?
    — Hoeveel belminuten / sms'jes bevat jullie telefoonabonnement?
    — Hoeveel betalen jullie per maand voor je telefoonabonnement?

    Mocht iemand een gouden tip hebben, dan graag.

    Note: we willen allemaal graag een 'sim only' abonnement zodat we onze telefoon gewoon kunnen houden.
    Note: ik woon in Nederland, dus Belgische abonnementen zullen me helaas niet kunnen helpen.

    Liefs,

    Mirte


    MT. Handig topic.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Woah, super bedankt allemaal. <3
    Na goed onderzoek gaan we hoogstwaarschijnlijk voor BEN. Nu is alleen nog de vraag, hoeveel GB internet? We twijfelen tussen 1.500MB en 3.500MB, iemand toevallig advies?


    Cresswell schreef:
    Woah, super bedankt allemaal. <3
    Na goed onderzoek gaan we hoogstwaarschijnlijk voor BEN. Nu is alleen nog de vraag, hoeveel GB internet? We twijfelen tussen 1.500MB en 3.500MB, iemand toevallig advies?


    Persoonlijk zou ik voor 3500mb gaan. Ik heb steeds net voldoende aan 1500mb maar omdat ik zo weinig heb kijk ik vaak geen filmpjes, weinig social media etc. Maar je moet vooral nagaan wat je gebruikspatroon is. Kijken jullie vaak en veel filmpjes buitenshuis dan sowieso de grotere bundel. Als ik een dag veel buitenshuis ben gebruik ik zelf 200/700 mb. Als je er niet zo veel op zit, en je overstapt van alleen wifi naar dit kan het ook voldoende zijn om gewoon 1500mb te nemen. In twee jaar tijd heb ik maar 1x mbs bij moeten kopen. En het is wel zo, vaak kun je je bundel wel makkelijk upgraden maar als je 3500mb hebt kun je niet naar 1500mb binnen je contractperiode. Misschien even bellen naar BEN en vragen wat de opties zijn om alsnog up te graden als 1500 niet voldoende blijkt?


    The truth is out there.

    Jabba schreef:
    (...)

    Persoonlijk zou ik voor 3500mb gaan. Ik heb steeds net voldoende aan 1500mb maar omdat ik zo weinig heb kijk ik vaak geen filmpjes, weinig social media etc. Maar je moet vooral nagaan wat je gebruikspatroon is. Kijken jullie vaak en veel filmpjes buitenshuis dan sowieso de grotere bundel. Als ik een dag veel buitenshuis ben gebruik ik zelf 200/700 mb. Als je er niet zo veel op zit, en je overstapt van alleen wifi naar dit kan het ook voldoende zijn om gewoon 1500mb te nemen. In twee jaar tijd heb ik maar 1x mbs bij moeten kopen. En het is wel zo, vaak kun je je bundel wel makkelijk upgraden maar als je 3500mb hebt kun je niet naar 1500mb binnen je contractperiode. Misschien even bellen naar BEN en vragen wat de opties zijn om alsnog up te graden als 1500 niet voldoende blijkt?


    Het is moeilijk, want ik heb geen flauw idee hoeveel MB's wij normaal gesproken gebruiken (tot nu toe hebben mijn moeder, mijn zusje en ik alleen prepaid gehad dus waren we sowieso afhankelijk van wifi).
    De acties bij BEN zijn nu dat het €10 is voor onbeperkt bellen/sms'en en 1.500 MB en €13 voor onbeperkt bellen/sms'en en 3.500 MB. Dus het is maar €3 meer, maar op tweejarige basis tikt dat toch wel aan (zeker als ik het niet nodig mocht hebben). De acties lopen tot 7 januari, dus ik weet niet hoeveel het gaat kosten als ik later omhoog wil gaan met mijn MB's. Maar slim idee om even te bellen, dat ga ik zo direct doen!


    De quote knop is verdwenen, maar goed plan Mirte! *O*


    The truth is out there.

    Jabba schreef:
    De quote knop is verdwenen, maar goed plan Mirte! *O*


    Ik kan na het afsluiten van de abonnementen altijd de internetbundel verhogen, maar niet meer voor de actieprijs die op dit moment geldt (omdat die maar tot 7 januari geldt). Dat is jammer, want nu moet ik dus kiezen tussen 1.500 MB met de kans dat ik meer moet betalen als ik wil verhogen, of gewoon per maand €3 extra betalen. . .

