• Nee, ik heb geen ruzie met mijn eigen Quizletaccount, maar met mijn gelijknamige hoofdpersonage. Neara werkt namelijk zo slecht mee in een romantische scène dat het zojuist een halve aanranding is geworden, ook al was dit in eerste instantie niet mijn bedoeling. Neara heeft een eigen mening en moet bij nader inzien niets van deze gast hebben, maar gaat voor een veel leuker en liever personage wat waarschijnlijk niemand verwacht.

    Op dit punt vind ik het heel interessant en bijna bizar hoe erg mijn persoonlijke situatie terugkomt in dit verhaal, want als ik eerlijk ben weet ik heel goed waar dit vandaan komt. Het was een beetje ongemakkelijk omdat ik deze scène in de trein zat te schrijven en hij toch iets heftiger werd dan gepland... Maar ach, als er mensen per ongeluk op mijn scherm meegekeken hebben, kunnen ze zich ook mooi de rest van de dag afvragen wat er in hemelsnaam allemaal in mijn geest omgaat.

    Anyway, hebben jullie ook wel eens dat personages niet helemaal meewerken zoals je ze gepland hebt?


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    JA en dat is irritant en leuk en bijzonder en frustrerend tegelijkertijd hahaha


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Zo zie je maar weer dat de schrijver totaal niet besluit wanneer iets gebeurd of niet. ;P
    Iedereen geeft verschillende schrijvers de schuld voor bepaalde keuzes, maar soms loopt het verhaal gewoon zo dat het niet anders kan.


    Deep inside, I've never felt alive

    Varekai schreef:
    JA en dat is irritant en leuk en bijzonder en frustrerend tegelijkertijd hahaha

    This. Ik heb een keertje een personage gehad dat zo moeilijk was, dat ik de verhaallijn een stuk om moest gooien rofl. 😂

    [ bericht aangepast op 3 jan 2018 - 22:45 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ja, ik schrijf heel erg vanuit het personages.
    Bij één scene was mijn personage zo woedend, zo vol van jaloezie dat ik hem uit die gevoelens een belangrijk geheim document/testament heb laten vernietigen.
    En in dat testament stond eigenlijk mijn hele verdere plot.
    Oftewel ik had zojuist het plot van mijn verhaal vernietigd, en moet opeens een andere oplossing voor gaan verzinnen hoe het hoofdpersonage achter die geheime informatie komt (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Kingsleigh schreef:
    Ja, ik schrijf heel erg vanuit het personages.
    Bij één scene was mijn personage zo woedend, zo vol van jaloezie dat ik hem uit die gevoelens een belangrijk geheim document/testament heb laten vernietigen.
    En in dat testament stond eigenlijk mijn hele verdere plot.
    Oftewel ik had zojuist het plot van mijn verhaal vernietigd, en moet opeens een andere oplossing voor gaan verzinnen hoe het hoofdpersonage achter die geheime informatie komt (':
    Dit vind ik wel een heel mooi voorbeeld, en stiekem ben ik nu ook wel benieuwd hoe je dat uiteindelijk opgelost hebt.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Neara schreef:
    (...) Dit vind ik wel een heel mooi voorbeeld, en stiekem ben ik nu ook wel benieuwd hoe je dat uiteindelijk opgelost hebt.


    Wel, nog niet (‘:
    Maar ik zat te bedenken: het speelt zich af in het paleis, dat een van de bedienden de geheime informatie ook mondeling of nog een keer dubbel heeft (voor het geval dat)... (‘:

    En Thanks ^^

    [ bericht aangepast op 4 jan 2018 - 15:46 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Dat vind ik het allermooiste aan schrijven. Zodra jij je karakter voor je hebt, bepaal jij bepaalde situaties in het verhaal soms niet eens meer omdat keuzes die hij of zij maakt dichtbij het personage moeten blijven staan.


    ars moriendi