    Het mannetje van BEN vertelde me net dat het slimmer is voor mijn zusje en mij om 3.500 MB te nemen (zodat we ook gewoon filmpjes kunnen kijken op Facebook en kunnen Snapchatten, bijvoorbeeld). Voor mijn moeder is 1.500 MB voldoende omdat die eigenlijk alleen internet wil zodat ze whatsapp berichtjes altijd binnen krijgt. ^^ Ik denk dat we eruit zijn!


    Dan zou ik voor jullie inderdaad 3500 doen! Je weet maar nooit. :'D


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik heb Simyo. Ben ik heel tevreden over. Je kunt heel makkelijk in de gaten houden met de app wat je gebeld heb namelijk, maar ook de hoeveelheid mb's die je verbruikt hebt ^^ En ik heb overal bereik, werkt prima ^^
          En daarbij heb ik een bundel van 100 Sms/belmin en 1G voor een tientje! ^^ En op zich, als je weinig gebruikt qua internet (dus alleen whatsapp, wat surfen op internet (Quizlet vooral (':) en facebook in mijn geval) heb je hier echt ruimschoots voldoende aan. Ik deed dit eigenlijk al met een 500 mb bundel, wat genoeg was, maar die andere 500 MB was gratis ^^ (En uiteindelijk begin je dan wel steeds meer te verbruiken).

    Oh, ik zie al dat je gekozen hebt ^^
    Maar als je filmpjes wil kijken, is meer MB vaak wel slimmer ja ^^

    [ bericht aangepast op 4 jan 2018 - 11:35 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Woeh ik heb net een nóg betere deal gevonden:

    €10 voor onbeperkt bellen, 1.000 SMS'jes en 5GB.
    Edit: bij de aanbieder Simpel.

    Goede deal of niet? *O*

    [ bericht aangepast op 5 jan 2018 - 19:34 ]


    Ik snap alleen dat G niet voor het internet (hoe dat in z'n werking gaat enzo). Kan iemand mij dat uitleggen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Aisa schreef:
    Ik snap alleen dat G niet voor het internet (hoe dat in z'n werking gaat enzo). Kan iemand mij dat uitleggen?


    Ik kan het proberen, maar dat wordt wel pas vanavond als ik op m’n laptop zit.


    Aisa schreef:
    Ik snap alleen dat G niet voor het internet (hoe dat in z'n werking gaat enzo). Kan iemand mij dat uitleggen?


    Ik heb de informatie hiervan gekopieerd:

    Mobiel internetten betekent overal en altijd online zijn via een laptop, tablet of mobiele telefoon. Met mobiel internet kun je internetten via het 3G- en 4G-netwerk van telecomproviders. Dat is handig als je buiten de deur bent en toch het internet op wilt.

    Mobiele internetsnelheid is de snelheid waarmee data binnenkomt of verstuurd wordt vanaf je mobiele apparaat. Bijvoorbeeld de tijd die het kost om een filmpje op Youtube te laden. Deze snelheid wordt meestal uitgedrukt in Mbps (Megabit per seconde) of Kbps (Kilobit per seconde).
    Er zijn verschillende type netwerken, namelijk 2G (GPRS/EDGE), 3G (UMTS/HSPA) en sinds 2013 4G. Het is afhankelijk van het netwerk waar je op zit hoe snel je internet maximaal kan gaan. Niet elk abonnement biedt dezelfde internetsnelheid. Afhankelijk van het abonnement dat je kiest, kun je verschillende snelheden krijgen.

    Datagebruik wordt in MB (MegaByte) of GB (GigaByte) gemeten. Hoe lang je met een MB kunt internetten, hangt af van de website. Filmpjes van Youtube of websites met veel afbeeldingen bestaan uit veel data en kosten hierdoor meer MB’s. Hoeveel je nodig hebt, is heel persoonlijk, maar er zijn wel enkele indicaties. Laptop- en tabletsurfers verbruiken gemiddeld 300 MB per maand.

    Edit: codes niet goed afgesloten.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2018 - 12:39 ]


    Ik zit bij Tele2, heb 4000 mb en onbeperkt bel/sms. Ik betaal 25eu per maand (incl. 4eu voor m’n telefoon). Ik heb eigenlijk te weinig aan 4000mb en bel en sms bijna nooit. Ik neem in maart een nieuwe abo met 10gb en 100 bel/sms

    Ik vind Tele2 best goed. Heb overal 4g en overal bereik


    Alleen maar tranen van geluk

    @ Cresswell: Thanks voor de uitleg.

    Kennen jullie RobinMobile? Zo ja, is die goed? Wat zijn de voordelen eraan e.d.?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    MT. Voor het geval ik toch besluit om een telefoonabonnement af te sluiten.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."